יום שישי , מרץ 29 2024

יוני 2017 בערוץ yes קולנוע ישראלי

יוני 2017 בערוץ yes קולנוע ישראלי

בכורות לסרטים: ג'נקשן 48, גיבורה ו-10% ילדה שלי

וגם 50 שנה למלחמת ששת הימים, יום הגאווה ומחווה לניר ברגמן

 

50 שנה למלחמת ששת הימים יום שני 5.6 החל מ 20:15

מפתיע לגלות שהקולנוע הישראלי לא הירבה לעסוק במלחמת ששת הימים. ערוץyes  קולנוע ישראלי יקדיש את ערב השידורים לסרטים החשובים שמלחמת ששת הימים שזורה בסיפוריהם : כל ממזר מלך, מצור ואווונטי פופולו.


 

20:15 "כל ממזר מלך" סרט בבמויו של אורי זהר ובכיכובם של יהורם גאון ועודד קוטלר. יורם , נהג מונית מלווה עיתונאי אמריקאי שמגיע למזרח התיכון כדי לכתוב על המלחמה שעומדת לפרוץ , מלחמת ששת הימים. 1968.

 

22:00 "מצור" סרט ישראלי נדיר בכיכובם של גילה אלמגור ויהורם גאון. הסרט, שהיה מועמד לפרס "דקל הזהב" בפסטיבל קאן בויים על ידי ג'ילברטו טופאנו. הסרט מביא את סיפורה של אלמנת מלחמת ששת הימים שרוצה להמשיך בחייה אבל לחברים של בעלה קל יותר להשאיר אותה אותה תקן של קדושה מעונה, 1969.

 

23:30 "אוונטי פופולו" סרטו של רפי בוקאי שנחשב עד היום לאחד הסרטים המכוננים של הקולנוע הישראלי. שני טוראים מצריים מחפשים את דרכם במדבר סיני בשלהי מלחמת ששת הימים. הם מנסים לחצות את תעלת סואץ ולחזור לביתם אך הדרך אינה קלה. עם: סלים דאו, סוהיל חדאד, מיכאל כורש ורמי שטרן, 1986.


 

יום הגאוה הבינלאומי שישי, 9.6 החל מ 22:00

ב- 9 ליוני יחגגו בתל אביב את יום הגאווה הבינלאומי וערוץ הקולנוע הישראלי משתתף ביום החשוב בשידורי הערב עם הסרטים "יוסי וג'אגר" (סרטו של איתן פוקס), שהפך להיות אחד מסמלי הקולנוע הלהט"בי, "הבועה" (סרטם של איתן פוקס וגל אוחובסקי) שמספר את סיפורה של חבורת צעירים בתל אביב שאל חייהם נכנס בחור פלסטינאי ו"ברש" (סירטה של מיכל ויניק) שמספר את סיפור התבגרותה של נערה שחייה מקבלים תפנית.


 

גיבורה בכורה טלויזיונית! יום ראשון 11.6 ב- 22:00  

סרט ייחודי המורכב מחמישה סיפורים קצרים העוסקים בחמש נשים שונות ועל איך המקצוע והעיסוק שלהן משפיע על עולמן. כל הסיפורים מבוימים על ידי בימאיות ונותנים ביטוי לגל הקולנוע הנשי הצעיר שנוכח עתה בקולנוע הישראלי. בכל סיפור דמות ראשית נשית שהעיסוק שלה הוא העיקר ומגדיר את גבולותיו. עם: גילי בית הלחמי, שיר אברמוב, הילה שלו, אלאנה איב וסיון מסט. בימאיות: עטרה פריש, חלי הרדי, יסמין שרייר-עוזרי, שירה פיורסקי, שירה פורת. יוצרות ראשיות: מיכל ויניק, מיה דרייפוס. 2016


 

ג'נקשן 48 בכורה טלויזיונית! שבת, 17.6 ב 22:00 , שידור נוסף ביום ראשון 18.6 ב 23:30

סירטו המדובר של אודי אלוני שזכה בפרס הסרט הבינלאומי הטוב ביותר בפסטיבל טרייבקה בשנה שעברה, בכיכובו של הראפר תאמר נאפר שגם כתב את התסריט בהשראת מאורעות חייו (בשיתוף עם התסריטאי אורן מוברמן).

דרמה שמתרכזת בשני צעירים אוהבים , – מנאר זמרת צעירה ולוחמנית וכארים , זמר היפ הופ שמנסים למצוא את דרכם בגטו הפלסטיני של לוד, אחד ממוקדי הסמים הפעילים בישראל. סיפור אהבתם והמוזיקה שהם יוצרים ביחד ולחוד הופכים לכלי שבעזרתו הם מנסים להתמודד גם עם החברה הישראלית היהודית ונקודות המפגש שלה עם צעירים ערביים וגם עם החברה הערבית השמרנית. עם: תאמר נאפר וסלואה נקרה-חדד. במאי: אודי אלוני. 2016.

 

10% ילדה שלי בכורה טלויזיונית! יום שבת 24.6 ב 22:00 ,  שידור נוסף ביום ראשון 25.6 ב 23:30

סרט רגיש שעוסק בנושא שאינו שכיח בקולנוע הישראלי,- מערכת היחסים בין בן זוגה של אישה גרושה עם ביתה הצעירה מזוית רעננה ואישית.

ניקו הוא צעיר יצירתי וחסר מחויבות, בן 26 שעובד על סרט הגמר שלו, אך מרגיש קצת תקוע, תרתי משמע. ניקו מנהל מערכת יחסים עם אימא של פראני בת ה-7. המפגש הראשון בין פראני לניקו מתרחש כאשר היא מוצאת אותו במיטה של אימא שלה, וכך מערכת היחסים שלהם מתחילה ברגל שמאל. בזמן שניקו מנסה לקיים קשר רומנטי עם האם הילדה מוצאת את עצמה תקועה באמצע, בין אימה , אביה הקנאי וניקו שעכשיו מתפקד גם כבייביסיטר.

עם: אודי פרסי, יהלי פרידמן, ורד פלדמן וגור בנטביץ,. במאי: אורי בר-און. 2015.

 

מחווה לבמאי ניר ברגמן יום שישי, 30.6, החל מ 22:00

ערוץ הקולנוע הישראלי במחווה לבמאי ניר ברגמן,  עם צאת סרטו החדש למסכי הקולנוע.

ישודרו סרטיו: "כנפיים שבורות" עטור הפרסים שזכה להצלחה רבה בארץ ובעולם, "הדקדוק הפנימי" הרגיש שמבוסס על ספרו של דוד גרוסמן ו"יונה" סרטו האחרון שמשרטט את דמותה של יונה וולך.

 

יש לבדוק גם

המשטר

המשטר The Regime "המשטר" ("The Regime") היא דרמה פוליטית מבית HBO. הסדרה נכתבה והופקה על …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.