יום שישי , אפריל 19 2024

ביקורת: רובוטריקים 2

   הנה שני תסריטים דימיוניים, ממוחי הקודח, שאולי יסבירו לצופים את הגישה של הבמאי מייקל ביי לקולנוע. תסריט מספר אחת: בילדותו, אסרו עליו הוריו ללכת ולשגר זיקוקים עם החבר'ה. תסריט מספר שתיים: בילדותו, הוא התוודע למפעיל הזיקוקים הזקן בעיירה שבה גר, ולמד ממנו את רזי המקצוע. ומאז, בכל שנה, בארבעה ביולי, הוא שיגר זיקוקים לשמיים כאילו אין מחר.

 

סרט של מייקל ביי הוא חוויה צפויה: התסריט יהיה דבילי וחסר היגיון, הפסקול יהיה פומפוזי ומלא חשיבות עצמית ( עד היום, כשאני ניצב בפני משימה מאתגרת, אני מזמזם לי את המוסיקה של "הפריצה לאלקטרז" ), יהיו ניסיונות פאתטיים לשלב גם סיפור רומנטי, ובעיקר יהיו המון המון המון פיצוצים, מכוניות מתהפכות והרס סביבתי נרחב.

 

   כך גם ב"רובוטריקים 2". ושלא תטעו- אין לי טענות כלל וכלל. הסרט מרהיב לעיניים, ומכניס לכיס הקטן את "שליחות קטלנית: התעוררות" ברמת האקשן , הריצות והאדרנלין. הרובוטריקים והשקרניקים מחליפים צורה במהירות אדירה, התוספות החדשות לשני הליגיונות מגניבות ( ברובן ), ומחלקת האפקטים המיוחדים בהחלט מציגה התקדמות לעומת הסרט הראשון מלפני שנתיים ( שגם הוא עדיין מרהיב עין ).

 

צפייה ב"רובוטריקים 2" משולה לחזרה לילדות וכניסה לעולם שעשועים אדיר, שבו כל מונומנט סביבתי ( פירמידות, גשרים , הרים וגבעות ) הם כר לונדליזם מתוזמן היטב בסיוע חומרי נפץ ופעלולי מחשב.

 

על העלילה באמת שאין טעם להתעכב. היא אפילו דבילית יותר מזו של הסרט הראשון. ביי מחזיר את כל גיבורי "רובוטריקים" הראשון, בעקבות הצלחתו האדירה של הסרט. שאייה להבאף ומייגן פוקס ( המממממ…..מייגן פוקס ) שוב כאן, כמו גם החיילים שנלחמו ברובוטים בסרט הקודם, וגם הוריו המשעשעים של להבאף ממשיכים להציק לו. רק שבמיטב המסורת של מייקל ביי, הכל יותר גדול, יותר גרנדיוזי ופומפוזי. ביי לא מפספס הזדמנות להגדיל בשקל תשעים- לצד מייגן פוקס מוצעת לצופים פצצה חדשה, הרובוטריקים והשקרניקים משתדרגים עם דגמים משוכללים , ואפילו לכלב המשפחתי החמוד של המשפחה הוסיפו ידיד . אם בסרט הקודם ראינו את מייגן פוקס רוכנת מעל מכונית, לצילו של מכסה המנוע המונף, הפעם היא רוכנת בחושניות על אופנוע.

 

כמעט כמו תמיד אצל ביי, הסרט ארוך ארוך ארוך. אבל בגלל כמות הקרבות והפיצוצים, הוא כמעט ואינו מאבד תנופה, למרות אורכו. בקלות אפשר היה לשמור כמה מהתפניות בעלילה ומדגמי השקרניקים לסרטים הבאים בסדרה, אבל ניחא.

 הבמאי גם שמר על אחד המימדים המפתיעים של הסרט הקודם- ההומור העצמי. גיבורי הסרט לא לוקחים את עצמם יותר מדי ברצינות, כי בכל זאת מדובר ברובוטים מהחלל שבמקרה משנים צורה לדגמים שונים של מכוניות "שברולט".

 

עוד הערות והארות על "רובוטריקים 2":

 

1. לא כל הדגמים החדשים של הרובוטים מוצלחים. לרובוטריקים נולדו תאומים שמדברים כמו גנגסטרים אפרו-אמריקניים. הם ממש לא הצליחו להצחיק אותי. וביממה האחרונה מסתבר, שהם גם לא מצחיקים ארגונים נגד גזענות בארצות הברית, שזועמים על ייצוג מפלה של האפרו-אמריקניים בסרט. כן, כן.

 

2. כמו בסרט הקודם ניכר שהושקעה מחשבה רבה יותר בדגמי השקרניקים לעומת הרובוטריקים. כך, למשל, חובבי הסדרה המצוירת ישמחו לקבל לצי השרניקים את SOUND WAVE המיתולוגי בעל הקול המכאני במיוחד. הוא לא מעוצב כמו טייפ גדול, אבל בכל זאת כיף לראות אותו. לצידו נוסף לסרט גם השקרניק- פנתר PREDATOR , שלא יוצא מהבטן של SOUND WAVE אבל גורם להמון צרות גם באופן עצמאי.

 

3. לעומת זאת אצל הרובוטריקים שוב אנו נחשפים רק לאופטימוס פריים, באמבלבי ואיירונהייד. איפה הדינוזאורים, איפה המטוסים? אולי בסרט הבא.

 

4. מדוע כל השקרניקים דומים למגהטרון? קשה מאוד לעקוב אחרי פעולותיהם בשטח.

 

5. מאבק השליטה בין מגהטרון לסטארסקרים, שהיה בשר מבשרה של הסדרה המצוירת, זוכה למעט יותר דקות מסך בסרט הנוכחי.

 

6. למרות הדביליות המובנית, יש רגעים בתסריט שבאמת מביכים את הצופה .כך למשל במשך דקות ארוכות תוהים הגנרלים בבונקר הפיקוד מדוע איבדו קשר עם היחידה הרגלית. כאילו, חבר'ה, אתם נלחמים ברובוטים חייזריים בעלי יכולות מטורפות, הגיוני מאוד שהם שיבשו את רשת הקשר, לא? אין טעם לבזבז על זה מחשבות תסכול.

 

7. הניסיון להלביש מעטפת רומנטית על עלילת האקשן מיותר לחלוטין. אבל לא פוגם בעלילה.

 

8. מייקל ביי מסתלבט גם על עצמו. באחת הסצינות אנו רואים את חדרו של להבאף בקולג', ועל אחד הקירות פוסטר של הסרט הכושל "בחורים רעים 2" שביים ביי עצמו.

 

9. באחת הסצינות שומעים את אחת הדמויות מדברת על שפעת החזירים. בסצינה אחרת מתייחסים לנשיא אובמה. נציגו של הנשיא הוא אדם רכרוכי שמאמין בהידברות עם השקרניקים. ביקורת רפובליקנית על אובמה? לא נכחיש.

 

10. בהקרנות חצות המוקדמות, בלילה שבין שלישי לרביעי, הכניס הסרט בצפון אמריקה 16 מיליון דולר. זו הפתיחה השנייה בגובהה בהיסטוריה בהקרנות מוקדמות, אחרי "האביר האפל" שהכניס באותו פרק זמן 18.5 מיליון דולר. בקיצור- רובוטריקים 2 הולך להרביץ קופה יפה.

 

לסיכום- מומלץ ביותר לחובבי הז'אנר. אבל אך ורק לחובבי הז'אנר. 

יש לבדוק גם

וידאו+אודיו: להקת הרבנות הצבאית ותומר מתנה

הדוקטור הבכיר מ'הדסה' הלחין להקת הרבנות הצבאית ותומר מתנה מבצעים "ריבה ריבך" להקת הרבנות הצבאית …

אין תגובות

  1. ראיתי אתמול, ומאד נהנתי. חברי להקרנה לא נהנו כלל וכלל, וזוג שישב לידינו יצא באמצע…
    הסרט עצמו טפשי במיוחד, ולא מצליח לספק את הסחורה העלילתית לחובבי הסדרה. אז כן, יש יריבות בין סטארסקרים ומגהטרון אבל זהו בערך.
    כמו שציינת ממש קשה להבדיל בין השקרניקים. לי גם היה קשה להבדיל בין הרובוטריקים לעצמם כשהם בצורתם הרובוטית… (חוץ מאופטימוס ובאמבלבי כמובן).

    בבוטום ליין לסרט הזה הולכת להיות ירידה עצבנית בהכנסות השבוע השני.

  2. אוהד

    בחורים רעים 2 זה סרט ענק אחד מ 10 הסרטים האהובים עליי

  3. haim winer

    במבט ממעוף הציפור אכן הקשר בין הסרט לסדרה המקורית של שנות ה 80 הוא מקרי בהחלט!!

    אך עבור המעריצים האמיתיים כמה נקודות למחשבה- "שמי אש" JET FIRE גם בסדר המקורית נחת בכדור הארץ לפני הARK (עיקר הרובוטריקים) וגם הוא מחליף צדדים משקרניק ורובוטריק- ואף מקריב את חייו להצלת הרובוטריקים- נקבר תחת קרח- כאן הוא מוצא את מותו במדבר.

    ווילי- לא החליף מעולם צדדים!! הוא היה רובוטריק!!!

    מגאטרון הוא השקרניק- שהחל את המלחמה בין הרובוטרקים לשקרניקים ולא איזה נפיל.

    7 פריימים? מאטריקס ההנהגה המצוי אצל מנהיג הרובוטרקיקים שמקבל עם נשיאתו את הכינוי PRIME הוא גם מפתח לוקטור סיגמה- היישות הסיבטרונית שיצרה את כל הרובוטריקים- או יותר מדוייק נתנה להם אישיות/ או במילותיו של בולי: "נפח בבובה רוח חיים". הקווינטיסונים הם אלו שבנו את הרובוטריקים.

    בנוסף מי ששם לב ראה שיש כפילות של רובוטים בסרט- דבור מופיע באותה סצינה גם כרובוט ולידו המכונית אליה הוא הופך. כנ"ל לגבי הטרקטורוניקים!!!

    הדבר הכי טוב בסרט הוא צירופו של FRANK האגדי למדובבים.

  4. טריומף ליוברצ'

    מי זה פרנק האגדי? אנא פרט

  5. כמה הערות לחיים:

    הם היו צריכים לשנות כמה דברים מהסדרה המקורית כדי להתאים את זה לתקופה החדשה.
    עוד דבר שיש גם מלאי קומיקס עם סיפורים דומים לסרט שלא יצאו במילניום החדש.

    ווילי לא היה רובוטריק ולא שקרניק, בעצם מקורו לא ידוע, הוא נמצא בכוכב ששם התחבאו הקוינטסונים והצטרף לרובוטריקים.

    מגטרון לא החל את המלחמה לפי הסדרה המצויירת, מה שכן הוא נבנה במיוחד כדי להנהיג את השקרניקים. המלחמה כבר הייתה קיימת, רק שלא הגיע לכל סייבטרון, ולפי הסרט הראשון נאמר שמגטרון בגד בטרנספורמרס שהיה כוכב שוחר שלום והחל את המלחמה.
    בסרט הזה נודע שלמעשה בגלל הנופל מגטרון בגד בטרנספורמרס.

    וכן לפי סיפורי הקומיקס היו פריימים לפניו לפי הסדרה המצויירת אופטימוס פריים הוא הראשון מסוגו.
    כמו בכל קומיקס יש כמה קווי זמן לסיפור וזה מה שנבחר על ידי הסברו כיום.
    בסדרה המצויירת יש יותר חורים מפה.

  6. אסף

    סרט נחמד מאד,לוקה בחסר מאד מבחינת העלילה,מה גם שרוב הרובוטים שהיו שם היו כמו ניצבים,בניגוד לסדרה המקורית ששם הכירו כל רובוט.
    אני מקווה שלקראת הסרט האחרון מיקל ביי יקח את עצמו בידיים ויעשה סרט עם עלילה מודגשת,מתח ולא רק אקשן חסר מעצורים כמו בסרט הזה,כי יש פוטנציאל.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.