יום שלישי , אוגוסט 14 2018
Home / כללי / בואו נדבר על זה: "המייל האחרון" מאת דיוויד באלדאצ'י
המייל האחרון, מאת דיוויד באלדאצ'י, צילום: דן פלד

בואו נדבר על זה: "המייל האחרון" מאת דיוויד באלדאצ'י

   איימוס דקר הוא תותח על.

 

הגיבור החדש שרקח הסופר הוותיק דיוויד באלדאצ'י פוגע בול בכל הסעיפים החשובים:

 

גדול מהחיים- פיזית.

 

גדול מהחיים- מבחינת הבעיה המטורללת לחלוטין שהוא סובל ממנה: זיכרון מושלם- היפרתימזיה.

 

גדול מהחיים- עם טרגדיה משפחתית שאחרים היו מתקשים להתאושש ממנה.

 

גדול מהחיים- עוד לפני כל הבלגאן עם הטרגדיה והזיכרון, הוא היה שוטר מוצלח.

 

עכשיו, אחרי שהכרנו אותו ב"איש הזיכרון", והוא פתר את הטרגדיה שהגדירה את מהותו זמן רב כל כך, דקר מתחיל לעבוד.

 

ב"המייל האחרון" הוא מצטרף אל צוות חדש שהקים סוכן ה-FBI רוס בוגארט, שהתרשם מכישוריו של דקר בספר הקודם.

 

אל דקר מצטרפת גם העיתונאית ג'יימיסון, כעת עיתונאית לשעבר, שהפכה לחברה קרובה ב"איש הזיכרון", וכעת מקבלת יחד איתו ג'וב באפ בי איי.

 

דקר עדיין עצוב, שמן ומתוסכל.

 

ובדרך אל יומו הראשון בעבודה החדשה הוא שומע במקרה ברדיו משהו, שמטלטל אותו: סיפור על נידון למוות, שרגע לפני שהחזיר נשמתו לבורא באדיבות מדינת טקסס, ניצל בזכות וידוי מפתיע של אסיר אחר שנמצא במדינת אלבאמה.

 

הנידון שניצל, מלווין מרס, הורשע ברצח משפחתו- הוריו האהובים- ונידון לעונש מוות.

 

יותר מעשרים שנה אחרי המקרה מישהו פתאום מודה ברצח הכפול, ומרס עומד להשתחרר.

 

וכן, לפני שהורשע ברצח הוריו הוא עמד בפני קריירת פוטבול מרשימה.

 

נקודות הדימיון למקרה האישי של דקר – בעצמו שחקן פוטבול לשעבר- אינן מאפשרות לו מנוח והוא לוחץ במלוא דרכו ה"דקרית" כדי להתחיל בחקירת המקרה הזה.

 

בוגארט מקבל בהכנעה את הדין, כי עקשנותו של דקר היא מהמפורסמות, והצוות טס לטקסס להתחיל לעבוד.

 

הם מצרפים אליהם פסיכולוגית שעובדת עם האף בי איי, ומגלה עניין קליני רב מאוד בדקר כמובן, וכן סוכן נוסף ונרגן שאינו משתגע על דקר, ומתחילים לחפור.

 

כצפוי, החפירה רק מגבירה את סימני השאלה והתעלומה שאופפת את המקרה של מלווין מרס.

 

מרס עצמו מתקשה להבין בהתחלה את דקר, בעיקר את התנהגותו החברתית הבוטה- תולדה של השינוי שעבר מוחו בעקבות ההיפרתימזיה.

 

ודקר מגלה את הכישרון שגילה היטב בספר הקודם- לעלות על רמזים שאף אחד אחר לא יעלה עליהם, לסדר בראש את הפרטים השונים, את הנקודות הדורשות טיפול מיוחד, ולחזור אליהם בכל רגע נתון, משל היה מחשב אנושי מהלך.

 

כמובן, כיוון שאי אפשר פשוט לפתור את עניין הרצח וההודאה המפתיעה כמו שהם, העסק מתחיל להסתבך, ומעלה באוב אירועים מפחידים ומזוויעים מהעבר הרחוק מאוד של מדינות הדרום בארצות הברית.

 

ומרס מגלה, שהוא בעצם לא ידע כלום על הוריו.

 

ודקר וחבריו שוב בסכנת חיים, מיידית.

 

ומתקשים להבין מי בעדם ומי נגדם, מי הגורם העלום שמנסה לעזור להם, אבל גם מזהיר אותם ומפציר בהם לעזוב הכל , ועכשיו.

 

"המייל האחרון", גם אם הוא מעט ארוך מדי, הוא ספר מתח סוחף, קודם כל בזכות דמותו המצוינת של דקר, שחייבת ומן הסתם עוד תזכה לעבור לעיבוד על המסך- טלוויזיוני או קולנועי.

 

הרעיון שבבסיס דמותו, והתיאור האוהב שלה בידי באלדאצ'י, יוצרים את אחד הגיבורים המסעירים של ספרות המתח העכשווית, והוא ממש מתקרב לעמוד בשורה אחת עם ג'ק ריצ'ר של לי צ'יילד.

 

לא במקרה בישראל אוהבים את ספריו של באלדאצ'י וממשיכים לתרגמם בקצב רצחני.

 

 

בדוק גם

בואו נדבר על זה: "שטח הפקר" מאת דיוויד באלדאצ'י

   אדון דיוויד באלדאצ'י יודע להחזיק כמה כדורים באוויר, וללהטט בהם ברמה די גבוהה, בסך …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *