יום שלישי , אפריל 16 2024
לוגו חדשות 10

המהפכה הביונית

המהפכה הביונית

סדרת כתבות חדשה בחדשות 10 על המדע הבדיוני שבשירות הרפואה –

האנשים שנעזרים באיברים ביוניים

 

החל ביום שלישי הקרוב, 25.10.2016, נשדר במסגרת המהדורה המרכזית בחדשות 10, סדרת כתבות חדשה של כתבתנו לענייני חברה ורווחה, מיה איידן – "המהפכה הביונית". במסגרת הסדרה מלווה איידן את הסייבורגים,  אנשים שחיברו לגופם איברים רובוטיים בעלי בינה מלאכותית. איידן יוצאת לבדוק כיצד הקדמה הטכנולוגית כבר משנה את חייהם של אלפי נכים בעולם, מסייעת להם להרגיש שווים בחברה, והאם אנחנו בפתחו של שלב חדש באבולוציה. במסגרת הסדרה תתעד איידן גם את האולימפיאדה הייחודית שבה השתתפו אנשים שנעזרים באיברים ביוניים.

פרק הראשון נתמקד בסיפורם של מהראן חמדאן  ואנדרי ואן-ראשן, שניהם משותקים בגפיהם התחתונות, שחזרו ללכת באמצעות טכנולוגיה ישראלית פורצת דרך – אנדרי, משתתף באולימפיאדה במקצה שלד הרגליים החוץ גופי, ואיידן התלוותה אליו משלב ההכנות, דרך המרוץ ועד לקו הסיום.

בפרק השני בסדרה נחזה בטכנולוגיות המתקדמות ביותר בעולם, אלו שעשויות להישמע כמדע בדיוני, אך בפועל כבר נמכרות בשוק ומעניקות למי שאיבד רגל או יד איבר גוף חדש ומתפקד. איידן תפגוש את הספורטאים שעבורם הטכנולוגיה הפכה לחלק בלתי נפרד מגופם, תשמע מהם על הרגע שבו הבינו שהחיים שהכירו השתנו ומעתה יצטרכו ללמוד להפעיל את הגוף מחדש ועל הקושי להשתלב כשווים בחברה.

בפרק השלישי והאחרון תעסוק איידן בשלב הבא, הטכנולוגיות שעליהן עובדים בימים אלו ולא ישרתו רק נכים אלא ישדרגו את היכולות הקוגניטיביות והתפקודיות של האדם.  איידן תציג את מחירם הגבוה של האיברים הביוניים, ותעסוק בשאלה האם אנחנו הולכים לקראת הנגשה כלכלית של הטכנולוגיות לכל דורש. האם כל מה שעומד בינינו לבין עתיד ללא נכים הוא כסף? והאם בקרוב יווצר אדם-מכונה?

 

"המהפכה הביונית" – סדרת כתבות של מיה איידן

עורכי פרק המגזין במהדורה המרכזית: טל מוסקוביץ' וגלי פריד, מפיקה: מיה כהן-גז

תחקיר: נדב גליק, צילום: אמיר צעידי, עריכת וידאו: נופר וולפו

 

יש לבדוק גם

כאילו בלעה אותם האדמה

סדרת כתבות חדשה של מיה איידן:  "כאילו בלעה אותם האדמה"  תיקים פתוחים – הישראלים שעקבותיהם …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.