יום חמישי , מרץ 28 2024
דצמבר 2017 ב-יס דוקו

דצמבר 2017 ב-יס דוקו


C:\Users\adit\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\2017_DECEMBER_DOCU_page-.jpg
C:\Users\adit\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\2017_DECEMBER_DOCU_page-2.jpg
C:\Users\adit\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\2017_DECEMBER_DOCU_page-3.jpg
C:\Users\adit\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\2017_DECEMBER_DOCU_page-4.jpg
C:\Users\adit\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\2017_DECEMBER_DOCU_page-5.jpg

סופשבוע מול המראה  C:\Users\adit\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\140bb62c83c5ff2ec8692c5bb9538fc5--linocut-prints-black-and-white.jpg

לציון חמש שנים לכניסת חוק הפוטושופ הישראלי ("חוק הגבלת משקל בתעשיית הדוגמנות"), yes דוקו מקדיש סופשבוע, מה-28.12 עד ה-30.12, לסרטים על דימוי גוף והקשר בינו לבין הפרעות אכילה.

 

כמה עובדות:

  • 70% מבני הנוער מגדירים דימוי גוף אידאלי כמה שהם רואים במגזיני אופנה.

  • רק ל-5% מהנשים יש גוף שבאופן טבעי דומה לגופן של נשים המיוצגות במדיה.

  • 91% מהנשים לא שלמות עם גופן ועושות דיאטה כדי להשיג את מבנה הגוף האידאלי מבחינתן.

  • תעשיית ההרזיה תגלגל השנה בעולם 650 מיליארד דולר.   

 

מקומרות  | Straight/Curve: Redefining Body Image

בכורה: יום שישי, 29.12, בשעה 22:00 ב-yes דוקו וב-yesVOD.

למה הדוגמניות בפרסומות כל כך רזות?

80%  מהנשים בארה"ב אינן מרוצות ממראה גופן, 60% מהצעירות נוהגות להשוות את גופן לגוף של דוגמניות ו-40%  מהנערות אף מפתחות בשל כך הפרעות אכילה.

הסרט הדוקומנטרי "מקומרות" בא לבחון את האופן המעוות שבו תעשיית האופנה והבידור מציגות את הגוף הנשי ומנסה להגדיר מחדש את "אידאל היופי" המציאותי. straightcurve-jennierurk-facebook

ע"י הבאת סיפורים אמיתיים של נשים לצד שיחות עם דוגמניות מכל המידות, סוכני דוגמניות, מעצבי אופנה, תסריטאים וצלמים מנסה הסרט ליצור תנועה שתגדיר מחדש מהו "יופי" ותזהיר את המנהיגים, התקשורת והציבור מפני הסטנדרטים המסוכנים והלא-ראליים הקיימים כיום.

בימוי: ג'ני מקוויל (60 דק', ארה"ב, 2017)

לצפייה בטריילר

 

אמה רוצה לחיות | Emma Wants to Live

בכורה: מוצ"ש, 30.12, בשעה 22:00 ב-yes דוקו וב-yesVOD.

סיפורה של נערה צעירה הנאבקת במחלת האנורקסיה.

כשאמה היתה בת 18 היא החלה לצלם את המאבק שלה במחלה  – מתחילתו ועד סופו העצוב.

לאורך כל הדרך היא ידעה שלסרט יכולים להיות שני סופים: החלמה מהשלב הנמוך ביותר אליו הגיעה או מוות. למרבה הצער, הסוף השני ניצח. foto-3061

בעזרת הוריה, חברותיה והצוות הרפואי שליווה אותה, הסרט מספר על ההתדרדרות שלה ומציג בלוגים מצולמים בהם תיעדה אמה את עצמה. המסר העיקרי של אמה שעובר לאורך הסיפור כולו –  תבחר בחיים כל עוד אתה מסוגל לכך.

לאחר שידור הבכורה של הסרט בהולנד, הוא עורר זעזוע רב בקרב הציבור ההולנדי. אחוז הצפיות הגבוה והרעש התקשורתי הובילו לניעור של מערכת הבריאות בהולנד בכל הקשור לטיפול בהפרעות אכילה.

בימוי: ג'סיקה ולריוס (46 דק', הולנד, 2016)

לצפייה בטריילר


C:\Users\adit\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\yes-Docu_Shock_Black_for-hilights.png

גוף של ברבי | Omg: My Barbie Body

בכורה: חמישי, 28.12, בשעה 22:00 ב-yes דוקו וב-yesVOD.

הכירו את הנשים שיעשו הכל כדי להידמות לבובה המפורסמת בעולם.

רייצל, אמא חד הורית בת 43, כבר עברה ניתוחי הגדלת חזה, יישור אף, מילוי שפתיים, הידוק צלעות, הרמת לחיים ומתיחת עיניים – כל זה במטרה להידמות עד כמה שאפשר לבובת ברבי. "אני מרגישה שאני וברבי אותו בן אדם. אני בובה אנושית. ואם אנשים חושבים שאני משוגעת – זכותם…". living-dolls-Barbie-omg-my-barbie-body-980307

גם קארי, אמא בת 33, הוציאה כבר 100,000 פאונד על ניתוחים במהלך 7 שנים: "כשאני מתבוננת במראה אני לא רואה את קארי אלא את ברבי". היא גם מאמינה שעל כל הנשים לנסות ולהידמות לבובה המושלמת.

בעלה דארן (או כפי שהיא מכנה אותו – "קן") אפילו הכין לה קופסת ברבי כדי שתיכנס אליה לצורך צילומים.

מבט משעשע, אך בו זמנית גם מזעזע, על האופן בו הבובה הפופולרית עם הנתונים המושלמים משפיעה לא רק על ילדות קטנות ברחבי העולם, אלא גם על הדימוי המעוות של נשים בוגרות.

(50 דק, אנגליה, 2017)

לצפייה בקטע מהסרט

וגם –

 

מושלמת איך שאני | Embrace

יום חמישי, 28.12, בשעה 20:30 ב-yes דוקו וב-yesVOD.

בשנת 2013, פרסמה אקטיביסטית דימוי הגוף האוסטרלית טרין ברומפיט פוסט לפני/אחרי שהפך ויראלי ועורר סערה.

עם מאה מיליון צפיות גלובאלית ו-7000 מיילים שקיבלה בעקבות הפוסט, טרין החליטה לעשות מזה סרט.

בסרט הביכורים האמיץ והחושפני שלה, ברומפיט מנסה למצוא תשובות לשאלה מדוע  (כך לפי מחקרים) 91% מהנשים בעולם המערבי שונאות את גופן? מה מקור העיוות החולני בחברה המודרנית ביחס לגופנו? האם אכן רק הייצוג הויזואלי של דוגמניות חטובות עד אנורקטיות במגזיני האופנה ובתקשורת אחראיים לתיעוב הגופני העצמי של רבות (ורבים) כל-כך?  

במשך שנתיים היא מראיינת פסיפס מרשים של מומחים/ות ושל נשים על גישתן כלפי גופן – בהן מִיה פרידמן, העורכת הצעירה ביותר של מגזין "קוסמופוליטן" האוסטרלי; כוכבת הטלוויזיה זוכת האמי® ריקי לייק; הצלמת והפרזנטורית אמנדה דה-קאדנט; הפרופסורית מאריקה טיגמן – ומביאה תשובות מורכבות ומפתיעות על נושא שמעסיק רבים כל-כך מאיתנו.

בימוי: טרין ברומפיט (90 דק', ארה"ב/אוסטרליה, 2016).

לצפייה בטריילר


C:\Users\adit\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\yes-Docu_HBO_Black_for-hilights.png

הכי רזה | Thin

יום שישי, 29.12, בשעה 20:15 ב-yes דוקו וב-yesVOD.PROANA4

זוכה פרס הסרט הטוב בפסטיבל לונדון  

הקולנוענית לורן גרינפילד מתחקה אחר חייהן של 4 נשים מגילאים שונים המאושפזות במרכז גמילה בפלורידה –מרכז המתמחה בטיפול בסובלות מאנורקסיה.

(104 דק', ארה"ב, 2006)

 

נערי השרירים: אובססיית הגוף | Obsessed With My Body

מוצ"ש, 30.12, בשעה 21:10 ב-yes דוקו וב-yesVOD.

דימוי גוף הופך חשוב יותר ויותר עבור גברים צעירים, במיוחד עבור נערים בני טיפש-עשרה שמחפשים פידבקים חיוביים ברשתות ומעודדים זה את זה להיראות טוב ביותר, שריריים יותר, שזופים יותר.

מתברר שהם מבלים 30% יותר זמן בחדר האמבטיה מאשר בנות גילם (ולא מהסיבות שחשבתם…) ומצלמים פי שניים סלפיז. 9df483d2-68a7-430b-9b1d-0e28f364250c

הדוקו מלווה את הנסיקה בגנדרנות ובטיפוח הגוף באנגליה של היום: האינטרנט משמש בתפקיד מרכזי בשינוי ההתנהגותי ומניע תופעה של בודי-בילדרים בני עשרה וטיפוח גברי.

אך כמה רחוק הם ילכו כדי להשיג את השלמות החיצונית שהם כ"כ כמהים לה?  

בימוי: לנה סאלח (50 דק', אנגליה, 2016)


 

להיכנס למידה 32  C:\Users\adit\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\yes-Docu_Shock_Black_for-hilights.png

Body Freaks: Make Me a Perfect 10

מוצ"ש, 30.12, בשעה 21:10 ב-yes דוקו וב-yesVOD.

דור חדש של צעירים בבריטניה מגדיר מחדש את המראה שלו כי המראה איתו נולדים כבר אינו רלוונטי.

המטרה: להראות כמו הסלבס או לפחות כמו הדימוי של הסלבס, שמוצג לנו ברשתות החברתיות ובתקשורת.

לורן, בת ה-27 מתאמנת 6 פעמים בשבוע, חטובה, מעוצבת, שזופה ולא עוברת את מידה 10 – אך כדי להתאים את עצמה לדמויות הנשקפות ברשת החברתית היא מבינה שצריך יותר מהתעמלות אינטנסיבית. לשם כך היא נעזרת  במעצב-ואגינה ובמנתח פלסטי לניתוח החזה. הם אמנם נותנים לה בטחון רגעי אך מיד אחרי הניתוחים – היא נשארת לכודה ב"מלכודת החיפוש אחר הגוף המושלם".star-534692

גם שרה בת ה-25 מכורה לצורך לשנות את כל אברי גופה. אחרי ניתוח חזה, ניתוח לחיים והשתלת שפתיים – האיבר הבא בתור הוא עיצוב העכוז. החבר, האמא והמנתח שלה כבר דואגים מההתמכרות שלה לניתוחים פלסטיים אך הניתוחים ממשיכים.

עד כמה הקלות שבביצוע ניתוחים פלסטיים וההתעצמות של הרשתות החברתיות מצליחות לערער את הדור הצעיר?

(46 דק', אנגליה, 2016)

 

* * *


 

סדרה חדשה וכבר מדוברת, לציון 50 שנה למהדורה הראשונה של המגזין שהשפיע עמוקות על התרבות האמריקאית –

 

הרולינג סטון: סיפורים מהקצה    C:\Users\adit\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\yes-Docu_HBO_Black_for-hilights.png

Rolling Stone Magazine: Stories from the Edge

בכורה: ימי שני, החל מה-18.12, בשעה 22:00 ב-yes דוקו וב-yesVOD.

שידור נוסף: מוצ"ש, 23:30

רולינג סטון: לא רק מוזיקה.

ב-1967 הופץ הגיליון הראשון של המגזין פורץ הדרך (ופעמים רבות שנוי במחלוקת), שהפך לחלק בלתי נפרד מהתרבות האמריקאית.

לציון 50 שנה להקמתו, יצרו הבמאי זוכה האוסקר® אלכס גיבני ("הסיינטולוגיה וכלא האמונה") וזוכת פרס האמי® בלייר פוסטר סידרה מונומנטלית, שמתעדת 50 שנה של מוסיקה אמריקאית, פוליטיקה ותרבות פופ אמריקאית, דרך סיפורו של המגזין שהבין שרוקנרול היה הרבה יותר מרק מוסיקה – זה היה כוח תרבותי שעיצב את אמריקה מחדש.  maxresdefault (2)

תוך שימוש בהקלטות שטרם נחשפו של הכותבים הגדולים של המגזין, בראיונות מקוריים עם אמנים, בצילומים ובסרטים נדירים, הסידרה נותנת מבט מקרוב על מגזין המוסיקה החשוב בעולם, שעזר לעצב את רוח התקופה ושורד כבר יובל שנים. בין ההקלטות שנחשפות בסידרה ניתן למנות ראיונות מקוריים עם בוב דילן, ברוס ספרינגסטין, וג'ון לנון.

עוד בסידרה: הופעות של קאדר מרשים של אמנים, בהם – טינה טרנר, הרולינג סטונז, ג'אניס ג'ופלין, הסקס פיסטולז, הקלאש, Ice-T, פליטווד מק.

הסידרה נכנסת גם אל מאחורי הקלעים של סיפורים מרכזיים באמריקה ואופן ביטויים במגזין: הבחירות לנשיאות ב-1972 שסוקרו ע"י האנטר תומפסון (שחתום על עיתונות ה"גונזו"); הסיקור של החטיפה של פאטי הרסט; היחסים המיוחדים בין המגזין לבין ג'ון לנון בין השנים 1967-1980 (כולל הצילום האחרון של לנון עבור המגזין שצולם ע"י אנני לייבוביץ', סמוך להירצחו); השערורייה סביב השיר "Cop Killer" של Ice-T; ועוד.

את הסדרה מלווה בקולו השחקן ג'ף דניאלס ("חדר החדשות").

בימוי: אלכס גיבני ובלייר פוסטר (6X45 דק', ארה"ב, 2017).

לצפייה בטריילר

 

4 המלצות העורכים מהיבול הבינלאומי:

 

קים דוטקום: נתפס ברשת | Kim Dotcom: Caught in the Web

בכורה: יום ראשון, 3.12, בשעה 22:00 ב-yes דוקו וב-yesVOD.

שידור נוסף: שישי, 8.12, 21:30

פסטיבל Hotdocs 2017 , פסטיבל SXSW 2017  

סיפורו של האיש המבוקש ביותר ברשת.

חייו האישיים של קים דוטקום, מייסד אתר שיתוף הקבצים Megaupload, כשלעצמם נחשבים לסיפור ססגוני ומטורף – האקר גרמני, בן 43, מולטי-מיליונר שמתגורר באחוזה בניו זילנד והחל לפעול ברשת כבר בשנות ה-90 כשהקים רשת להאקרים לצרכי החלפת תוכנות פרוצות ובעיקר משחקים. MV5BZGFlZmRiNTAtODc3Yi00MjJlLWI0NTAtNTZhZTdhMGZkM2Y0XkEyXkFqcGdeQXVyMTY2NTQ3ODc@

ב-2005 הקים דוטקום את האתר שלו Megaupload שבו ביקרו מדי יום כ-50 מיליון איש. האתר אפשר להעלות ולשתף  קבצים גדולים שאי אפשר היה לשלוח במייל והפך לגן עדן של פיראטיות. בתנאי השימוש של האתר אמנם נכתב שאין להעלות קבצים ללא זכויות יוצרים אך זה לא מנע מהמשתמשים מלהעלות ולשתף סרטי קולנוע, תכניות טלוויזיה, שירים ומשחקים.

בינואר 2012 נסגר האתר בפתאומיות ע"י ה-FBI בעקבות צו ממחלקת המשפטים של ארה"ב. דוטקום נעצר בניו זילנד במעצר מתוקשר בחשד להפרת חוקי זכויות יוצרים בארה"ב.

מעצרו חשף למעשה את הסיפור המרכזי  על הקרב בין דוטקום לממשלת ארה"ב ולתעשיית הבידור האמריקאית. קרב שמעלה שאלות מהותיות בנושאים של "בעלות על תוכן", "פרטיות" ו"פיראטיות" בעידן הדיגיטלי.

הסרט שלפנינו עוקב במשך 3 שנים אחר דוטקום ומשרטט את השתלשלות האירועים מרגע המעצר ולאורך המשפט. לצד צילומים חושפניים מחייו הראוותניים ומהמשפט המרתק, מובאים בסרט גם ראיונות עם דוטקום עצמו, עם עיתונאים שסיקרו את האירועים ועם משפטנים מצד התביעה וההגנה.

סרט שמביא את האמת מאחורי "תיק זכויות היוצרים" הגדול ביותר שנדון אי פעם בהיסטוריה.

בימוי: אני גולדסון (107 דק', ארה"ב, 2017)

לצפייה בטריילר


 

הילדים האבודים של אמא | My Mother's Lost Children

בכורה: יום ראשון, 24.12, בשעה 22:00 ב-yes דוקו וב-yesVOD.

שידור נוסף: שישי, 29.12, 23:00

סיפור משפחתי מרגש על  שני פעוטות, שנחטפו מאימם בשנות ה-50 ונראה היה שלעולם כבר לא יימצאו.

בשנות ה-50 במזרח לונדון, ליליאן, נערה יהודייה בת 15, מתאהבת בריימונד, גבר צעיר ממוצא איראני. לאחר שהיא נכנסת להריון השניים מתחתנים, למורת רוחה של משפחתה של ליליאן, אך נישואיהם לא מחזיקים מעמד. הם מתגרשים וילדיהם, אנדרו בן ה-3 ומישל בת ה-2, נשארים אצל אימם. C:\Users\adit\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\maxresdefault (2).jpg

באחד הימים, בעודם הולכים עם אביהם לפארק, הוא מחליט לחטוף אותם ומאותו רגע נעלמו עקבותיהם.

ליליאן נמצאת תקופה ארוכה באבל עמוק אך עם חלוף השנים היא מחליטה להמשיך בחייה, מתחתנת ומקימה משפחה חדשה.

במאי הסרט, דני בן משה, בנה הצעיר של ליליאן, מביא לנו את הסיפור הטראגי על אחיו שנעלמו, כשלפתע מתברר טוויסט מפתיע בעלילה – 40 שנה לאחר היעלמותם מחליטים הילדים האבודים לחפש את אימם. כעת, עם חידוש הקשר המשפחתי, הם מביאים את כל הסיפור מנקודת מבטם כילדים שהולכו שולל אחרי אביהם.

בימוי: דני בן משה (56 דק', ארה"ב, 2017)


 

32 כדורים |  32 Pills: My Sister's Suicide

בכורה: יום שלישי, 19.12, בשעה 22:00 ב-yes דוקו וב-yesVOD.

שידור נוסף: שישי, 22.12, 22:30

פסטיבלhotDocs   2017; DocNYC 2017

סיפור ההתאבדות של אחותי.32_pills_my_sisters_suicide_6

ב-12 בדצמבר 2008 רות ליטוף, אמנית יהודייה, שמה קץ לחייה. כמה ימים לפני כן עיצבה את הלופט שבו גרה במנהטן כבמה ועליה 15 מכתבי התאבדות לצד מתנות מיוחדות שהשאירה לחבריה הקרובים. קערות עם אוכל לחתולים הושארו בדירה למקרה שייקח זמן עד שתימצא הגופה ומאות הצבעים שלה סודרו בקשת אחת ענקית. אפילו השוטר שהגיע לדירה לחש – "עוד לא ראיתי דבר כזה"…

הסרט שלפנינו, אותו ביימה הופ ליטוף, אחותה של רות, מתחיל ביום ההתאבדות ומשם חוזר אחורה ומביא את סיפור חייה המרתק של רות, שאופיין בעליות ומורדות, בסודות ושקרים. הופ משוחחת עם חבריה, משפחתה, מציגה את עבודות האמנות המדהימות של אחותה, את צילומיה, מכתביה – ומנסה לענות על השאלה – למה מישהי כל כך מוכשרת, שהצליחה בכל תחום שאליו פנתה, בוחרת למות?

אך למסע שעוברת הופ בעקבות אחותה יש השלכות ובמהרה מוצאת עצמה הבמאית מתמודדת מחדש עם בעיית השתייה ממנה היא סובלת וממנה נגמלה לפני 16 שנה. אובדן השליטה מכריח אותה בסופו של דבר להגיע לתכנית גמילה מחדש, שתעזור לה למצוא דרך אחרת להתמודד עם הכאב על האובדן של אחותה.

בימוי: הופ ליטוף  (90 דק', ארה"ב, 2017)

לצפייה בטריילר


C:\Users\adit\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\yes-Docu_HBO_Black_for-hilights.png

העיתונאי: סיפור חייו של בן ברדלי  

The Newspaperman: The Life and Times of Ben Bradlee

בכורה ב-yesVOD מיום שלישי, 5.12 וביום שני, 11.12, בשעה 22:00 ב-yes דוקו.

דיוקן אינטימי של העורך האגדי של ה"וושינגטון פוסט", במילותיו שלו.

כיום, כשהתקשורת מוצאת עצמה תחת מתקפה אינטנסיבית מצד השלטון, קור הרוח, השפה הבוטה וחוסר הפחד של בן ברדלי, העורך המיתולוגי של ה"וושינגטון פוסט", אל מול הביקורות הזועמות שהופנו כלפיו במהלך כהונתו, הופך לרלוונטי מתמיד.

ברדלי שימש כעורך הראשי של העיתון בשנים 1968-1991 והפך אותו מעיתון "מנומנם" למתחרה על תואר העיתון הטוב בארה"ב, ראש בראש מול ה"ניו יורק טיימס". הוא היה אחראי, בין השאר, לחשיפתה של "פרשת ווטרגייט" ולחשיפת כ-4000 מסמכים מ"מסמכי הפנטגון". בשנת 2014 הלך ברדלי לעולמו בגיל 93. imrs

הסרט הדוקומנטרי החדש של HBO® מביא את סיפור חייו מילדותו בבוסטון, לאחר שחלה בפוליו, ועד לתקופת הנהגתו רבת ההשפעה ב"וושינגטון פוסט". לצד קטעי ארכיון מובאים גם ראיונות עם בני משפחתו ועם האנשים שהיו מקורבים אליו – ביניהם –  העיתונאים בוב וודוורד וקארל ברנשטיין, שהיו העיתונאים הצעירים שחשפו בעיתונו את "פרשת ווטרגייט" (בעקבותיה התפטר נשיא ארה"ב דאז ריצ'רד ניקסון) הנרי קיסינג'ר, רוברט רדפורד ורבים אחרים.

בימוי: ג'ון מאגיו (60 דק', ארה"ב, 2017)

 

* * *

 

עונה חדשה לסדרה הדוקומנטרית המצליחה מבית Showtime, המציגה את הצד האפל של הרשת, שאליו בדרך כלל רובנו לא נחשפים:

 

הצד האפל של הרשת – עונה 2 | Dark Net –  Season 2

בכורה: ימי חמישי, החל מה-7.12, בשעה 23:00 ב-yes דוקו וב-yesVOD.

 

אחרי שנחשפנו בעונה הראשונה לתחומי ה"ביו-האקינג", cyber-kidnapping, לוחמה דיגיטלית וסחר של מין דרך ה-webcam, העונה החדשה עוסקת במידע העצום והאינסופי שנאסף עלינו בכל דקה ונשמר לעד ברשת האינטרנט. פרקי העונה החדשה מתריעים בפנינו שככל הנראה נהפוך להיות הדור האחרון שעוד זכה לפרטיות.EP-170409774

לצפייה בטריילר

 

תקצירי הפרקים:

 

פרק 1 – המוח שלי:  ההתקדמות הטכנולוגית המהירה מאפשרת למחשבים לחדור אל מוחנו כמו שלא עשו זאת מעולם. בכל לחיצה על מקש, בכל הורדת קובץ ובכל העלאת תמונה, הטכנולוגיה מרוויחה גישה נוספת אל הנכס החשוב ביותר שלנו – המוח האנושי. כעת, לאחר שנתנו לרשת המחשבים את המפתח למוחנו, מה הדבר הבא שעוד יכול לקרות? בפרק זה נפגוש את הרמוני – רובוט הסקס האנושי ונפגוש אישה שמעבירה את כל ימיה בפיתוח אלגוריתם של מחשבותיה והתנהגותה.

 

פרק 2 – הצדק שלי: ברשת החברתית כולנו הופכים להיות השופטים, חבר המושבעים והמוציאים לפועל. בפורומים ושרשורים אנו מחפשים את האמת, נלחמים על כל רמז ומיד שולחים אצבע מאשימה כלפי מי שאנו חושבים שאשם. למעשה, בעולם הדיגיטלי המשתנה, כבר קשה למתוח את הקו בין החוק והמשפט ובין לינץ' דיגיטלי המוני. בפרק זה נפגוש אישה, שנלחמת למען מי שהואשם ברצח וטוענת שהוא למעשה הקורבן האמיתי, וגם – אקטיביסט ברשת הדיגיטלית שנלחם למען צדק חברתי – וכך מוצא עצמו נאלץ לבחור בין מאסר בכלא להוצאה להורג.

 

פרק 3 – הכסף שלי: החיים שלנו סובבים סביב כסף וסביב מערכת פיננסית שהתהוותה במשך אלפי שנים. אך מה קורה כשמישהו אחר יכול פתאום לייצר כסף ולעקוף רגולציה וממשלות? בפרק זה ניכנס לעולם של הכסף הדיגיטלי – מהכספים שמתגלגלים בשוק הכלכלי של הרשת האפלה, דרך הפועלים שעובדים באזורים הרחוקים של סין ומחפשים צורות חדשות של כסף, ועד לאזורים העשירים בוושינגטון, היכן ש"כורי הביטקוין" נאבקים להתמודד עם התנודתיות של האלגוריתם שלו.

 

פרק 4 – האומה שלי: האינטרנט הפך לפופולארי בזכות הרעיונות הדמוקרטים מאחוריו, בזכות החיבור האוניברסלי שלנו לכל מקום ובזכות זה שהוא מספק לנו מידע זמין כל הזמן. אך יש גם אזור אנרכיה באינטרנט, בהם משגשגות אינפורמציות שגויות, מידע מוטעה ותאוריות קונספירציה שונות. בפרק זה נפגוש מנהל של תנועת זכויות אינטרנטית שמשתמש ברשת החברתית כדי לבקש ממחוברים אנונימיים להצטרף אל המהפכה שלו, הורים מיואשים של בת 17 שעברה שטיפת מוח מסרטונים ביוטיוב ומגייס של אל קעידה ממוצא אמריקאי שבזכות האינטרנט מצליח להביא לתמיכה בג'יהאד האיסלאמי בארה"ב.

פרק 5 – הזהות שלי: הפנים שלנו הם אחד הדברים שהכי מבדילים אותנו אחד מהשני, הם המפתח לזהות הפסיכולוגית שלנו. אך בשביל המחשב הפנים שלנו הם רק עוד דאטה שמצטבר באינטרנט. העיניים, האף והאוזניים שלך – כולם מועברים לתיעוד לצמיתות בבסיס הנתונים של מישהו אחר. בפרק זה נפגוש אדם שחייו נהרסו אחרי שהטכנולוגיה של זיהוי פנים קישרה אותו לפשע שמעולם לא ביצע, אבא שרישת את הבית עם טכנולוגיה של זיהוי פנים כדי לשמור על בטחון ביתו האוטיסטית החרשת ונקבל הצצה למרכז הטכנולוגי הביומטרי של ה-FBI שבו נמצא מידע על יותר ממחצית האוכלוסייה האמריקאית

 

פרק 6 – הבית שלי: כולנו שואפים לבית שישמש כאזור האינטימי, הבטוח והמאובטח שלנו. התחום הדיגיטלי מציע לנו טכנולוגיות חדשות כדי להגן על עצמנו, אך האם האמצעים האלו מגנים על ביתנו או הופכים אותם לפגיעים יותר? בפרק זה נפגוש אישה צעירה ש"סטוקר" חדר למחשב שלה והפך את ביתה למטרה נייחת, נפגוש שכונה בממפיס בה התושבים נלחמים אחד בשני בגלל רשת מצלמות אזרחיות שפרושות בה ומצלמות את כל מי שנכנס ויוצא בשעריה ועבריין מין מפנסילבניה שקיבל עונש אולטימטיבי על שפלש לפרטיות של הקורבן שלו – להמשיך לחיות תמיד תחת מעקב תמידי ולעולם לא לקבל יותר פרטיות.

 

פרק 7 – הקהילה שלי: קהילות הן היסוד של החברה – שטח פיזי בו תושבים חיים יחדיו מתוך מטרה משותפת. אך ההגדרה של קהילה משתנה – האינטרנט יצר סוג חדש של קהילות שמונעות לעיתים מתוך מכנה משותף של שקרים ושנאה. בפרק זה נפגוש מורה שהפך להיות "מטרה דיגיטלית" ללינץ' הורים המוני ואבא של קורבן ירי בבי"ס שחייב להוכיח לאינטרנט שבנו אכן קיים.

 

פרק 8 – המשפחה שלי: המשפחה היא הבסיס לחיינו אך מה קורה כשהיחסים הרגשיים, שאמורים לחבר יחדיו את המשפחה, מאוימים עי כוחות שאנחנו לא יכולים לראות או לגעת בהם, או אפילו רע יותר – מוחלפים לגמרי ע"י הרשת? מאייפדים בשולחן האוכל ועד רובוטים בגני הילדים – המסורת המשפחתית מול השתלטות המכשירים הדיגיטליים על חיינו. בפרק זה אנו פוגשים משפחה יפנית שאימצה רובוט כילד ואמא נואשת שפונה אל רשת הריגול כדי לעקוב אחר ביתה המתבגרת.

 

* * *

 

3 בדצמבר – 9 בדצמבר

 

קים דוטקום: נלכד ברשת | Kim Dotcom: Caught in the Web

בכורה: יום ראשון, 3.12, בשעה 22:00 ב-yes דוקו וב-yesVOD.

שידור נוסף: שישי, 8.12, 21:30

ראה עמ' 11

 

מלחמת ויאטנם: פרק הבכורה

בכורה: יום ראשון, 3.12, בשעה 21:00 ב-yes דוקו וב-yesVOD.

ראה היילייטס נובמברC:\Users\adit\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\yes-Docu_HBO_Black_for-hilights.png

 

סערת המת': ארקנסו, ארה"ב | Meth Storm: Arkansas USA

מיום שלישי, 28.11 ב-yesVOD וביום שני, 4.12, בשעה 22:00 ב-yes דוקו.

ראה היילייטס נובמבר

 

איש הקונדומים | Joyride

בכורה: יום שלישי, 5.12, בשעה 22:00 ב-yes דוקו וב-yesVOD.

שידור נוסף: מוצ"ש, 9.12, 23:30

המרוץ אחר הקונדום המושלם שגם ישפר את חיי המין וגם יציל חיים.

בני האדם משתמשים בהם כבר יותר מ-400 שנה. הם מצילים מיליוני אנשים ממחלות, מוות והריונות לא רצויים. אך למרות שמדי שנה נעשה שימוש ביותר מ-5 מיליארד קונדומים ע"י כ-750 מיליון איש, רוב בני האדם שונאים להשתמש בהם… Frank in France

אך מה אם היה קיים קונדום שדווקא היה משפר את חיי המין שלכם?

ההכרזה של קרן ביל ומלינדה גייטס על פרס של מאה אלף דולר לחדשנות בבריאות עבור יצירת הקונדום המושלם נתנה את הפתח לתחילתו של מרוץ מטורף של מיטב הממציאים והמדענים ברחבי העולם. קבוצות מסין, אוסטרליה, אנגליה וארה"ב, שלא בוחלות בחומרים הכי יוצאי דופן ליצירת קונדומים מתמקדות במטרה לתכנן, לעצב ולייצר את הדור הבא של הקונדומים. רשימת הקבוצות המובילות תפורסם באמצע הדרך והזוכים יהיו אלו שיהיו הראשונים להוציא לשוק את המוצר שלהם.  הסרט מלווה את המשתתפים באתגר. לכל אחד מהם יש את הסיפור הייחודי שלו והמוטיבציה שמניעה אותו – כסף, אובססיה, תשוקה או פשוט שאיפה אידאולוגית לעזור לאנושות. אך דבר אחד משותף לכולם – המרחק הארוך שהם מוכנים ללכת במטרה ליצור פריצת דרך בתחום חיי המין שלנו.

בימוי: רנדל ווד (60 דק', אוסטרליה, 2015)

 

אריק איינשטיין – שיר אהבה סטנדרטי: פרק 3

בכורה: יום רביעי, 6.12, בשעה 21:00 ב-yes דוקו וב-yesVOD.

שידור נוסף: מוצ"ש, 9.12, 22:30

ראה היילייטס נובמבר

 

הצד האפל של הרשת – עונה 2: פרק הבכורה  

בכורה: יום חמישי, 7.12, בשעה 23:00 ב-yes דוקו וב-yesVOD.

ראה עמ' 14

 

10 בדצמבר – 16 בדצמבר

רצח באיטליה |  Unknown Male No. 1: A Murder in Italy  

בכורה: יום ראשון, 10.12, בשעה 22:00 ב-yes דוקו וב-yesVOD.

שידור נוסף: שישי, 15.12, 22:30

זירת רצח, גופת נערה ופיסת DNA. כך מתחיל סיפור הפשע האמיתי מאחורי "מרדף ה-DNA" הכי גדול שנעשה אי פעם.dr-image-800x450

בשנת 2010 בעיירה בצפון איטליה, הנערה בת ה-13 יארא גמבירסיו נעלמה יום אחד בדרכה חזרה לביתה מאולם ההתעמלות בו התאמנה. להיעלמותה המסתורית לא היו כל עדים והחיפושים הנרחבים העלו חרס. רק 3 חודשים לאחר היעלמותה נתגלתה גופתה במקרה בשדה נטוש. משלב זה מביא הסרט את סיפור המרדף המטורף אחר חיפוש האדם שהרג אותה. בידי החוקרים היו רק שאריות DNA שנמצאו על בגדיה ולמרבה הצער אותו DNA התגלה כשייך לגבר מבוגר שמת מזמן. כעת היה על החוקרים להמשיך את המסע המפרך לחיפוש שורשי משפחתו של אותו גבר שאולי יובילו לפתרון התעלומה.

הפרשה המסתורית שמסופרת בצורה מרתקת ע"י החוקרת שעמדה בראש החקירה, לטיציה רוגרי, טלטלה את אמצעי התקשורת באיטליה במשך 7 שנים והעלתה למרחב הציבורי את השאלה – האם בכלל ניתן להרשיע אדם ברצח על סמך ראיית DNA בלבד?

בימוי: הוגו ברקלי   (89 דק', אנגליה/איטליה, 2017)

לצפייה בטריילר


C:\Users\adit\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\yes-Docu_HBO_Black_for-hilights.png

העיתונאי: סיפור חייו של בן ברדלי  

The Newspaperman: The Life and Times of Ben Bradlee

בכורה ב-yesVOD מיום שלישי, 5.12 וביום שני, 11.12, בשעה 22:00 ב-yes דוקו.

ראה עמ' 13

 

לא מפסיקים לחלום | Impossible Dreamers

בכורה: יום שלישי, 12.12, בשעה 22:00 ב-yes דוקו וב-yesVOD.

שידור נוסף: מוצ"ש, 16.12, 20:10

"מי שחושב שאין לו זמן לפעילות גופנית, במוקדם או במאוחר יצטרך למצוא זמן לחולי" (אדוארד הנרי סטנלי)daniela-barnea

דוקו מעורר השראה המביא את סיפורם של אתלטים, בני 50-80, שממשיכים להתחרות בענפי ספורט תחרותיים (אתלטיקה, הרמת משקולות, שחייה, ריקודים) ונאבקים להמשיך ולהיות הטובים ביותר בתחום. בין הספורטאים המצולמים בסרט אפשר לפגוש את שחקן הגולף האגדי גארי פלייר בן ה-81, השחיינית הישראלית דניאלה ברנע בת ה-69 (בתמונה משמאל),  האצנית האמריקאית, ג'יני, בת ה-75 שמנסה לרוץ מייל בפחות מ-7 דקות ואחרים.

צילומי הסרט, שנמשכו לאורך 3 שנים, מתעדים את העליות, את המורדות ואת ניצחון הרוח על פני הגוף.  

בסופו של דבר מוכיח הסרט שהעיסוק בספורט בגיל מבוגר לא רק שעוזר לגוף לעכב את תהליך ההזדקנות אלא גם מעניק משמעות אמיתית לחיים.

בימוי: אריק גולדפרב, אריק האוול (74 דק', ארה"ב, 2016)

לצפייה בטריילר

C:\Users\adit\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\yes-Docu_Israeli_Black_for-hilights.png

אריק איינשטיין – שיר אהבה סטנדרטי: פרק 4

בכורה: יום רביעי, 13.12, בשעה 21:00 ב-yes דוקו וב-yesVOD.

שידור נוסף: מוצ"ש, 16.12, 22:30

ראה היילייטס נובמבר

 

הצד האפל של הרשת – עונה 2: פרק 2  

בכורה: יום חמישי, 14.12, בשעה 23:00 ב-yes דוקו וב-yesVOD.

ראה עמ' 14

 

17 בדצמבר – 23 בדצמבר

C:\Users\adit\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\yes-Docu_HBO_Black_for-hilights.png

מהפכת האנרגיה הנקייה | Happening: A Clean Energy Revolution

מיום שלישי, 12.12 ב-yesVOD וביום שני, 18.12, בשעה 22:45 ב-yes דוקו.

שידור נוסף: שישי, 22.12, 21:00

האם המהפך בייצור האנרגיה הנקייה יוכל לעצור את התדרדרות האקלים של כדה"א? האם אנו בכלל רוצים לעשות את השינוי ואם כן – כיצד מבצעים אותו?21016049_1944024492486864_5484907281823249299_o

מסע אישי מרתק של הבמאי והתסריטאי ג'יימס רדפורד ("משחקים באש: יש רעל בכיסא שלך") אל עבר העידן החדש – עידן בו האנרגיה המזוהמת חולפת מהעולם וייצור של אנרגיה נקייה בא במקומה. רדפורד יוצא למסע ברחבי ארה"ב ופוגש את היזמים שעומדים בראש החזית הטכנולוגית לייצור אנרגיה נקייה, מגיע אל מקומות העבודה החדשים שנוצרים בזכותה, מראה את הרווחים הכספיים והבריאותיים שהיא מניבה ומראה לנו איך הקהילות שבוחרות לעבור ולהשתמש באנרגיות לא מזהמות הופכות לחזקות, עשירות ובעיקר בריאות יותר.

בימוי: ג'יימס רדפורד (90 דק', ארה"ב, 2017).

לצפייה בטריילר

הרולינג סטון: סיפורים מן הקצה  – פרק 1

Rolling Stone Magazine: Stories from the Edge – Ep. 1

בכורה: יום שני, 18.12, בשעה 22:00 ב-yes דוקו וב-yesVOD.

שידור נוסף: מוצ"ש, 23.12, 23:30

ראה עמ' 10

 

32 כדורים |  32 Pills: My Sister's Suicide

בכורה: יום שלישי, 19.12, בשעה 22:00 ב-yes דוקו וב-yesVOD.

שידור נוסף: שישי, 22.12, 22:30

ראה עמ' 12

C:\Users\adit\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\yes-Docu_Israeli_Black_for-hilights.png

אריק איינשטיין – שיר אהבה סטנדרטי: פרק 5

בכורה: יום רביעי, 20.12, בשעה 21:00 ב-yes דוקו וב-yesVOD.

שידור נוסף: מוצ"ש, 23.12, 22:30

ראה היילייטס נובמברyes-Docu_Shock_רקע-לבן

 

מיהו פסיכופת? |What Makes A Psychopath?  

בכורה: יום חמישי, 21.12, בשעה 22:00 ב-yes דוקו וב-yesVOD.

שידור נוסף: שישי, 22.12, 24:00

מה הופך אנשים לפסיכופתים והאם אפשר לרפא את ההפרעה הנפשית הזאת?

הפסיכופתיה מוגדרת כהפרעת אישיות קיצונית, שהסובלים ממנה מתנהגים בחוסר אמפתיה או מצפון קיצוניים כלפי קורבנותיהם  ובהתנהגות מניפולטיבית כלפי המערכת שבה הם נמצאים.  בתודעת הציבור רוצחים פסיכופתים נחשבים לאחד הדברים המפחידים הקיימים אך למעשה, לא כל הפסיכופתים הם אלימים. חלקם מנצלים את היכולות הפסיכופתיות שלהם להקרין כריזמה וקסם אישי והופכים להיות דמויות ציבוריות, אפילו הרואיות.

אז על מה מבוססת הפסיכופתיה? האם אפשר לרפא אותה? ואם כן, האם עלינו בכלל לרפא אותה?

הסרט שלפנינו נכנס אל אחד מבתי הכלא המאובטחים ביותר בארה"ב ובודק מה הניע את הרוצחים הפסיכופתים הכלואים בו לרצוח.  מדענים מביאים תובנות מרתקות בתחום והפושעים נותנים את נקודת המבט שלהם על הפשעים שביצעו. מסריקות מוח שיכולות לזהות פסיכופת פוטנציאלי ועד תרופות נוגדות דיכאון שנועדו לצמצם התנהגות אלימה בכלא, כל אלה מביאים להתבוננות חדשה על תחום הפסיכופתיה.

את הסרט מגישה הפסיכולוגית הגרמנייה, בעלת השם העולמי, פרופ' אוטה פרית'.

בימוי: רבקה הריסון (52 דק', אנגליה, 2017)

הצד האפל של הרשת – עונה 2: פרק 3  

בכורה: יום חמישי, 21.12, בשעה 23:00 ב-yes דוקו וב-yesVOD.

ראה עמ' 14

 

24 בדצמבר – 30 בדצמבר

 

הילדים האבודים של אמא | My Mother's Lost Children

בכורה: יום ראשון, 24.12, בשעה 22:00 ב-yes דוקו וב-yesVOD.

שידור נוסף: שישי, 29.12, 23:00

ראה עמ' 12

 

הרולינג סטון: סיפורים מן הקצה  – פרק 2

Rolling Stone Magazine: Stories from the Edge – Ep. 2

בכורה: יום שני, 25.12, בשעה 22:00 ב-yes דוקו וב-yesVOD.

שידור נוסף: מוצ"ש, 30.12, 24:25C:\Users\adit\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\yes-Docu_HBO_Black_for-hilights.png

ראה עמ' 10

 

האיטלקי העשיר בעולם: ג'אני אניילי | AGNELLI

מיום שלישי, 19.12 ב-yesVOD וביום שני, 25.12, בשעה 22:45 ב-yes דוקו.

 

סיפור חייו הדרמטיים והצבעוניים של התעשיין האיטלקי, ג'אני (ג'ובאני) אניילי, נשיא חברת פיאט ופלייבוי.

אניילי, נכדו של ג'ובאני אניילי, ממייסדי חברת הרכב "פיאט", הוכשר כבר מגיל צעיר להיות היורש של נכסי המשפחה. בשיא הקריירה שלו נחשב לאיטלקי העשיר ביותר בהיסטוריה המודרנית ולגיבור הלאומי שסייע בתיעוש של איטליה לאחר מלחה"ע ה-2. בבעלותו היו גם קבוצת הכדורגל "יובנטוס", העיתון "לה סטמפה" ועסקים נוספים,  והוא השפיע רבות על חיי הכלכלה, החברה והפוליטיקה במדינה. gianni-agnelli-style-profile-in-front-of-fiat-sign-best-quotes

אניילי נודע גם בזכות חוש האופנה המפותח שלו, שהשפיע רבות על אופנת הגברים במדינה ומחוצה לה וכן בחיבתו הרבה לנשים.

הסרט שלפנינו פורש את סיפור חייו המיוחד בעזרת ראיונות עם בני משפחתו, חבריו, עמיתיו ויריביו לעסקים, לצד קטעי ארכיון נדירים.

בימוי: ניק הוקר (110 דק', ארה"ב, 2017)

במלאת שנה למותו של הזמר האייקוני ג'ורג' מייקל נשדר את הסרט:

 

Freedom: ג'ורג' מייקל | Freedom: George Michael

יום שני, 25.12, בשעה 20:25 ב-yes דוקו וב-yesVOD

 

ג'ורג' מייקל: במילותיו שלו.

הסרט "Freedom: ג'ורג' מייקל" מתעד פרק זמן של 5 שנים בחייו של הזמר האייקוני בשנות ה-90, במהלכן הוציא את אלבום הסולו השני שלו -Listen Without Prejudice Vol.1  שמכר יותר מ-8 מיליון עותקים, ניהל מאבק מול חברת התקליטים שלו דאז, סוני, והתאבל על מות בן-זוגו ממחלת האיידס.  הסרט מאחד לראשונה את 5 דוגמניות-העל:  נעמי קמפבל, כריסטי טרלניגטון, סינדי קרופורד, טאטיאנה פטיץ ולינדה אוונגליסטה, שכיכבו בוידאו קליפ המפורסם – "Freedom! 90" לשיחה על צילומי הקליפ והשפעותיו על תרבות הפופ.  כמו כן משתתפים בסרט מעריצים וחברים של הזמר, ביניהם – אלטון ג'ון, סטיבי וונדר, ריקי ג'רוויס, מארק רונסון, ליאם גלאגר, ז'אן-פול גוטייה, טוני בנט ומרי ג'יי בלייג'.George-Michael-freedom-Faith-ChrisCuffaro-copy-badad45

מייקל, שהלך לעולמו בגיל 53 ב-25 בדצמבר 2016, היה מעורב מאוד בעשיית הסרט וציפה לשידורו. בפוסט האחרון בעמוד הפייסבוק שלו כתב חודש לפני מותו: "עובד על הפינישים האחרונים בסרט".

(בריטניה, 2017).

 

יש לבדוק גם

המשטר

המשטר The Regime "המשטר" ("The Regime") היא דרמה פוליטית מבית HBO. הסדרה נכתבה והופקה על …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.