יום שישי , מרץ 29 2024

הארץ שמעבר להרים – עכשיו הסרט

סרט חדש בערוץ 8

 

הארץ שמעבר להרים

 

סרט מסע, המבוסס הספר 'הארץ שמעבר להרים' מאת ניר ברעם בהוצאת עם עובד

שידור בכורה: ערוץ 8  –  27.6 בשעה 21.00

שנים האמין הסופר ניר ברעם בפתרון שתי מדינות לשני עמים. אולם לאחר שהתעוררו בו ספקות כבדים, הוא מחליט לצאת למסע בגדה המערבית, שם לא ביקר שנים רבות, ולראות את הכיבוש במו עיניו. וגם לחפש את התקווה. הוא פוגש שם פלסטינים ומתנחלים, בעיקר צעירים, מכל העמדות הפוליטיות, לומד להכיר את תפיסת עולמם, ושואל אותם שאלות קשות. בהדרגה הוא מגלה אמיתות מפתיעות ומטלטלות על הסכסוך שגורמות לו לראות את הדברים באור חדש, להבין שייתכן ועדיין לא התחלנו לדבר באמת על הסכסוך הישראלי פלסטיני.

בתוך התהליך הזה מתעמת ברעם עם תפיסת העולם שבה החזיק, ועם האנשים, כולל אביו, שעדיין מחזיקים בה. הוא כמעט נאלץ, לאור הדברים שהוא שומע, לנסח את הסכסוך במונחים שונים משהכיר, ולהתמודד עם העובדה שדברים שהסתרנו, שלא רצינו לדבר עליהם, כולל במשפחה שלו, הם קריטיים לפתרון הסכסוך, לכל דיון אמיתי על שלום.

הסרט מבוסס על הסיפור של רב המכר 'הארץ שמעבר להרים' שראה אור בעברית בשנת 2016 ותיאר שנה שבה נסע ברעם בגדה המערבית ומזרח ירושלים, פגש מאות פלסטינים ויהודים ותיעד את סיפוריהם ורעיונותיהם לגבי העתיד. הספר תורגם לגרמנית, הולנדית ואנגלית.

בניו יורק טיימס נכתב: "המעלה הגדולה של ספרו של ברעם היא שהוא באמת מקשיב לאנשים שהוא פוגש". ובמעריב: "באופן נוקב ואינטליגנטי ובה בעת גם מרגש, מציג יומן המסע של ניר ברעם פיסות חיים שרק מפגשים בין-אישיים יכולים לחשוף. ספר שהוא מסמך מרתק וטעון על משמעותם של בית, ביטחון וחירות משני צידי המתרס."

בימוי ותסריט: ניר ברעם ומיכאל אללו

הפקה: שולה שפיגל ודנה עדן

צילום: חנא אבו סעדה

יש לבדוק גם

פוטין והילדים החטופים

פוטין והילדים החטופים Putin's Stolen Children סיפורם הלא יאומן של אלפי ילדים אוקראיניים, שנחטפו על …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.