יום חמישי , מרץ 28 2024
הנתיב, מאת מייקל פיואיט וכריסטין גרוס-לו

הנתיב

רב-מכר בינלאומי – חיים טובים כאן ועכשיו על פי הפילוסופים הסינים הגדולים

הנתיב

מייקל פיואיט   |   כריסטין גרוס-לו

 

אנו נוטים לחשוב שכדי לשנות את חיינו עלינו לחשוב בגדול. הפילוסופים הסינים הדגולים – מקונפוציוס ועד לאו דזה – סבורים כי אל לנו להקל ראש בדברים הקטנים.

 

הנתיב, ספר פורץ דרך, נכתב בהשראת החשובים שבהוגי הדעות הסינים. זהו מדריך לחיים טובים, שעורך לקוראים היכרות עם מחשבותיהם של אותם חכמים קדומים במגוון נושאים אקטואליים: החל בקבלת החלטות ועד מערכות יחסים.

מייקל פיואיט קורא תיגר על כמה מהדעות המושרשות ביותר בחברה המודרנית. האופן שבו אנו חושבים שאנחנו חיים את חיינו, הוא טוען, אינו האופן שבו אנחנו אכן חיים אותם. האמונה בקיומו של "אני" אמיתי, מובחן וברור, רק מעכבת אותנו מלהתפתח למי שאנו עשויים להיות – ודווקא השינויים הקטנטנים, הם שיכולים להשפיע במידה רבת עוצמה ולפתוח לפנינו יקום שלם של אפשרויות חדשות.

חיינו יהיו טובים לא אם "נמצא" את עצמנו ונלך צעד צעד בהתאם לאיזושהי תוכנית גדולה וסדורה, כפי שגורסים הוגים מערביים רבים. נהפוך הוא: שינוי אמיתי יתרחש רק אם נתחיל לבצע שינויים קטנים בחיינו.

הקורס של פרופ' מייקל פיואיט בפילוסופיה סינית כבש את הרווארד בסערה – מבין הקורסים המבוקשים באוניברסיטה, סטודנטים יושבים על הרצפה רק כדי לשמוע את מוצא פיו.

שותפתו לכתיבה, כריסטין גרוס-לו, כתבה מאמרים ל"וול סטריט ג'ורנל", ל"אטלנטיק" ול"האפינגטון פוסט". היא בעלת תואר דוקטור בהיסטוריה של מזרח אסיה מאוניברסיטת הרווארד.  

לחיות טוב יותר כאן ועכשיו על פי הפילוסופים הסינים הגדולים.

 

215 עמ' |  98 ₪

 

יש לבדוק גם

לא סופרים את היהודים

פן הוצאה לאור וידיעות ספרים  רב-מכר של "הניו יורק טיימס" ספר השנה של "הסאנדיי טיימס" …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.