יום שישי , מרץ 29 2024

ביקורת: כוח המחץ

   גם לזלזול באינטליגנציה יש גבול. ומעתה, כשתחשבו על זלזול באינטליגנציה שלכם בהקשר של סרטי קיץ, זכרו שקו פרשת המים מבחינת סחבק הוא "כוח המחץ".

 

במהלך הקיץ הזה כתבתי ב"פופ טארטס" בחיבה רבה על "אקס מן המקור: וולברין", "שליחות קטלנית התעוררות" ו- "רובוטריקים 2". הדגשתי שאני מחובבי הז'אנר ושאני יודע להתאים את ציפיותיי לפי הסרט שאני הולך לראות: מערכת שלמה של ציפיות ל "ההחלפה", ומערכת שונה של ציפיות ל "רובוטריקים".

 

אבל גם בעולם סרטי הקיץ המתפוצצים והדביליים יש דרג ויש זרג. ואין ספק,  צופי "כוח המחץ" חוטפים את הזרג.

 

   נתוני הפתיחה, על הנייר,  היו לא רעים: שוב סרט פעולה שמבוסס על צעצועים של "הסברו" שהפכו מאוחר יותר גם לסדרת אנימציה מצליחה, טריילר שנראה מעולה עם אחלה אפקטים ושתי שחקניות יפהפיות: סיינה מילר כ-אנה ורייצ'ל ניקולס כ-סקרלט.

 

אבל הביצוע, אוי הביצוע. לא ברור מה עבר בראשם של התסריטאים שכתבו את הסרט ובראשם של המפיקים שאישרו את תקציב ההפקה המנופח ( כ- 175 מיליון דולר לפי הפרסומים ). לא ברור כיצד אף אחד לא עצר את ההפקה הזו ואמר: "חבר'ה, יש לנו מוצר מחורבן ביד. בואו נחזור לשלב סיעור המוחות".

 

   הכל רע בסרט, מהרגע הראשון: השחקנים הנוראיים, הדיאלוגים המביכים ( הרציניים וגם הלכאורה מצחיקים ), רגעי הפלאשבקים המאולצים שאמורים להסביר את הרקע לדמויות, הדציבלים מחרישי האוזניים מכל ירייה באקדח ומכל "סוויש" של חרבות מתנגשות, הסיום ה"פתוח" שתפור בגסות רבה כל כך ,  ומעל לכל: התחושה שמישהו לא שם לב להתפתחות האדירה ברמת כתיבת תסריט ובימוי שחקנים שחלה בז'אנר סרטי הקיץ.

 

   במקרים כאלה לפעמים הגרוע כל כך גרוע , עד שאתה רואה את הצד הקומי שבעניין. אבל ב"כוח המחץ" כל מה שעשיתי היה לנוע בכיסא באי נוחות לאורך כל הסרט.

 

לא שווה את המאמץ, תאמינו לי.

 

עוד הערות והארות על "כוח המחץ":

 

  1. המעבר של הדמויות מהאנימציה לעולם הבשר ודם לא רע בכלל. שאפו בעיקר לנינג'ה הלבן הרע ולנינג'ה השחור הטוב, שמספקים לנו קרבות סבירים בהחלט.
  2. גם סצינת מרדף המכוניות והחליפות ברחובות פאריס נחמדה.
  3. מי שכנע את דניס קווייד וג'ונתן פרייס להשתתף בסרט? ואיך הם לא מיהרו לבטל את השתתפותם כשקראו את התסריט ונפגשו עם הבמאי?
  4. ואיך,  איך לעזאזל מלהקים שחקן בריטי לתפקיד נשיא ארצות הברית ומשאירים אותו עם המבטא הבריטי? איך לנשיא ארצות הברית יש מבטא בריטי? איך?
  5. כוכב הסרט, לכאורה, הוא צ'אנינג טייטום המגלם את דיוק. אבל מבט העגל האידיוטי שלו מעביר במהרה את הפוקוס לדמויות המשנה המעניינות יותר, ובראשן סיינה מילר הסקסית.
  6. ולמה, למה תמיד כשיש גיבור לבן אז החבר הכי טוב שלו הוא גיבור שחור? ולמה תמיד הגיבור השחור הוא בעל חוש הומור, לשון זריזה ורגישות סמויה, שמתגלה כשצריך לנחם את החברים לקרב? למה?
  7. כריסטופר אקלסטון, דוקטור הו הראשון של שנות האלפיים, מתבזה עם מבטא סקוטי מוגזם במיוחד.
  8. הביקורות בארצות הברית קטלו את הסרט, אבל הצופים נהרו. עד עתה הוא הכניס ברחבי העולם יותר מ-150 מיליון דולר ולכן , לצערנו, הסרט השני נמצא בשלבי פיתוח ראשוניים.
  9. מצד שני, הבמאי סטיבן סומרס אינו מחויב חוזית לחזור לסרט השני. יש לי תחושה שבדומה ל"דמדומים", גם כאן יוחלף הבמאי בחודשים הקרובים.

יש לבדוק גם

מהיום בקולנוע: "טור פרידה"

טור פרידה סרט של רוני ניניו תקציר: כרמי, עיתונאי תל אביבי, נקרע בין חיי האהבה …

אין תגובות

  1. מיכה שמבוני

    חרא סרט. ראיתי גם. אתה עוד עושה איתו חסד בביקורת שלך.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.