יום חמישי , אפריל 25 2024

בואו נדבר על זה: אבודים עונה 6 פרק 12

בשבוע שעבר כתבתי, שכל פרק עם דזמונד הוא פרק נהדר. אז אולי אני קצת חוזר על עצמי, אבל גם כל פרק עם הוגו "הרלי" רייס הוא פרק נהדר.

מה היה לנו קודם לכן? ביקום החלופי להרלי יש מזל בלי הפסקה, והוא שב ללוס אנג'לס עם טיסה 815 שנחתה בשלום מסידני.

ועכשיו לאירועי הפרק הערב, אז אם טרם צפיתם אנא הפסיקו לקרוא ברגע זה. פופ טארטס כאן כדי להעשיר את חוויית הצפייה ולא כדי להרוס אותה עם ספוילרים. תביעות ייצוגיות לא יעזרו לכם!

פרק 12 נפתח עם מצגת מיוחדת שכותרתה "כולם אוהבים את הוגו". מסתבר שביקום החלופי הרלי הוא איש עסקים מצליח, שתורם מהונו למוסדות צדקה שונים. אבל, מה לעשות, גם ביקום החלופי הרלי הוא איש שמן, שאוכל דלי משפחתי של עוף ומתקשה ליצור קשרים עם נשים.

אימו מסדרת לו בליינד דייט עם בחורה בשם "רוזליטה" אבל במקומה מופיעה יפהפיה בלונדינית בשם….ליבי ! והיא טוענת שהיא והוגו הם "נשמות תואמות" שהכירו בחיים אחרים. הרלי מוקסם, אבל לפני שהוא מספיק לגלות מיהי ליבי, הוא מגלה שהיא מאושפזת במוסד לחולי נפש.

מדוכא ומיואש הוא מטביע את יגונו בדלי של נגיסי עוף מתוצרת "מיסטר קלאקס", אלא שאז מופיע….דזמונד החלופי. ודזמונד שלנו, שפוגש את הרלי, הוא כבר דזמונד שאחרי הגילוי על פני והחיים האחרים. מסתבר שהוא החל במסע שעליו רמז בסיום הפרק שעבר "להראות להם משהו".

דז משכנע את הרלי להמשיך ולבחון את הצהרותיה של ליבי, והרלי נוסע למרכז הרפואי בו היא אישפזה את עצמה.

ליבי מספקת להרלי עוד פרטים: הם היו בהתרסקות מטוס, שרדו על אי מסתורי והפכו לזוג. היא טוענת שהרלי גם היה איתה עוד קודם לכן במרכז לחולי הנפש.

הרלי המוקסם מזמין את ליבי לדייט. והדייט הוא…הפתעה הפתעה…פיקניק על החוף! בדיוק כמו שהיה ביקום המקורי ! ליבי מנשקת את הרלי על שפתיו, ולפתע הוא חוטף סדרת פלאשבקים מהיקום המקורי, בדיוק כמו שקרה לדזמונד בשבוע שעבר!

ואפרופו דזמונד- הוא משקיף מרחוק על הפגישה בין השניים, ועושה רושם שהנשיקה משכנעת אותו, שמשימתו כאן הסתיימה. והוא ממשיך קדימה. עוד מעט נגיע לזה.

אבל בינתיים ברשותכם, בואו נתעסק תחילה בהרלי שעל האי. הוא מבקר את קברה של ליבי, ומספר לה על געגועיו אליה. רגע לפני שהוא חוזר אל חבריו, שכידוע מתכננים לפוצץ את המטוס של חברת אג'ירה, מבקרת אותו רוחו של מייקל, האיש שרצח את ליבי ואת אנה לוסיה. מייקל מפציר בהרלי למנוע את פיצוץ המטוס, מחשש שכולם ייהרגו. הרלי מתקשה לסמוך עליו, אבל מה שמשכנע אותו היא התאונה המצערת שעוברת על אילנה.

אחרי שהכניסה לתיקה ארבעה מקלות דינמיט אילנה מתפוצצת לפתע לרסיסים, ללא כל אזהרה ! רגע ראשון של הפתעה בפרק הזה. בהחלט בהחלט.

ריצ'רד משוכנע , שצריך להמשיך את מעשיה של אילנה ולהשיג עוד דינמיט מספינת "הסלע השחור". אלא שהרלי מקדים אותו, ומחליט לפוצץ את כל מאגר הדינמיט שב"בלק רוק". כך, הוא מאמין, יצליח למנוע את פיצוץ מטוס אג'ירה. ביי ביי בלק רוק. הספינה ששרדה התרסקות על האי ואת פגעי הטבע במשך יותר ממאה שנה, לא שרדה את הוגו "הרלי" רייס.

ריצ'רד הנזעם מחליט לחפש חומרי נפץ חדשים במתחם המגורים הנטוש של יוזמת דהארמה. הרלי טוען, שהחברים צריכים ללכת להידבר עם לוק הרשע. ריצ'רד משכנע את בן ליינוס ומיילס לבוא עימו. ג'ק, סאן ולפידוס הולכים עם הרלי, ומגיעים למחנה של לוק.

לוק הרשע מבטיח להרלי שלא תהיה אלימות, והנה שוב איחוד של החברים- סויר, סעיד המרושע, לוק המרושע, קייט, ג'ק ( שמחייך בשמחה אל קייט ), סאן ( שמתאכזבת לגלות שג'ין לא שם ) , הרלי ולפידוס.

עוד קודם לכן לקח לוק הרשע את דזמונד המחויך לטיול קצר אל באר. האם זו אותה באר, שאליה צנח לוק בעצמו במסעות הקפיצה בזמן שלו בעונה הקודמת? לוק הרשע מופתע מכך שדזמונד אינו חושש ממנו. דזמונד, כזכור מהפרק הקודם, ראה את האור ולכן הוא כבר לא חושש מאף אחד. לוק הרשע תופס אותו לא מוכן ומשליך את דזמונד המצווח לתוך הבאר!

האמת? חשדתי שזה מה שיקרה. לוק הקפיד לשוחח עם דזמונד כשהוא מקיף לאט לאט את הבאר ומתקרב אליו. הייתה לי תחושה שהוא יזרוק אותו למטה, כיוון שהוא לא מבין מהו דזמונד בדיוק, וחושש שהוא יטרפד את תכניותיו.

האם דז, ששרד "הפצצה" בקרינה אלקטרו מגנטית, ישרוד נפילה לבאר? ההימור של פופ טארטס- כן !

אז בינתיים היה לנו רגע מאוד מפתיע ( פיצוץ אילנה ), רגע מותח אבל פחות מפתיע ( לוק הרשע משליך את דז לבאר ) ועכשיו אנו מגיעים לרגע, שהפתיע אותי, על אף שניחשתי , מה יקרה.

אנו חוזרים ליקום החלופי, ואל דזמונד שזה עתה סיים לעקוב אחרי הרלי. הזמן- כשבוע פלוס לאחר נחיתת טיסה 815 בלוס אנג'לס. דז עוקב במכוניתו אחרי המורה המחליף הנכה ג'ון לוק. הוא מופרע קלות על ידי המורה הקבוע בן ליינוס, אבל זה לא מסיט אותו ממשימתו- הוא נוסע בנחישות ודורס אל לוק !

חשדתי שזה מה שיקרה, וכשזה קרה- עדיין נשארתי פעור פה !

לפני השאלות לדיון, פרצופים מוכרים:

1. האיש שמציג את הרלי בטקס בתחילת הפרק הוא כמובן הדוקטור המסתורי מקלטות ההדרכה של יוזמת דהארמה.
2. הרופא במרכז חולי הנפש הוא הסנאטור המרושע מסרט "אקס מן" הראשון.

שאלות לדיון:

1. האם דזמונד שעל האי ודזמונד שביקום החלופי מבינים את כל התמונה או רק חלקים ממנה ?
2. במה נזכר הרלי? האם גם הוא, כמו דז, מבין שחייו כעת אינם אמיתיים?
3. האם משימתו של דז ביקום החלופי היא להבהיר לכל המעורבים כי זהו יקום שקר?
4. אם כן, מדוע דרס את לוק? האם הוא יודע שביקום הרגיל לוק הוא רשע מרושע שאין לו תקנה?
5. מה יקרה אם באמת כל המעורבים יבינו שהיקום החלופי מתעתע בהם? האם אז "יתמוטט" היקום החלופי ונישאר רק עם קו העלילה המקורי?

הנה פרומו והצצה ראשונה לפרק ה- 13 , שייקרא THE LAST RECRUIT


יש לבדוק גם

ישראל במלחמה: בן חמאס מדבר

הנסיך הירוק ממשיך לדבר בעד מדיניות ישראל ונגד חמאס. הנה ראיון שלו מהשבוע ל-THE FREE …

אין תגובות

  1. עמית

    שכחת לציין, רוחו של מיקל מגלה להרלי שהוא וה"מלחששים" ביער הם רוחות שתקועות על האי בגלל מעשיהם בחייהם.

  2. ארנון

    אפי פרק מעולה וגם הסקירה שלו מעולה. דוקא היו סימנים לכך שאילנה תתפוצץ, הוגו אפילו הזהיר אותה שהוא לא יציב לפני שהיא הניחה אותו בחוזקה על הרצפה. שאלות נוספות הינן, ממש לפני מותה סיפרה אילנה שמטרתה בחיים היא להגן עליהם כפי שג'ייקוב ביקש, מה זה אומר על ג'ייקוב?!
    האם ייתכן שדווקא הבחור בשחור (לוק) הוא הטוב?!
    לוק המזוייף דיבר על איחוד של המועמדים, כפי ששמנו לב הוא הצליח והם כולם ביחד. נראה שמיילס,ריצ'רד ובן אולי עוד יגיחו אבל חלקם די הסתיים בסדרה.
    הוזכר רק קוואן אחד האם ג'ין אינו בין המועמדים?
    אז סוף סוף כל המועמדים ביחד ועזיבת האי הינה אפשרית, הרי על זה לוק דיבר.
    בקשר לדזמונד, כשלוק פגש אותו קשור לעץ הוא זיהה אותו כג'ון לוק, וביקום החלופי חיפש לסגור איתו חשבון, כזכור דז הינו לאחר החזיון האם בגלל שהוא נזרק לבאר ע"י "ג'ון לוק" הוא חיפש לסגור עניין?
    הפרק הכי טוב של העונה BY FAR בניגוד לפרק הקודם.
    בלוג מצויין אפי, תודה

  3. נאנוס

    דוקטור פייר צ'אנג שהציג את הארלי בתחילת הפרק נראה בדיוק אותו דבר כפי שנראה באי 30 שנה לפני כן.
    האם זו פשלה הפקתית (לא איפרו אותו זקן מספיק ?) או עוד תופעה בסגנון ריצ'רד.
    חוץ מזה אפי, האם יכול להיות שדזמונד דרס את לוק לא כנקמה אלא כדי לגרום לו חויית "כמעט מוות" שתעורר בו ,כמו בצ'ארלי, זכרונות מהאי ?
    שוט הסיום של הפרק,שבו רואים את פרצופו של לוק יכול לרמז על משהו בסגנון הזה.

  4. מאיה

    הד"ר המסתורי הוא ד"ר צ'אנג ואבא של מיילס…

    דזמונד כנראה לא יודע ביקום החלופי מה קורה ביקום האמיתי, ולכן הוא לא מחפש נקמה בלוק, אבל נראה שהוא הבין שזה קשור לטיסה 815, והוא מנסה לגרום לכל האנשים שהיו על הטיסה להבין שיש מציאות חלופית וביניהם ללוק.

  5. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    בפרומו לפרק הבא רואים בבירור את דזמונד זרוק בתוך הבאר, ואת סעיד מכוון אליו אקדח.
    כמו כן, יש שוט שמראה חצי פרצוף של לוק וחצי פרצוף של קלייר, מה שאומר שכנראה שנבין מה בדיוק פשר הרוח הרעה שנכנסה בקלייר (ובסעיד?) ומה בדיוק הקשר שלה ללוק.
    בפתק שמובא בקרוס לדמותו של לוק המאושפז (מהתאונה?) כתוב "you did this to me" והמילה this מודגשת בקו תחתון… כנראה פתק מדזמונד, מה שאומר שהוא מודע למה שקרה באי.
    להזכירכם, הפלאשים של דזמונד בפרק שעבר היו שונים מאוד מהפלאשים הרגילים. הוא כאילו קפץ קדימה/הצידה בזמן, ובזמן ששהיה ביקום אחד היה מחוסר הכרה בשני, בדיוק כמו בפרק The Constant מפרק 5 של העונה הרביעית (מה גם שהוא פגש ביקום ה"רגיל" את אותו חולה משוגע שהיה מאושפז בספינה ומת מאותה התופעה). לכן, יכול להיות שדזמונד נמצא במצב שבו הוא יודע בדיוק מה לוק עשה לו.

  6. בוריס

    הרגע קלטתי.

    בסניק פיק לוק אומר לג'ק שהוא לקח את צורתו של ג'ון לוק כי לוק היה מת כשהגיע בחזרה לאי. מי עוד היה מת כשהגיע לאי? אבא של ג'ק (בארון שהיה באושיאניק 815). כל פעם שג'ק ראה את אבא שלו על האי זה בעצם היה העשן השחור שלקח את צורתו של אבא של ג'ק.

  7. אפי טריגר

    בוריס, סחתיין.

  8. אוהד

    אפי אני מתפלא עלייך זה היה ברור שאבא של ג'ק זה העשן השחור
    את זה כבר הבנתי בעונה 4

    וזה אחד הפרקים הטובים שהיו עד עכשיו כמו כל פרק של הוגו
    פרק שהוגו היה בבית משוגעים השוט האחרון של הפרק שם היה של ליבי שגם נמצאת ביחד איתו
    ולכן זה היה שקוף שגם ביקום המקבילי הוא יפגוש אותה כמו שכל הדמויות מתחברות אחת לשניה וליבי באי היתה בעיקר עם הוגו
    ואני עדיין דבק בגרסה שרשמתי בתגובות של שני הפרקים הקודמים
    שדזמונד הוא יהיה המחליף של גיקוב וישאר לשמור על האי
    כי כמו שגיקוב בא "לבקר" את המועמדים אותו דבר עושה גם דזמונד ביקום המקביל כביכול

    ובכלל זאת אחת הסדרות היחידות שאני רואה בהפרש של כמה ימים מהשידור בטלויזיה(כן כל יום בשישי בערב) למרות שכבר ברביעי ב7:30 בבוקר הפרק זמין לצפיה באדיבותם של חברינו מעבר לים

    עוד 4 שבועות ומנייאק ואז המפץ הגדול מגיע

  9. ומי זה הילד שהופיע לפני שלוק זרק את דזמונד לבאר????

  10. אפי טריגר

    זה הילד שגם הופיע בתחילת העונה מול לוק וכעס עליו על שהוא רצח את ג'ייקוב

  11. ירון

    המציאות עולה על כל דמיון: לוק הצליח להשתחרר מהאי וכל אירופה משותקת עכשיו. תראו
    http://www.cbc.ca/gfx/images/news/photos/2010/04/16/iceland-cloud-8492108.jpg

  12. freestyle

    תשובות לכל השאלות האלה ודיון נוסף :

    http://cafe.themarker.com/view.php?t=1547693

  13. פרק מעולה. נדמה שהעונה סוף סוף התחילה להפעיל מנועים בפרק הקודם.
    לדעתי דזמונד מודע לכפל המציאויות. קודם כל, בעבר כבר היה פרק שבו למדנו על יכולתו של דזמונד לחוות שני זמנים במעין זיג-זג. שימו לב שבפרק הקודם החלק של היקום המקביל ארוך מאוד, כמעט על גבי כל הפרק, ואז נקטע וקופץ בחזרה אל האי בדיוק כשהוא ופני לוחצים יד ביקום אחד ובשני הוא מופצץ באלקטרומגנטיות. כשהוא מתעורר הוא שונה לגמרי בגישה שלו, כאילו ראה משהו ששינה לגמרי את דעתו והבהיר לו את תפקידו באי.
    גם אלואיז מודעת לטיבה של המציאות החלופית ולתפקידו הייחודי של דזמונד בכל הסיפור – היא אומרת לו שהוא עוד לא מוכן לפגישה עם פני, משמע היא מבינה את הקשר ביניהם על אף שבאותה מציאות כלל לא נפגשו, והיא יודעת שהוא אמור להיפגש עמה בעתיד, אחרי כברת דרך מסוימת.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.