יום שישי , מרץ 29 2024

קיץ 2009: המבחן של "מלאכים ושדים"

 

מחרתיים ייצא לאקרנים בצפון אמריקה הסרט "מלאכים ושדים", המבוסס על רב המכר של דן בראון. על אף שהספר קודם כרונולוגית לעלילת רב המכר הגדול והמשפיע עוד יותר "צופן דה וינצ'י", הסרט מוגדר כ-SEQUEL , המשכון, ולא PREQUEL .

 

על פי כל ההערכות, "מלאכים ושדים" צפוי לגרוף עשרות מיליוני דולרים בסוף השבוע הראשון להקרנתו. השאלה היא, כמובן , כמה עשרות? "אקס מן המקור:וולברין" שיחק אותה עם כ-85 מיליון, "סטארטרק" הפתיע את האנליסטים עם 79.2 מיליון ( אתמול התקבלו הנתונים הסופיים והמספרים תוקנו ), ושניהם שייכים לז'אנר מאוד מסוים- מדע בידיוני/קומיקס.

 

   "מלאכים ושדים" הוא אחד הבודדים בין שוברי הקופות המשוערים של קיץ 2009, שאיננו סרט מדע בידיוני. הוא אמנם מבוסס על רומן בידיוני, אבל עוסק בסוגיות נצרות, בחירת האפיפיור, אגודות סודיות ומסתוריות ומדע מול הדת. רחוק כמרחק מזרח ממערב ממוטנטים, עולמות אפוקליפטיים ו-וולקנים מדחיקי רגשות. תאריך הבכורה שלו דחוס כסנדביץ' בין "וולברין" ו"סטארטרק" שפתחו את הקיץ, לבין "שליחות קטלנית:התעוררות" ( 21 במאי ) שאמור להתניע מחדש את מותג ה"טרמינייטור".

 

ולא רק העדר ה"מדע בידיוניות" עומד בעוכריו של "מלאכים ושדים". הסרט הקודם,"צופן דה וינצ'י" הוא מכשול לא קטן בפני עצמו. על אף שהרוויח ברחבי העולם כשבע מאות מיליון דולר , ברור כי הסרט הזה היה פשוט לא טוב.

 גם הבמאי רון הווארד והכוכב טום הנקס, שהסכימו לחזור ולהיכנס לעולמו של בראון ב"מלאכים ושדים", הודו בראיונות עיתונאיים , כי היו בעיות ב"צופן". הווארד הדגיש את העדר התנועה. "משום שהיינו צריכים להסביר כל כך הרבה אלמנטים הקשורים לדה וינצ'י, הטמפלרים וכו' , פעמים רבות הדמויות פשוט עצרו במקום וטום פצח בנאום לא קצר שכלל הסברים היסטוריים. זה תקע את הקצב של הסרט"- אמר הווארד בראיון לגיליון אפריל של מגזין הקולנוע "אמפייר".

מבקרים אחרים, שלא היו מעורבים בעשיית הסרט, הדגישו את הרצינות התהומית שאפפה את העלילה וכמובן את התסרוקת הבלתי אפשרית שעטה הנקס על עצמו.

 

   כל הדברים האלה, מבטיחים הווארד והנקס, נלקחו בחשבון בעת צילומי "מלאכים ושדים". אבל בשביל צופים פוטנציאליים לא מעטים, ייתכן שהכישלון האמנותי של "צופן דה וינצ'י" ימנע מהם להוציא כסף על כרטיס לקולנוע כדי לצפות ב"מלאכים ושדים".

 

התשובות, כרגיל, בשבת בערב ( נתוני מכירת הכרטיסים ליום ההקרנה הראשון ) ובראשון בערב ( נתוני מכירת הכרטיסים המשוערים לסוף השבוע כולו ).

יש לבדוק גם

מהיום בקולנוע: נפש אחת ONE LIFE

נפש אחת | One Life בריטניה, 2023, 110 דקות בימוי: ג'יימס האוז משחק: אנתוני הופקינס, …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.