יום שישי , מרץ 29 2024
חדשות עשר, לוגו 2017

מין נכחד


*״מין נכחד"*

*מדוע למרות אנחנו עושים פחות סקס?*

החל מהערב, יום ראשון , 17.6.2018, נתחיל לשדר במסגרת המהדורה המרכזית בחדשות עשר סדרת כתבות חדשה של כתבתנו *חן ליברמן, "מין נכחד".* דווקא כשהמין הפך הרבה יותר זמין (דרך אפליקציות כמו "טינדר", למשל) וכשעולם הדימויים סביבנו נוטף מיניות, מחקרים מהשנים האחרונות מוכיחים שגברים ונשים עושים הרבה פחות סקס. מחקר בריטי, למשל, מצביע כי אנשים בני 16-44 עושים סקס פחות מחמש פעמים בחודש, והממוצע של כלל האוכלוסייה עומד על 3 פעמים בחודש – 20% פחות בהשוואה לשנת 2000. במסגרת סדרת הכתבות נבדוק מהן הסיבות לכך? 

*בפרק הראשון* ננסה לברר לאן נעלמה התשוקה שלנו? לירידה בשיעור הסקס בקרב רווקים ונשואים בשנים האחרונות יש מגוון הסברים ובראשם הזמינות שהופכת אותו לאקט פחות נחשק והסמארטפונים שהעלו את סף הרגישות. 

*בפרק השני* נבדוק כיצד הטכנולוגיה המתקדמת מובילה ליותר ניצול וחפצון מיני? החשיפה לפורנו מגיל צעיר מאוד, דרך המחשבים והסמארטפונים מוכרת לצעירים פנטזיות לא הגיוניות על נשים, כך שרבים מהם גדלים ומגבשים תפיסת עולם מעוותת על האקט המיני, וחלקו של האישה בו. כך, על פי הערכות, נוצרות תופעות כמו הסרטון שצולם במועדון אלנבי 40 או פרשת אנתוני וארן, כוכב בית"ר ירושלים, שהסרטון המיני המבזה בכיכובו עורר סערה בחודשים האחרונים.

*הפרק השלישי* יעסוק בשאלה כיצד מלחמת המינים משפיעה על יחסי המין? אחרי אלפי שנים של שלטון גברים ותרבות פטריארכלית, המהפכה הפמיניסטית מבשרת שינוי הדרגתי בדפוסי המין, כשהנשים לוקחות יותר ויותר את המושכות לידיים. בפרק זה נשוחח עם במאיות פורנו פמיניסטי ונלמד כיצד נשים משנות את עולם אביזרי המין.

*הפרק הרביעי* יגע בנקודה הרגישה של סקס וזוגיות: זוגות נשואים מקיימים פחות ופחות יחסי מין – האם עלינו לקבל זאת כגזירה? נבדוק אלטרנטיבות למונוגמיה כמו פוליאמוריה ונבין דרך מומחים בתחום וזוגות אוהבים מדוע הירידה בתשוקה עם השנים היא בלתי נמנעת. 

"מין נכחד" – סדרת כתבות של  חן ליברמן, א'-ד' ב-20:00 במהדורה המרכזית בחדשות עשר

מפיקה: איריס בסוק-ארליך | תחקיר: בר פלג | צילום: אלי סבא | קול: ירון יראל, בן אלטיד ומיכה חזות | עריכת וידאו: דרור בכר ומילנה סטולר  | עיצוב גרפי: חן משה

יש לבדוק גם

JAFFA

סדרת כתבות של דורון הרמן:* *״Jaffa"* *זוהי יפו החדשה: נדל"ן יוקרתי מול עוני, חיסולים מול …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.