יום חמישי , אפריל 25 2024

בואו נדבר על זה: DAMAGES פתיחת העונה השלישית

הקונסנזוס בקרב צופי DAMAGES   היה שהעונה השנייה הרגישה כעונה מפוספסת. אחרי שבעונה הראשונה נחשפנו לעולם המסעיר של המשפט האזרחי, גילינו כיצד עורכת דין מושחתת  מסייעת למעוטי היכולת, והסתחררנו מקצב האירועים, הגיעה העונה השנייה וניסתה להוכיח, שאפשר לעשות את הכל גדול יותר ומפחיד יותר.

שלא תבינו לא נכון, פופ טארטס צפה בשקיקה גם בשלושה עשר פרקי העונה השנייה. אבל הוא לא יכול היה להשתחרר מהתחושה, שהתסריטאים יוצרים יותר מדי טוויסטים בעלילה, ומסבכים את עצמם יותר ויותר רק כדי לרצות את הצופים. בבחינת "תפסת מרובה לא תפסת" .

עכשיו מגיעה העונה השלישית, ולפחות לפי פתיחתה, נראה שהתסריטאים למדו את הלקח.

יש תחושה של חזרה למקורות, והפרק אינו עמוס בעלילות משנה מעיקות.

פטי היוז נכנסת הפעם לתפקיד הממונה מטעם הנושים על עזבונו של לואיס טובין, מגלגל כספים שהונה את לקוחותיו בתרמית פונזי בסגנון ברנארד מיידוף/מוני פנאן.

טובין, שנמצא במעצר בית, טוען שאיבד את כל הכסף של לקוחותיו ונותר בלי פרוטה. היוז בטוחה, שהוא הסתיר כמה מיליונים אי שם בעולם עבורו ועבור משפחתו.

היא תעשה הכל כדי לגרום לבני משפחתו , ובראשם הבן ג'ו , לשתף עימה פעולה. וכשהיוז מתכוונת לעשות הכל, אנחנו כמובן לא מופתעים כשמתברר, שהיא שלחה את אחד מנושיו של טובין להתעמת עם ג'ו ולגרום לו להכות אותו בפניו.

ומה שלומה של אלן פרסונס, עורכת הדין המבריקה, שבסיום העונה השנייה הודיעה לפטי, כי היא מוחלת לה על חטאיה? פרסונס, מסתבר, עובדת כעת בפרקליטות המחוז, בענף עבירות הסמים. היא פחות דכאונית מכפי שהייתה בעונה השנייה, אבל גם לא מלאת חיים כפי שהייתה בעונה הראשונה. בינתיים אין זכר לרומן שהיה לה עם השחקן טימותי אוליפנט, ולא ברור גם היכן היא מתגוררת ( אחרי שבעונה הקודמת הקפידה להישאר במלון דירות יוקרתי ולא לשוב לדירה שבה נרצח ארוסה ).

נכון לעכשיו היא לא מתכוונת לחזור למשרד של פטי היוז. אבל היא מקבלת את התיק היוקרתי שנשלח אליה כמתנה, ואף מעודדת את פטי לשוחח עימה במקרים של מצוקה. וכמובן, נראה שתיק סוחרי הסמים שלה יתקשר בעתיד לתיק של פטי. כי אחרת זה לא DAMAGES    .

ומה שלום טום שייס, אולי הדמות הסימפאטית ביותר בעולם הסובב את פטי ? טוב, תודה, לפי שעה. פטי אף מודיעה לו, שהגיע הזמן להציב את שמו מתחת לשמה בכניסה למשרד. כבוד אדיר לעורך הדין, שהצליח לשרוד אחת עשרה שנים לצד הברקודה.

כמובן, הכל מתערבל כשהעלילה זורקת אותנו, כמיטב המסורת, חצי שנה קדימה. פתאום פטי נפצעת בתאונת דרכים שמרגישה מתוכננת מדי, וגופתו של טום החביב מתגלה בפח אשפה. עושה רושם, שהשחקן טייט דונובן לא צריך לבנות על השתתפות בעונה הרביעית.

אולי הטוויסט המעניין ביותר נוגע לזהות השחקנים, שיככבו בעונה הקרובה. שני קומיקאים בכירים בשואוביז האמריקני עושים כאן צעדים בוטחים בתחום דרמת המתח ונראה, שהם מרגישים בנוח בחליפה החדשה.

הבולט הוא מרטין שורט, שמגלם את פרקליטה של משפחת טובין, וממש קשה לפתע לדמיין אותו כדמות משעשעת.

השנייה היא לילי טומלין, שמגלמת את אם המשפחה, שלכאורה לא ידעה מכלום, אבל מן הסתם מסתירה משהו. סצינת התצהיר במשרדה של היוז, כששתי הנשים החזקות יושבות זו מול זו, היא מהמוצלחות בפרק הפתיחה.

בסך הכל עושה רושם, שהעונה הזו תרתק אותנו למסך, לפחות כמו קודמתה, אם לא יותר.

פופ טארטס ילווה את פרקי העונה בביקורות והרהורים מדי שבוע, אז אל תהססו לחזור לכאן ולקרוא.

עוד כמה הערות והארות על פתיחת העונה השלישית של DAMAGES   :

  1. שמתם לב בודאי להכרזתו של העורך דין: "אני איש של חתולים, לא של כלבים. חתולים אפשר ללמד לחרבן בקופסה". ללא ספק רמז מקדם לכך שבינו לבין פטי היוז לא יתקיימו כנראה יחסי הערכה הדדיים, כפי שהיו בעונה הראשונה בינה לבין ריי פיסק. היוז ופיסק, למי ששכח, היו הבעלים הגאים של כלבים יפהפיים.
  2. ג'ו טובין, הבן שחוטף סנוקרת, מופיע בדירתה של פטי כבר בפרק הראשון, והתסריטאים עושים הכל כדי לשכנע אותנו, שהוא האיש התמים במשפחה. האם זה יישאר כך לאורך כל העונה?
  3. זיהיתם את רייקו איילסוורת', הלא היא מישל דסלר מ"24  "  בתפקיד רעייתו של ג'ו? סביר להניח, שתפקידה יתרחב עם הזמן.
  4. האם פטי תמצא לעצמה ברנש חדש למשימות חשאיות ואפלות, אחרי שאנקל פיט המצוין מת בעונה הקודמת?
  5. כיצד תשפיע הבדידות המלאה של פטי בדירתה על חייה המקצועיים? בעונות הקודמות היו לה מעין חיי נישואים וחיי אימהות, בינתיים נראה ששני הגברים הדומיננטיים נותרו מחוץ לחייה.
  6. איזה כיף שבלש המשטרה המזקין והלכאורה תמהוני חזר לתמונה. הוא היה אחת הדמויות המוצלחות והמתוחכמות בעונה השנייה.
  7. האם טד דנסון יפציע על המסך גם השנה ? מסופקני.
  8. למה תמיד העלילה נעה בטווח של חצי שנה ? כדאי לחשוב על גיוון בלוח הזמנים לקראת העונות הבאות.

יש לבדוק גם

ישראל במלחמה: בן חמאס מדבר

הנסיך הירוק ממשיך לדבר בעד מדיניות ישראל ונגד חמאס. הנה ראיון שלו מהשבוע ל-THE FREE …

אין תגובות

  1. sheila

    עונה מעולה ומומלצת, משחק מעולה של כל הקאסט, תסריט מצויין וצילום קצבי ונהדר, סדרה ששמרה על רמה גבוהה מאוד לאורך שלוש עונותיה

  2. טד דנסון יפציע גם יפציע. יש למה לחכות…

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.