יום שישי , אפריל 19 2024

"עם יד על הלב"

"עם יד על הלב"

סדרת כתבות חדשה בחדשות 10:

עד כמה הלב שלנו הוא פצצה מתקתקת?

החל מהערב, ראשון, 30.8.2015 נתחיל לשדר במסגרת המהדורה המרכזית בחדשות 10סדרת כתבות חדשה של עורכת הבריאות, הילה אלרואי – "עם יד על הלב", שתעסוק ברפואת הלב ובשאלה – כמה אנחנו באמת יודעים על הלב שלנו שיכול להפוך בן רגע, לפצצה מתקתקת?

חרף התקדמות רפואית וטכנולוגית משמעותית בשני העשורים האחרונים, הלב הוא עדיין גורם המוות השני הכי נפוץ, אחרי מחלת הסרטן בישראל. עשרות אלפי צנתורים בשנה, אלפי ניתוחים להחלפת חלקים בלב, וטיפול פופולארי מאסיבי באמצעותכדורים להורדת כולסטרול, לחץ דם והסדרת קצב הלב אמנם מאפשרים להרבה יותר חולים להתמודד עם מחלת הלב שלהם, אך לא תמיד לנצח אותה. בעולם שבו החיים רק מתארכים, מספר חולי הלב הולך ועולה וכך גם הצורך בחלופה של ממש ללב שאיתו נולדנו.

הפרק הראשון בסדרה יעסוק בעלייה בתוחלת החיים בישראל ובהשפעתה על רפואת הלב בארץ – יותר חולים כיום נזקקים לתחליף לליבם, שכמו כל מנוע או משאבה, נשחק עם הזמן. רפואת הלב היום מאפשרת הארכת חיים לבני 85 ואפילו לבני 90 בהליכים ניסיוניים מתקדמים. אך האם היא ערוכה לעולם שבו יותר ויותר אנשים זקוקים להשתלת לב? האם אנחנו מתקרבים ליום שבו יומצא לב מלאכותי לחלוטין?

בפרק השני בסדרה תביא הילה אלרואי את סיפורה של משפחת ישראלי מרמת גן,שבה כל בני הבית סובלים ממום גנטי בלב, שגרם לאורך השנים למותם של שניים מבני המשפחה בגיל צעיר. המשפחה גילתה רק לאחרונה את המום – שמניח לפתחו של כל אחד מהם בעיה קשה – הם יכולים לחוות דום לב בכל רגע. לאור סיפורם, יצאה אלרואילבדוק מדוע לא מיושם החוק שמחייב הצבת מכשירי החייאה במקומות ציבוריים – מהשיכול להציל את חייהם של עשרות בני אדם בשנה.

הפרק השלישי בסדרה יתמקד ברפואת הלב בפריפריה – מנתוני משרד הבריאות עולה כי מחוץ לאזור שבין גדרה לחדרה, מחלות הלב הן גורם המוות הנפוץ ביותרבישראל. עד לאחרונה, כלל לא נערכו ניתוחי לב צפונה מבית החולים רמב"ם בחיפה ודרומה מבית החולים סורוקה בבאר שבע. איך משפרים את רפואת הלב בדרום ובצפון?

בפרק הרביעי והאחרון תבדוק הילה אלרואי מה משפיע יותר על בריאות הלב שלנו – הגנטיקה או הרגלי החיים? בין היתר נביא בפרק את סיפורו של צעיר בן 29 שעבר ניתוח מעקפים, לאחר שהתגלה כי הוא נשא של גן שגורם לליבו להזדקן במהירות.

 

"עם היד על הלב" – סדרת הכתבות של עורכת הבריאות הילה אלרואי

עורך פרק המגזין במהדורה המרכזית: טל מוסקוביץ', מפיקה: איריסבסוק-ארליך, תחקיר: שרית שוורץ-אגמון

צילום: ניר מזעקי, עריכת וידיאו: הארי טולדו וסאני ברמן

יש לבדוק גם

פייק דיאט

החל מהשבוע בחדשות עשר סדרת כתבות חדשה של נגה ניר-נאמן  "פייק דיאט" הצד האפל של …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.