יום שישי , מרץ 29 2024

ברונו: הארגונים ההומו-לסביים חוששים מהסרט

הסרט "ברונו" נועד, בין היתר, להציג את בורותם של האמריקנים ( ולא רק האמריקנים , הסרט צולם גם במילאנו , לונדון וירושלים ) לגבי הומוסקסואליות ואת היחס המפלה של החברה להומוסקסואלים.

אבל, בימים האחרונים נשמעו טרוניות מכיווני של ארגוני הומוסקסואלים ולסביות על שירות הדב שעלול "ברונו" לספק לקהילה.

" אנשים בקהילה שלנו עשויים לאהוב את הסרט, אבל יהיו גם כאלה שלא יאהבו", אמר ראשאד רובינסון, מארגון ההומואים והלסביות נגד השמצה ל"ניו יורק טיימס". "הכוונות הטובות של סשה בארון כהן להציג סאטירה אמיתית בעייתיות ביישום שלהן בכמה מקומות, ופשוט פוגעות ומעליבות במקומות אחרים".

ה"ניו יורק טיימס" גילה שלשום, שהזמר אלטון ג'ון, אייקון גאה בפני עצמו, סירב לפני כמה חודשים לאפשר לצוות "ברונו" להשתמש בשירו הידוע CAN YOU FEEL THE LOVE TONIGHT מהסרט "מלך האריות". למה? בודאי תשאלו. ובכן לאלטון ג'ון ולאולפני דיסני ( בעלי הזכויות על השיר ) התברר, שבסצינה המדוברת ברונו מתאבק בכלוב עם גבר אחר, מוריד את מכנסיו ומנשק אותו על פיו, בעוד שהקהל ששילם ממיטב כספו לראות קרב עקוב מדם שורק בוז ומתחרפן. ברור, שזו אינה סצינה מתאימה לשיר מיינסטרימי המקושר עם אחד מסרטי האנימציה המשפחתיים המצליחים בהיסטוריה של הקולנוע.

אגב, אלטון ג'ון התרצה בסוף והסכים לשיר במיוחד שיר לסצינה אחרת, כנראה לאחר שהבין שמדובר בסאטירה, גם אם בוטה.

עיתוי יציאתו של "ברונו" לקולנוע לא יכול היה להיות נפיץ יותר מבחינה חברתית פוליטית. הקהילה ההומו-לסבית מסמנת לעצמה ניצחונות, אבל גם הפסדים מרים, בניסיון להפוך את הנישואים החד-מיניים לחוקיים. במדינת ניו יורק המאבק הפוליטי בנושא בעיצומו, ועדיין לא ברור האם יחליט המושל לקדם את הצעת החוק המאשרת נישואים שכאלה. בקליפורניה הפסידה הקהילה הגאה בשבוע שעבר, כשבית המשפט העליון אישר את התוצאות המפתיעות של משאל העם שנערך שם בנובמבר האחרון. במקביל סערה קליפורניה כשמלכת היופי קארי פריז'אן התבטאה בגנות נישואי הומואים בתחרות מיס אמריקה , ולאחר מכן איבדה את כתרה.

באייווה הנישואים החד מיניים אושרו, אבל בקהילה ההומולסבית התחושה היא שהמגמה הכללית שלילית.

לכן גם המחלוקת סביב ברונו. בניגוד לרשאד ג'ונסון, שחושש כי הקהל לא יבין את ההומור הסאטירי, אארון היקלין, עורך המגזין OUT , מתכנן להציב את ברונו בשער גיליון חודש אוגוסט.

" הסרט עושה לנו שירות חשוב, כי הוא מציג איך דעתם של אנשים מתהפכת בשנייה, כשהם מגלים שהאדם שעימו הם מדברים הוא הומו. מה שמרגש אותי זה שבסופו של דבר, הצופים שיקנו כרטיסים לסרט יקבלו מעין הרצאה בת שעתיים על הומופוביה. וזה דבר נהדר".

אז מה יהיה עם ברונו? כפי שכבר כתבתי וציינתי בעבר, הסרט ייצא לאקרנים בצפון אמריקה ב-10 ביולי. סביר להניח שעד אז מחכים לנו סקנדל או שניים מבית היוצר של סשה בארון כהן ומכונת יחסי הציבור שלו.

לכתבה המלאה ב"ניו יורק טיימס" לחצו כאן.

ולסיום תמונות מהפרמיירה של ברונו בפאריס.

יש לבדוק גם

עכשיו בפריים וידאו: עונה 2 של AMERICAN RUST

העונה השנייה של סדרת הדרמה בכיכובו של ג'ף דניאלס עלתה אתמול ב"אמזון פריים וידאו". היא …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.