יום שישי , אפריל 19 2024

חדשות טלוויזיה: וייטנאם- הסרטים האבודים

החודש, ב-30 בינואר 1968, פצחו עשרות אלפי לוחמי הווייט קונג לצד צבא צפון וייטנאם במתקפת ה"טט"- יוזמה התקפית מסיבית נגד יעדים אסטרטגיים בדרום וייטנאם, שתפסה בהפתעה מוחלטת את צבא ארה"ב. מתקפת ה"טט" הביאה לתפנית בדעת הקהל האמריקנית, שהחל להבין כי המלחמה בוייטנאם היא מלחמה בה לא ניתן לנצח. 

ביום ראשון, ה-22 בינואר בשעה 22:10, נשדר את פרק הבכורה בסדרה המצוינת:

וייטנאם: הסרטים האבודים בכורה בערוץ! Vietnam Lost Films

הם היו חיילים שניצחו בכל קרב, במלחמה שנויה במחלוקת ואבודה מראש. סיפורם עומד בפני סכנת שיכחה בין דפי ההיסטורי – אלו הם הגברים והנשים שחזרו הביתה משדרות הקרב של מלחמת וייטנאם. בסדרה החדשה והמרתקת, "וייטנאם: הסרטים האבודים", ערוץ ההיסטוריה מעניק להם אפשרות להשמיע את קולם.

היוצרים שאחראים לסדרה המונמנטלית של ערוץ ההיסטוריה, "מלחמת העולם השניה: הסרטים האבודים", חוזרים ומעניקים את אותו טיפול יסודי למלחמת וייטנאם, בסדרה "וייטנאם: הסרטים האבודים".

פרקי הסדרה מלווים בקריינות המצמררת של השחקן זוכה ה"אמי" מייקל סי. הול ("דקסטר", "עמוק באדמה").

שחקנים מובילים נוספים דוגמת אדוארד ברנס, ג'ניפר לאב יואיט, בלייר אנדרווד, ג'יימס מרסדן, דין קיין, דילן מקדרמוט, אדריאן גרניה, קווין קונולי, ג'רי פרארה –  תורמים אף הם את קולם לפרוייקט היוקרתי, כאשר כל אחד מהם מקריין את חוויותיו של אחד מ-13 החיילים האמריקאים שסיפורן מתועד "וייטנאם: הסרטים האבודים", כאשר הסדרה אף כוללת ראיונות מיוחדים שנערכו עם הלוחמים הוותיקים.

אלפי שעות חומרי גלם נדירים ובלתי-מצונזרים הנחשפים כאן בפעם הראשונה נאספו ונערכו לסדרה בת ששה פרקים המגוללת את סיפור האומץ, המאבק והפחד שהיו מנת חלקם של החיילים האמריקאים שנלחמו בשנות השישים הסוערות מלחמה שנויה במחלוקת בחצי השני של כדור הארץ, עמוק במעבה הג'ונגלים של וייטנאם – זאת דרך סיפורם של 13 חיילים וחיילות שחוו את התופת על בשרם.

חומרי הגלם המקוריים נאספו ממגוון מקורות: סרטים שצילמו החיילים עצמם בשטח, מקורות ממשלתיים, ארגוני חדשות, עמותות לוחמים ותיקים, מוזיאונים, אספנים פרטיים ואף מקורות מתוך וייטנאם עצמה. לאחר מכן עברו החומרים המצולצמים שידרוג לטכנולוגיית HD, מה שמעניק ל-"וייטנאם: הסרטים האבודים" עוצמה ויזואלית וחיות חסרת תקדים.

דרך הסיפורים האישיים של החיילים ועל רקע התמונות המדהימות משדה הקרב, "וייטנאם: סרטים האבודים" מאפשרת לצופים הזדמנות להגיע קרוב ככל הניתן לאירועים כפי שהתרחשו במלחמה, ולהרגיש כאילו הם עצמם חלק מההיסטוריה המתרחשת מול עיניהם ברגע זה על המסך הקטן.

בין החיילים שסיפורם יוצגו על המרקע:

קרל מלאנטס – חייל מרינס שיחידתו נלחמה בקרבות הקשים ביותר בוויטנאם, ואף חיבר בשנת 2010 את הספר "מאטרהורן", שנחשב כיום לספר הטוב ביותר על מלחמת וייטנאם. ארתור ויקניק, טירון צעיר שהוביל את יחידתו למקום מבטחים במהלך עשרת ימי ההסתערות על "גבעת המבורגר". גרי בנדטי מחיל הים, ששירת על הספינות שהעבירו חיילי חי"ר וקומנדו "אריות הים" לנקודות עימות בנהר המקונג. קית' קונלי, מהטייסים האמריקנים הראשונים שהוצבו בדרום וייטנאם, שששירת פעמיים בחזית, בשנים 1965 ו-1969 בוב קלואל, טייס מסוקים שניצל בנס ממשימה מבצעית מסוכנת בלאוס. צ'רלס בראון, סמל ממוצא אפרו-אמריקאי שהוביל את חייליו לפעולות בג'ונגלים המסוכנים של פלייקו ודוק. אליזבת' אלן, אחות צבאית שהתעקשה לשרת בקו הקדמי והצילה את חייהם של חיילים רבים בזמן מתקפת ה"טט" הקטלנית של הוייט-קונג. ג'ו גאלוואי, כתב חדשות של סוכנות UPI שזכה לעיטור הברונזה לאחר שהציל חיילים פצועים תחת אש ב-לה דראנג. אן פרסל, אשתו של קצין הצבא הבכיר ביותר שנלכד בשבי במלחמה, וברי רומו, לוחם בחיל הרגלים, ששינה במהלך המלחמה שינה את השקפת עולמו מן הקצה לקצה – מנץ פטריוט ולוחמני וגיבור מחלמה, לפעיל קיצוני נגד המלחמה.

יש לבדוק גם

עכשיו בפריים וידאו: Going Home With Tyler Cameron

אוהבים תוכניות על כוכבי ריאליטי, שעוברים לחווה? קבלו את Going Home With Tyler Cameron, עכשיו …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.