יום שני , יולי 23 2018
Home / טלויזיה / בואו נדבר על זה: חפצים חדים
חפצים חדים , באדיבות סלקום tv

בואו נדבר על זה: חפצים חדים

פופ טארטס ישתדל ככל האפשר להימנע מקלקולונים בסקירה הזאת את פרק הפתיחה של המיני סדרה המדוברת החדשה "חפצים חדים".

הקלקולונים הפעם נוגעים יותר לנפשה של הגיבורה, קמיל פריקר, בגילומה המוצלח של איימי אדמס.

וליחסיה המורכבים עם אימה, אדורה, בגילומה של השחקנית פטרישיה קלרקסון, שמן הסתם תהיה מועמדת בעתיד לפרסים על התפקיד שהיא מגלמת כאן.

"חפצים חדים" נוצרה בידי גיליאן פלין – הן המקור הספרותי והן העיבוד לסדרת טלוויזיה.

מי שקרא את "חפצים חדים", כמו פופ טארטס למשל, יודע שלעומת הספר הזה "נעלמת" נדמה כמעט כספר רגוע ומיינסטרימי לחלוטין.

ב"חפצים חדים" המופרעות החברתית, המשפחתית והאישית חוצה רף מדומיין שנדמה היה לנו שהוצב בתרבות הפופולרית.

לכן גם הסדרה הזאת כנראה לא תהיה לטעמו של כל אחד.

יוצריה , לא ברור אם במודע ואם לאו, לא עושים את החיים קלים עבור הצופים בפרק הבכורה.

הפרק ארוך, איטי מאוד, וכמעט ואינו מספק פריטי מידע חשובים באמת על גיבורינו.

מרוב אווירה, צילומי סלואו-מושן של עיירה מוזנחת ותושביה המטורללים, ופלאשבקים לעבר דהוי ומסויט, נדמה שמישהו שכח את העניין הפשוט הזה של התרחשות כמנוע מקדם עלילה.

אבל כיוון שפופ טארטס קרא את הספר, ומכיר את העלילה, הוא יכול להבטיח לכם, שהאווירה בפרק הבכורה תואמת במידה רבה את מה שעולה מבין דפי הספר.

ואם נדמה לכם שאתם יכולים להגדיר את הגיבורה קמיל כצעירה אלכוהוליסטית , שמנסה להניח לשדים המשפחתיים מאחוריה, ונאלצת לחזור ולהתעמת איתם- אתם טועים.

יש לה הפרעות נוספות, מלבד אלכוהוליזם, ודי לחכימא ברמיזא.

בראש ובראשונה, כנראה וכך רומזים לנו, היחסים המתוחים עם אימה, שעסוקה בהאדרה עצמית ולא אוהבת, כשהיא אינה מוקד תשומת הלב.

נדמה שהעיירה הנשכחת בפאתי מיזורי, שבה חיה אדורה, מסכימה לשתף פעולה עם שיגיונותיה, ולהעניק לה את הכבוד שבו היא כה חפצה, בשל עושרה הרב.

"אני באה מכסף ישן"- מספרת קמיל לעורך שלה בעיתון, ששולח אותה בניגוד לרצונה אל עיירת הבית, כדי לכתוב סיפור על נערה נעדרת.

לעיירה קוראים "ווינד גאפ", וקשה להבין איך תושביה עדיין עומדים על רגליהם, לאור שרשרת החנויות והמפעלים הסגורים שקמיל עוברת על פניהם במכוניתה.

היא נתקלת במהרה בדמויות מהעבר, כמו החברה הלא פחות אלכוהוליסטית של אימה, שנדמה כי מכירה היטב את הצדדים הבעייתיים של אדורה, חברים וחברות לשעבר לספסל הלימודים שלא עזבו כמוה את העיירה, מפקד המשטרה שכועס מאוד על חיטוטיה בצרות של העיירה ועוד ועוד.

היא נתקלת גם בדמויות חדשות: בלש המשטרה שהוזעק מהעיר הגדולה כדי לסייע לכוח אכיפת החוק המקומי והדל במשאבים בחקירת הפשעים האלימים, ואחות למחצה בשם אמה, שמסתירה הרבה יותר מכפי שהיא מגלה כלפי חוץ.

כאמור, העלילה מתקדמת באיטיות די מעצבנת, אבל אם תיתנו לזה צ'אנס- ייתכן שבעתיד הלא רחוק תבינו מדוע כנראה חש הבמאי בצורך להאט את קצב הסיפור בצורה שכזו.

ייתכן גם, שכשתגלו את מלוא המשמעות של ההפרעות של קמיל, ויחסיה המופרעים עם אימה- תחליטו שזה יותר מדי בשבילכם. זו בהחלט אפשרות.

אבל אנא אל תפסקו את דינה של המיני סדרה בת שמונת הפרקים, רק על בסיס הפרק הראשון.

תנו צ'אנס.

נסיים בהצצה אל הפרקים הבאים

בדוק גם

קומיק-קון 2018: מיסטר גלאס – טריילר, תמונות ותקציר

Glass מיסטר גלאס ארה"ב, 2019 הבמאי והתסריטאי מ. נייט שאמלאן מחבר בין שני סיפוריו המרהיבים …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *