יום שישי , מרץ 29 2024
הפתקים כתבתה של מיה איידן , צילום: חדשות 10

יום הזיכרון לשואה ולגבורה בחדשות 10

יום הזיכרון לשואה ולגבורה 

בחדשות 10

 

 מבצע שידורים מיוחד לציון יום הזיכרון לשואה ולגבורה תשע"ז ובמרכזו סיפורי הניצולים האחרונים מבין בני דורם, שנותרו לספר על איימי השואה.

 

ביום ראשון, ערב יום הזיכרון לשואה ולגבורה, נשדר במהדורה המרכזית את כתבתה של מיה איידן – "הפתקים" – סיפורם של ויטוריו ודאריו, שני אחים, ניצולי שואה, ששרדו את המלחמה, יחד עם אמם, כשהם מתחבאים בבית קרובים נוצרים באיטליה. מטרים ספורים מבית המשפחה היה בית המעצר שבו היה כלוא אביהם, דניאל. מתוך בית המעצר, דרך המכבסה המקומית, הצליח דניאל להבריח מאות פתקים, שתפר אל צווארון החולצה, ואלה הגיעו לידי רעייתו ושני בניו. הפתקים משרטטים את חיי היום-יום בבית המעצר, את הגעגוע למשפחה שהלך והתעצם, וגם מתארים בפשוטת – כיצד ידע דניאל שגורלו נחרץ למוות.

ביום שני, מוצאי יום הזיכרון לשואה ולגבורה, תשדר כתבתנו ליאור קינן, שליחת חדשות 10 למצעד החיים בפולין, את סיפורה של חוה ניסימוב, סופרת, ניצולת שואה, שתיארה בספר שכתבה כיצד התחבאה יחד עם משפחה פולנית והפכה לבת משפחה לכל דבר, עד שלילדים הזרים התייחסה כאילו הם אחיה הביולוגיים. בעקבות פרסום הספר, איתר את ניסימוב אחד מנכדיו של אחד ה"אחים" הפולניים. במפגש הראשון בין השניים, שיובא בכתבה, לומד הנכד לראשונה על מעשי הגבורה של סבו ושל הורי סבו בזמן המלחמה.

 

יום הזיכרון לשואה ולגבורה בחדשות 10

עורך: טל מוסקוביץ', מפיקה: ניצן קפלנסקי, תחקיר: מיכל בר-נכון, לי עייש ורוני שצ'וצ'נסקי

יש לבדוק גם

לאן את נוסעת

לאן את נוסעת יעקב גלעד, האיש שכתב את האלבום המיתולוגי "אפר ואבק", נוסע לראשונה לפולין …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.