יום שישי , מרץ 29 2024
חדשות עשר, לוגו 2017

איפה הילד?

סדרות כתבות חדשה של סמדר פלד:

"איפה הילד?"

מדוע במדינות המערב הפסיקו להביא ילדים לעולם?

 

החל מהערב, 12.11.2017, נשדר במסגרת המהדורה המרכזית בחדשות 10 סדרת כתבות חדשה של סמדר פלד, שצולמה באיטליה, גרמניה וישראל, ובמרכזה השאלה: מדוע במדינות המערב הפסיקו להביא ילדים לעולם? במסגרת הסדרה, תבחן פלד את הצניחה המתמשכת בשיעורי הילודה באירופה ובעולם המערבי כולו, צניחה הגורמת להזדקנות מהירה של האוכלוסייה ועשויה לשנות, ללא היכר, את פני המערב כולו.

במהלך הסדרה תפגוש פלד נשים, גברים ומשפחות מרחבי אירופה ומישראל, ותבדוק מה הוביל לירידה בילודה: האם מדובר בקידוש איכות החיים על פני מה שיש מי שמגדיר "אחריות לאומית" להביא דורות המשך? האם אלה המשברים הכלכליים שהכו באירופה כולה? או האם זו דווקא ההתרחקות מהדת שמאפשרת להגדיר מחדש את מסלול החיים, ואת השאלה – מהי משפחה רצויה?

במסגרת הפרק הראשון בסדרה תבקר פלד באיטליה – שם חדרי לידה עומדים בכל יום ריקים, ובתי ספר נסגרים, בשל הצניחה בשיעור הילודה. במהלך הפרק נבדוק לאן נעלמו "המשפחות האיטלקיות הגדולות", הקתוליות האדוקות, שאפיינו כל כך את איטליה בעבר, ומדוע איטלקים צעירים מתקשים לפתוח בחיים עצמאיים, ולעיתים נשארים בבית עד גיל 40.

במסגרת הפרק השני נהיה בכפר מיצ'יליאנו שבמרכז איטליה, כפר שבעבר חיו בו 2,000 בני אדם, בגילאים שונים, בעיקר משפחות גדולות, והיום חיים בו רק 60 בני אדם, רובם המכריע קשישים. כמו מיצ'ליאנו, אלפי כפרים אחרים באיטליה וברחבי אירופה כולה מצויים בסכנת היעלמות – אם לא יצטרפו אליהם משפחות צעירות, אך אלה נשארות בערים – גם שם, ממילא, הילודה רק הולכת ופוחתת.

במסגרת הפרק השלישי – תשמע פלד את הנשים והגברים שבוחרים שלא להביא כלל ילדים לעולם: בפרק נבדוק מדוע בגרמניה כל אישה חמישית בוחרת שלא להביא ילד לעולם, ומדוע דווקא הבחירה שלא להוליד ילדים נחשבת נוחה יחסית, מקובלת – ואילו בישראל נחשבת ללא מקובלת כלל?

במסגרת הפרק הרביעי והאחרון נבקש לבדוק מדוע בישראל שיעורי הילודה רק הולכים ועולים – בניגוד למגמה ביתר מדינות המערב? עד כמה קשורה הילודה הישראלית לתחושת איום קיומי, או שהיא דווקא נובעת מאופטימיות חסרת תקנה?

"איפה הילד?"

סדרת כתבות של סמדר פלד

עורך אחראי: טל מוסקוביץ', מפיקה: אורית צור, תחקיר: מעין בן-טורה,

צילום: איוון אלכסייביץ', עריכת וידאו: סאני ברמן

 

 
 

 

 

 

 

יש לבדוק גם

JAFFA

סדרת כתבות של דורון הרמן:* *״Jaffa"* *זוהי יפו החדשה: נדל"ן יוקרתי מול עוני, חיסולים מול …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.