יום שישי , מרץ 29 2024
לוגו פופ טארטס

דן שומרון – מנהיגות שקטה

דן שומרון – מנהיגות שקטה

פרופ' אל"מ במיל' זאב דרורי

 

ספרו של ההיסטוריון הצבאי פרופ' זאב דרורי (אל"מ מיל') – "דן שומרון – מנהיגות שקטה" – הוא פרי מחקר מעמיק המציב את רא"ל דן שומרון (2008-1937), הרמטכ"ל ה-13 של צה"ל, במקומו הראוי בין דפי ההיסטוריה של מדינת ישראל. שומרון, מצביא אמיתי שמסכת חייו שזורה בהיסטוריה רצופת התהפוכות מקום המדינה ועד לסיומן של מלחמת המפרץ והאינתיפאדה הראשונה.

דן שומרון החל את דרכו כצנחן בגדוד 890 וזכה לתהילת עולם כמפקד מבצע אנטבה. כרמטכ"ל בעל חזון הנהיג את צה"ל אל עבר הקִדמה, עד שנהפך לצבא מודרני ומשוכלל בעל יכולות טכנולוגיות מן המתקדמות בעולם.

מנהיגותו השקטה, המאופקת, של האיש שהרבה לעשות ומיעט במילים, אומץ לבו והביטחון שהשרה על פקודיו ועל הדרג המדיני – כל אלה ייחדו אותו כמצביא וכשליח ציבור, כאדם הרואה לנגד עיניו אך ורק את טובת המדינה וביטחונה.

שומרון היה איש צבא בכל ישותו, איש מופנם ששמר על פרטיותו ועל משפחתו. הוא רחק מפוליטיקה, מפוליטיקאים ומתקשורת. דמותו האנושית ורבת הגוונים נחשפת לראשונה מתוך מאות מקורות, מכתבים, ראיונות וכתבים שבבסיסו של מחקר עשיר זה.

 

 

פרופ' זאב דרורי עומד בראש המחלקה ללימודים רב-תחומיים במכללה האקדמית כנרת שבעמק הירדן. שירת כמ"מ בגדוד 890 במלחמת ששת הימים ולאחר מכן כמ"פ תחת פיקודו של דן שומרון במלחמת ההתשה. במלחמת יום הכיפורים שירת כסמג"ד בגדוד 890 ובקרב הדמים בחווה הסינית. בהמשך דרכו בצבא שימש כמפקד סיירת שקד, וכן כמפקד חטיבת גבעתי במלחמת לבנון הראשונה וכמפקד גלי צה"ל.

בשנים האחרונות כיהן כמנכ"ל המכללה האקדמית כנרת, ייסד ועמד בראש מכון כנרת למחקר קשרי חברה, שלום וביטחון ע"ש רא"ל דן שומרון. כיום מכהן כיו"ר אגודת חוקרי צבא-חברה בישראל. ספריו של פרופ' דרורי משקפים את תחומי התמחותו הנרחבים: היסטוריה כללית, היסטוריה של עם ישראל, מדעי המדינה והמזרח התיכון.

 

 

420 עמ' | 118 ₪

יש לבדוק גם

לא סופרים את היהודים

פן הוצאה לאור וידיעות ספרים  רב-מכר של "הניו יורק טיימס" ספר השנה של "הסאנדיי טיימס" …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.