שבת , אפריל 20 2024
12 סיפורים מאת ויליאם פוקנר

12 סיפורים

אחד מגדולי הספרות האמריקאית והספרות המודרנית בכלל שב למדפי הספרים בישראל בתרגומים חדשים ועדכניים. הסנונית הראשונה מכתבי פוקנר שרואה אור בהוצאת פן:

12 סיפורים מאת ויליאם פוקנר

קובץ סיפורים קצרים, רובם בתרגום ראשון לעברית

חדש בהוצאת פן וידיעות ספרים | מאנגלית: רחל פן

"פוקנר הוא רב-אמן של הרומן המודרני והסיפור הקצר. הוא פורץ דרך סגנוני באופן שהוא משתמש בתחביר, בדיאלוגים ובדמות המספר, ובשימושו הגאוני, המעניין והמודרני בטכניקת 'זרם התודעה'. סגנון כתיבתו ייחודי ולכן הוא רלוונטי גם היום" רחל פן, מתרגמת ומו"ל הוצאת פן

ויליאם פוקנר היה אמן הסיפור הקצר. רוב הסיפורים בקובץ הזה הם מן מהתקופה הבולטת ביותר בכתיבתו, כשלושים שנה, החל מ-1929, שבהן הוציא לאור את מיטב יצירתו.

הסיפורים עוסקים בנושאים רבים, שמופיעים גם ברומנים שלו ומתארים דמויות מחייה של עיירה קטנה במיסיסיפי, שהן ייחודיות לפוקנר. ורד לאמילי – הסיפור הראשון פרי עטו שזכה להתפרסם במגזין כלל-ארצי – הוא סיפור על אהבה, בגידה ורצח; משפחת סנופס המרושעת (שלה הוקדשה טרילוגיה שלמה) מופיעה כאן בסיפור אסם מבוער, המספר על תגובתו של בן למעשיו של אביו המצית; וג'ייסון וקדי – שני תושבים נוספים במחוז המיתי יוֹקְנָפָּטוֹפָה שבדה פוקנר – עדים להתעללות בכובסת שחורה בסיפור שמש הערב ההיא. אלה וסיפורים אחרים שקובצו כאן מחזקים את דבריו של הסופר והמבקר ראלף אליסון שקבע: "פוקנר הוא האמן הגדול ביותר שיצר הדרום."

ויליאם פוקנר (1962-1897) סופר אמריקאי זוכה פרס נובל ושני פרסי פוליצר, נולד במיסיסיפי למשפחה דרומית מכובדת. הוא הצטרף לצבא הקנדי, ובמלחמת העולם הראשונה לחם עם חיל האוויר הבריטי. במשך תקופה מסוימת למד באוניברסיטת מיסיסיפי והתנסה בעבודות זמניות בחנות ספרים בניו יורק ובעיתון בניו אורלינס. פרט לגיחות קצרות לאירופה ולאסיה, ולכמה ביקורים בהוליווד כשעסק בכתיבת תסריטים, עסק רוב ימיו בכתיבת רומנים וסיפורים קצרים בחווה באוקספורד. הנושאים המרכזיים בכתיבתו הם: שקיעת הדרום, גזענות ודעות קדומות.

272 עמ' | 98 ש"ח

 

יש לבדוק גם

לא סופרים את היהודים

פן הוצאה לאור וידיעות ספרים  רב-מכר של "הניו יורק טיימס" ספר השנה של "הסאנדיי טיימס" …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.