יום חמישי , אפריל 18 2024

חדשות טלוויזיה: יולי בערוץ ההיסטוריה

להלן הודעת דוברות טלעד, המפעילה את ערוץ ההיסטוריה

סדרות חדשות, עונות חדשות ביולי:

"מכורים למסלול"– סדרה סוחפת ומרתקת, המתעדת מקרוב את ההווי ואורח החיים סביב אחת החוויות החשובות בתרבות האמריקנית הפופולרית – מרוץ המכוניות. הנהגים המתחרים בסדרה, ממשיכים מסורת שנמשכת עשרות שנים ,עוד מימי המרוצים הבלתי-חוקיים שנערכו בתקופת "חוק היובש". מדי קיץ, מתחרים ביניהם נהגים וותיקים לצד כוכבים עולים ללא רחמים על מסלול המרוצים "באומן גריי" בווינסטון-סיילם שבמדינת צפון קרוליינה, אל מול עיניהם ושאגותיהם של  עשרות אלפי מעריציהם נלהבים. אך זו רק תחילת הסיפור – הדרמה ממשיכה גם לאחר שהמירוץ מסתיים וקו הסיום נחצה.

"מפרקים ת'צורה""אל תסתכל בקנקן אלא במה שיש בו" –  מהי הדרך הטובה ביותר להבין כיצד עובד חפץ מסוים? לפרק, לנסר, ולחתוך אותו לשניים, כמובן! הסדרה בוחנת את הקרביים ואופני הפעולה של מגוון מכשירים, מוצרים וחפצים: משולחנות ביליארד ומכונות מזל, דרך רכבים משוריינים, אופנועים, כבאיות אש וכלי עבודה, ועד לצעצועי ילדות אהובים ומכונות למכירת חטיפים. מדי פרק, לוקח מגיש הסדרה ג'ון מקאלמונט את אחד מהמוצרים הללו ומעביר אותו תהליך של פירוק, ריסוק, וחיתוך יסודי, כדי שנוכל להבין איך וכיצד הם פועלים – מבפנים.

"אנשי היערות" – העונה השלישית" תכירו את אמריקה האמיתית. אנשי צווארון קשה כחול שמרוויחים את לחמם באחת העבודות המסוכנות ביותר בצפון-אמריקה: כריתת עצים. העונה השלישית של הסדרה על חייהם של חוטבי העצים בצפון-מערב ארה"ב חוזרת למסכינו החודש, ומבטיחה מנה גדושה במיוחד של ריגושים, סכנות והרפתקאות. עונה זו מתרחשת לראשונה בחודשי הקיץ, ומלווה לצד כורתי עצים בצפון-מערב ארה"ב, "ציידי עצים" בביצות פלורידה ולואיזיאנה שבדרום העמוק של ארה"ב, מה שמבטיח מפגש עם טיפוסים ססגוניים במיוחד, המתפרנסים מאיתור ולכידת עצים בנהרות וביצות שורצי תנינים.

שתי סדרות חדשות מבטיחות לכם מנה גדושה של מתח, אקשן ואדרנלין:

מכורים למסלול – סדרה חדשה! Madhouse

ערוץ ההיסטוריה ממשיך את מסעו אל לב האמריקנה, ומציג החודש את הסדרה הסוחפת והמרתקת "מכורים למסלול", המתעדת מקרוב את ההווי ואורח החיים סביב אחד החוויות החשובות בהוויה ובתרבות האמריקנית הפופולרית – מרוץ המכוניות.

הנהגים המתחרים בסדרה, ממשיכים מסורת שנמשכת עשרות שנים ,עוד מימי המרוצים הבלתי-חוקיים שנערכו בתקופת "חוק היובש". כבר אז גילו הנהגים תושיה וכשרון בלתי-מבוטלים, וביטאו את אהבתם למכוניות על המסלול, במפגן חסר תקדים של מהירות, ליטוש, מיומנות ועמידה תחת לחץ.

מדי קיץ, מתחרים ביניהם נהגים וותיקים לצד כוכבים עולים ללא רחמים על מסלול המרוצים "באומן גריי" בווינסטון-סיילם שבמדינת צפון קרוליינה, אל מול עיניהם ושאגותיהם של  עשרות אלפי מעריציהם נלהבים. אך זו רק תחילת הסיפור – הדרמה ממשיכה גם לאחר שהמירוץ מסתיים וקו הסיום נחצה.

במהלך 13 פרקי הסדרה, נחזה ביריבויות שנמשכות על-פני עשורים שלמים, בין נהגים אינדיבידואליים ובין שושלות וותיקות בענף המרוצים, המגיעות לנקודת רתיחה באמצעות שימוש בלוחמה פסיכולוגית, הקנטות, ואפילו אגרופים שנשלחים ברגעים לוהטים במיוחד. מחוץ למסלול, הנהגים צריכים לאזן בין התשוקה המטורפת שלהם לנהיגת מרוצים, לבין עבודתם היום-יומית, ניהול חיי משפחה ודאגה לנשים ולילדים, ודאגה כלכלית מתמשכת עקב הרצון לתחזק ולשדרג מכוניות מרוץ איכותיות, ללא החסות של תאגידים וחברות המעניקים חסות למרוצי ה"פורמולה 1" היוקרתיים. בין מרוץ למרוץ, הנהגים הללו עסוקים בצורה אובססיבית בתכנון, שיפוץ, עיצוב ובנייה מחדש של המכוניות שלהם לקראת המטרה החשובה ביותר: לנצח במרוץ הבא.

הסדרה  מלווה ארבע קבוצות של נהגי מכוניות מרוץ משודרגות במהלך עונת המירוצים המתקיימת על המשטח ההיסטורי "באומן גריי". כבר למעלה משישים שנה שמסלול הנאסקר הזה נמצא בפעולה. "באומן גריי" הוא אחד המסלולים הקשים ביותר לנהיגה, כשהנהגים המתחרים צריכים להתמודד בין השאר עם תנאי שטח קשים ופניות מסוכנות ביותר. זוהי סדרה על אנשים שמנהלים את חייהם על המסלול המהיר, ובני משפחה, החברים והמעריצים שנמצאים ומלווים אותם לאורך הדרך הארוכה והמתפתלת.

מכורים למסלול –  ימי שני בשעה 22:10, החל מה-12 ביולי

מפרקים ת'צורה – סדרה חדשה! Sliced

מהי הדרך הטובה ביותר להבין כיצד עובד חפץ מסוים? לפרק, לנסר, ולחתוך אותו לשניים, כמובן!

הסדרה "מפרקים ת'צורה" בוחנת את הקרביים ואופני הפעולה של מגוון מכשירים, מוצרים וחפצים: משולחנות ביליארד ומכונות מזל, דרך רכבים משוריינים, אופנועים, כבאיות אש וכלי עבודה, ועד לצעצועי ילדות אהובים ומכונות למכירת חטיפים.

מדי פרק, לוקח מגיש הסדרה ג'ון מקאלמונט את אחד מהמוצרים הללו – ומעביר אותו תהליך של פירוק, ריסוק, וחיתוך יסודי, כדי שנוכל להבין איך וכיצד הם פועלים – מבפנים.

כמו כן, נלמד על ההיסטוריה וההתפתחות הטכנולוגית של כל אחד מהחפצים הללו, וכיצד  התפקיד שהם מילאו בחברה השתנה לאורך השנים. במהלך הסדרה נעשה שימוש במגוון כלים מכאניים וכן טכנולוגיית CGI מתקדמת, במטרה לקחת את הצופים למסע עמוק וחסר תקדים אל תוך הקרביים של החפצים שמקיפים אותנו בחיי היום-יום.

מפרקים ת'צורה – ימי רביעי בשעה 21:20, החל מה-14 ביולי

סופשבוע אמריקה – ימים שישי ושבת, 3-2 ביולי

לרגל יום העצמאות ה-234 של ארה"ב, נצא למסע מרתק ומאיר עיניים בו נגלה כיצד נוצרו כמה מפלאי הטבע הגדולים והמרשימים ביותר באמריקה. מהעיר ניו-יורק בחוף המזרחי, האגמים הגדולים במערב-התיכון, דרך רכס הרי הרוקיז, ועד לפארקים הלאומיים הגרנד קניון, ילוסטון ויוסמיטי, נחשוף את ההיסטוריה של האתרים הללו, ונלמד כי מבחינה גיאולוגית, ההתפחות של חלקם נמשכת עד היום.

כיצד נוצרה מפת ארה"ב? – בכורה בערוץ! How The States Got Their Shapes

כל קו גבול של חמישים המדינות של ארה"ב מספר סיפור היסטורי, גיאוגרפי ופוליטי.

מאחורי הדרך שבה התעצבה מפת המדינות הנוכחית של ארה"ב, ישנו עבר עשיר ומרתק. הספיישל "כיצד נוצרה מפת ארה"ב" מגולל את הסיפור שמאחורי הצורות והגבולות של מדינות ארה"ב. המגיש והקומיקאי בראיין אונגר ("דיילי שואו", "המופע של ג'יי לנו") יוצא למסע לאורכה ולרוחבה של ארצות הברית, מראיין מומחים, היסטוריונים המגלים את הקשר המרתק בין ההיסטוריה העשירה של ארה"ב למפת הגבולות הנוכחית שלה. כמו כן, אונגר מבקש במהלך התכנית מאזרחים ברחוב לשרטט את מפת המדינות של ארה"ב – והתוצאות מפתיעות ומשעשעות.

כך למשל, נלמד כי הגבול הנוכחי בין המדינות אוהיו למישיגן נקבע כתוצאה ממלחמה שהתנהלה בין שתי המדינות הללו בראשית מאה ה-19 על מקורות מים. גבולה של מדינת, קליפורניה נקבע כך ששטח המדינה יכיל מרבצי זהב יוקרתיים. לאחר מכן נגלה, כי רצועת האדמה הצרה בקצה אוקלהומה, משקפת שינוי ביחס של החברה האמריקנית לעבדות, ועוד נחשוף – מהו הקשר בין הגבול המשותף של מדינות וירג'יניה, קנטקי וטנסי, למטאורים נופלים?

כיצד נוצרה מפת ארה"ב – יום שישי, 2 ביולי בשעה 22:20, שידור נוסף למחרת בשעות 17:10 ו-23:55

את יום העצמאות ה-234 של ארה"ב נמשיך לציין במסגרת רצועת הספיישל שלנו, שתוקדש כולה בשבוע הקרוב לתכניות העוסקות בהיסטוריה האמריקנית, משלל זוויות:

"שבוע אמריקה" ברצועת הספיישל, ימים א' – ה', 8-4 ביולי בשעה 17:10:

האוצר הלאומי האמיתיבכורה בערוץ! The Real National Treasure

היכן מצויה תיבת אוצרות נדירה בבירת ארה"ב? בספרייה שאין עוד כדוגמתה בעולם – ספריית הקונגרס האמריקני בוושינגטון די.סי. במעמקי הספרייה, טמונות כספות סודיות המכילות למעלה מ-965 קילומטרים(!) של מדפים ובהם 130 מיליון פריטים יקרי ערך: מיומניו של נשיא ארה"ב הראשון  ג'ורג' וושינגטון שנכתבו בכתב ידו, דרך איורי הירח הראשונים של המדען האיטלקי גלילאו גליליי, ועד למצלמה המקורית בה השתמשו בצילומי הסרט "פרנקנשטיין". צוות של 4,000 ספרנים אמון על קיטלוג ושימור האוצרות הללו, והפצתם הגלובלית באמצעות הקמת ספריה דיגיטלית עולמית חדשה. האוצר הלאומי האמיתי –  יום שני, 5 ביולי, בשעה 17:10, שידור נוסף למחרת בשעה 23:55

סופשבוע בריטניה הגדולה –  10-9 ביולי

בסוף השבוע הקרוב נערוך מסע בזמן אל בריטניה הגדולה של ימי הביניים והתקופה הוויקטוריאנית – נלמד על קרבות הפרשים והאבירים  הגדולים, נחשוף קשר להפלת שלטון המלוכה במאה ה-17, ונגלה את שיטות הפעולה של ג'ק המרטש בלונדון המדממת של העידן הוויקטוריאני. במוקד השידורים, הספיישל "רובין הוד האמיתי" (בהפקת רידלי סקוט), היוצא להתחקות אחר המקור ההיסטורי להולדת האגדה על פורע החוק ולוחם השוויון.

ספיישל בהפקת רידלי סקוט:

רובין הוד האמיתי בכורה בערוץ! The Real Robin Hood

לפני צילומי סרט הקולנוע החדש "רובין הוד", בבימויו של רידלי סקוט ("בליידראנר", "גלדיאטור") ובכיכובם של ראסל קרואו וקיייט בלאנשט, הפקת הסרט השקיעה זמן רב בתחקיר היסטורי מעמיק על הדמות והתקופה, מה שמבטיח לצופים פרשנות טרייה שתשפוך אור חדש על דמותו של הגיבור המיתולוגי.

הסרט התיעודי הסוחף והמרתק "רובין הוד האמיתי" מבחין בין עובדות ועדויות היסטוריות לבין מעשיות שנולדו בהוליווד אודות רובין הוד, כשמטרת יוצרי התעודה היא לשרטט דיוקן מציאותי ככל הניתן של הגיבור האגדי, כולל חשיפת ההיסטוריה מאחורי דמותו וכיצד נוצרה האגדה עליו. התכנית כוללת קטעים מהסרט "רובין הוד" וראיונות עם הבמאי רידלי סקוט, השחקן ראסל קרואו והיסטוריונים נודעים המתמחים בנושא.

אגדת רובין הוד היוותה השראה ליותר שירים, סרטים ותכניות טלוויזיה מכל גיבור עממי אחר. אך דמות הגיבור לובש הטייטס עוטה כובע עם נוצה הינה למעשה תוספת מודרנית למיתולוגיה. למעשה, "רובין הוד" הוא צירוף של מספר דמויות היסטוריות שחלקן פעלו עוד בימי מסעות הצלב.

עד היום ההיסטוריונים חלוקים בדעתם בנוגע למקור סיפור הפולקלור האנגלי על מעללי המורד האמיץ שנהג לבזוז מהעשירים ולחלק את השלל לעניים. ישנם מומחים הטוענים כי הלוחם המיומן בחרבות וקשתות השתתף במסעות הצלב של המלך ריצ'ארד לב הארי במאה ה-12, בעוד אחרים מאמינים כי לוחם הצדק והשוויון חי בכלל במאה ה-13.

רובין הוד האמיתי – יום שישי, 9 ביולי בשעה 22:10, שידור נוסף למחרת בשעות 14:30 ו-23:40

25/7/1909 – 101 שנה לטיסה הבינלאומית הראשונה

לפני 101 שנה, ב-25 ליולי 1909, ראה העולם לראשונה את הטיסה הבינלאומית הראשונה: חלוץ והתעופה והממציא הצרפתי לואי בלריו, חצה בטיסה את תעלת לה מנש – הייתה זו הטיסה המאוישת המוצלחת הראשונה בכלי טיס. בלריו חצה את המרחק בין צרפת לאנגליה ב 36 דקות בלבד.

ערוץ ההיסטוריה מציין את המאורע החגיגי ומשדר את התכניות:

זמנים מודרנים: מסוקיםבכורה בערוץ! Modern Marvels: Helicopters

תכנית מיוחדת של "זמנים מודרנים" המוקדשת לעולמו של המזוק (אחיו ה"אפור" והפחות-מוערך של המטוס…). הפרק כולל על מבט על ביצועיו של המסוק הקטלני בעולם – ה"אפאצ'י לונגבואו". לאחר מכן, נלמד להטיס את ה"בלקהוק"-  המסוק המתוחכם ביותר שיש. כמו כן, נתלווה לאימוני חילוץ אווירי של משמר החופים בקליפורניה, ונכיר מקרוב מסוקי "בל" מפוארים בשווי מיליוני דולרים, המצויידים במיטב הפינוקים והחידושים לטובת הנוסע בעל האמצעים. לבסוף, נלמד על השימוש הרב-תכליתי שנעשה במסוקים ללא-טייס – מחיסול ממוקד של אויבים בשדה הקרוב ולעד לצילום סצינות מורכבות בסרטים.

זמנים מודרנים: מסוקים – יום ראשון, 25 ביולי בשעה 20:30

יש לבדוק גם

וידאו+אודיו: להקת הרבנות הצבאית ותומר מתנה

הדוקטור הבכיר מ'הדסה' הלחין להקת הרבנות הצבאית ותומר מתנה מבצעים "ריבה ריבך" להקת הרבנות הצבאית …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.