יום שישי , מרץ 29 2024

חדשות טלוויזיה: אוגוסט בערוץ ההיסטוריה

ערוץ ההיסטוריה – היילייטס אוגוסט 2010

סדרות חדשות, ספיישלים, סופי שבוע ומרתונים מיוחדים באוגוסט:

"חיזרים מן העבר" סדרה חדשה בבכורה! אם חיזרים עתיקים ביקרו בכדור הארץ, מי הם היו? מהיכן הגיעו? מה הייתה משימתם? האם הותירו רמזים על נוכחותם? מה הייתה המורשת שהותירו אחריהם? האם יש סימנים המעידים על שובם? הייתכן שצורות חיים אינטיליגנטיות ביקרו אותנו לפני אלפי שנים, והביאו עימם טכנולוגיות ששינו את מהלך ההיסטוריה? בסדרה החדשה והמרתקת "חיזרים מן העבר", נצא למסע חובק עולם כדי למצוא תשובות לשאלות הללו.

לפני שידור פרק הבכורה נשדר בבכורה את "חיזרים מן העבר"- הספיישל המרתק שהוליד את הסדרה: ב-1968, הציג החוקר השוויצרי אריך פון דניקן בספרו הנודע "מרכבות האלים" את תיאוריית ה"חייזרים העתיקים", אודות תהליך הקידמה האנושית. התעודה שהופקה תוך שיתוף פעולה בלעדי עם פון דניקן, פוצחת במחקר חדש ומקיף במטרה להעריך מחדש את הראיות שבבסיס התיאוריה של דניקן,  ומתמקדת בממצאי DNA יוצאי-דופן על האבולוציה האנושית.

ספיישל החודש בבכורה:

"מי מפחד מהחושך?" חשכת לילה אמיתית אינה קיימת עוד במרבית חלקי העולם, אך בתקופה בה חיו בני האדם לפני שהמציאו את התאורה המלאכותית, זמן העלטה לא נועד למנוחה וקריאה. האפלה היוותה מקור לפחד אינסופי. הסרט התיעודי המרתק "מי מפחד מהחושך?", מגלה מחדש את העולם האבוד והמפחיד של הלילה, כפי שחוו אותו אבות-אבותינו, וחושף את כל הדברים האמיתיים והמדומיינים, שגרמו למין האנושי לפחד מהחושך במהלך ההיסטוריה.

סופי שבוע מיוחדים באוגוסט:

65 שנה להטלת פצצת האטום על הירושימה, 7-6 באוגוסט:

ב-6 באוגוסט 1945 הטילה ארה"ב את פצצת האטום הראשונה בהיסטוריה על העיר היפנית הירושימה במלחמת העולם השנייה.  למעלה מ-70 אלף בני אדם נהרגו מיד, ועוד עשרות אלפים בחודשים ובשנים שלאחר מכן. עידן חדש ואפל התחיל – עידן האטום. העולם לא שב עוד להיות כשהיה.

5 שנים לאסון "קתרינה", 28-27 באוגוסט:

ב-29 לאוגוסט 2005, ראה העולם כולו את העיר ניו-אורלינס צוללת אל מתחת למים במה שכונה מאוחר יותר אסון הטבע וההנדסה הגדול בתולדות ארה"ב. הסכרים המגינים על העיר התמוטטו, והפכו קהילות שלמות לעיי חורבות. למעלה מ-1,800 איש איבדו את חייהם, ולעיר נגרם נזק כולל בשווי שמונים מיליארד דולר. אבל מעבר לאסון הפיזי, הציף הוריקן קתרינה שבר פוליטי, חברתי וכלכלי עמוק שטלטל את החברה האמריקאית ואת ממשל בוש שנשא את האחריות לכישלון.

מרתונים של סדרות בשישי-שבת:

"העולם אחרי האנושות" – 14-13 באוגוסט: מה יקרה אם כל בני האדם ייעלמו לפתע? הסדרה מגוללת את סיפורו של כדור ארץ נטול אנושות. כל פרק בסדרה כולל ניתוחים מדעיים וראיונות עם מומחים מתחומי ההנדסה, הביולוגיה, הבוטאניקה, הגיאולוגיה והארכאולוגיה, ועושה שימוש באפקטים ויזואליים עוצרי נשימה, כדי לחשוף מה יעלה בגורל של עולם שנוצר בידי אנשים, כאשר אלו כבר לא יהיו כאן.

"קרבות העולם העתיק" –  21-20 באוגוסט: הקרבות העתיקים הגדולים והמפורסמים בעולם משוחזרים בסגנון ויזואלי מרהיב, חדשני ופורץ דרך. פרקי הסדרה כוללים בין השאר שחזור של קרבות יהושע בן-נון, משה רבנו, המלך דוד, אלכסנדר הגדול, יוליוס קיסר, הספרטנים, האתונאים, חניבעל והמלך פרעה תותמוס השלישי.

כמו כן, נציין במהלך חודש אוגוסט:

49 שנה להקמת חומת ברלין, 20 שנה לפלישת עיראק לכוויית, 41 שנה לרצח שרון טייט וחבריה ע"י חבורת צ'רלס מנסון ו-36 שנה להתפטרות נשיא ארה"ב ריצ'ארד ניקסון.

חיזרים מן העבר: הסדרה סדרה חדשה בבכורה! Ancient Aliens (יש תמונות)

כנראה שאי.טי לא לבד. האם מאז ומעולם ביקרו אותנו חברים מכוכבים אחרים?

אם חיזרים עתיקים ביקרו בכדור הארץ, מי הם היו? מהיכן הגיעו? מה הייתה משימתם? האם הותירו רמזים על נוכחותם? מה הייתה המורשת שהותירו אחריהם? האם יש סימנים המעידים על שובם? הייתכן שצורות חיים אינטיליגנטיות ביקרו אותנו לפני אלפי שנים, והביאו עימם טכנולוגיות ששינו את מהלך ההיסטוריה?

בסדרה החדשה והמרתקת "חיזרים מן העבר", נצא למסע חובק עולם כדי למצוא תשובות לשאלות הללו. הסדרה בת חמשת הפרקים, בוחנת 75 מיליוני שנה של ראיות וממצאים בשטח על ביקורים של חיזרים בכל רחבי העולם ולכל אורך ההיסטוריה של כדור הארץ.  החל מעידן הדינוזאורים, דרך מצרים העתיקה, תרבות בני המאיה בדרום אמריקה, ועד לשמי המדבר המערבי וארה"ב של ימינו. במהלך פרקי הסדרה נחפש ראיות ליצורים שמימיים בספר הזוהר היהודי, נלמד על אגדת ה"דרקון המעופף" בסין, נחשוף ציורי מערות עתיקים של יצורים מוזרים, וחומר דמוי-אספלט המצוי בתוך פירמידה מצרית, שעשוי משאריות של יצורים בלתי-מזוהים, לצד אינספור תצפיות ודיווחים על היתקלות בעצמים בלתי מזוהים לאורכה ולרוחבה של ארה"ב.

חיזרים מן העבר: סדרה חדשה בכל יום ראשון בשעה 22:10, החל מה-8 באוגוסט.

לפני שידור פרק הבכורה של הסדרה, נשדר את הספיישל המרתק שהוליד את הסדרה:

חיזרים מן העבר Ancient Aliens ספיישל בבכורה בערוץ! (יש תמונות)

מה אם החיים על כדור הארץ החלו בחלל החיצון?

האם ייתכן שצורות חיים אינטיליגנטיות ביקרו בכדור הארץ לפני אלפי שנים, והביאו עימם טכנולוגיות ששינו באופן מהפכני את מהלך ההיסטוריה והתפתחות המין האנושי?

בשנת 1968, הציג החוקר השוויצרי אריך פון דניקן בספרו הנודע "מרכבות האלים" את תיאוריית ה"חיזרים העתיקים", תיאוריה שזכתה להדים רבים וזעזעה את האמונה הקיימת בקרב אנשים רבים אודות תהליך הקדמה האנושית. ציורי מערות של יצורים מוזרים, שרידים של מסלולי תעופה עתיקים בפרו, וכתבים הודיים שמתארים את "המכונות המעופפות של האלים" היו רק כמה מהממצאים הארכיאולוגיים הבלתי-שגרתיים שהובאו בספרו של פון דניקן כהוכחה לכך שאותם "אסטרונאוטים" מכוכבי-לכת היו מוכרים היטב לאבות-אבותינו בימי קדם.

התעודה המרתקת "חיזרים מן העבר", שהופקה תוך שיתוף פעולה בלעדי עם פון דניקן, פוצחת במחקר חדש ומקיף במטרה להעריך מחדש את הראיות וההוכחות הללו, תוך התמקדות בתגליות משלושים השנים האחרונות, לרבות ממצאי DNA יוצאי-דופן על האבולוציה האנושית, וחפצים עתיקים שרק עתה פוענחו הסמלים והציורים שעליהם – חפצים שניתן למצוא בסוריה, מצרים ודרום אמריקה.

האם הפסלים והאבנים המצויים באתרים כמו סטונהנג' ואיי הפסחא הם השרידים האחרונים לביקורם של חיזרים עתיקים? החל ממבני-על שלא ניתן להסביר כיצד נבנו, דרך הידע על מערכת השמש, לימוד תורת המתמטיקה ואפילו היכולת להפיק חשמל, התעודה בוחנת עדויות להשפעה על-אנושית על האדם בעידן העתיק, כשצוות התכנית יוצא למסע חובק עולם במטרה למצוא תשובות. מיליוני אנשים בעולם מקבלים את התיאוריה לפיה זכינו לביקור של יצורים מכוכבים אחרים בעידן הקדום, כשאותם יצורים זכו להערצה דמוית אלים על-ידי האדם הפרימיטיבי. זהו ניסיון חקירה אובייקטיבי ומאוזן של תיאוריה אשר רבים אינם מאמינים בה, אך מאמינים גם כי לא ניתן להתעלם ממנה.

חיזרים מן העבר: הספיישל –  יום ראשון, ה-8/8 בשעה 20:30

"ציידי העב"מים " – מרתון שלוש עונות ברצף – רצועה לילית ב'-ה', בשעה 23:00

לרגל עליית הסדרה החדשה "חיזרים מן העבר", נחל בשידור רציף של שלוש עונות הסדרה הסוחפת "ציידי העב"מים" החל מיום שני, ה-9 באוגוסט, ברצועה לילית בין הימים א' עד ה', בשעה 23:00.

ציידי העב"מים UFO Hunters

האמת כבר לא נמצאת אי-שם. היא מצויה בידי ציידי העב"מים של ערוץ ההיסטוריה.

הסדרה "ציידי העב"מים" מלווה את הרפתקאותיהם של כתבי ה-"UFO Magazine", החוקרים תיקי עב"מים בלתי-מפוענחים ברחבי העולם בניסיון להוכיח שאנחנו לא לבד כאן על הפלנטה.

ביל ביירנס משמש כעורך בפועל של המגזין. לד"ר רוני מיליון יש דוקטורט בהנדסת חשמל, ותורם רבות לחקירות העב"מים. פאט אוסקרט הוא עיתונאי שתחם התמחותו הוא הבטחת גישה לתיעוד נושא העב"מים בעולם. הגישה שיש לחברי הצוות לעדויות בנושא עב"מים היא חסרת תקדים – והמומחיות השונה של כל אחד מהם מאפשרת להם לזהות בקלות כאשר הם נתקלים בעדויות מזויפות להימצאותם של עב"מים. יחד, הצוות עושה שימוש בדיווחים של עדי ראייה, ניסויים מדעיים, טכנולוגיית ממוחשבת מהמילה האחרונה בתחום ההדמיה הגרפית, עיון בממסכים רשמיים שרק לאחרונה פורסמו בזכות "חוק חופש המידע", וצילומים שטרם נראו בעבר בטלוויזיה, כדי להציג בפני הצופים תמונה שלמה ולעתים מצמררת של עדויות והוכחות לקיומם של עב"מים בעולמנו.

ציידי העב"מים – שני עד חמישי בשעה 23:00, החל מיום שני, ה-9 באוגוסט

אמא'לה חושך! ספיישל מפחיד במיוחד מצפה לכם החודש בערוץ ההיסטוריה…

מי מפחד מהחושך? Afraid Of The Dark ספיישל בבכורה בערוץ! (יש תמונות)

חשכת לילה אמיתית אינה קיימת עוד במרבית חלקי העולם, אך בתקופה בה חיו בני האדם לפני שהמציאו את התאורה המלאכותית, זמן העלטה לא נועד למנוחה וקריאה. הלילה היווה מקור לפחד אינסופי. בעידן המודרני, עקב התפתחות המטרופולין והערים המתועשות, בה יש שימוש עצום בתאורת רחוב, שלטי ניאון וערפיח הוא חלק בלתי נפרד מהן, השמיים התכסו בשכבה מלאכותית שמטשטשת את ראייתנו את השמיים .כך למשל, אם נעמוד כיום בשעת לילה על פסגת האמפייר סטייט בילדינג נוכל לחזות רק באחוז אחד (!) מהכוכבים אותם ראה גלילאו גליליי דרך טלסקופ שלו לפני 400 שנה.

הסרט התיעודי המרתק "מי מפחד מהחושך?", מגלה מחדש את העולם האבוד והמפחיד של הלילה, כפי שחוו אותו אבות-אבותינו, וחושף את כל הדברים האמיתיים והמדומיינים, שגרמו למין האנושי לפחד מהחושך במהלך ההיסטוריה. זהו מסע נרחב בן 10,000 שנה שבסופו שאלה אחת בסיסית: למה אנחנו מפחדים מהחושך? האם זהו אינסטינקט שקיים ב-DNA שלנו, או משהו שנרכש במהלך התפתחות המין האנושי והועבר מדור לדור?

כיום חוקרים סוברים כי אנו "מתוכנתים" לישון בלילה מכיוון שאבות-אבותינו נהגו להתחפר עמוק בתוך מערות כדי לא להיטרף על-ידי בעלי חיים. בימי הביניים, שודדים נהגו לתקוף את כל מי שנקרה על דרכם בשעות החשיכה, ותעלות ביוב בצידי הדרכים שימשו כמלכודות מסוכנות שארבו לעוברי אורח תמימים. שדים, זאבים וערפדים נחשבו לסיוטי לילה אמיתיים לחלוטין. בין אם הדבר נבע מפחד או מהיעדר דברים אחרים לעשות, אנשים נהגו לישון כעשר שעות בממוצע ללילה באמריקה הקולוניאלית.

מי מפחד מהחושך?  יום חמישי, 26 באוגוסט בשעה 17:10, שידור נוסף בראשון, 29 באוגסט בשעה 23:50

סופשבוע 65 שנה להטלת פצצת האטום על הירושימה: 7-6 באוגוסט

ב-6 באוגוסט 1945 הטילה ארה"ב את פצצת האטום הראשונה בהיסטוריה על העיר היפנית הירושימה במלחה"ע ה-2, פצצה ושמה "ליטל בוי", ששקלה 4 טון, מתוכם 64 ק"ג אורניום מועשר, קטלה למעלה מ-70 אלף בני אדם מיד ועוד עשרות אלפים בשנים הבאות. עידן חדש ואפל התחיל – עידן האטום. העולם לא שב עוד להיות כשהיה.

מה באמת קרה: פרק 1 – הירושימה What Went Down: Hiroshima (יש תמונות)

ב-6 באוגוסט 1945, הטילה ארה"ב את פצצת האטום הראשונה בהיסטוריה על העיר היפנית הירושימה במלחמת העולם השניה, כדי להכניע סופית את האויב היפני ולהימנע מפלישה יבשתית שהייתה גובה קורבנות אמריקנים רבים. בניגוד לדעה הרווחת, לא קיים תיעוד מצולם כלשהו של רגע הפיצוץ. יוצא צוות הפקה הוליוודי בליווי ההיסטוריון המומחה מרטין מורגן לשטח, במטרה לשחזר את האירוע הדרמטי. במהלך הפרק מסיירים אנשי ההפקה באתר הפיצוץ, מבקרים באנדרטה  לזכר קורבנות הפצצה הגרעינית בעיר, ומשוחחים עם ניצולים המסיירים במקומות שהפכו בשניה לעיי חורבות. כדי להבין את הטכנולוגיה שעמדה מאחורי הפצצה, הצוות אפילו יוצר פיצוץ בעצמו. רגע השיא של הפרק מגיע בשחזור כולל של אירוע דרמטי ששינה את ההיסטוריה לנצח.

מה באמת קרה: הירושימה – יום שישי, 6 באוגוסט בשעה 21:20, שידור נוסף למחרת ב-13:50 ו-23:50

מלה"ע השניה: הדרך לניצחון – עולם חדש ואמיץ

WWII Countdown to Victory – Brave New World

יולי-ספטמבר 1945: בעוד אירופה מלקקת את פצעי המלחמה הארוכה והקשה שזה עתה הסתיימה, היפנים, נאמנים למורשתם התרבותית, מסרבים להיכנע. החשש ממערכה יבשתית ארוכה שתגבה חיי חיילים אמריקנים רבים, הוביל את נשיא ארה"ב הארי טרומן להחלטה להטיל על יפן שתי פצצות אטום.

מלה"ע השניה: הדרך לניצחון – עולם חדש ואמיץ –  שישי, 6 באוגוסט ב-22:05, שידור נוסף למחרת ב-14:35

1945: השנה ששינתה את העולם – מלחמה באוקיינוס השקט

1945: The Year That Changed The World: The War in the Pacific

אוגוסט-ספטמבר 1945: לקראת סוף המערכה בזירה הפסיפית, גברה ההערכה בארה"ב כי שימוש בפצצת אטום תהיה הדרך המהירה ביותר להשגת הכרעה ולהביא לכניעתה של יפן, מבלי שהתעורר שם דיון רציני בנוגע להשלכות האפשריות של הטלת פצצה מסוג זה. במקביל, פעלה ארה"ב למניעת תחיית האימפריה הבריטית ברום-מזרח אסיה; ואילו הבריטים השתמשו ביפנים לדיכוי המאוויים הלאומיים של תושבי האזור.

1945: השנה ששינתה את העולם: מלחמה באוקיינוס השקט – יום שישי, 6 באוגוסט ב-23:05, שידור נוסף למחרת בשעה 15:35

עולמות אבודים: הערים הסודיות של עידן האטום

Lost Worlds: Secret Cities Of The A-Bomb

במהלך מלחמת העולם השנייה, הקימה ארה"ב מערכת של ערים תת-קרקעיות ומתקנים גרעינים סודיים, במטרה להקדים את גרמניה במירוץ לפיתוח פצצת האטום. נחשוף את העולם החשאי שנבנה בהוראת הנשיא פרנקלין ד. רוזוולט ורק מתי-מעט ידעו על קיומו.

עולמות אבודים: הערים הסודיות של עידן האטום, יום שישי, 6 באוגוסט ב-23:55, ש.ח למחרת ב 16:25 ו-01:25

ערים: עולם תת-קרקעי: טוקיו (יש תמונות)

Cities of the Underworld: A-Bomb Underground (Tokyo)

ערים: עולם תת-קרקעי מציגה: סיור ביפן – תכנית מיוחדת שבמהלכה נגלה בין השאר, את העולם המחתרתי החשאי שנבנה בהירושימה מימי מלחמת העולם השנייה, ונועד לתת מענה ומחסה מפני אימי הפצצה הנוראה מכולן.

ערים: עולם תת-קרקעי – טוקיו – יום שישי, 6 באוגוסט בשעה 00:45, שידור נוסף למחרת בשעה 17:15

נשק יום הדין: אופנהיימר ופצצת האטום (יש תמונות)

Man, Moment, Machine: Ultimate Weapon: Oppenheimer And The Atomic Bomb

המדען האמריקני רוברט אופנהיימר, יצר את נשק ההשמדה ההמוני הקטלני ביותר בהיסטוריה, שהופעל לראשונה כנגד יפן במלחמת העולם השנייה. אך מצפונו של "אבי פצצת האטום" ייסר אותו, לאחר שמפציץ ה-B-29  הטיל את הפצצה הקטלנית על הירושימה, וגרם לו להטיל ספק בלגיטימיות השימוש בהמצאה שהביאה לקץ המלחמה.

נשק יום הדין: אופנהיימר ופצצת האטום – יום שישי, 6 באוגוסט בשעה 01:30, שידור נוסף למחרת ב-18:00

סופשבוע 5 שנים לאסון "קתרינה": 28-27 באוגוסט

ב-29 לאוגוסט 2005, ראה העולם כולו את העיר ניו-אורלינס צוללת אל מתחת למים במה שכונה מאוחר יותר אסון הטבע וההנדסה הגדול בתולדות ארה"ב. הסכרים המגינים על העיר התמוטטו, והפכו קהילות שלמות לעיי חורבות. למעלה מ-1,800 איש איבדו את חייהם, ולעיר נגרם נזק כולל בשווי שמונים מיליארד דולר. אבל מעבר לאסון הפיזי, הציף הוריקן קתרינה שבר פוליטי, חברתי וכלכלי עמוק שטלטל את החברה האמריקאית ואת ממשל בוש שנשא את האחריות לכישלון.

ערים עולם תת-קרקעי: ניו-אורלינס Cities of the Underworld: New Orleans (יש תמונות)

ערים: עולם תת-קרקעי מציגה: הוריקן "קתרינה" שהחריב את ניו-אורלינס באוגוסט 2005, נחשב לאסון ההנדסי הגדול בתולדות ארה"ב. למעלה מ-1,800 איש איבדו את חייהם, ולעיר נגרם נזק כולל בשווי שמונים מיליארד דולר. אך האם הוריקן "קתרינה" היה אסון הטבע ה"גדול" לו ציפו תושבי העיר? רבים מאמינים כי אסון גדול עוד יותר במימדיו צפוי לפגוע בעיר בעתיד. האם הפעם תהיה ניו-אורלינס מוכנה? התשובה לכך מצויה מחת לאדמה. החל מהסכרים החדשים שהקים צבא ארה"ב ועד לתעלות תת-קרקעיות שנבנוח במטרה להציל את אזורי הביצות ההולכים ונעלמים, נצא לסיור מקיף מתחת לפני האדמה כדי לגלות אם מאמצי שיקום אדירים שמתבצעים בניו-אורלינס, יוכלו להגן עליה מגורל דומה בעתיד. ערים עולם תת-קרקעי: ניו-אורלינס – יום שישי, 27 באוגוסט בשעה 21:20, שידור נוסף למחרת ב-17:00

מכונות נולדות מחדש: אסון "קתרינה" Boneyard: Katrina (יש תמונות)

העיר ניו-אורלינס, שהייתה ידועה עד ה-29 באוגוסט 2005 בעיקר זכות חגיגות ה"מארדי גראס", מוסיקת ג'אז ומעדנים קולינריים, נבנתה אל אדמות הביצה של נהר הדלתא, והייתה מצויה בסכנת הצפה תמידית ורגישה באופן מיוחד לפגעי הטבע. כאשר פגע הוריקן "קתרינה" בעיר ב-29/8/2005, קרסו הסכרים המגינים על העיר, והפכו קהילות שלמות לעיי חורבות. כ-1,800 איש נספו באסון הטבע, ואלפים נותרו מחוסרי קורת-גג. "קתרינה"נחשבת לאסון הטבע הגרוע שהתרחש בתולדות ארה"ב. האסון ומאמצי השיקום האדירים שבאו אחריו, היוו תזכורת רבת-עוצמה למחיר הטמון בשיפוט שגוי של עוצמת איתני הטבע. שגיאה שיכולה להפוך עיר שלמה למגרש גרוטאות זרוע הרס.

מכונות נולדות מחדש: אסון "קתרינה" – יום שישי, 27 באוגוסט בשעה ב-22:10, שידור נוסף למחרת ב-17:45

אמריקה מתפוררת The Crumbling of America (יש תמונות)

שובל ההרס והחורבן שהותיר אחריו הוריקן "קתרינה" הוכיח שבמאה ה-21, אנו משלמים את המחיר על עשרות שנים של התעלמות והזנחת התשתיות החשובות ביותר לחיינו. התכנית "אמריקה מתפוררת" מציגה תמונה מוחשית של תשתית שפג תוקפה, כשהמחיר –  חיי אדם.

במהלך ההיסטוריה, ציביליזציות ואימפריות גדולות שרדו והרחיבו את תחומי שליטתן תוך התבססות על תשתית ראויה לשמה: הרומאים פיתחו את האקוודוקטים, בני המאיה בנו ארמונות ופירמידות. מה קורה כאשר חברה מזניחה את התשתית עליה היא בנויה?

כיום, התשתית הפיזית של ארה"ב נמצאת בשלבי קריסה. במחצית הראשונה של המאה ה-20, לרבות בתקופת ה"ניו-דיל"  (התכנית שהוביל הנשיא רוזוולט לשיקום ארה"ב לאחר השפל הכלכלי הגדול), נבנו אלפי גשרים, כבישים מהירים, מנהרות, צינורות גז, סכרים ונמלים. אך כעת מצבם הפיזי של מבני הבטון והפלדה הללו הולך ומדרדר. למעלה מ-70,000 מהגשרים בארה"ב סובלים מליקויי תחזוקה. כשלים באספקת החשמל הותירו מיליוני אנשים בעלטה.

אמריקה מתפוררת – יום שישי, 27 באוגוסט בשעה 23:00, שידור נוסף למחרת ב-15:25 ו-01:20

החיים אחרי יום הדין After Armageddon(יש תמונות)

היום שאחרי האסון: ערוץ ההיסטוריה מציג – המדריך להישרדות באפוקליפסה אורבנית.

הספיישל "החיים אחרי יום הדין" בוחן כיצד חברות שונות הצליחו לשרוד אסונות קיצוניים שפקדו אותם, ועברו תהליך של שיקום והתחדשות. ניתוח של אסונות שונים בהיסטוריה ושימוש בממצאים מדעיים עדכניים מעניקים תובנה על האופן מגיבים בני אדם כאשר פוקד אותם אסון בסדר גודל יוצא דופן. בהתבסס על כמה מהאירועים הדרמטיים ביותר בהיסטוריה, ובהם הטלת פצצת האטום על הירושימה, מתקפת הטרור של "אל קעידה" על ארה"ב ב-11.9.2001 ואסון "קתרינה" שהחריב את העיר ניו-אורלינס באוגוסט 2005.

ניתוח עובדתי של האירועים הללו, עוזר לנו להבין מהי המשמעות של חיים בתנאים של היעדר מים ומזון; מהן ההשפעות של תנאי תברואה קשים ושירותי רפואה לקויים על האוכלוסייה שתשרוד את האסון?  מה התפקיד שממלא הון בחברה הנמצאת בתהליך שינוי וטרנספורמציה? כיצד חברות בעבר ובהווה הצליחו להתקיים ללא תמיכה  חיצונית?

החיים אחרי יום הדין – יום שישי, 27 באוגוסט בשעה 00:35, שידור נוסף למחרת ב-13:50 ו-22:10

ערוץ ההיסטוריה מציין מספר אירועים בולטים שחלו בחודש אוגוסט:

49 שנה להקמת חומת ברלין ב-13/8/1961

חומת ברלין, הסמל הגדול ביותר של תקופת המלחמה הקרה בין ברית המועצות ומדינות הלווין שלה שכונו "הגוש המזרחי" לבין ארה"ב ומדינות הלווין שלה – "הגוש המערבי". חומת ברלין הייתה הייצוג המוחשי של מסך הברזל שחצה את אירופה לשניים – מערב ומזרח, ונפילתה לאחר מאבק אמיץ וממושך של למען החופש והדמוקרטיה, סימלה את תום המלחמה הקרה ותחילת עידן חדש באירופה בפרט ובעולם בכלל.

הלילה בו נפלה החומה Schabowski's Note: The Night the Wall Came Down

אף אחד לא התכוון שזה יקרה, אף אחד אלא הורה על כך, אף אחד לא היה אשם – אך נפילת חומת ברלין מקורה בטעות אנוש וחוסר הבנה.

לקראת סוף שנת 1989, הגוש המזרחי באירופה כבר החל לאותת על סימני קריסה מתקרבים. שליט ברית המוצעות מיכאיל גורבצ'וב שנכנס לתפקידו ארבע שנים קודם לכן, הביא עמו רוח של שינוי ופתיחות לעולם, שהקרינה על כל "מדינות החסות" של ברה"מ במזרח אירופה. ב-9 בנובמבר 1989, קיבל דובר המפלגה הקומוניסטית גונתר שבאובסקי, פתק ממנהיג המפלגה אגון קרנץ. בפתק דובר על מהפך במדיניות מתן אישורי הנסיעה לתושבי המדינה והסרת כל ההגבלות בפני מי שרוצה לצאת את גבולות מזרח גרמניה. שבאובסקי לקח את הפתק ונכנס לחדר מסיבות העיתונאים, שם הקריא את תוכן הפתק בשידור חי בפני עדת הצלמים והעיתונאים שנכחו בחדר, ובהם הכתב הבכיר של רשת NBC, טום ברוקאו. הדובר שבאובסקי הקריא את הפתק מבלי שידע כי תוכנו לא אושר עדיין על-ידי הנהלת המפלגה הסוציאליסטית – ונתן לעיתונאים להבין כי כל ההגבלות על חציית גבולות המדינה מוסרות מרגע זה ואילך.

התכנית המרתקת משחזרת את אירועי אותו יום בסגנון המזכיר את הסדרה "24" (כולל שימוש במסכים מפוצלים) ומגוללת שעה אחר שעה את הסיפור הדרמטי של נפילת החומה. התכנית כוללת ראיונות עם דמויות מפתח ובראשן גונתר שבאובסקי עצמו, ברנט סקוקרופט, ששימש כיועץ לביטחון לאומי במימשלו של ג'ורג' בוש האב, ומי שהיו אז יועצי התקשורת של ראש ממשלת בריטניה מרגרט ת'אצ'ר ונשיא צרפת פרנסואה מיטראן. כמו כן, נצפה בתמונות נדירות שצולמו במזרח ברלין ערב נפילת החומה, וראיונות עם תושבים מקומיים שכבר לא פחדו אז לדבר בגלוי כנגד המשטר הקומוניסטי.

הלילה בו נפלה החומה – יום שישי, 13 באוגוסט בשעה 12:00, שידור נוסף למחרת בשעה 16:55

20 שנה לפלישת עיראק לכוויית ב- 2/8/1990

סופה באופק Storm on the Horizon

ב-29 לינואר 1991, כ-12 ימים לאחר תחילת המערכה היבשתית במלחמת המפרץ הראשונה, שיגרה עיראק שלוש אוגדות שריון בכירות לעבר ערב הסעודית, במטרה לפגוע בכוחות הקואליציה שעמדו לפנות את כוויית. בנתיב הדיוויזיות העיראקיות ניצבו יחידות קטנות ומפוזרות של חיל הנחתים האמריקני. הכוחות המיוחדים עשו שימוש בטכנולוגיה מתקדמת ויחד עם הנסיון קרבי מצטבר של חיילי המארינס, הצליחו להכניע את מסת השריון העיראקית.

סופה באופק – יום שני, 2 באוגוסט בשעה 17:10, שידור נוסף למחרת בשעה 23:50

41 שנה לרצח שרון טייט וחבריה ע"י חבורת צ'רלס מנסון

מנסון Manson(יש תמונות)

צ'רלס מנסון היה האיש שעמד מאחורי כמה מהרציחות הנודעות לשמצה בתולדות ארה"ב. גורו מטורף שהטיל אימה על העולם והכניס את העיר לוס אנג'לס למשטר של פחד וטרור בסוף שנות השישים.

הסרט התיעודי המרתק "מנסון", מכניס את הצופים אל עולם מעוות של שנאה, פחד ושטיפת מוח, כדי לנסות להסביר כיצד הצליח אדם בודד להפוך קבוצה של היפים תמימים לחבורת רוצחים אכזרית. באמצעות ראיונות עם אנשים שחוו את האירועים מיד ראשונה ותוך שילוב קטעי ארכיון נדירים, התעודה "מנסון" מגוללת את האירועים שהתרחשו בתשעת החודשים שהובילו לרצח האכזרי של שרון טייט (הקורבן המפורסם ביותר של "משפחת מנסון") וארבעה מחבריה, בלילה שבין ה-8 ל-9 לאוגוסט 1969.

מרואיינת מרכזית בתכנית היא לינדה קסביאן, שהייתה חברה בכירה ב"משפחת מנסון". קסביאן, שהייתה נוכחת בזירת הרצח שימשה כנהגת רכב המילוט בזמן מעשי הרצח הנתעבים, מעניקה את הראיון הראשון לאמצעי תקשורת מזה 20 שנה. בעת המשפט שנערך לחברי "משפחת" מנסון, הפכה קסביאן לעדת מדינה, העידה נגד חבריה ועקב כך לא נגזר עליה עונש מאסר בפועל. כמו כן, מתראיינים בתכנית דבורה טייט (אחותה של שרון טייט), ו-וינסנט בוגליוזי, התובע במשפט המקורי, שכתב את הספר "הלטר סקלטר: הסיפור האמיתי מאחורי רציחות מנסון".

מנסון – יום ראשון, 8 באוגוסט בשעה 17:10, שידור נוסף למחרת בשעה 23:50

36 שנה להתפטרות נשיא ארה"ב ריצ'ארד ניקסון ב- 24/8/1974

ביום שני, 9 לאוגוסט, ימלאו 36 שנה להתפטרות הדרמטית של נשיא ארה"ב ריצ'ארד ניקסון מתפקידו, בעקבות פרשת ווטרגייט הנודעת לשמצה. ערוץ ההיסטוריה מציין את אחד האירועים הבולטים בתולדות ההיסטוריה האמריקנית, ומשדר ביום זה את התכנית:

ניקסון: נשיאות נחשפת Nixon: A Presidency Revealed(יש תמונות)

תכנית מיוחדת המגוללת את סיפורו של נשיא ארה"ב לשעבר ריצ'ארד ניקסון, שהשדים הפנימיים והבעיות הנפשיות מהן סבל גרמו לו לעבור על החוק ולהתפטר בבושת פנים מכהונתו כנשיא ה-37 של ארה"ב, ב-9 לאוגוסט 1974. ניקסון, שכיהן כנשיא בין השנים 1969- 1974, ידע אמנם הישגים גדולים בתחום מדיניות החוץ (ההתקרבות לסין, הדטאנט מול ברה"מ), אך מה שהביא למפלתו לבסוף הייתה הפרנויה הקשה שממנה סבל והחשדנות שגרמה לו לטייח את מעורבותו בפרשת ווטרגייט (ההאזנות למטה המפלגה הדמוקרטית ערב הבחירות ב-1972). התכנית כוללת עדויות רבות של אנשים שעבדו במחיצתו של ניקסון, ועדויות מתוך שיחות מוקלטות בבית הלבן, שכן כידוע, ריצ'ארד ניקסון דאג להקליט את כל השיחות שנערכו בבית הלבן.

ניקסון: נשיאות נחשפת – יום שני, 9 באוגוסט בשעה 17:10, שידור נוסף למחרת בשעה 23:50

סדרות רצות באוגוסט:

מסעות מסתוריים Mysteryquest (יש תמונות)

ההיסטוריה האנושית מלאת תעלומות וסיפורים בלתי-מוסברים- החל מהיעלמותם של אנשים וחפצים במשולש ברמודה, דרך סיפורו המצמרר של ג'ק המרטש ועד לעיר האבודה ושמה אטלנטיס – שהולידו במשך השנים אינספור השערות, כשהסדרה בוחנת מדי פרק תעלומה היסטורית בולטת אחרת.

ימי ראשון בשעה 21:20,  שידור נוסף למחרת בשעה 16:20

מכורים למסלול Madhouse (יש תמונות)

סדרה סוחפת ומרתקת  מתעדת מקרוב את ההווי ואורח החיים סביב אחד החוויות החשובות בתרבות האמריקנית הפופולרית – מרוץ המכוניות. הדרמה ממשיכה גם לאחר שהמירוץ מסתיים וקו הסיום נחצה. זוהי סדרה על אנשים שמנהלים את חייהם על המסלול המהיר, ובני משפחה, החברים והמעריצים שנמצאים ומלווים אותם לאורך הדרך הארוכה והמתפתלת.

ימי שני בשעה 22:10, שידור נוסף למחרת בשעה 15:30

מובילים על קרח דק – עונה שלישית Ice Road Truckers – Season III (יש תמונות)

העונה השלישית מתרחשת באזור בעל תנאי הקיום והנהיגה הקשים בעולם: צפון אלסקה. מדי חורף, נפתח לנהגי המשאיות חלון זמן בן פחות מ-3 חודשים כדי להעביר אספקה חיונית, כשהדרך היחידה הפתוחה בפניהם היא כביש הררי מהיר מכוסה קרח, המהווה את  צינור החמצן של תעשיית הנפט של אלסקה; זהו גם הכביש המסוכן ביותר בצפון אמריקה, שגבה כבר את חייהם של למעלה מ-400 איש, מאז נבנה לפני שלושים שנה.

ימי שני בשעה 21:20,  שידור נוסף למחרת בשעה 16:20

מדע לא-בדיוני That's Impossible (יש תמונות)

היכולת להפוך לבלתי-נראים, לנסוע בזמן, לשגר את עצמנו למקום אחר ולהאריך את תוחלת חיינו – כל האפשרויות הללו שראינו אותן מתממשות עד היום רק בסרטי מדע בדיוני, בהחלט עשויות להפוך בקרוב למציאות.  הסדרה חושפת את הטכנולוגיות המדעיות החדישות ביותר והמחקרים המהפכניים שמטרתן להפוך את הבלתי-אפשרי לאפשרי.

ימי שלישי בשעה 21:20,  שידור נוסף למחרת בשעה 16:20

איך זה עובד באמת The Works (יש תמונות)

הסדרה מניחה את היום-יום תחת מיקרוסקופ וחושפת את הסודות המסתוריים וההיסטוריה החשאית של מוצרים שאנו לרוב לא חושבים עליהם פעמיים, כמו פלדה, נעליים, בירה, אופנועים, כתובות קעקע ופסולת. כל פרק בסדרה חושף שמאחורי כל מוצר שאנו מכירים, מסתתרות מערכות מורכבות ביותר, המהוות עדות מופלאה לכושר ההמצאה האנושי.

ימי שלישי בשעה 22:10,  שידור נוסף למחרת בשעה 15:30

מפרקים ת'צורה Sliced (יש תמונות)

הסדרה  בוחנת את הקרביים ואופני הפעולה של מגוון מכשירים, מוצרים וחפצים: משולחנות ביליארד ומכונות מזל, דרך רכבים משוריינים, אופנועים, כבאיות אש וכלי עבודה, ועד לצעצועי ילדות אהובים ומכונות למכירת חטיפים. מדי פרק, לוקח מגיש הסדרה ג'ון מקאלמונט את אחד מהמוצרים הללו – ומעביר אותו תהליך של פירוק, ריסוק, וחיתוך יסודי, כדי שנוכל להבין איך וכיצד הם פועלים – מבפנים.

ימי רביעי בשעה 21:20, החל מה-14 ביולי (שני פרקים ברצף)

היסטוריה למכירה Pawn Stars (יש תמונות)

סדרה מרתקת המעניקה הצצה מקרוב על העולם הססגוני של עסקי המשכון, שלושה דורות של משפחת הריסון: הסבא ריצ'ארד, הבן ריק והנכד קורי, מנהלים יחד בלאס וגאס עסק משכון משפחתי, ומשתמשים בכישורים הטבעיים שלהם ובעין החדה בה ניחנו, כדי להעריך את שוויים של מגוון המוצרים הרחב שאנשים מביאים אליהם לעסק –  חלקם חפצים יומיומיים, חלקם חפצים בעלי ערך היסטורי אמיתי.

ימי רביעי בשעה 22:10, שידור נוסף למחרת בשעה 15:30 (שני פרקים ברצף)

דם הויקינגים – Blood Of The Vikings (יש תמונות)

סדרה מרתקת מבית היוצר ה-BBC, השופכת אור על אחת התקופות הקשות, האפלות והאכזריות בתולדות בריטניה, עת חוו תושבי האיים הבריטים את נחת זרועם של הכובשים הוויקינגים במשך מאות שנים, בתקופת ימי הביניים. הסדרה כוללת שחזור של קרבות הוויקינגים ומצטיינת במראה קולנועי מרהיב. במהלך פרקי הסדרה נלמד עובדות חדשות שטרם ידענו על אודות הוויקינגים, ונפריך כמה מהמיתוסים היותר מפורסמים עליהם; הידעתם למשל, שעד היום לא נמצא בשטח ממצא ארכיאולוגי אחד שתומך במיתוס לפיו הוויקינגים נהגו לחבוש קסדות עם קרניים? ב"דם הוויקינגים" חושף החוקר, הארכאולוג והחוקר ג'וליאן ריצ'רדס לשטח וחושף עדויות דרמטיות המספרות את הסיפור האמיתי על התקופה בה נשלטה בריטניה על-ידי הוויקינגים.

ימי שישי בשעה 17:10,  שידור נוסף למחרת בשעה 18:50

כח סמוי Shadow Force (יש תמונות)

סדרה פורצת דרך וחדשנית על מלחמותיהם של שכירי חרב בעולם המודרני. בחלקים מסוכנים של העולם, ארגוני הפשע משגשגים ושולטים ללא רחמים. מצב זה מהווה איום רק על התושבים המקומיים, אלא גם על הטבע והסביבה באזורים אלו. ממשלים רבים אינם מסוגלים להתמודד עם תביעותיהם של ארגוני הפשע הללו. הסדרה מציגה את ההיסטוריה של מבצעים צבאיים לא-קונבנציונליים, דרך עיניה של יחידת עילית מיוחדת הפועלת כיום, ומעניקה לצופים הצצה חסרת תקדים אל העולם של כוחות צבא פרטיים.

ימי חמישי בשעה 21:20, שידור נוסף בראשון בשעה 16:20

לוחמים Warriors

הסדרה המרתקת נכנסת אל נבכי נפשו של הלוחם, בוחנת את השלבים השונים שאותם עברו הלוחמים הגדולים בהיסטוריה – האימונים, שיטות הלחימה, טקסי ההשבעה והחניכה וכמובן הקרבות עצמם – במטרה לחשוף מה גורם להם להתעלות מעל שאר בני התמותה רגילים, להוביל, להילחם ואף למות בשדות הקרב.

כל פרק מגולל את סיפורה הדרמטי של קבוצת לוחמים מהוללת אחרת – מהוויקינגים והספרטנים, דרך הברברים ועד לסמוראים.

ימי חמישי בשעה 22:10,  שידור נוסף בראשון בשעה 15:30

יש לבדוק גם

עכשיו בפריים וידאו: עונה 2 של AMERICAN RUST

העונה השנייה של סדרת הדרמה בכיכובו של ג'ף דניאלס עלתה אתמול ב"אמזון פריים וידאו". היא …

אין תגובות

  1. please advise how can i purchase "the crumbling of America" with hebrew subtext?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.