יום שישי , אפריל 19 2024

חדשות טלוויזיה: נובמבר בערוצי הסרטים של YES

פסטיבל הקולנוע של 3yes – 01 בנובמבר

01/11

שלישי

טאקר ודייל נגד כוחות הרשע

Tucker & Dale Vs Evil

בכורה ארצית בלעדית!

סופ"ש 03-05 בנובמבר

03/11

חמישי

טטרו

Tetro

בכורה!

04/11

כשתפגשי זר גבוה ומסתורי

You Will Meet A Tall Dark Stranger

בכורה!

4/11

דם פראי

Sanguepazzo

בכורה ארצית בלעדית!

05/11

עותק נאמן למקור

Certified Copy

בכורה בלעדית!

05/11

בלתי מנוצח

Undisputed 3

בכורה בלעדית!

פסטיבל הקולנוע של 3yes – 08 בנובמבר

08/11

שלישי

אנג'ל וטוני

Angele Et Tony

בכורה ארצית בלעדית!

סופ"ש 11-12 בנובמבר

11/11

באה בקלות

Easy A

בכורה!

11/11

שם תואר: משטרה

Police, Adjective

בכורה בלעדית!

12/11

הילדים בסדר

The Kids Are All Right

בכורה בלעדית!

12/11

האמריקאי

The American

בכורה בלעדית!

פסטיבל הקולנוע של 3yes – 15 בנובמבר

15/11

שלישי

הקוסם

L'illusioniste

בכורה ארצית בלעדית!

סופ"ש 18-19 בנובמבר

18/11

הכל אודות סטיב

All About Steve

בכורה!

19/11

סקייליין

Skyline

בכורה!

19/11

גנב עירוני

The Town

בכורה!

פסטיבל הקולנוע של 3yes – 22 בנובמבר

15/11

שלישי

אשה, אקדח ודוכן נודל

A Woman, A Gun And A Noodle Shop (Zhang Yimou)

בכורה ארצית בלעדית!

סופ"ש 25-26 בנובמבר

25/11

אווטאר

Avatar

בכורה!

25/11

עוד שנה

Another Year

בכורה בלעדית!

26/11

התשוקה שבפנים

Manolete

בכורה!

26/11

התמונה הכוללת

The Big Picture

בכורה!

26/11

שלושת הימים הבאים

The Next Three Days

בכורה!

פסטיבל הקולנוע של 3yes – 29 בנובמבר

29/11

שלישי

ונוס השחורה

Black Venus

בכורה ארצית בלעדית!


פסטיבל הקולנוע של yes3

בכל יום שלישי בשעה 22:00 מוזמנים צופי yes3HD להכיר לראשונה סרטים חדשים ומצוינים, שמעולם לא הוקרנו בישראל בצורה מסודרת. פסטיבל הקולנוע של yes3 הוא המקום לכל אותם סרטים מדוברים, שזכו בפרסים, השתתפו בפסטיבלי הקולנוע החשובים בעולם, זכו לבאזז ואף מתהדרים בשמות של יוצרים ושחקנים מוכרים, אך עד היום לקהל הישראלי כמעט ולא הייתה הזדמנות להיחשף אליהם.

מערכת יחסים נוגעת ללב ("אנג'ל וטוני"), סרט אנימציה מועמד לאוסקר ("הקוסם"), קומדיית אימה משולחת רסן ("טאקר ודייל נגד כוחות הרשע"), גרסתו הצבעונית של במאי "מחול הפגיונות" לסרט הבכורה של האחים כהן ("אישה, אקדח ודוכן נודל") ודרמה על דמות היסטורית מרתקת במיוחד ("ונוס השחורה") – סרטי הרצועה בנובמבר מציעים תפריט קולנועי רחב ומגוון לכל הטעמים, כאשר כל הסרטים החודש משודרים בבלעדיות רק לצופי yes.

טאקר ודייל נגד כוחות הרשע Tucker & Dale Vs Evil

בכורה ארצית בלעדית!

ערוץ: yes3 / yes3HD (במסגרת משבצת "פסטיבל הקולנוע של yes3")

מועד שידור: שלישי, 1/11, בשעה 22:00

במאי: אלי קרייג, ארה"ב, 2010

שחקנים: טיילר לאבין ("כוכב הקופים המרד"), אלן טודיק ("אני, רובוט"), קתרינה באודן ("רוק 30").

טריוויה: אחד מלהיטי השנה בקרב חובבי האימה, אך ממש לא רק אצלם. הסרט הוקרן בבכורה בפסטיבל סאנדנס ובעקבות הצלחתו נבחר להשתתף בפסטיבל קרלובי וארי, זכה בפרס חביב הקהל בפסטיבל SXSW והופיע בעוד עשרות פסטיבלים נוספים ברחבי העולם.

תקציר: חבורת צעירים וצעירות, יפים ויפות, מגיעים לחופשה ביער מרוחק. מצב הרוח מרומם וההורמונים גועשים, אך אז אחת מהן, בלונדינית ארוכת רגליים, נפרדת מהקבוצה ונקלעת לבקתה מבודדת בה שוהים שני גברים גדולי גוף ומגודלי זקן עם מבטא דרומי כבד וחיבה לכלי עבודה עם להבים משוננים…

עד כאן הכל נשמע כמו סרט האימה הבנאלי והמוכר, אך ההמשך תופס כיוונים בלתי צפויים, שהינם לא רק פרועים וקורעים מצחוק, אלא גם מספקים מבט אחר ומקורי על אותן מוסכמות שחוקות של סרטי האימה. "טאקר ודייל נגד כוחות הרשע" הינה אחת מקומדיות האימה הטובות והמצחיקות ביותר של השנים האחרונות.

סוף שבוע 3-5/11

טטרו Tetro

בכורה!

ערוץ: yes3 / yes3HD

מועד שידור: חמישי, 3/11, בשעה 22:00

במאי: פרנסיס פורד קופולה ("הסנדק"), ארה"ב, 2009

שחקנים: וינסנט גאלו ("בפאלו 66"), אולדן ארנרייך, מריבל ורדו ("המבוך של פאן"), קרל מריה בראנדאואר ("מפיסטו"), כרמן מאורה ("לחזור")

טריוויה: זהו הסרט הראשון של פרנסיס פורד קופולה שהוצג בבכורה בקאן, מאז ש"אפוקליפסה עכשיו" זכה שם בפרס דקל הזהב (בשנת 1979).

תקציר: בני הוא בחור צעיר שנוסע לארגנטינה על מנת לבקר את אחיו הגדול (גאלו), סופר מבטיח ומוכשר שנטש את המשפחה ונעלם. כשבני מוצא את האח בשכונת עוני בבואנוס איירס, מתגלה לפניו אדם שבור, שזנח את כל חלומותיו, התנכר אף משמו, וזרק את כל שכתב. היה זה צלו העצום של אב המשפחה, מנצח קלאסי מצליח ומטיל אימה, שסירס את כל יומרותיו האמנותיות של בנו. בני לא מוותר ונשאר לצד אחיו, ומגלה את כתביו הגנוזים של האח.

קופולה, בעצמו בנו של מנצח, חוזר לעסוק במשפחה וביחסים של אהבה, קנאה ושנאה בין האנשים הקרובים ביותר. הוא עושה זאת עם מרץ ותעוזה קולנועית המאפיינים במאים צעירים והרבה פחות מבוססים ממנו, בסרט שמערב בין צילום מרהיב בשחור ולבן לצבע, בין עבר והווה ובין מציאות לחלום.

כשתפגשי זר גבוה ומסתורי You Will Meet A Tall Dark Stranger

בכורה!

ערוץ: yes1 / yes1HD

מועד שידור: שישי, 4/11, בשעה 21:30

במאי: וודי אלן, ארה"בספרד, 2010

שחקנים: אנתוני הופקינס, נעמי ווטס ("מלהולנד דרייב"), אנטוניו בנדרס, ג'מה ג'ונס ("יומנה של ברידג'ט ג'ונס"), ג'וש ברולין ("ארץ קשוחה"), פרידה פינטו (""נער החידות ממומבי")

תקציר: וודי אלן חוזר לצלם בלונדון את סרטו ה-44. קומדיה רומנטית במסורת הוודי אלנית על חיים עם משמעות מוגבלת, גורל ומערכות יחסים. הסרט עוקב אחר מספר זוגות וניסיונותיהם לשמור על האהבה והתשוקה בחייהם. אנתוני הופקינס מגלם את דמותו של אלפי- גבר בן 60 במשבר גיל העמידה המחליט לעזוב את אשתו ולרדוף אחר בחורה צעירה ומפוקפקת. בתו (ווטס) נשואה לסופר שאינו מצליח לשחזר את הצלחת העבר שלו שמתחיל לפתח רומן עם השכנה ממול. היא נאלצת להתמודד עם משבר הפרידה של הוריה, עם הגורו קוראת הקלפים המשוגעת של אמא שלה, ועם העובדה שהיא מתחילה לפתח רגשות לבעל גלריה לאמנות שרמנטי במיוחד (בנדרס).

דם פראי Sanguepazzo

בכורה ארצית בלעדית!

ערוץ: yes3 / yes3HD

מועד שידור: שישי, 4/11, בשעה 22:00

במאי: מרקו טוליו ג'יורדאנה ("קסם הנעורים"), איטליה, 2008

שחקנים: מוניקה בלוצ'י ("מלנה"), לוקה זינגרטי ("החיים שלנו"), בוני אלסיו ("אל תספרי")

טריוויה: הסרט ערך את הקרנת בכורה שלו בפסטיבל הקולנוע של קאן והיה מועמד לשלושה פרסי האקדמיה האיטלקית.

תקציר: מוניקה בלוצ'י עוצרת הנשימה מככבת בדרמה תקופתית מהבמאי של "קסם הנעורים", העוסקת בדמותה השנויה במחלוקת של לואיזה פרידה, אחת הכוכבות הגדולות ביותר של הקולנוע האיטלקי בשנות השלושים והארבעים של המאה הקודמת, שהואשמה בשיתוף פעולה עם המשטר הפשיסטי. פרידה שהגיעה לעיר הסרטים צ'ינצ'יטה מכפר קטן, כבשה בעזרת יופייה וכישרונה את לב הקהל וגם את לבו של אוסוואלדו ולנטי, אחד מהכוכבים הבולטים של התקופה ובעל קשרים הדוקים עם אנשיו של מוסוליני. הסרט נע בין תיאור הרומן הסוער שפרץ בין שני הכוכבים העולים בתקופת הזוהר של הקולנוע האיטלקי הגרנדיוזי, לתפיסתם בידי הפרטיזנים ומשפטם בשלהי מלחמת העולם השנייה.

עותק נאמן למקור Certified Copy

בכורה בלעדית!

ערוץ: yes3 / yes3HD

מועד שידור: שבת, 5/11, בשעה 22:00

במאי: עבאס קיארוסטמי ("10"), צרפתאיטליה, 2010

שחקנים: ג'ולייט בינוש, זמר האופרה וויליאם שימל שלו זה תפקידו הקולנועי הראשון, ז'אן קלוד קארייר

טריוויה: הסרט השתתף בתחרות הרשמית של פסטיבל קאן 2010, וג'ולייט בינוש קיבלה את פרס השחקנית על משחקה בסרט. בנוסף, הסרט כיכב בעשרות פסטיבלי קולנוע ברחבי העולם כולל את קרלובי וארי, ניו יורק, ריו דה ז'נרו ועוד.

תקציר: ג'ולייט בינוש מככבת בסרטו של הבמאי האיראני המוערך, שלראשונה מצלם סרט מלא מחוץ לארצו ולשם כך הוא בחר בנופיו המרהיבים של חבל טוסקנה. סופר אנגלי מגיע לאיטליה להשקת ספרו החדש, המערער על חשיבות המקור ביצירת אמנות. העתק טוב, טוען הסופר, אינו פחות ערך או ממועט רגש לעומת המקור. אשה (בינוש) שהאזינה לדבריו מציעה לסופר להתלוות אליה לראות עבודת אומנות הקשורה לתזה שהעלה. השניים יוצאים מהגלריה לטיול בין הכפרים ובתי הקפה הציוריים של טוסקנה. הדיאלוג הער שמתנהל ביניהם מעלה תהיות על אופי היחסים ביניהם, ומציף בעדינות ובתחכום רב שאלות אודות המקור והעתקיו, החיים והשתקפותם באמנות.

בלתי מנוצח 3 Undisputed 3

בכורה בלעדית!

ערוץ: yes4 / yes4HD

מועד שידור: שבת, 5/11, בשעה 22:00

במאי: אייזיק פלורנטין ("נינג'ה חוזר"), ארה"ב 2010

שחקנים: סקוט אדקינס, מייקל שנון גנקינס, מרק איווניר, מרקו זארור

תקציר: חלק שלישי בסדרת סרטי הקרבות "אלוף ללא עוררין". בויקה הוא אסיר רוסי שסיים את הסרט הקודם פצוע ומובס ואיבד את מעמדו כשליט בבית הסוהר. הפעם הוא ייעשה הכל בכדי לזכות בתואר שלו מחדש בטורניר הכולל את כל בתי הסוהר ברחבי העולם. הפרס לזוכה הוא שחרור מבית הסוהר.

אקשן, קרבות והרבה דם, יזע ודמעות.

הפסיפיק The Pacific

ערוץ: yes4 / yes4HD

מועד שידור: החל מיום ראשון ה-06.11 ועד יום חמישי ה-10.11, כל יום ב-22:00 שני פרקים ברצף.

הזדמנות נוספת לצפות בסדרת המופת "הפסיפיק", מבית היוצר של טום הנקס, סטיבן ספילברג וגרי גוצמן ("אחים לנשק").

מיני סדרה אפית בת עשרה פרקים המבוססת על סיפוריהם האמיתיים של הנחתים האמריקאים במלחמת העולם השנייה.

אנג'ל וטוני Angele Et Tony

בכורה ארצית בלעדית!

ערוץ: yes3 / yes3HD (במסגרת משבצת "פסטיבל הקולנוע של yes3")

מועד שידור: שלישי, 8/11, בשעה 22:00

במאית: אליקס דלפורט, צרפת, 2010

שחקנים: קלוטילד הסמה ("האשה היפה"), גרגורי גאדבוואה ("MR73")

טריוויה: השתתף בפסטיבל ונציה 2010.

תקציר: משוחררת טרייה מהכלא מחפשת את עצמה בעיירה קטנה ונאבקת בכדי למצוא חיים חדשים ויציבים. היא פוגשת בדייג קשה יום, אשר עוזר לה ומספק לה עבודה. מה שמתחיל בחוסר תקשורת והתנגשות ערכים הופך אט אט, ללא צורך בהרבה מילים, לסיפור של הבנה, קבלה הדדית ואהבה גדולה. האם הגילוי כי לאשה יש ילד שלא ראתה זמן רב יפריע לאידיליה או רק יעצים אותה?

סיפור אהבה המסופר באיפוק, אך פורץ ונוגע ללב.

סוף שבוע 11-12/11

באה בקלות Easy A

בכורה!

ערוץ: yes2 / yes2HD

מועד שידור: שישי, 11/11, בשעה 22:00

במאי: וויל גלוק ("ידידים פלוס"), ארה"ב, 2010

שחקנים: אמה סטון ("טיפש, מטורף, מאוהב"), אמנדה בייטס ("יש לה ביצים"), אליסון מישלקה ("נוער שוליים"), תומאס היידן צ'רץ ("דרכים צדדיות"), פטרישה קלארקסון

תקציר: קומדיית נעורים חצופה ושנונה, שגילתה לעולם את אמה סטון, אחת הכוכבות הצעירות הכי לוהטות היום בהוליווד (רק תשאלו את ג'ים קארי, שהתוודה על אהבתו אליה בסרטון רשת מעורר הזדהות).

סטון מגלמת את אוליב, נערה שהיא אמנם מבריקה ושנונה, אך תכונות אלו – חיוביות ככל שיהיו – לא עוזרות לה לזכות בהכרה או בפופולאריות כלשהי ברחבי ביה"ס. את תשומת הלב המיוחלת היא מקבלת, ועם ריבית, לאחר שהיא מספרת שקר לבן קטן לחברתה הטובה – שניהלה סטוץ של סוף שבוע עם בחור מזדמן. אוליב מתוודה על האמת מול ידידה ההומו (בארון), והוא בתגובה מציע לשלם לה כדי שתעמיד פנים כאילו שכבה איתה, וכך בריוני השכבה יניחו לו לנפשו. עד מהרה כל תלמיד חנון ומנודה בבית הספר שוכר את שירותיה הייחודיים והיא הופכת למוקד שיחות המסדרון. בין קריאות התלמידים השמרנים לנדות אותה לתגובות המתפלאות של הוריה ומוריה, יש חבר ילדות אחד שרואה קצת מעבר לבלגן שנוצר. עכשיו נותר רק שאוליב תשים אליו לב חזרה.

שם תואר: משטרה Police, Adjective

בכורה בלעדית!

ערוץ: yes3 / yes3HD

מועד שידור: שישי, 11/11, בשעה 22:00

במאי: קורנליו פורומבויו ("12:08 מזרחית לבוקרשט"), רומניה, 2009

שחקנים: דראגוס בוקור, ולאד איבנוב ("4 חודשים, 3 שבועות ויומיים")

טריוויה: זוכה פרסי תא מבקרי הקולנוע ומסגרת מבט מסוים בפסטיבל קאן 2009

תקציר: שוטר צעיר מקבל משימה פשוטה. עליו לעקוב אחר נער ולמצוא הוכחות לכך שהלה מוכר סמים לחבריו לכיתה. השוטר יודע שאם יורשע הנער על סמך ההוכחות שיביא, הוא ייכנס לכלא לתקופה ארוכה וחייו ייהרסו. מצד אחד, השוטר רוצה להעלים עין ולו הפעם הזאת ובכך להציל את הנער, אך עם זאת משימה היא משימה וכיצד יוכל להתנער מהאחריות שהוטלה עליו לאכוף את החוק? פורומבויו הוא מנציגיו הבולטים של הגל הרומני החדש, אחד הזרמים הבולטים בשנים האחרונות בקולנוע העולמי האיכותי, וגם סרט זה זכה לפרסים ולשבחים רבים. במיוחד צוינה לטובה אחת הסצנות האחרונות בסרט, בה שיחה סביב פירוש המילה "מוסר" מתפתחת לדיון פילוסופי וקולנועי מרתק במיוחד.

הילדים בסדר The Kids Are All Right

בכורה בלעדית!

ערוץ: yes1 / yes1HD

מועד שידור: שבת, 12/11, בשעה 21:30

במאי: ליסה צ'ולודנקו ("משולש מצולם", "שחייה לילית") ארה"ב, 2010

שחקנים: ג‘וליאן מור ("הרחק מגן עדן"), אנט בנינג ("אמריקן ביוטי"), מארק רפאלו ("על העיוורון"), מיה ווסיקובסקה ("אליס בארץ הפלאות"), ג‘וש הטצ‘רסון ("מסע בבטן האדמה")

טריוויה: הסרט היה מועמד לארבעה פרסי אוסקר: הסרט הטוב ביותר, התסריט, השחקנית ושחקן המשנה. זוכה שני פרסים בטקס גלובס הזהב, כולל השחקנית הטובה ביותר וזוכה פרס טדי לסרט הטוב ביותר בפסטיבל ברלין

תקציר: אנט בנינג וג'וליאן מור הן בנות זוג החיות יחדיו כבר 20 שנה. הן גרות בבית גדול יחד עם שני ילדיהן המתבגרים אשר נולדו מתרומת זרע. רגע לפני עזיבתה של הבת הבכורה (מיה ווסיקובסקה בתפקיד שובה לב) לקולג', מחליטים אחיה והיא לאתר את אביהם הביולוגי. מהרגע שתורם הזרע פול (מארק רפאלו) הכריזמטי נכנס לחייהם מתחיל פרק חדש בחיי כולם. הילדים מתאהבים בו באופן מיידי, ולרגע נראה שכולם מאושרים, עד שמשבר מערער את האיזון המשפחתי החדש. דרמה קומית מרגשת ואנושית אשר כבשה את לב המבקרים והקהל.

האמריקאי The American

בכורה בלעדית!

ערוץ: yes4 / yes4HD

מועד שידור: שבת, 12/11, בשעה 22:00

במאי: אנטון קורבין ("קונטרול"), ארה"ב, 2010

שחקנים: ג'ורג קלוני, פאולו בונאצ'לי ("משימה בלתי אפשרית 3"), ויולאנטה פלסידו

תקציר: ג'ורג קלוני מככב במותחן ריגול מסוגנן ומלא תשוקה המתרחש בנופיה המדהימים של איטליה. ג'ק (קלוני) הוא מתנקש מקצועי, מוצלח ומיומן אשר פישל בפעולה חשאית בשבדיה ולכן עובר להסתתר בעיירה קטנה ומדהימה באיטליה, בניסיון להתחיל בחיים חדשים. בעיירה בה הוא נמצא הוא מסכים לבצע עוד משימה אחת אחרונה והיא להרכיב נשק מיוחד עבור קליינטית עלומה. במקביל הוא מוצא עצמו מנהל רומן סוער עם יפייפיה מקומית.

האם יצליח ג'ק לשים בצד את חייו הקודמים ויתחיל לנהל אורח חיים מאושר ושליו?

הקוסם L'illusioniste

בכורה ארצית בלעדית!

ערוץ: yes3 / yes3HD (במסגרת משבצת "פסטיבל הקולנוע של yes3")

מועד שידור: שלישי, 15/11, בשעה 22:00

במאי: סילביאן שומה ("שלישיית בלוויל"), צרפת, 2010

טריוויה: מועמד לפרס האוסקר עבור סרט האנימציה הטוב ביותר 2010 (אחד מבין שלושה בלבד. האירופאי היחידי); מועמד לפרס גלובוס הזהב עבור סרט האנימציה הטוב ביותר לשנת 2010; זוכה פרס סרט האנימציה הטוב ביותר באקדמיה האירופאית לשנת 2010.

תקציר: במאי סרט האנימציה הנפלא "שלישיית בלוויל" חוזר בסרט אנימציה נהדר לא פחות, המבוסס על תסריט של אחד מבמאי צרפת האגדיים- ז'אק טאטי. קוסם צרפתי מוצא עצמו מובטל. הוא נודד עד לאירלנד בחיפושים אחר עבודה חדשה. שם הוא פוגש בנערה מחוסרת כל ולוקח אותה תחת חסותו. היחסים בין השניים מלאים חוויות ושיעורים לחיים. באיור יוצא דופן, כמעט ללא מילים, אנחנו נכבשים בקסם וברגש של שתי דמויות משולי החיים אשר חודרות לליבנו.

סוף שבוע 19-20/11

הכל אודות סטיב All About Steve

בכורה!

ערוץ: yes1 / yes1HD

מועד שידור: שישי, 18/11, בשעה 21:30

במאי: פיל טרייל ארה"ב, 2009.

שחקנים: סנדרה בולוק ("ספיד", "בזמן שישנת"), בראדלי קופר ("בדרך לחתונה עוצרים בווגאס"), תומס היידן צ'רץ ("דרכים צדדיות")

תקציר: קומדיה רומנטית. סנדרה בולוק מגלמת את דמותה של מרי, כותבת תשבצים היפראקטיבית, אשר יוצאת לדייט עם סטיב (קופר), צלם חדשות חתיך במיוחד. אחרי הדייט היא מאמינה שהוא נסיך חלומותיה והיא לא מתכוונת לתת לו לברוח, גם אם זה אומר לעקוב אחריו ברחבי ארה"ב במזג אוויר לא יציב במיוחד. כשמרי מוצאת עצמה במרכזו של אייטם חדשותי חם, ו"סיפור האהבה" שלהם נמצא במרכז העניינים, פתאום סטיב מתחיל להבחין בה. אך האם זה סיפור אהבה אמיתי?

סקייליין Skyline

בכורה!

ערוץ: yes2 / yes2HD

מועד שידור: שבת, 19/11, בשעה 22:00

במאים: קולין וגרג סטראוסה ("הנוסע השמיני נגד הטורף: רקוויאם"), ארה"ב, 2010

שחקנים: אריק בלפור ("בנעליה"), סקוטי תומפסון ("סטארטרק"), דונלד פייזון ("סקראבס")

תקציר: זוג חברים נוסעים לבקר חבר בלוס אנג'לס ונקלעים לעיצומה של פלישה מהחלל החיצון. שורה של אורות מסתוריים מופיעים בשמי העיר, וכאשר סקרנים מתקרבים אליהם לתהות על מקורם, הם נשאבים לשמיים. שאר בני האדם מסתתרים בתוך מבנים ומנסים להתגונן ממפלצות הענק שתוקפות אותם. זהו סרטם השני של האחים סטראוסה, הידועים כמומחים בתחום האפקטים המיוחדים, והדבר בהחלט ניכר בסרט.

גנב עירוני The Town

בכורה!

ערוץ: yes4 / yes4HD

מועד שידור: שבת, 19/11, בשעה 22:00

במאי: בן אפלק ("נראתה לאחרונה"), ארה"ב, 2010

שחקנים: בן אפלק, ג'רמי רנר ("מטען הכאב"), רבקה הול ("ויקי כריסטינה ברצלונה"), כריס קופר ("קומפני מן"), ג'ון האם ("מד מן").

טריוויה: ג'רמי רנר היה מועמד לפרס האוסקר (שנה שניה ברציפות) ולפרס גלובוס הזהב לשחקן המשנה הטוב ביותר לשנת 2011. עיבוד קולנועי לרומן של צ'אק הוגאן "נסיך הגנבים".

תקציר: מותחן פשע דינמי, רגיש וחכם בבימויו וכיכובו של בן אפלק. דאג (אפלק) עומד בראש קבוצת שודדי בנקים הפעילה בבוסטון. בעודו מתכנן את מבצע השוד הבא, הוא מנסה לאזן בין רגשותיו ההולכים וגוברים לבחורה מהשכונה (הול) אשר קשורה לאחד מהשודים הקודמים אותם ביצעו, לבין המעגל ההולך ומתהדק שיוצר סביבו סוכן FBI (האם) שעוקב אחר חבורתו מזה זמן רב. טריילר

שבוע עם הבמאי המצליח ביותר בעולם- ג'יימס קמרון

ערוץ: yes2 / yes2HD

תאריך שידור: ימים א'-ש', 20-26/11

כשעוסקים בקריירת הבימוי של ג'יימס קמרון, קודם כל צריך לתת למספרים לדבר:

במהלך 30 השנים האחרונות ביים ג'יימס קמרון בסך הכל 8 סרטים. אלו הכניסו ביחד סכום דמיוני כמעט, של כ-5,500,000,00 (חמישה מיליארד וחצי) דולר.

קמרון הוא הבמאי שאחראי להצלחה העצומה של "טיטניק" ו"אווטאר" – שני הסרטים המכניסים ביותר בכל הזמנים, ובהפרש ניכר על כל השאר. טכנולוגיית התלת-ממד שפיתח ושהוצגה במלוא תפארתה ב"אווטאר" הפכה כמעט לסטנדרט עבור שוברי קופות הוליוודיים והדיונים האם זהו העתיד אליו הולך הקולנוע כולו רק הולכים וגוברים. אפשר רק לשער עוד אלו שיאים, כלכליים וטכנולוגיים, ישבור קמרון במהלך 2013 עם צאתו של סרט ההמשך המסקרן "אווטאר 2".

קמרון, שהחל את דרכו כאיש אפקטים מיוחדים, עשה זאת גם על ידי מתיחת הגבולות הטכנולוגים של הקולנוע אך גם בזכות שילוב יוצא דופן של הבנת טעם הקהל, כישרון לספר סיפור מעניין, ויכולת לברוא עולמות קולנועיים סוחפים ועשירים בפרטים, שמאפשרים לצופים לברוח למספר שעות לתקופות ולמקומות מרתקים יותר.

לכבוד שידור הבכורה של "אווטאר" נקדיש את השבוע כולו לסרטיו המצוינים, המלהיבים והמאד מאד מצליחים של ג'יימס קמרון. החל מיום ראשון ה-20.11, נשדר בכל ערב בשעה 22:00 בערוץ yes2HD שובר קופות אחר של מי שהגדיר את עצמו מעל בימת האוסקר כ"מלך העולם". המספרים, כאמור, איתו.

במהלך השבוע ישודרו הסרטים הבאים:

שליחות קטלנית The Terminator 78 מיליון דולר א' 22:00
הנוסע השמיני 2 Aliens 131 מיליון ד' ב' 22:00
מצולות The Abyss 90 מיליון ד' ג' 22:00
שליחות קטלנית 2 Terminator 2: Judgment Day 520 מיליון ד' ד' 22:00
שקרים אמיתיים True Lies 379 מיליון ד' ה' 22:00
טיטניק Titanic 1.84 מיליארד ד' ו' 22:00
אווטאר Avatar 2.78 מיליארד ד' ש' 22:00

אווטאר Avatar

בכורה!

ערוץ: yes2 / yes2HD

מועד שידור: שבת, 26/11, בשעה 22:00

במאי: ג'יימס קמרון ("טיטניק", שליחות קטלנית 1+2), ארה"ב, 2009

שבוע ג'יימס קמרון יסתיים עם הבכורה ל"אווטאר", סרט המכניס ביותר בכל הזמנים. פירוט תחת סוף שבוע הבא.

אישה, אקדח ודוכן נודל A Woman, A Gun And A Noodle Shop

בכורה ארצית בלעדית!

ערוץ: yes3 / yes3HD (במסגרת משבצת "פסטיבל הקולנוע של yes3")

מועד שידור: שלישי, 22/11, בשעה 22:00

במאי: ז'אנג יימו (“גיבור”, “מחול הפגיונות”), סין/הונג קונג, 2009

טריוויה: הסרט השתתף בתחרות הרשמית בפסטיבל ברלין.

תקציר: כשז'אנג יימו, הבמאי המוערך של "גיבור" ו"קללת פרח הזהב", עושה רימייק לסרט הבכורה של האחים כהן, "רציחות פשוטות", התוצאה מפתיעה במיוחד. בעוד סרטים של הכהנים היה פילם נואר מסוגנן שנבנה לאטו, יימו לוקח את אותו סיפור בסיסי, על בעל הזומם לרצוח את אשתו ואת מאהבה, לסין הקדומה, ועושה זאת כקומדיה צבעונית ופרועה. בניגוד לגרסת האחים כהן, הפעם יש בסרט תפקיד משמעותי גם לאקדח בעל קנה משולש. לכל מי שמעוניין להשוות בין הגרסאות, תשודר מיד לאחר הסרט הגרסה המקורית של "רציחות פשוטות".

סוף שבוע 26-27/11

שלושת הימים הבאים The Next Three Days

בכורה

ערוץ: yes4 / yes4HD

מועד שידור: שישי, 26/11, בשעה 22:00

במאי: פול האגיס ("התרסקות", "בעמק האלה"), ארה"ב 2010

שחקנים: ראסל קרואו, ליאם ניסן ("רשימת שינדלר"), אליזבת' בנקס ("בתול בן 40"), מורן אטיאס

טריוויה: רימייק לסרט הצרפתי "Pour Elle".

תקציר: דרמת מתח מהפנטת בכיכובו של ראסל קרואו המגלם את ג'ון, מורה החי בפרברים יחד עם אשתו ובנו הקטן והמתוק. יום אחד נעצרת אשתו באשמת רצח. לאחר משפט בו היא מכחישה כל קשר למעשה היא נמצאת אשמה ונשפטת ל-20 שנים בכלא. כאשר בעלה מבין כי אין כל דרך לשנות את גזר הדין ואפסו סיכוייה לזכות בערעורים, הוא מחליט לקחת את החוק ליידים ולהבריח אותה מהכלא.

עוד שנה Another Year

בכורה בלעדית!

ערוץ: yes3 / yes3HD

מועד שידור: שישי, 25/11, בשעה 22:00

במאי: מייק לי ("עירום"), בריטניה, 2010

שחקנים: רות שין ("תקוות גדולות"), ג'ים ברודבנט ("מותק של חיים"), לסלי מאנוויל ("הכל או כלום"), אימלדה סטאנטון ("וירה דרייק")

טריוויה: מועמד לאוסקר 2011 על התסריט המקורי. השתתף בתחרות הרשמית של פסטיבל קאן.

תקציר: במרכז סרטו האחרון של הבמאי הבריטי המצוין מייק לי ניצב זוג נשוי באושר, מבוסס כלכלית, עם בן שהוא עורך דין מצליח וגישה שלווה ונטולת דאגות לחיים. נראה שהדבר היחיד שחורג מהנורמה בקשר אליהם הוא שמותיהם מעוררי החיוך – טום וג'רי. ה"נורמליות" של הזוג המאושר בולטת עוד יותר למול חברתם הטובה והמעט מעורערת, מרי. בגילה הלא צעיר, מרי עדיין רווקה. היא סובלת מדיכאונות, שותה לא מעט ונוטה להגיד את הדבר הלא נכון בכל הזדמנות, מה שגורר לא מעט הרמות גבה והערות תוכחה מצד זוג החברים המאושר. לי וצוות שחקניו המופלא בונים בדייקנות מעוררת השתאות את מערכת היחסים המורכבת הזו, על כל התלותיות והאכזריות שבה, עד לאבחנות האנושיות הקטנות והמשמעותיות ביותר.

הערב כולו יוקדש לסרטיו של מייק לי. במהלכו ישודרו גם "וירה דרייק", "ילדות קריירה", "מותק של חיים" ו"עירום".

שבוע עם הבמאי המצליח ביותר בעולם

תאריך שידור: ימים א'-ש', 20-26/11

השבוע עם סרטיו של ג'יימס קמרון יגיע לסיומו עם שידור שני הסרטים המצליחים ביותר בכל הזמנים – "טיטאניק" בשישי, ה-25.11; ובשבת, ה-26.11, "אווטאר" בבכורה.

אווטאר Avatar

בכורה!

ערוץ: yes2 / yes2HD

מועד שידור: שבת, 26/11, בשעה 22:00

במאי: ג'יימס קמרון ("טיטניק", שליחות קטלנית 1+2), ארה"ב, 2009

שחקנים: סאם וורת'ינגטון ("התנגשות הטיטאנים"), סיגורני וויבר ("הנוסע השמיני"), מישל רודריגז ("מהיר ועצבני"), זואי סלדנה ("קולומביאנה"), סטיבן לאנג ("טרה נובה")

תקציר: הסרט המצליח בכל הזמנים, שגרף מעל ל-2.78 מיליארד דולר בכל העולם, זכה בשלושה פרסי אוסקר ובשני פרסי גלובוס הזהב – על הסרט הטוב ביותר והבמאי. הרפתקה סוחפת בעולם אחר, על כוכב פראי ומרוחק בשם פנדורה.

ג'ייק (וורת'ינגטון), איש מרינס שרגליו משותקות מגיע למעבדה חדשנית, במטרה להצטרף למשלחת מחקר לכוכב פנדורה. עם נחיתתו הוא נפגש עם שני אנשי מפתח במשימה – מצד אחד מדענית (וויבר) האחראית על הפרויקט והמבקשת להתערות בין תושבי הכוכב, בני שבט הנאבי הפראים, וללמוד עליהם ועל מנהגיהם הייחודיים; ומצד שני גנרל כוחני המעוניין שג'ייק יעזור לו להיפטר מבני השבט, על מנת שיוכל לחצוב מהאדמה עליה הם יושבים מינרל יקר ערך, המסוגל לפתור את כל בעיות האנרגיה של כדור הארץ.

באמצעים טכנולוגים חדשים, תודעתו של ג'ייק ושאר המדענים מועברת לאווטאר – גוף ביולוגי הדומה לזה של הנאבי, שמאפשר לג'ייק ללכת ולרוץ שוב. ביחד הם יוצאים למסע מסוכן ונועז ללב הכוכב. שם, בין יצורי הפרא האקזוטיים והנופים עוצרי הנשימה, פוגש ג'ייק את נייטירי, בת לשבת הנאבי שעוזרת לו ומסכימה ללמד אותו את סודות השבט ואת השקפת העולם השונה כל כך מזו של בני האדם. ג'ייק מוצא עצמו נמשך יותר ויותר לאורח החיים החדש, והקשר שנרקם בינו ובין נייטירי, הופך אט אט לסיפור אהבה מרגש. הוא נאלץ לבחון את תפיסותיו הקודמות לגבי עצמו, אורח חייו ולגבי המין האנושי כולו.

התשוקה שבפנים Manolete

בכורה!

ערוץ: yes1 / yes1HD

מועד שידור: שבת, 26/11, בשעה 21:30

במאי: מנו מייחס (אחד מכותביו של ספילברג בסרטים כמו "הצבע הארגמן" ו"אינדיאנה ג'ונס ומסע הצלב") ספרד בריטניה 2008

שחקנים: פנלופה קרוז ("ויקי כריסטינה ברצלונה"), אדריאן ברודי ("הפסנתרן").

תקציר: זוכי האוסקר אדריאן ברודי ופנלופה קרוז מככבים בדרמה ביוגרפית סוחפת ומלאת תשוקה. מנואל רודריגז (ברודי), הידוע בכינויו "מנוליט", הוא אחד מלוחמי השוורים המפורסמים בספרד. הוא אדם מופנם ושקט שלא מפחד מהמוות, עד שהוא מתאהב בלופה (קרוז), שחקנית כריזמטית וסקסית שלא מפחדת לומר את דעתה. למרות עברה הסוער מיד מתחיל רומן לוהט בין השניים, במהלכו לופה תראה למטאדור שלה כיצד לאהוב את החיים ובאותו הזמן להתחיל לפחד מהמוות.

התמונה הכוללת The Big Picture

בכורה!

ערוץ: yes3 / yes3HD

מועד שידור: שבת, 26/11, בשעה 22:00

במאי: אריק לארטיגו ("כלה בהשאלה"), צרפת, 2010

שחקנים: קתרין דנב, רומן דורי ("שובר לבבות"), מרינה פואה ("שינוי בתוכנית"), ניילס ארסטרופ ("נביא")

תקציר: לכאורה נראה שדבר לא חסר בחייו של פול אקסבן – הוא שותף במשרד עורכי דין מצליח וחי בבית מפואר בשכונה טובה בפריז עם אשתו היפה ושני ילדיהם המתוקים – אבל אלו לא החיים אותם איחל לעצמו. מעט לאחר ששותפתו הוותיקה מספרת לו שהיא מתפטרת ומשאירה לו את ניהול המשרד, הוא מגלה שלאשתו יש מאהב, ומבקש לראות אותו. למפגש תוצאות טרגיות, ופול נמלט למקום מרוחק, שם הוא מאמץ זהות אחרת כצלם. מאחורי המצלמה הוא מתחיל להסתכל אחרת על העולם ועל חייו החדשים, אך לא עובר זמן רב והעבר משיג אותו.

ונוס השחורה Black Venus

בכורה ארצית בלעדית!

ערוץ: yes3 / yes3HD (במסגרת משבצת "פסטיבל הקולנוע של yes3")

מועד שידור: שלישי, 29/11, בשעה 22:00

במאי: עבדלאטיף קשיש ("הגרגר והדג"), צרפת, 2010

שחקנים: יהימה טורס, אנדרה ג'ייקוב ("האמת הערומה"), אוליבייה גורמה ("הבן")

טריוויה: הסרט השתתף בתחרות הרשמית של פסטיבל ונציה 2010

תקציר: סיפורה המרתק והבלתי ייאמן של סארטי בארטמן, שעזבה את אפריקה בתחילת המאה ה-19 על מנת למצוא עושר והצלחה, אך במקום זאת הוצגה לראווה וללעג על במות קרקס למול קהל משתהה, תחת השם "ה-ונוס מהוטנטוט". תושבי צרפת ואנגליה נהרו בהמוניהם לראות את ה"יצור" המוזר – אישה שחורה, בעלת ישבן נדיב ומראה אקזוטי שהילך עליהם אימים. מדענים שבחנו בקפדנות את מבנה הגולגולת שלה ואת איברי מינה המוצנעים אף קבעו שהיא החוליה החסרה שבין האדם לקוף. הבמאי, שעסק בסרטיו הקודמים (למשל "הגרגר והדג") בשאלות של גזע ומוצא דרך חיי המהגרים בצרפת בת ימינו, מתמקד באישה שמאחורי מופעי הפריק-שואו ומתאר את תולדות חייה יוצאי הדופן וכיצד הובלה באמתלת שווא מביתה לאירופה, "ערש התרבות".

יש לבדוק גם

100 יום לאולימפיאדה

  האחים וורנר מציינת אבן דרך ממשמעותית ומציעה הצצה ראשונה לתהליך ההפקה של אולימפיאדת פריז  …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.