יום שלישי , מרץ 19 2024
רוכבי הדלי, מאת אודי טאוב

רוכבי הדלי

 

חדש בהוצאת זמורה-ביתן:

רוכבי הדלי

מאת: אודי טאוב

 

עופר, ישראלי צעיר החי בתל אביב בתחילת המאה העשרים ואחת, מקבל על עצמו משימה הנדמית בלתי אפשרית: להציל את סבו האהוב, שזיכרונו הולך ובוגד בו, ממעבר כפוי לבית אבות.

 

הסב, שהיה בעברו אמן תיאטרון בובות גאוני, שואב את נכדו למסע הזוי, מחריד ומשעשע אל ימיו באירופה של טרם המלחמה ואל ימיו במדינת ישראל שאך זה הוקמה.

 

רוכבי הדלי הוא רומן שמציאות ובדיה, הומור בוטה וליריקה עדינה נוכחים בו בשילוב שובה לב. הסב הכריזמטי מסרב לנוע במחוזות הזיכרון השגורים של יהדות אירופה, ומוליך את נכדו, ואיתו את הקוראים המוקסמים, במסלול ביוגרפי בשוליו של העולם היהודי המוכר.

 

בין בתי תיאטראות מטים ליפול, פינות רחוב אפלות ואכסניות מפוקפקות בגרמניה, שבהם העלה הסב את מופעי הבובות האקסטרווגנטיים שלו, ובין בתי כנסת קטנים ונטושים בתל אביב בת־זמננו.

 

ברומן רוכבי הדלי ממשיך אודי טאוב בדרך שסלל ביודאיקה, הרומן הקודם שלו, שהדהים את קוראיו בנועזותו, בעושר הדמיון וברוחב המבט שלו.

 

גם רוכבי הדלי הולך בגדולות, ומציג גיבור המתבונן על ההיסטוריה היהודית המודרנית במבט רחב, מפוכח וציני, אך בה בעת זהו מבט רך והומניסטי מלא באהבת בני אדם באשר הם, על  כל משוגותיהם.

 

***

אודי (אהוד) טאוב (1962), מאייר וסופר, נולד בבני-ברק, למד ציונות בצבא, תורה בישיבה, ועיצוב גרפי בבצלאל.

נשוי ואב לארבעה, מתגורר ועובד בישוב חשמונאים.

 

מס' עמודים: 317; מחיר מומלץ לצרכן 94  ₪

 

יש לבדוק גם

פרח טורף

חדש בהוצאת זמורה-ביתן   פרח טורף יהודית וינשטוק   דנה, בתם היפה והמוצלחת של דיתה …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.