יום חמישי , אפריל 25 2024

חדשות טלוויזיה: אוגוסט בערוץ ביוגרפיה

רק אנשים. בלתי נשכחים.
רק אנשים. בלתי נשכחים.

היילייטס אוגוסט 2010

שידורים מיוחדים באוגוסט
"אנשים, סיפור אמיתי"- רצועה יומית בחודש אוגוסט שתוקדש למבחר סרטים דוקומנטריים שסיפורים אנושיים ואישיים עומדים במרכזם (מדי ערב בשעה 19:30. בכורה!)
"הצד הטראגי של הקומדיה"- במסגרת "סופ"ש קומיקאים" ישודר ספיישל מבית ערוץ ביוגרפיה המביא את סיפוריהם העגומים של כמה מהקומיקאים הגדולים של השנים האחרונות, כדרך לעמוד על המטען הכבד המתלווה לרצון להצחיק בכל מחיר. הספיישל ישודר לצד ביוגרפיות של קומיקאים ידועים כאדי מרפי, רוזאן בר, צ'בי צ'ייס ורבים נוספים (שישי ה-13 באוגוסט בשעה 22:10 בכורה!)
"הקרב על הלייט-נייט"- משבצת הלייט נייט של הטלוויזיה האמריקנית הפכה בשנה האחרונה לזירת התגוששות מתוקשרת, עכורה ומרתקת כשכקונאן אובריאן, ג'יי לנו ודיויד לטרמן מטילים זה בזה רפש, השמצות ועקיצות שנונות. בספיישל מיוחד זה נסקור איך הפכה משבצת הלייט נייט למשבצת הטלויזיונית הנחשקת ביותר בעולם ומי הם האנשים הזוכים לאייש את הכורסא החמה. (שישי ה-20 באוגוסט בשעה 22:10. בכורה!)
מרתון סדרות BBC בסופשבוע- במהלך אוגוסט ישודרו שתי סדרות דוקו מרגשות מבית ה-BBC בשידור מרתוני של כל פרקיהן. סיפורי חתונה העוקבת אחר זוגות בדרכם לחופה (שישי-שבת ה-27-28 באוגוסט) ומרזים אחת ולתמיד העוקבת אחר חמישה אנשים המנסים ליצור שינוי בחייהם (שישי-שבת ה-6-7).

סדרה חדשה בשידור בכורה באוגוסט
בעקבות הילדים האבודים: סדרה חדשה המביאה סיפורים אנושיים ומרגשים משולי החברה. מול מאות אלפי נערים ונערות שבורחים מהבית מדי שנה ולא חוזרים, פועלת יחידת חיפוש אחת מיוחדת ויוצאת דופן ששמה לעצמה מטרה- להחזיר את הילדים האבודים הביתה. (מדי ראשון ב-21:45 במסגרת משבצת הפשע, החל מה-1/08. בכורה!)

ביוגרפיות חדשות בשידור בכורה באוגוסט
איירטון סנה: ימים אחרונים- אלוף ה"פורמולה-וואן" הברזילאי שהפך לגיבורם של מיליונים חי באוקטן- ומת באותה צורה (במסגרת "אייקונים": יום ד' ה-4 באוגוסט בשעה 22:10. בכורה!)
אליזבת' מונטגומרי- סיפורה של השחקנית שהתפרסמה כ"סמנתה" המכשפה (יום שישי ה-20 באוגוסט בשעה 18:50. בכורה!)

שידורים מיוחדים באוגוסט:
אנשים: סיפור אמיתי
רצועה יומית של סרטים דוקומטריים שבמרכזם סיפור אנושי
מדי ערב ב-19:30 ניתן יהיה ללמוד על חייהם האישיים והפרטים של אנשים שונים מרחבי העולם, על מאווייהם, כאבם ושאיפותיהם לגבי עצמם וחייהם, ולהתרגש אתם יחדיו.

סרטים תיעודיים נבחרים שישודרו במסגרת הרצועה:

עירום מבפנים (יש תמונות)
מי אנחנו- מעבר ללבוש ולעור, מעבר לחזותינו החיצונית? חמישה אנשים שונים מאוד, ממקומות שונים בעולם, מצטלמים לסדרת דיוקנאות חושפנית, המעוררת אותם לבחון את זהותם בעיני עצמם ובעיני הסביבה.
יום חמישי ה-12 באוגוסט, בשעה 19:30. בכורה!

שמנים עד מוות
סרט תעודה המבקש לתת פנים אישיות ואנושיות לתופעת השמנת היתר. שלושה אנשים בעלי עודף משקל קיצוני המסכן את חייהם מחליטים לעבור ניתוח קיצור קיבה. הסרט מלווה אותם מרגע ההחלטה ומתאר את השינוי העמוק בחייהם. יום שני ה-9 באוגוסט, בשעה 19:30. בכורה!

נשות המוסו
על גדות אגם פסטורלי למרגלות ההימלאיה נמצא כפרם של בני המוסו: קבוצה אתנית המשמרת אורח חיים עתיק-יומין וייחודי של שלטון נשי (מטריארכיה). הנשים בכפר אינן נישאות ואינן עוזבות את בית אמן, אלא ממשיכות לגור בו עם ילדיהן. בהיעדר בעלים ואבות מוגדרים בכפר, נהנות הנשים מחופש מוחלט בחיי האהבה שלהן – תוך הקפדה על כבוד לזולת ושמירה לחוקי המסורת.
נשות המוסו מעידות כי אינן יכולות לתאר לעצמן חיים טובים יותר, אך מורשתן הייחודית מאויימת בהכחדה כאשר הכפר יוצא אט-אט מבידודו, ונחשף לדרכי העולם שבחוץ.
יום שני ה-2 באוגוסט, בשעה 19:30. בכורה!

כלה צעירה ליאנג הזקן (יש תמונות)
פנסיונר בן 73 המתגורר בשנחאי, עיר שאוכלוסייתה הולכת ומזקינה בקצב שיא, מבקש למצוא בת-זוג: אישה צעירה ממנו בעלת קיצבת פנסיה משלה, שאינה רוקדת ואינה משחקת מה-ג'ונג, שתגור עמו בביתו ותארח לו לחברה בשארית ימיו. הוא מפרסם מודעה בעיתון המקומי ויוצא למסע חיפושים אחר הכלה המיועדת, בסרט הפורש סיפור מריר-מתוק על הזדקנות, בדידות ואהבה, בעולם שחוקיו השתנו זה מכבר.
יום ראשון ה-8 באוגוסט, בשעה 19:30. בכורה!

אהבה מסביב לעולם (יש תמונות)
סרט תעודה מרגש העוקב אחר חיפושם של אנשים ממקומות שונים סביב העולם אחר בן זוג לחיים. תושב אלסקה חובב דייג נעזר בשירותי האינטרנט למציאת רווקה עירונית שתהיה אשת חיקו, צעירה לונדונית ועדכנית ממוצא הודי מבקשת להתחתן בנישואי שידוך מסורתיים, רווקות אוסטרליות עליזות מגיעות למסיבת היכרויות הנערכת בעיירה שכוחת-אל ונטולת נשים פנויות, ונערה צעירה מפפואה-גינאה החדשה מנצלת את כללי הטקס הפורמלי למשיכת לבו של בן זוג אפשרי. הסיפורים השונים אותם מספר הסרט יוצרים פסיפס צבעוני של תרבויות שונות זו מזו, ושל אנשים שונים זה מזה, המאוחדים ברצון האנושי והכלל-עולמי למצוא אהבה.
יום ראשון ה-1 באוגוסט, בשעה 19:30. בכורה!

סיפורי בובות
מיליוני ילדות, נערות ונשים ברחבי העולם אוספות בובות, על מלבושיהן ואביזריהן הרבים. עולם האספנות שיצרו מקבל ביטוי בסרט תעודה בן שני חלקים.
יום חמישי ה-5 באוגוסט, בשעה 19:30. בכורה!

אומנת מהגיהנום
מה קורה כשהאומנת שבחרת לילדייך והכנסת בתום-לב לביתך מתבררת כמניפולטיבית נצלנית שתשמח לנגוס לעצמה נתח עסיסי מחייך?
יום שני ה-16 באוגוסט בשעה 19:30. בכורה!
"אנשים, סיפור אמיתי"- רצועה יומית של סרטים תיעודיים. ימי א'-ה' בשעה 19:30 במהלך חודש אוגוסט (החל מה-1/8).

סופשבוע קומיקאים

הצד הטראגי של הקומדיה The Tragic Side Of Comedy בכורה!
אם הייתה לכם תחושה שחוש ההומור הפרוע של הקומיקאים הענקיים ביותר מסתיר מאחוריו דם יזע ובעיקר דמעות, מגיע ספיישל מיוחד של ערוץ ביוגרפיה ומוכיח שכנראה צדקתם.
בספיישל בן-השעתיים המוקדש לקומיקאים פולחניים שאינם עימנו עוד כג'ון בלושי (בית החיות, האחים בלוז) ריצ'ארד פריור (לא ראיתי לא שמעתי, רכבת הכסף) כריס פארלי (טומי בוי) ועוד רבים נוספים, משמש סופם העגום כדי להדגים כיצד כרוניקה של הרס עצמי ידוע מראש מחברת בין כישרון ענק ורצון להצליח בכל מחיר, לבין התמכרות לאהבת הקהל.

מתוך הספיישל עולה כי הצורך להצחיק נובע לא פעם מילדות לא קלה, מחסכים בביטחון עצמי ומרצון להתגבר על טראומות העבר. הכישרון להצחיק מהווה פיצוי, הופך את הקומיקאי לכוכב ואת אהבת הקהל לסם. אולם, כפי שקורה לא אחת בהוליווד ההצלחה והפרסום מייצרים לחצים ומועקות משל עצמם, והדרך לשמור על רמות האנרגיה שייצרו את הפרסונה הקומית המוטרפת עוברת לא-פעם דרך שורה של כימיקלים. מכאן, הדרך להתמכרות, אובדן שליטה והרס עצמי קצרה.
ספיישל מרתק המעלה תהיות מעניינות לגבי מערכת היחסים המתקיימת בין בדרן לקהל.
יום שישי, ה-13 באוגוסט בשעה 22:10. (ש.ח. למחרת בשעה 12:10) בכורה!

לצד הספיישל ישודרו ביוגרפיות של מיטב הקומיקאים, בהם:
רוזאן בר: שישי ה-13 באוגוסט בשעה 18:00
דניס לירי: שישי ה-13 באוגוסט בשעה 18:50
רודני דיינג'רפילד: שישי ה-13 באוגוסט בשעה 19:40
צ'בי צ'ייס: שבת ה-14 באוגוסט בשעה 10:30
ביל מוריי: שבת ה-14 באוגוסט בשעה 11:20
רואן אטקינסון: שבת ה-14 באוגוסט בשעה 13:50
בילי קריסטל: שבת ה-14 באוגוסט בשעה 14:40
אדי מרפי: שבת ה-14 באוגוסט בשעה 16:20.

סדרה חדשה בבכורה:
בעקבות הילדים האבודים Runaway Squad בכורה! (יש תמונות)
בארה"ב, ארץ גדולה בה מיליון וחצי איש המוגדרים כנעדרים, רבבות נערים ונערות בורחים מביתם מדי שנה, מסיבות שונות, ומגיעים לרחוב. המספר העצום של הנעדרים לעומת כוח האדם המוגבל של רשויות החוק מביא לכך שרובם הגדול לא מאותר, ומשמעות הדבר שאלפי ילדים ונערים נזרקים אל תנאי הרחוב הקשים ללא כל עזרה או סעד. מחשבה עגומה זו היא שהובילה להקמתה של חוליית חיפוש מיוחדת ע"י ג'ו מצילי הקשוח, שוטר לשעבר במשטרת ניו יורק, שפעולתה מתועדת בסדרת דוקו-פשע חדשה, בעקבות הילדים האבודים.
כל פרק בסדרה מוקדש לחיפושו של נעדר ומתאר כרוניקה של היעלמות כשג'ו ועמיתיו נפגשים עם משפחותיהם של נעדרים שפנו אליהם בבקשת עזרה, עומדים על הסיבות לבריחתם מהבית ומבקשים לוודא כי מדובר בסביבה אוהבת ותומכת שניתן להשיב אליה את הנער הנעדר. לאחר מכן, בהתבסס על חושיו המחודדים של מצילי כשוטר-לשעבר ועל קשריו הפוריים עם מודיעים ומסייעים שונים יוצא לדרך מסע האיתור, לרוב בתחושת שעון מתקתק – לאחר שהחקירה מעלה את הסתבכותו של הנעדר עם העולם התחתון. נאמנה לריאליזם של הסיפורים שהיא מציגה, נמנעת הסדרה מלייצר "הפי אנד" על המסך בו הכל בא על מקומו בשלום… ועם זאת – מיטיבה להציג תמונה מרגשת ואותנטית של מחלקת "אבידות ומציאות" אנושית.
מדי יום ראשון בשעה 21:45, החל מה-1 באוגוסט במסגרת רצועת הפשע. בכורה!

————————————————————————————————————————-

הקרב על הלייט-נייט The Battle For Late Night בכורה!
ספיישל מרתק בן-שעתיים העוקב אחר התפתחות ז'אנר הלייט-נייט הטלויזיוני, אחד הז'אנרים האמריקאיים והמזוהים ביותר בטלויזיה. כיצד הפכה משבצת השידור הבלתי אטרקטיבית של 23:30 בלילה ואילך למשאת נפשם של מגישים וטאלנטים? כיצד התעצב פורמט הלייט-נייט המוכר היום? כיצד הפכה משבצת הלייט נייט לזירת התגוששות מתוקשרת, בה מטילים המנחים זה בזה רפש, השמצות ועקיצות שנונות בדרך לאיוש הכורסא החמה? ומי הם המנצחים והמפסידים הגדולים של הקרב על הלייט נייט?
יום שישי ה-20 באוגוסט בשעה 22:10. בכורה!
לצד הספיישל תשודר הביוגרפיה של דייויד לטרמן: שישי ה-20 באוגוסט, בשעה 21:20
+ ראיון עם ג'ימי קימל: שישי ה-20 באוגוסט, בשעה 20:30

ביוגרפיות חדשות:
איירטון סנה: ימים אחרונים Final Days Of An Icon: Ayrton Senna בכורה! (יש תמונות)
סנה, אלוף מירוצי הפורמולה-וואן יליד ברזיל שהיה לאגדה בשנות ה-80 וה-90, סיים את חייו באותה אינטנסיביות בה בחר לחיות אותם כשהתרסק עם מכונית המירוץ שלו על מסלול הגרנד-פרי, בגיל 30.
יום רביעי ה-4 באוגוסט בשעה 22:10, במסגרת רצועת "אייקונים". בכורה!

אליזבת מונטגומרי Elizabeth Montgomery בכורה! (יש תמונות)
אליזבת מונטגומרי גילמה את סמנתה המכשפה בסדרת הטלויזיה הפופולארית Bewitched משנות ה-60. עלילת הסדרה (ששודרה גם בארץ במהלך השנים שחלפו) מתארת את תדהמתו של אמריקאי מרובע לגלות כי הצעירה הבלונדית המקסימה לה נישא היא למעשה… מכשפה!. מונטגומרי, נצר לאצולה הוליוודית אשר נאבקה להוכיח את עצמה כשחקנית רצינית ולהשתחרר מצילם של הוריה, הצליחה לכבוש לעצמה מקום של כבוד דווקא כשחקנית קומית במהלך 8 עונות הסדרה.
יום שישי ה-20 באוגוסט בשעה 17:10. בכורה!

————————————————————————————————–

מרתוני סופשבוע – סדרות של BBC

מרזים אחת ולתמיד
סדרת דוקו-דרמה מרגשת. חמישה מתנדבים בעלי משקל עודף מגיעים לבית מרפא בו צוות של מטפלים לגוף ולנפש יעזור להם לנקות את גופם ואת תודעתם, בדרך שתאפשר להם לא רק לרזות, אחת ולתמיד, אלא גם לשנות את חייהם כליל.
שישי ה-6 באוגוסט, 18:10-22:10 (ש.ח. שבת ה-7 באוגוסט 13:50-18:00).

סיפורי חתונה
סדרת דוקו-דרמה מרגשת. חתונה – האם זה שווה את כל כאב הראש?… תוכנית תעודה מקסימה ומרגשת בת 6 פרקים המלווה זוגות שונים המנסים לצלוח את השבועות הלחוצים שלפני האירוע, ולהגיע בשלום לנדרים.
שישי ה-21 באוגוסט, 16:00-22:00 (ש.ח. שבת ה-22 באוגוסט 10:00-16:00).

סדרות רצות עם פרקים חדשים בבכורה:

מאפיונרים, עונה 2 – Mobsters (יש תמונות)
עולמה האלים והמצמרר של המאפיה האמריקאית נפרש בסדרת הדיוקנאות המוערכת המציגה תיעוד היסטורי, מיתולוגי ומרתק של העולם התחתון בארה"ב. לדיוקנאות הגנגסטרים הגדולים מצטרפות דמויות חדשות, נאלחות ומרתקות לא פחות כג'ואי גאלו, פרנק ניטי ו"מאד דוג" סאליבן – מאפיונרים שאפתנים, קרי-רוח כמלפפונים וידועים לשמצה.
בחודש אוגוסט ישודרו בבכורה הפרקים:
טוני אקארדו: קורותיו של הפושע הזעיר שהפך עם השנים לראש המאפיה של שיקאגו. אקארדו, שהיה פושע מעל ל-70 שנה, "בילה" רק לילה אחד בכלא (ה-1 באוגוסט).
המערביים: סיפורה של כנופיית עבריינים אירית אלימה וקשוחה שהטילה את חיתתה על ניו יורק וניסתה להשתלט באלימות על מנהטן (ה-8 באוגוסט).
מד-דוג סאליבן: בעל אוהב ואיש משפחה שטיפח תחביב סודי – מחסל בשירות המאפיה האיטלקית של"זכותו" נזקפות מעל ל-30 רציחות (ה-15 באוגוסט).
מאפיונרים, עונה 2: מדי יום ראשון בשעה 22:10, במסגרת רצועת הפשע. בכורה!

פעמיים קורי, עונה 2 – The Two Coreys (יש תמונות)
קורי היים, אייקון האייטיז ומי שהיה פעם אחת ההבטחות הגדולות של הוליווד, הלך לעולמו במרץ השנה כתוצאה ממנת-יתר. היה זה סיום טראגי לחיים שכולם עליות וירידות, שיאים, התרסקויות וניסיונות נואשים לקאמבק. הסדרה פעמיים קורי תיעדה את ניסיונותיהם של היים ושל התאום הקולנועי שלו – השחקן קורי פלדמן, לטפס חזרה במעלה הסולם ההוליוודי ולשקם את יחסיהם. העונה השנייה המשודרת עתה בערוץ ביוגרפיה בפעם הראשונה היא אחד הפרויקטים האחרונים עליהם עבד היים ויש בה את השילוב המרתק וקורע הלב של תקווה והרס עצמי, כעס, קנאה, תהילה, השפלה ובדיעבד – אולי, כרוניקה של מוות ידוע מראש.
פעמיים קורי: עונה שניה, ימי חמישי בשעה 22:10 החל מה-22 באוגוסט. בכורה!

חייהן הסודיים של נשים – Secret Lives Of Women (יש תמונות)
חייהן הבלתי-שגרתיים של נשים בלתי-שגרתיות
סדרת תחקירים פרובוקטיבית המעוניינת לבדוק עד להיכן מגיעה סבלנותנו לגבי נשים ההולכות ומתרחקות מסטריאוטיפים מסורתיים של נשיות. מה אנו חושבים על נשיותן של חוקרות מז"פ, למשל, המעדיפות לבדוק גופות מרקיבות על פני תור במספרה? או על מנתחות בכירות המעדיפות לטפח קריירת מומחה על פני גידול ילדים ומשפחה? ועל נשים נשואות המפרקות את ביתן לאחר שהתאהבו באישה אחרת? ועל במאיות ומפיקות בתעשיית הפורנו האמריקאית? ועל שחקניות פורנו לצורך העניין?

חייהן הסודיים של נשים- בחודש אוגוסט ישודרו הפרקים:
טרנס-סקסואליות: חלומו של כריס לעבור ניתוח לשינוי מין לכבוד גיל 50, ולהפוך סופית לכריסטינה (ה-3 באוגוסט).
נשים בעולם הפורנו: פרק סנסציוני המוקדש לנשים הממלאות תפקידים שונים, ואף מפתיעים, בתעשיית הפורנוגרפיה (ה-10 באוגוסט).
נשים בתעשיית המין: מה מביא נשים שונות אל תעשיית המין? (17 באוגוסט).
הפרעות אכילה: בפרק המוקדש להפרעות אכילה מוצגות שלוש נשים שונות מאוד המנהלות מערכת יחסים הרסנית עם אוכל (ה-24 באוגוסט).
ימי שלישי בשעה 22:10. בכורה!

שטנר – בלי מעצורים – Shatner's Raw Nerve (יש תמונות)
פרקים חדשים לתוכנית הראיונות העסיסית
וויליאם שאטנר, האיש והאגדה האינטר-גלאקטית, חוזר בפרקים חדשים של תוכנית הראיונות האישית שלו, המצטיינת בהגשה ישירה ואינטיליגנטית והימנעות מחנופה לסלבס המתארחים בה – רובם הגדול מייצרי סנסציות ידועים.
בחודש אוגוסט יתארחו בתוכנית: טוני דאנזה מהסדרה "מי הבוס?" (5/8), חקיין הזמרים המחופף שהפך לאגדת פופ בפני עצמו – ווירד אל ינקוביץ (12/8), וגיבורנו משכבר הימים: סולן להקת "קיס" לשעבר, ג'ין סימונס (19/8).
מדי חמישי בשעה 21:45. בכורה!

הלוכדים – Manhunters: Fugitive Taskforce (יש תמונות)
אין לברוח מזרועו הארוכה של החוק
The U.S.Marshals Fugitive Task Force- הוא שמה של יחידת עילית משטרתית בעלת סמכויות רחבות שהוקמה בידי הקונגרס האמריקאי במטרה לנטר את קורותיהם של ארכי-פושעים שהורשעו בעבירות חמורות ולהגביל את חירותם ומעשיהם. כאשר מסתבר ליחידה כי עבריין שכזה, אשר חמק בעבר ממשפט או מביצוע גזר דינו נמצא חזרה בגיזרה כשהוא חופשי, טעון ומסוכן – מתחיל שעון-עצר מתקתק עד ללכידתו, ולצורך כך כשרים כמעט כל האמצעים…
היחידה – המורכבת מאנשי שטח, שוטרי בילוש, קציני מארינס ואנשי ביון – מציגה לא מעט טיפוסים קשוחים: אנשי-עבודה מסורים וחובבי סיכונים שלא ינוחו עד לביצוע המשימה. הלוכדים, סדרת דוקו אנרגטית ורצופת "אקשן", מלווה את פעילות היחידה החל מהרגע בו התקבלה ידיעה על פושע נמלט ועד למעצרו.
מדי ראשון בשעה 21:20, במסגרת רצועת הפשע (עד ה-5 בספטמבר). בכורה!

משבצות שידור קבועות בערוץ ביוגרפיה:
אייקונים – משבצת השידור של ערבי רביעי ממשיכה!
יש הרבה אנשים מפורסמים, המון כוכבים, אבל רק מספר מועט של אנשים הופך לאייקון תרבותי אמיתי. משבצת השידור המוקדשת לביוגרפיות של אישים פוליטיים ואגדות-תרבות תציג בחודש אוגוסט את אלוף המירוצים שהפך לאגדה איירטון סנה (ה-4/8, בכורה!), את להקת הרוק U2 (11/8), המלך והזמר אלביס (18/8) ודוגמנית העל קייט מוס (25/8).
* מדי רביעי בשעה 22:10 (ש.ח. בשבת בשעה 18:00)

שני על-טבעי – משבצת השידור של ימי שני ממשיכה!
משבצת מיוחדת וייצוגית לטרנד הטלויזיה העל-טבעית כבש את המסך. במסגרת ערב השידורים השבועי ישודרו בלשים על-חושיים – התוכנית החוקרת אלו "שאריות על-טבעיות" השאירו גיבורי תרבות מפורסמים במותם (20:30), המחלקה העל-חושית – קורותיה של המחלקה האקדמית הראשונה למדעי העל-טבעי (שעה 21:20) ורוחות שדים וסלבריטאים – תמהיל משובב נפש של סלבריטאי-עבר החולקים עם הצופים סיפורים מצמררים שקרו באמת… (22:10).
* מדי שני החל מ-20:30.

היילייטס אוגוסט 2010

שידורים מיוחדים באוגוסט
"אנשים, סיפור אמיתי"- רצועה יומית בחודש אוגוסט שתוקדש למבחר סרטים דוקומנטריים שסיפורים אנושיים ואישיים עומדים במרכזם (מדי ערב בשעה 19:30. בכורה!)
"הצד הטראגי של הקומדיה"- במסגרת "סופ"ש קומיקאים" ישודר ספיישל מבית ערוץ ביוגרפיה המביא את סיפוריהם העגומים של כמה מהקומיקאים הגדולים של השנים האחרונות, כדרך לעמוד על המטען הכבד המתלווה לרצון להצחיק בכל מחיר. הספיישל ישודר לצד ביוגרפיות של קומיקאים ידועים כאדי מרפי, רוזאן בר, צ'בי צ'ייס ורבים נוספים (שישי ה-13 באוגוסט בשעה 22:10 בכורה!)
"הקרב על הלייט-נייט"- משבצת הלייט נייט של הטלוויזיה האמריקנית הפכה בשנה האחרונה לזירת התגוששות מתוקשרת, עכורה ומרתקת כשכקונאן אובריאן, ג'יי לנו ודיויד לטרמן מטילים זה בזה רפש, השמצות ועקיצות שנונות. בספיישל מיוחד זה נסקור איך הפכה משבצת הלייט נייט למשבצת הטלויזיונית הנחשקת ביותר בעולם ומי הם האנשים הזוכים לאייש את הכורסא החמה. (שישי ה-20 באוגוסט בשעה 22:10. בכורה!)
מרתון סדרות BBC בסופשבוע- במהלך אוגוסט ישודרו שתי סדרות דוקו מרגשות מבית ה-BBC בשידור מרתוני של כל פרקיהן. סיפורי חתונה העוקבת אחר זוגות בדרכם לחופה (שישי-שבת ה-27-28 באוגוסט) ומרזים אחת ולתמיד העוקבת אחר חמישה אנשים המנסים ליצור שינוי בחייהם (שישי-שבת ה-6-7).

סדרה חדשה בשידור בכורה באוגוסט
בעקבות הילדים האבודים: סדרה חדשה המביאה סיפורים אנושיים ומרגשים משולי החברה. מול מאות אלפי נערים ונערות שבורחים מהבית מדי שנה ולא חוזרים, פועלת יחידת חיפוש אחת מיוחדת ויוצאת דופן ששמה לעצמה מטרה- להחזיר את הילדים האבודים הביתה. (מדי ראשון ב-21:45 במסגרת משבצת הפשע, החל מה-1/08. בכורה!)

ביוגרפיות חדשות בשידור בכורה באוגוסט
איירטון סנה: ימים אחרונים- אלוף ה"פורמולה-וואן" הברזילאי שהפך לגיבורם של מיליונים חי באוקטן- ומת באותה צורה (במסגרת "אייקונים": יום ד' ה-4 באוגוסט בשעה 22:10. בכורה!)
אליזבת' מונטגומרי- סיפורה של השחקנית שהתפרסמה כ"סמנתה" המכשפה (יום שישי ה-20 באוגוסט בשעה 18:50. בכורה!)

שידורים מיוחדים באוגוסט:
אנשים: סיפור אמיתי
רצועה יומית של סרטים דוקומטריים שבמרכזם סיפור אנושי
מדי ערב ב-19:30 ניתן יהיה ללמוד על חייהם האישיים והפרטים של אנשים שונים מרחבי העולם, על מאווייהם, כאבם ושאיפותיהם לגבי עצמם וחייהם, ולהתרגש אתם יחדיו.

סרטים תיעודיים נבחרים שישודרו במסגרת הרצועה:

עירום מבפנים (יש תמונות)
מי אנחנו- מעבר ללבוש ולעור, מעבר לחזותינו החיצונית? חמישה אנשים שונים מאוד, ממקומות שונים בעולם, מצטלמים לסדרת דיוקנאות חושפנית, המעוררת אותם לבחון את זהותם בעיני עצמם ובעיני הסביבה.
יום חמישי ה-12 באוגוסט, בשעה 19:30. בכורה!

שמנים עד מוות
סרט תעודה המבקש לתת פנים אישיות ואנושיות לתופעת השמנת היתר. שלושה אנשים בעלי עודף משקל קיצוני המסכן את חייהם מחליטים לעבור ניתוח קיצור קיבה. הסרט מלווה אותם מרגע ההחלטה ומתאר את השינוי העמוק בחייהם. יום שני ה-9 באוגוסט, בשעה 19:30. בכורה!

נשות המוסו
על גדות אגם פסטורלי למרגלות ההימלאיה נמצא כפרם של בני המוסו: קבוצה אתנית המשמרת אורח חיים עתיק-יומין וייחודי של שלטון נשי (מטריארכיה). הנשים בכפר אינן נישאות ואינן עוזבות את בית אמן, אלא ממשיכות לגור בו עם ילדיהן. בהיעדר בעלים ואבות מוגדרים בכפר, נהנות הנשים מחופש מוחלט בחיי האהבה שלהן – תוך הקפדה על כבוד לזולת ושמירה לחוקי המסורת.
נשות המוסו מעידות כי אינן יכולות לתאר לעצמן חיים טובים יותר, אך מורשתן הייחודית מאויימת בהכחדה כאשר הכפר יוצא אט-אט מבידודו, ונחשף לדרכי העולם שבחוץ.
יום שני ה-2 באוגוסט, בשעה 19:30. בכורה!

כלה צעירה ליאנג הזקן (יש תמונות)
פנסיונר בן 73 המתגורר בשנחאי, עיר שאוכלוסייתה הולכת ומזקינה בקצב שיא, מבקש למצוא בת-זוג: אישה צעירה ממנו בעלת קיצבת פנסיה משלה, שאינה רוקדת ואינה משחקת מה-ג'ונג, שתגור עמו בביתו ותארח לו לחברה בשארית ימיו. הוא מפרסם מודעה בעיתון המקומי ויוצא למסע חיפושים אחר הכלה המיועדת, בסרט הפורש סיפור מריר-מתוק על הזדקנות, בדידות ואהבה, בעולם שחוקיו השתנו זה מכבר.
יום ראשון ה-8 באוגוסט, בשעה 19:30. בכורה!

אהבה מסביב לעולם (יש תמונות)
סרט תעודה מרגש העוקב אחר חיפושם של אנשים ממקומות שונים סביב העולם אחר בן זוג לחיים. תושב אלסקה חובב דייג נעזר בשירותי האינטרנט למציאת רווקה עירונית שתהיה אשת חיקו, צעירה לונדונית ועדכנית ממוצא הודי מבקשת להתחתן בנישואי שידוך מסורתיים, רווקות אוסטרליות עליזות מגיעות למסיבת היכרויות הנערכת בעיירה שכוחת-אל ונטולת נשים פנויות, ונערה צעירה מפפואה-גינאה החדשה מנצלת את כללי הטקס הפורמלי למשיכת לבו של בן זוג אפשרי. הסיפורים השונים אותם מספר הסרט יוצרים פסיפס צבעוני של תרבויות שונות זו מזו, ושל אנשים שונים זה מזה, המאוחדים ברצון האנושי והכלל-עולמי למצוא אהבה.
יום ראשון ה-1 באוגוסט, בשעה 19:30. בכורה!

סיפורי בובות
מיליוני ילדות, נערות ונשים ברחבי העולם אוספות בובות, על מלבושיהן ואביזריהן הרבים. עולם האספנות שיצרו מקבל ביטוי בסרט תעודה בן שני חלקים.
יום חמישי ה-5 באוגוסט, בשעה 19:30. בכורה!

אומנת מהגיהנום
מה קורה כשהאומנת שבחרת לילדייך והכנסת בתום-לב לביתך מתבררת כמניפולטיבית נצלנית שתשמח לנגוס לעצמה נתח עסיסי מחייך?
יום שני ה-16 באוגוסט בשעה 19:30. בכורה!
"אנשים, סיפור אמיתי"- רצועה יומית של סרטים תיעודיים. ימי א'-ה' בשעה 19:30 במהלך חודש אוגוסט (החל מה-1/8).

סופשבוע קומיקאים

הצד הטראגי של הקומדיה The Tragic Side Of Comedy בכורה!
אם הייתה לכם תחושה שחוש ההומור הפרוע של הקומיקאים הענקיים ביותר מסתיר מאחוריו דם יזע ובעיקר דמעות, מגיע ספיישל מיוחד של ערוץ ביוגרפיה ומוכיח שכנראה צדקתם.
בספיישל בן-השעתיים המוקדש לקומיקאים פולחניים שאינם עימנו עוד כג'ון בלושי (בית החיות, האחים בלוז) ריצ'ארד פריור (לא ראיתי לא שמעתי, רכבת הכסף) כריס פארלי (טומי בוי) ועוד רבים נוספים, משמש סופם העגום כדי להדגים כיצד כרוניקה של הרס עצמי ידוע מראש מחברת בין כישרון ענק ורצון להצליח בכל מחיר, לבין התמכרות לאהבת הקהל.

מתוך הספיישל עולה כי הצורך להצחיק נובע לא פעם מילדות לא קלה, מחסכים בביטחון עצמי ומרצון להתגבר על טראומות העבר. הכישרון להצחיק מהווה פיצוי, הופך את הקומיקאי לכוכב ואת אהבת הקהל לסם. אולם, כפי שקורה לא אחת בהוליווד ההצלחה והפרסום מייצרים לחצים ומועקות משל עצמם, והדרך לשמור על רמות האנרגיה שייצרו את הפרסונה הקומית המוטרפת עוברת לא-פעם דרך שורה של כימיקלים. מכאן, הדרך להתמכרות, אובדן שליטה והרס עצמי קצרה.
ספיישל מרתק המעלה תהיות מעניינות לגבי מערכת היחסים המתקיימת בין בדרן לקהל.
יום שישי, ה-13 באוגוסט בשעה 22:10. (ש.ח. למחרת בשעה 12:10) בכורה!

לצד הספיישל ישודרו ביוגרפיות של מיטב הקומיקאים, בהם:
רוזאן בר: שישי ה-13 באוגוסט בשעה 18:00
דניס לירי: שישי ה-13 באוגוסט בשעה 18:50
רודני דיינג'רפילד: שישי ה-13 באוגוסט בשעה 19:40
צ'בי צ'ייס: שבת ה-14 באוגוסט בשעה 10:30
ביל מוריי: שבת ה-14 באוגוסט בשעה 11:20
רואן אטקינסון: שבת ה-14 באוגוסט בשעה 13:50
בילי קריסטל: שבת ה-14 באוגוסט בשעה 14:40
אדי מרפי: שבת ה-14 באוגוסט בשעה 16:20.

סדרה חדשה בבכורה:
בעקבות הילדים האבודים Runaway Squad בכורה! (יש תמונות)
בארה"ב, ארץ גדולה בה מיליון וחצי איש המוגדרים כנעדרים, רבבות נערים ונערות בורחים מביתם מדי שנה, מסיבות שונות, ומגיעים לרחוב. המספר העצום של הנעדרים לעומת כוח האדם המוגבל של רשויות החוק מביא לכך שרובם הגדול לא מאותר, ומשמעות הדבר שאלפי ילדים ונערים נזרקים אל תנאי הרחוב הקשים ללא כל עזרה או סעד. מחשבה עגומה זו היא שהובילה להקמתה של חוליית חיפוש מיוחדת ע"י ג'ו מצילי הקשוח, שוטר לשעבר במשטרת ניו יורק, שפעולתה מתועדת בסדרת דוקו-פשע חדשה, בעקבות הילדים האבודים.
כל פרק בסדרה מוקדש לחיפושו של נעדר ומתאר כרוניקה של היעלמות כשג'ו ועמיתיו נפגשים עם משפחותיהם של נעדרים שפנו אליהם בבקשת עזרה, עומדים על הסיבות לבריחתם מהבית ומבקשים לוודא כי מדובר בסביבה אוהבת ותומכת שניתן להשיב אליה את הנער הנעדר. לאחר מכן, בהתבסס על חושיו המחודדים של מצילי כשוטר-לשעבר ועל קשריו הפוריים עם מודיעים ומסייעים שונים יוצא לדרך מסע האיתור, לרוב בתחושת שעון מתקתק – לאחר שהחקירה מעלה את הסתבכותו של הנעדר עם העולם התחתון. נאמנה לריאליזם של הסיפורים שהיא מציגה, נמנעת הסדרה מלייצר "הפי אנד" על המסך בו הכל בא על מקומו בשלום… ועם זאת – מיטיבה להציג תמונה מרגשת ואותנטית של מחלקת "אבידות ומציאות" אנושית.
מדי יום ראשון בשעה 21:45, החל מה-1 באוגוסט במסגרת רצועת הפשע. בכורה!

————————————————————————————————————————-

הקרב על הלייט-נייט The Battle For Late Night בכורה!
ספיישל מרתק בן-שעתיים העוקב אחר התפתחות ז'אנר הלייט-נייט הטלויזיוני, אחד הז'אנרים האמריקאיים והמזוהים ביותר בטלויזיה. כיצד הפכה משבצת השידור הבלתי אטרקטיבית של 23:30 בלילה ואילך למשאת נפשם של מגישים וטאלנטים? כיצד התעצב פורמט הלייט-נייט המוכר היום? כיצד הפכה משבצת הלייט נייט לזירת התגוששות מתוקשרת, בה מטילים המנחים זה בזה רפש, השמצות ועקיצות שנונות בדרך לאיוש הכורסא החמה? ומי הם המנצחים והמפסידים הגדולים של הקרב על הלייט נייט?
יום שישי ה-20 באוגוסט בשעה 22:10. בכורה!
לצד הספיישל תשודר הביוגרפיה של דייויד לטרמן: שישי ה-20 באוגוסט, בשעה 21:20
+ ראיון עם ג'ימי קימל: שישי ה-20 באוגוסט, בשעה 20:30

ביוגרפיות חדשות:
איירטון סנה: ימים אחרונים Final Days Of An Icon: Ayrton Senna בכורה! (יש תמונות)
סנה, אלוף מירוצי הפורמולה-וואן יליד ברזיל שהיה לאגדה בשנות ה-80 וה-90, סיים את חייו באותה אינטנסיביות בה בחר לחיות אותם כשהתרסק עם מכונית המירוץ שלו על מסלול הגרנד-פרי, בגיל 30.
יום רביעי ה-4 באוגוסט בשעה 22:10, במסגרת רצועת "אייקונים". בכורה!

אליזבת מונטגומרי Elizabeth Montgomery בכורה! (יש תמונות)
אליזבת מונטגומרי גילמה את סמנתה המכשפה בסדרת הטלויזיה הפופולארית Bewitched משנות ה-60. עלילת הסדרה (ששודרה גם בארץ במהלך השנים שחלפו) מתארת את תדהמתו של אמריקאי מרובע לגלות כי הצעירה הבלונדית המקסימה לה נישא היא למעשה… מכשפה!. מונטגומרי, נצר לאצולה הוליוודית אשר נאבקה להוכיח את עצמה כשחקנית רצינית ולהשתחרר מצילם של הוריה, הצליחה לכבוש לעצמה מקום של כבוד דווקא כשחקנית קומית במהלך 8 עונות הסדרה.
יום שישי ה-20 באוגוסט בשעה 17:10. בכורה!

————————————————————————————————–

מרתוני סופשבוע – סדרות של BBC

מרזים אחת ולתמיד
סדרת דוקו-דרמה מרגשת. חמישה מתנדבים בעלי משקל עודף מגיעים לבית מרפא בו צוות של מטפלים לגוף ולנפש יעזור להם לנקות את גופם ואת תודעתם, בדרך שתאפשר להם לא רק לרזות, אחת ולתמיד, אלא גם לשנות את חייהם כליל.
שישי ה-6 באוגוסט, 18:10-22:10 (ש.ח. שבת ה-7 באוגוסט 13:50-18:00).

סיפורי חתונה
סדרת דוקו-דרמה מרגשת. חתונה – האם זה שווה את כל כאב הראש?… תוכנית תעודה מקסימה ומרגשת בת 6 פרקים המלווה זוגות שונים המנסים לצלוח את השבועות הלחוצים שלפני האירוע, ולהגיע בשלום לנדרים.
שישי ה-21 באוגוסט, 16:00-22:00 (ש.ח. שבת ה-22 באוגוסט 10:00-16:00).

סדרות רצות עם פרקים חדשים בבכורה:

מאפיונרים, עונה 2 – Mobsters (יש תמונות)
עולמה האלים והמצמרר של המאפיה האמריקאית נפרש בסדרת הדיוקנאות המוערכת המציגה תיעוד היסטורי, מיתולוגי ומרתק של העולם התחתון בארה"ב. לדיוקנאות הגנגסטרים הגדולים מצטרפות דמויות חדשות, נאלחות ומרתקות לא פחות כג'ואי גאלו, פרנק ניטי ו"מאד דוג" סאליבן – מאפיונרים שאפתנים, קרי-רוח כמלפפונים וידועים לשמצה.
בחודש אוגוסט ישודרו בבכורה הפרקים:
טוני אקארדו: קורותיו של הפושע הזעיר שהפך עם השנים לראש המאפיה של שיקאגו. אקארדו, שהיה פושע מעל ל-70 שנה, "בילה" רק לילה אחד בכלא (ה-1 באוגוסט).
המערביים: סיפורה של כנופיית עבריינים אירית אלימה וקשוחה שהטילה את חיתתה על ניו יורק וניסתה להשתלט באלימות על מנהטן (ה-8 באוגוסט).
מד-דוג סאליבן: בעל אוהב ואיש משפחה שטיפח תחביב סודי – מחסל בשירות המאפיה האיטלקית של"זכותו" נזקפות מעל ל-30 רציחות (ה-15 באוגוסט).
מאפיונרים, עונה 2: מדי יום ראשון בשעה 22:10, במסגרת רצועת הפשע. בכורה!

פעמיים קורי, עונה 2 – The Two Coreys (יש תמונות)
קורי היים, אייקון האייטיז ומי שהיה פעם אחת ההבטחות הגדולות של הוליווד, הלך לעולמו במרץ השנה כתוצאה ממנת-יתר. היה זה סיום טראגי לחיים שכולם עליות וירידות, שיאים, התרסקויות וניסיונות נואשים לקאמבק. הסדרה פעמיים קורי תיעדה את ניסיונותיהם של היים ושל התאום הקולנועי שלו – השחקן קורי פלדמן, לטפס חזרה במעלה הסולם ההוליוודי ולשקם את יחסיהם. העונה השנייה המשודרת עתה בערוץ ביוגרפיה בפעם הראשונה היא אחד הפרויקטים האחרונים עליהם עבד היים ויש בה את השילוב המרתק וקורע הלב של תקווה והרס עצמי, כעס, קנאה, תהילה, השפלה ובדיעבד – אולי, כרוניקה של מוות ידוע מראש.
פעמיים קורי: עונה שניה, ימי חמישי בשעה 22:10 החל מה-22 באוגוסט. בכורה!

חייהן הסודיים של נשים – Secret Lives Of Women (יש תמונות)
חייהן הבלתי-שגרתיים של נשים בלתי-שגרתיות
סדרת תחקירים פרובוקטיבית המעוניינת לבדוק עד להיכן מגיעה סבלנותנו לגבי נשים ההולכות ומתרחקות מסטריאוטיפים מסורתיים של נשיות. מה אנו חושבים על נשיותן של חוקרות מז"פ, למשל, המעדיפות לבדוק גופות מרקיבות על פני תור במספרה? או על מנתחות בכירות המעדיפות לטפח קריירת מומחה על פני גידול ילדים ומשפחה? ועל נשים נשואות המפרקות את ביתן לאחר שהתאהבו באישה אחרת? ועל במאיות ומפיקות בתעשיית הפורנו האמריקאית? ועל שחקניות פורנו לצורך העניין?

חייהן הסודיים של נשים- בחודש אוגוסט ישודרו הפרקים:
טרנס-סקסואליות: חלומו של כריס לעבור ניתוח לשינוי מין לכבוד גיל 50, ולהפוך סופית לכריסטינה (ה-3 באוגוסט).
נשים בעולם הפורנו: פרק סנסציוני המוקדש לנשים הממלאות תפקידים שונים, ואף מפתיעים, בתעשיית הפורנוגרפיה (ה-10 באוגוסט).
נשים בתעשיית המין: מה מביא נשים שונות אל תעשיית המין? (17 באוגוסט).
הפרעות אכילה: בפרק המוקדש להפרעות אכילה מוצגות שלוש נשים שונות מאוד המנהלות מערכת יחסים הרסנית עם אוכל (ה-24 באוגוסט).
ימי שלישי בשעה 22:10. בכורה!

שטנר – בלי מעצורים – Shatner's Raw Nerve (יש תמונות)
פרקים חדשים לתוכנית הראיונות העסיסית
וויליאם שאטנר, האיש והאגדה האינטר-גלאקטית, חוזר בפרקים חדשים של תוכנית הראיונות האישית שלו, המצטיינת בהגשה ישירה ואינטיליגנטית והימנעות מחנופה לסלבס המתארחים בה – רובם הגדול מייצרי סנסציות ידועים.
בחודש אוגוסט יתארחו בתוכנית: טוני דאנזה מהסדרה "מי הבוס?" (5/8), חקיין הזמרים המחופף שהפך לאגדת פופ בפני עצמו – ווירד אל ינקוביץ (12/8), וגיבורנו משכבר הימים: סולן להקת "קיס" לשעבר, ג'ין סימונס (19/8).
מדי חמישי בשעה 21:45. בכורה!

הלוכדים – Manhunters: Fugitive Taskforce (יש תמונות)
אין לברוח מזרועו הארוכה של החוק
The U.S.Marshals Fugitive Task Force- הוא שמה של יחידת עילית משטרתית בעלת סמכויות רחבות שהוקמה בידי הקונגרס האמריקאי במטרה לנטר את קורותיהם של ארכי-פושעים שהורשעו בעבירות חמורות ולהגביל את חירותם ומעשיהם. כאשר מסתבר ליחידה כי עבריין שכזה, אשר חמק בעבר ממשפט או מביצוע גזר דינו נמצא חזרה בגיזרה כשהוא חופשי, טעון ומסוכן – מתחיל שעון-עצר מתקתק עד ללכידתו, ולצורך כך כשרים כמעט כל האמצעים…
היחידה – המורכבת מאנשי שטח, שוטרי בילוש, קציני מארינס ואנשי ביון – מציגה לא מעט טיפוסים קשוחים: אנשי-עבודה מסורים וחובבי סיכונים שלא ינוחו עד לביצוע המשימה. הלוכדים, סדרת דוקו אנרגטית ורצופת "אקשן", מלווה את פעילות היחידה החל מהרגע בו התקבלה ידיעה על פושע נמלט ועד למעצרו.
מדי ראשון בשעה 21:20, במסגרת רצועת הפשע (עד ה-5 בספטמבר). בכורה!

משבצות שידור קבועות בערוץ ביוגרפיה:
אייקונים – משבצת השידור של ערבי רביעי ממשיכה!
יש הרבה אנשים מפורסמים, המון כוכבים, אבל רק מספר מועט של אנשים הופך לאייקון תרבותי אמיתי. משבצת השידור המוקדשת לביוגרפיות של אישים פוליטיים ואגדות-תרבות תציג בחודש אוגוסט את אלוף המירוצים שהפך לאגדה איירטון סנה (ה-4/8, בכורה!), את להקת הרוק U2 (11/8), המלך והזמר אלביס (18/8) ודוגמנית העל קייט מוס (25/8).
* מדי רביעי בשעה 22:10 (ש.ח. בשבת בשעה 18:00)

שני על-טבעי – משבצת השידור של ימי שני ממשיכה!
משבצת מיוחדת וייצוגית לטרנד הטלויזיה העל-טבעית כבש את המסך. במסגרת ערב השידורים השבועי ישודרו בלשים על-חושיים – התוכנית החוקרת אלו "שאריות על-טבעיות" השאירו גיבורי תרבות מפורסמים במותם (20:30), המחלקה העל-חושית – קורותיה של המחלקה האקדמית הראשונה למדעי העל-טבעי (שעה 21:20) ורוחות שדים וסלבריטאים – תמהיל משובב נפש של סלבריטאי-עבר החולקים עם הצופים סיפורים מצמררים שקרו באמת… (22:10).
* מדי שני החל מ-20:30.

יש לבדוק גם

ישראל במלחמה: בן חמאס מדבר

הנסיך הירוק ממשיך לדבר בעד מדיניות ישראל ונגד חמאס. הנה ראיון שלו מהשבוע ל-THE FREE …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.