יום שישי , מרץ 29 2024
לעבור את הקיר

לעבור את הקיר בטלורייד

הישג מכובד נוסף ל"לעבור את הקיר":

סרטה החדש של רמה בורשטין התקבל לפסטיבל טלורייד היוקרתי בארה"ב

בימים אלו מתמודד הסרט בפסטיבל הקולנוע בונציה

 

"לעבור את הקיר", סרטה החדש של רמה בורשטין, המתמודד בימים אלו בפסטיבל קולנוע ונציה, התקבל לפסטיבל טלורייד ה-43, שמתקיים בימים אלו עד יום שני, 5 בספטמבר.

"טלורייד" הינו החשוב והיוקרתי בפסטיבלי הסרטים בארה"ב וידוע כסלקטיבי בבחירת תכניו. לטלורייד שנוסד בשנת 1974, מגיעים בכירי תעשיית הקולנוע בארה"ב והעולם לארבעה ימים בהם מציגים את היבול הקולנועי הטוב בעולם. הפסטיבל נחשב "מקדם אוסקר" ורבים מהסרטים שהוצגו בו, קיבלו בהמשך הדרך מועמדיות בקטגוריות השונות בטקס האקדמיה האמריקאי. מישראל ניתן לציין את "שומרי הסף" סרטו של דרור מורה, שקיבל מועמדות לסרט התיעודי בפרס האוסקר ו"הערת שוליים" של יוסף סידר, שהיה מועמד לפרס הסרט הזר בפרס האוסקר והתקבל אף השנה עם סרטו החדש 'נורמן'.

 

בימים אלו מתחרה "לעבור את הקיר" בונציה במסגרת הבחירה הרשמית בתחרות  Orizzonti section כמו כן, מועמד הסרט ב-9 קטגוריות שונות בטקס פרסי אופיר, שיתקיים ב22/9.

 

"לעבור את הקיר", מגולל את סיפורה של מיכל, בחורה בת 32, שחזרה בתשובה לפני 12 שנים ועדיין לא נישאה. לאחר שהיא סוף סוף מוצאת חתן, בעל תשובה נאה, הוא מבטל את החתונה כחודש לפני המועד המיוחל.  מיכל מסרבת להתמסר לייאוש ולאכזבה ומחליטה, למרות הכל, להמשיך בהכנות ולדבוק בתכניתה המקורית. "יש לי אולם, יש לי שמלה, קטן על אלוקים להמציא לי חתן".

בתפקיד הראשי נועה קולר המגלמת את מיכל. לצידה מופיעים עוז זהבי, עמוס תמם, עודד ליאופולד, דפי אלפרן, רוני מרחבי, ועירית שלג. את הסרט צילם עמית יסעור ועל העריכה אמונה יעל חרסונסקי.

 

סרט הבכורה של בורשטין, "למלא את החלל", היה לסרט הישראלי הנצפה ביותר בשנת 2013 עם למעלה מ-350 אלף צופים. הסרט זכה, בפרס היוקרתי של השחקנית הטובה ביותר בפסטיבל ונציה ה- 69, זכה ב-7 פרסי אופיר וביניהם פרס הסרט הטוב ביותר. הוא הופץ בכ-30 מדינות ברחבי העולם. רמה בורשטין, בוגרת ביה"ס לקולנוע סם שפיגל, חזרה בתשובה בתום לימודיה.

 

"נורמה הפקות" אחראית להפקתן של יצירות קולנועיות עטורות שבחים, ביניהן “עפולה אקספרס", “כנפיים שבורות" "נודל", "איזה מקום נפלא", "חיותה וברל", "מועדון בית הקברות", והסדרות ”האלבומים", "צעדים", "להוציא את הכלב" ועוד.

הסרט הופק בתמיכת קרן רבינוביץ', קשת, קרן גשר, קרן אביחי, yes

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.