יום שישי , מרץ 29 2024
דליק על הסט של שמיניות באוויר, צילום רפי דלויה

48 שנות

מצדיעים לערוץ הראשון בסדרת הפקות חדשות ומחודשות

 

הערוץ הראשון מציין 48 שנות שידור ציבורי בשורה של תכניות מיוחדות ונוסטלגיות שיציגו חמישה עשורים של עשייה טלוויזיונית מגוונת ואיכותית.

 

חוזרים בהפקות מחודשות ל"סיבה למסיבה" עם רבקה מיכאלי, "שמיניות באוויר" עם דליק ווליניץ, "זה הסוד שלי" עם מיטב הקומיקאים של אז ועכשיו, השף חיים כהן חוזר לתכנית הראשונה של הבישול בישראל "שום פלפל ושמן זית". נעלה מיזם ענקי לבחירת נבחרי תכניות הילדים והנוער מכל הזמנים. אילן פלד יפרוץ לארכיון הטלוויזיה וייחשף בדרך מקורית ומפתיעה לאוצרות הסרטייה המיתולוגית בתכניות "פנס הקסם".

 

נביא את סיפורה של מדינה ישראל בחמשת העשורים כפי שבאה לידי ביטוי בעשייה הטלוויזיונית העשירה בחדשות, בדרמה, במורשת, בדוקומנטרי, בילדים, בתרבות, במוסיקה ובבידור.

 

הערוץ הראשון יציין בנובמבר ובדצמבר חמישה עשורים של עשייה טלוויזיונית ציבורית מ-1968 ועד היום, בשורת תכניות חדשות, חלקן הפקות מחודשות לתכניות האהובות והזכורות של הערוץ לאורך השנים.

 

הערוץ הראשון מחזיר לשידור את תכנית הקאלט "סיבה למסיבה", מתכניות האירוח האהובות בתולדות הטלוויזיה בישראל. "סיבה למסיבה 2016", בהגשת רבקה מיכאלי, תחגוג ארבעים ושמונה שנה של תכניות אירוח: מ"ברוכים הבאים" עם אורי זוהר, דרך "שעה טובה", "סיבה למסיבה", ו"ממני מני", ועד ל"סוגרים שבוע", "בטברנה", "שישי עם מיכל" ועוד. בין האורחים שיגיעו לחגוג עם רבקה מיכאלי את שובה של התכנית לימי שישי בערב: חה"כ יאיר לפיד, שלומי שבת, טוביה צפיר, עידן רייכל, מוני מושונוב, שלמה בראבא, ירדנה ארזי והגבעטרון, קפה שחור חזק, אלי לוזון, יוני רועה, שמעון פרנס, מיכל זוארץ, יעקב אחימאיר, יגאל בשן, זאב רווח, צדי צרפתי, שי צברי, אמנון לוי, תום אהרון, אורנה בנאי, אילנה דיין, עמליה דואק, מיקי קם ועוד רבים וטובים. בתכנית הראשונה התארח גם נשיא המדינה לשעבר, שמעון פרס ז"ל.

 

דליק ווליניץ חוזר לערוץ הראשון עם תכנית הילדים והנוער האהובה "שמיניות באוויר". בתכנית יהיה לצדו הכלב אריק, מנכדיו של טוליפ – הכלב המקורי והאהוב שכיכב לצד דליק בתכנית האהובה משנות ה-80. דליק חוזר לאורחים (לילדים) שהתארחו בה בעבר ולנושאים שבהם עסקה. בין האורחים בתכנית: מילי אביטל, נתן דטנר, רותם אבוהב, צלילה רוז, יונתן מילר, יהלי סובול, לילך גליקסמן, אדם ויובל כספין. פנינת נוסטלגיה נוספת של מחלקת הילדים והנוער תהיה "התכנית", דוקו דרמה בהובלת אילן רוזנפלד ואליאנה תדהר שסוקרת את מיטב תכניות הילדים של ערוץ הראשון, לדורותיו. בתכנית יוצגו קטעים מתכניות הילדים מכל השנים וכן שחזורים של פינות ושירים הזכורים מהעבר.

 

ספיישל נוסף יהיה פסטיבל "כשהיינו ילדים" בו יצביעו וידרגו צופי הערוץ הראשון את תכנית הילדים האהובה עליהם מכל הזמנים, תכנית הנוער האהובה, הכוכב/הכוכבת האהובים ושיר הנושא האהוב ביותר מכל תכניות הילדים והנוער לדורותיהן בערוץ הראשון. את הספיישל ינחו מיכאל אלוני ומיכל ינאי וישתתפו ילדי הג'וניור אירוויזיון, דפנה דקל, ריקי גל, ילדי בית הספר למוסיקה, איחוד של להקת צעירי תל אביב, ישראל גוריון, אילי גורנשטיין, שירה וילנסקי, דון לני גבאי, נדב אבקסיס ועוד.

 

ספיישל מוסיקאלי חגיגי יביא למסך את הרגעים הגדולים של פסטיבלי הזמר והפזמון. אמנים ותיקים לצד אמנים עכשוויים יבצעו את השירים המיתולוגיים מפעם בשחזור נוסטלגי לאחת מאבני הדרך המשמעותיות בדברי הימים של המוסיקה הישראלית. בהנחיית מיקי קם וליאון רוזנברג ובהשתתפות אדר גולד, אילנית, חדווה עמרני, חובי סטאר, לירן דנינו, מיי פיינגולד, נסרין קדרי, סקסטה,  פאר טסי,  רבקה זהר ולירון לב.  

 

הערוץ הראשון מצדיע למנצח שיר מזמור – פסטיבל הזמר המזרחי משנות ה-70 וה-80 עם ביצועים ממרגשים ללהיטי הפסטיבל מכל הזמנים. בהשתתפות: מרגול, דקלון וסגיב כהן, נסרין קדרי, הפרויקט של רביבו, עידן יניב, רון שובל, נופר סלמאן, איתי לוי, מורן מזור, אתי ביטון ועוד. במהלך המופע, יוענק אות מפעל חיים ליוסף בן ישראל, מייסד הפסטיבל והאיש שסלל את הדרך של המוסיקה המזרחית אל לב הקונצנזוס הישראלי.

"זה הסוד שלי" האהובה והזכורה לטוב תחודש ותעמוד בסימן הצדעה לערוץ הראשון ולנוסטלגיה ישראלית. בכל תכנית ישתתפו שני קומיקאים פאנליסטים המוכרים כיום, ביניהם סלוצקי ודומינגז, גיל קופטש, יאיר ניצני ועוד, אליהם יתווסף פאנליסט שלישי מהעבר של התכנית, כמו טוביה צפיר, יגאל שילון, יורם ארבל, דורי בן זאב ועוד. כדי לפצח את הסודות יעמדו לרשותם "מרגע הישמע הגונג – 3 דקות ושלושים שאלות" וכל הסודות יהיו קשורים בהיסטוריה של הערוץ הראשון. התכנית עלתה לאוויר לראשונה ב- 1976 והנחה אותה מלך הבידור הישראלי של אותם ימים, אורי זוהר, אבל כעבור חודשים ספורים, בעקבות תהליך החזרה שלו בתשובה, החליף אותו הכוכב הצעיר שפרץ ב"ניקוי ראש", טוביה צפיר. בדיוק 40 שנה אחרי השידור הראשון של התכנית בשחור לבן, ייכנס לנעליים הגדולות של שניהם, הסטנדאפיסט והכותב אבי נוסבאום.

"איזו דרמה", סדרת תכניות מיוחדת בהנחיית עמנואל הלפרין תסקור את העשייה של הערוץ בתחום הדרמות וסדרות הטלוויזיה המקוריות. הסדרה תעסוק בייחודיות היצירות, באופן בו השתקפה בהן החברה הישראלית, כיצד הן התקבלו והשפיעו על החברה ומה היו התגובות בקרב הקהל והמבקרים. בנוסף ידובר על ההתרחשויות מאחורי הקלעים של אותן הפקות – כיצד נבחרו הסרטים, אנקדוטות מהעשייה, סיפורים אישיים מרגשים ומצחיקים כאחד ועוד. בהשתתפות גילה אלמגור, עוזי פלד, ירון פריד, ליא קניג, ניסים דיין, מכרם חורי, רם לוי, גלית והבה שאשו, יונה אליאן, ירון לונדון, סביון ליברכט, מוטי שקלאר, אורי ברבש, ששון גבאי, כנרת טריפון, מרב מיכאלי, רותי בורנשטיין, מרב בטיטו, חי דוידוב ויהושע סובול.

השף חיים כהן חוזר למקום ממנו הכל התחיל: "בחזרה לשום, פלפל ושמן זית" היא תכנית הצדעה ל"שום, פלפל ושמן זית" האהובה, שהיוותה נקודת ציון מכרעת בקולינריה הישראלית הטלוויזיונית. בתכנית החדשה יערוך כהן מסע דילוגים נוסטלגי מרגש בין אז לעכשיו, יבשל עם אורחים שהשתתפו בעונות קודמות מתכונים חדשים ומחודשים, ויארח אותם בתכנית שמצולמת במטבח של ביתו הפרטי לשיחה על חלוף הזמן, על חכמת חיים ועל הדרך שעשו מאז ועד היום ברמה האישית והמקצועית. בין אורחיו: אבי קושניר, קרין גורן, אורלי לוי- אבקסיס, איציק כהן, נורמן עיסא, יאיר ניצני, פבלו רוזנברג, הילה אלפרט ורן שמואלי. 

 

לצד התכניות הנוסטלגיות, ישדר הערוץ הראשון את "פנס הקסם" בכיכובו של אילן פלד, שמתגייס לעבודה בארכיון רשות השידור. פלד מגלם את דמותה של אישה שעובדת כבר 40 שנה ברשות השידור ומופקדת על אוצר הסרטייה. "רשות הדיבוב", סדרת תכניות מקורית ושנונה ש"מתעללת" באוצר הארכיון הנהדר של הערוץ הראשון באמצעות דיבוב מחודש של בן חכים מהצמד "דיבוב מצחיק" לקטעים מוכרים ואהובים ששודרו בערוץ לאורך השנים.

 

מחלקת התעודה בערוץ הראשון תסכם 48 שנות עשייה עם שני פרויקטים מיוחדים: "הדוקומנטריסטים", סדרה בהפקת אריק ברנשטיין שמביאה את סיפורה של היצירה הדוקומנטרית בשידור הציבורי לאורך חמישה עשורים, ו"רוח החופש" בהפקת עדו צוקרמן ועדו בהט שתעסוק בהיסטוריה של השידור הציבורי והמאבקים שאפיינו אותו לאורך השנים מתחילת שידורי הערוץ הראשון במצעד צה"ל בירושלים ב-1968 ועד להקמת תאגיד השידור הישראלי.

סדרה תיעודית נוספת, "היום זה אנחנו", בהפקתה של איטה גליקסברג, חושפת את התהליך שעברו עובדי רשות השידור בתקופת הפירוק – סיפור על מציאות שמשתנה כל העת המספק הצצה למערכות הפוליטיות והציבוריות במדינת ישראל.

 

שתי הפקות צפויות לעלות במסגרת שידורי המחלקה לתרבות יהודית בערוץ הראשון: הפקה מעודכנת ל"פסוקו של יום" המיתולוגית, באדפטציה הומוריסטית: בפינה יוצג פסוק אחד ביום מהתנ"ך, אשר מתכתב עם אירועים, תכניות ותכנים היסטוריים בתולדות רשות השידור, ביניהם שידורי האירוויזיון, גביע אירופה, תשלומי האגרה, הסכם בר און-חברון, כלבוטק ועוד. כמו כן תעלה לשידור "צולם ביום חול", סדרה חדשה בהובלת נתן דטנר, המביאה אל המסך תמונת מצב עכשווית של התרבות והאמנות היהודית המתחדשת על רבדיה השונים: יהדות יוצרת, חיה, בועטת, ומעיזה הבודקת גבולות ומציבה יעדים, הכוללת יצירה יהודית המנסה לשלב את הישן עם החדש וליצור בריה חדשה המתמודדת עם אתגרי הדור והשעה. בכל פרק, מגיע דטנר למחוזות שונים, וחווה באופן בלתי אמצעי את השינויים התרבותיים המתרחשים במגוון תחומים: באמנות, בשירה ובמחול, בלימוד ובפמיניזם, בקולינריה, בשמירת השבת והחגים ובתפיסת היהדות, ופוגש את האנשים והנשים המתמודדים ועושים את השינוי בחיי הרוח שלהם ובחיי התרבות היהודית שלנו.

 

חטיבת החדשות של הערוץ הראשון תשדר את "מבטים", סדרת כתבות מיוחדות של בכירי העיתונאים שעבדו בחטיבה לאורך השנים, שחוזרים לאירוע מרכזי אותו סיקרו בתקופת עבודתם בערוץ הראשון.

 

ברי בר ציון, המנהל המיוחד של רשות השידור: "התכניות החדשות מציגות לצופים הצצה לעשייה טלוויזיונית מרשימה ומגוונת ומצדיעות להיסטוריה הענפה של הערוץ הראשון. טלוויזיה טובה נועדה לחדש, לשמח, להצחיק, ללמד ולרגש. גם כאן, עושה הערוץ הראשון את כל אלה תוך שהוא מעניק לצופיו ערך מוסף ציבורי מובהק עם הפקות שסוקרות את ערש הטלוויזיה בישראל".

 

שמעון אלקבץ, העורך הראשי של רשות השידור: "ההפקות החדשות של הערוץ הראשון נועדו להציג בפני הצופים עשייה עשירה, רבת פנים ומגוונת ששודרה בחמישה עשורים של יצירה ישראלית. הביטוי 'שידור ציבורי' מגלם בתוכו גם את כל היצירות וסדרות המופת הנוסטלגיות, שהן חלק מדמותה של מדינת ישראל".

 

 

 

מועדי שידור

 

"שום, פלפל ושמן זית" – 10 תכנית הבישול האהובה בהגשת השף חיים כהן

ימי שישי ב-19:30. מ-4.11

 

"כשהיינו ילדים" – 5 תוכניות ספיישל של מחלקת הילדים והנוער בערוץ הראשון בהנחיית מיכאל אלוני ומיכל ינאי

ימי שישי ב-19:00. מ-18.11

 

"צולם ביום חול" – סדרה בת 4 פרקים בהובלת נתן דטנר עם תמונת מצב עכשווית של התרבות והאמנות היהודית

בכל מוצ"ש ב-22:00. מ-19.11

 

"איזו דרמה" – סדרת ב 5 פרקים  בהנחיית עמנואל הלפרין שסוקרת חמישה עשורי דרמה וסדרות טלוויזיה מקוריות

ימי חמישי ב-22:00. תכנית ראשונה ב-24.11

 

"סיבה למסיבה" – רבקה מיכאלי חוזרת למדורת השבט של ימי שישי

ימי שישי ב-21:30. מ-25.11

 

"פנס הקסם" – אילן פלד מתגייס לעבודה בארכיון רשות השידור

ימי שישי ב-22:30. מ-25.11

 

"התכנית" – דוקו דרמה בהובלת אילן רוזנפלד ואליאנה תדהר שסוקרת את מיטב תכניות הילדים של ערוץ הראשון

מוצ"ש 26.11 בשעה 19:00

 

"שמינית באוויר" – דליק ווליניץ חוזר לערוץ הראשון עם תכנית הילדים והנוער האהובה

בכל מוצ"ש בשעה 19:00. מ-3.12

 

"רשות הדיבוב" – בן חכים מתעלל בארכיון הערוץ הראשון עם פרשנות חדשה לקטעים המוכרים והאהובים

בכל יום ב-23:00. מ-4.12

 

"הדוקומנטריסטים" – סיפור היצירה הדוקומנטרית בשידור הציבורי

ימי רביעי ב-21:00. מ-7.12

 

"מבטים" – מיטב כתבי חטיבת החדשות מכל הזמנים חוזרים לסדרת כתבות מיוחדת

יום חמישי 8.12 ב-22:00 ויום שלישי 20.12 ב-22:00

 

"זה הסוד שלי" – אבי נוסבאום נכנס לנעליו של אורי זוהר בגרסה חדשה לשעשועון המיתולוגי

ימי שישי בשעה 19:00. ראשון עד חמישי ב 19:30 תכנית ראשונה ב-16.12

 

 

"רוח החופש" – סדרה דוקומנטרית על המאבקים של השידור הציבורי

בכל מוצ"ש ב-22:00. מ-17.12

 

"למנצח שיר מזמור" – הצדעה לפסטיבלי הזמר המזרחי

יום שני 22.12 בשעה 21:00

 

"היום זה אנחנו" – רשות השידור בתקופת הפירוק

ימים ראשון, שני ושלישי 25-27.12 בשעה 22:00

 

"פסטיבל הזמר והפזמון" – הצדעה לפסטיבל הזמר והפזמון

יום שני 29.12 בשעה 21:00

 

"הפרומו" – יום שני 29.12 בשעה 22:40

 

יש לבדוק גם

טריפ של חמלה

טריפ של חמלה סרטו הדוקומנטרי של גיל קרני ברצועת הקולנוע התיעודי של הערוץ הראשון ישודר …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.