יום שישי , אפריל 19 2024
לוגו חדשות 10

בלי סודות

"בלי סודות" 
סדרת כתבות בחדשות 10:

האם אפשר וצריך להילחם בהתבגרות המהירה של ילדנו?

 

החל מהערב, יום ראשון, 4.6.2017, נתחיל לשדר במהדורה המרכזית בחדשות 10 סדרת כתבות חדשה של מיה איידן  "בלי סודות", שתבחן האם אפשר וצריך להילחם בהתבגרות המהירה של ילדנו?

הסדרה תנסה להבין מדוע יותר ויותר ילדות בבית הספר היסודי מתאפרות כמו דוגמניות בוגרות, מדוע תלמידות מתלבשות כבר בגיל צעיר בבגדים חושפניים, מדוע ילדים משתמשים בביטויים מיניים בוטים כבר בגיל הגן? והאם ההתבגרות המינית בישראל הפכה מהירה יותר? 

כמעט 30 אחוזים מבני ה-16 בישראל טוענים שקיימו יחסי מין, מספרים גבוהים בהרבה מקרב בני הנוער מדווחים על חוויה מינית כלשהי וכמעט 80 אחוזים מודים שנחשפו לתוכן מיני, פורנוגרפי, כבר בגיל 12. 

במהלך השבוע הקרוב נבדוק איך הפכה התבגרותם של ילדינו למהירה כל כך ושונה מהאופן שבו נראתה לפני אפילו פחות מעשור, ונשאל מהו תפקידם, אם בכלל, של ההורים והמורים בתהליך הזה?


בפרק הראשון בסדרה תבחן מיה איידן את הסביבה שמקיפה את בני הנוער – משלטי החוצות ועד למסכי המחשבים והסמארטפונים. האם היא שמכתיבה את השינוי בקצב ההתבגרות המיני או שמא מדובר בשינוי פנימי, בין אם פסיכולוגי או ביולוגי?


בפרק השני נבחן את ההבדלים בין חוויית ההתבגרות של דור ההורים לזו של בני ובנות הנוער כיום. האם התבגרות מינית מוקדמת היא בעלת היבטים שליליים או שמא הפתיחות יכולה להפוך אתגרים וקשיים, שהיו פעם חבויים וסגורים, לכאלה שקל יותר להתמודד איתם?


בפרק השלישי בסדרה – החשיפה של מתבגרים ומתבגרות, ולפעמים אפילו ילדים וילדות, לתכנים פורנוגרפיים: איך הפכה החשיפה לתכנים מיניים לנפוצה כל כך וכיצד היא משפיעה על ההתבגרות של בני ובנות הנוער ועל היחסים ביניהם?


בפרק הרביעי והאחרון – הצורך בחשיבה מחודשת על החינוך המיני בישראל ועל תפקידם של ההורים בתהליך ההתבגרות של ילדיהם. 


"בלי סודות"
סדרת כתבות של מיה איידן
 
עורך: טל מוסקוביץ', מפיקה: איריס בסוק-ארליך, תחקיר: לי עייש וחמוטל רוזן
צילום: ניר מזעקי, עריכת וידאו: פאולינה טוכשניידר ודניאל סקורצ'ינסקי

יש לבדוק גם

כאילו בלעה אותם האדמה

סדרת כתבות חדשה של מיה איידן:  "כאילו בלעה אותם האדמה"  תיקים פתוחים – הישראלים שעקבותיהם …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.