יום שני , אוגוסט 20 2018
Home / טלויזיה / בואו נדבר על זה: ווסטוורלד עונה 2 פרק 4
וסטוורלד עונה 2, באדיבות סלקום טיוי

בואו נדבר על זה: ווסטוורלד עונה 2 פרק 4

   טוב, מצאנו את הזוכה השנה בפרס האמי בקטגוריית שחקן אורח בסדרת דרמה.

 

ברור לכם מי זה, נכון?

 

פיטר מאלן, השחקן הבריטי הנפלא שמגלם את ג'ים דלוס.

 

הוא פותח את הפרק הזה, במעין סיקוונס שמזכיר מאוד את פתיחת העונה השנייה של "אבודים" בתלישות שלו מהסביבה המוכרת של הסדרה, ובצלילה מיד לאחר מכן אל לב העלילה.

 

אבל עזבו את לוסט, מאלן נותן הופעה אדירה.

 

לא מפתיע, למי שמכיר את עבודותיו הקודמות , בעיקר המיני סדרה הנהדרת ששודרה ב-יס "הפחד", שבה הוא מגלם ראש משפחת פשע שלחרדתו מתחיל להידרדר לדמנציה.

 

כאן אנחנו מגלים אותו במעין בית לבן ומאובזר היטב, כולל פטיפון חביב, מראות ואופני כושר.

 

הוא מתעורר, מתאמן, מכין לעצמו קפה , ומעביר את ימיו.

 

עד שלפתע מגיע בילי לביקור.

 

כן, הגירסה הצעירה של בילי, זו ששיכנעה את ג'ים לרכוש את ווסטוורלד ולהפוך למשקיע הראשי במיזם.

 

בילי מראיין אותו, וג'ים מבין במהרה את מה שלא הבין בתחילה: הוא לא באמת התגבר על המחלה.

 

ג'ים הוא גירסה קצת שונה של "מארח", הוא שילוב של בן אנוש ומארח.

 

הגוף הודפס במדפסת תלת מימד בהתאם לתהליך שפותח בווסטוורלד, המוח אינו מוח שנבנה מאפס אלא המוח של המת.

 

זהו הפרויקט הסודי של ויליאם, שעבורו היה שווה כל כך להקים את ווסטוורלד ולתפעל אותו.

 

כי נחמד מאוד לאפשר לאנשים להתנהג כמו חיות כלפי אנדרואידים במערב הפרוע ( או סמוראים או בהודו הקולוניאליסטית ), אבל זה משהו אחר כשאתה מנסה לרמות את המוות.

 

יש רק בעיה אחת.

 

אחרי כמה ימים, ג'ים שחזר מהמתים מתחיל לגלות סימני הידרדרות, מנטלית ופיזית.

 

כאילו המוח דוחה לחלוטין את הגוף.

 

אולי אי אפשר באמת לרמות את המוות.

 

אז מדוע ויליאם מתעקש?

 

מדוע 149 ניסיונות?

 

ועשרות שנים?

 

הוא רומז לכך במפגש האחרון שלו עם החותן לשעבר. נראה, שויליאם מחפש את הדרך המוצלחת ביותר להאריך את חייו שלו עצמו.

 

או של מישהו קרוב מאוד אליו. למשל, ביתו?

 

כן כן, נחשפנו אל ביתו של ויליאם, ומסתבר שזוהי הצעירה הנחושה מהפרק הקודם, שהצליחה לשרוד את מרד המארחים בפארק המקביל, ולהילקח בשבי על ידי אינדיאנים.

 

עכשיו היא יחד עם סטאבס, שעדיין מאמין שצריך לחכות לכוח חילוץ של התאגיד.

 

היא מעדיפה לברוח ומהר.

 

הוא נשאר, ומגלה שמשום מה האינדיאנים משאירים אותו בחיים.

 

אבל הגילויים המסעירים ביותר נשמרים, כמובן , עבור ברנרד.

 

קודם כל- הוא נתקל באלזי! היא חיה! 

והיא נוטרת לו טינה רבה כמובן, עד שהיא מבינה שהוא מארח ולא סתם אדם מרושע עושה דברו של פורד.

 

אלא שברנרד, בחזרתו אל המעבדה המחרידה שבה נעשו הניסויים בג'ים, מבין בעקבות השיפור במצבו ה"גופני" /"מנטלי", שייתכן מאוד שכשהוא מדבר אל אלזי, היא כבר לא איתו.

 

רצף הזיכרונות הממוחשבים שלו נפגע, ולכן הוא חווה אותם בסדר לא כרונולוגי, ולפעמים גם "אחד על השני".

 

כלומר, כל מה שלמדנו על הזמן ה"נוכחי", שהוא כביכול הזמן שבו ברנרד נתקל בכוח החילוץ של דלוס שבועיים לאחר האסון בפארק, ייתכן שהוא מורכב הרבה יותר מבחינת ציר הזמן.

 

ומה עלה בגורלה של אלזי? כי היא נחושה לחשוף את האמת על הפרויקט הסודי של דלוס, וברנרד בדיוק נזכר כיצד טבח בכל יושבי המעבדה בשלב מוקדם יותר, בבני האדם שם ובמארחים המכונים DRONE HOSTS.

 

וזוהי גם כמובן אותה המעבדה שבה ביקר בפרק הראשון של העונה, עם שרלוט, לכאורה שעות בודדות לאחר מות פורד ופריצת המהומה הגדולה.

 

בינתיים האיש בשחור מגלה עוד טפח במשחק של פורד, באמצעות העיירה של לורנס שבה הוא מבצע מעשה טוב לא אופייני, ומציל את יושביה מידי הקונפדרדוס ששוחררו בפרק הקודם בידי טדי.

 

הקצין, שזכה "לראות את האור" בידי דולורס, השתכנע שהוא לא יכול למות. והאיש בשחור לימד אותו אחרת.

 

עכשיו הוא מקבל עוד מסר מפורד, שוב באמצעות ילדה חמודה, והוא ממשיך במסעו אל אותו "גלורי", או אל אותו "נשק" שגם דולורס מחפשת.

 

הוא נתקל בדרך בביתו, שהשיגה לעצמה סוס. 

 

האם ירכבו יחד?

 

האם הם באותו הצד?

 

האם היא נוטרת לו טינה על התאבדות אימה? האם היא מודעת לניסויים בסבה ?

 

שמתם לב בוודאי, שהפרק שוב היה ארוך במיוחד, הארוך ביותר בעונה נכון לעכשיו. מסימני העידן החדש בטלוויזיה- אין מוסכמות וגדרות ליוצר. ויוצרי "ווסטוורלד" מספרים סיפור שלם מדי פרק, ולא מסיימים אותו לפני שהם מחליטים שהגיע לסיומו.

 

ברכות.

בדוק גם

שתוק ונגן בפסנתר

דוקו MUSIC 2018 דיוקן קולנועי של אמן האינדי – צ'ילי גונזלס   שתוק ונגן בפסנתר   בכורה! …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *