יום שישי , אפריל 19 2024

דצמבר 2017 בערוץ ההיסטוריה

דצמבר 2017 בערוץ ההיסטוריה

 

אוצר האי המקולל / The Curse of Oak Island – Season 5

13 בדצמבר, ימי רביעי, ב- 22:30 עונה חדשה בבכורה  

C:\Users\neshemm\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\Curse_Oak_Island_S5_FB.JPG

עונה חדשה לסדרה הסוחפת והמצליחה ביותר של ערוץ ההיסטוריה – "אוצר האי המקולל", שבמרכזה, המאמץ הדרמטי והבלתי נלאה של האחים ריק ומארטי לאגינה, לפענח תעלומה היסטורית בת 222 שנה, שמקורה באי אוק שבקנדה, ולגלות סוף סוף מהו האוצר החבוי במעמקי האי.

 

חמושים בידע, נסיון ושלל ממצאים שאספו במשך שנות שהותם על האי, בעונה החמישית, האחים לאגינה והצוות שעובד איתם מכפילים את מאמציהם לאתר את האוצר המסתורי. באמצעות שימוש בטכנולוגיה חדישה וציוד מכני כבד, הם קודחים ללא לאות לעומקו של "מכרה הכסף" הנודע (The Money Pit) – בור ענק באדמה מעשה ידי-אדם, המצוי 48 מטרים מתחת לאדמה, שנתגלה לראשונה בידי שלושה נערים בסוף המאה ה-18. אנשים רבים מאמינים כי בתוך "מכרה הכסף", חבוי מטמון מסתורי המכיל פריטים רבים יקרי-ערך. בעוד מכונות הקידוח החדשות והמיוחדות חופרות עמוק באדמה ומגיעות לעומקים אליהם טרם הגיעו בסדרה, מתגלים במקביל ממצאים חדשים ומפתיעים שרק מגבירים את התעלומה – ובהם תיבת פיראטים מסתורית, וזוגות מפתחות שאמורים לפתוח שלוש תיבות אחרות.

 

מה שהאחים לאגינה יחשפו העונה עשוי להוות פיתרון לשאלה שמאות מחפשים סקרנים, ובהם נשיא ארה"ב לשעבר פרנקלין רוזווולט, שאלו במשך למעלה ממאתיים שנה: מה באמת חבוי בתחתית האי אוק?

 

אוצר של רייטינג:

"אוצר האי המקולל" היא כיום הסדרה המצליחה ביותר של ערוץ ההיסטוריה בארה"ב. בעונה שעברה, צפו מדי פרק בממוצע כ-5.4 מיליון צופים בפלטפורמות הצפייה השונות של הערוץ. הסדרה אף דורגה בין חמשת הגדולים ברשתות הכבלים בקטגוריית 'סדרות לא עלילתיות'.

 

שידורים נוספים: ימי ראשון, בשעה 23:15

 

המצוד אחר רוצח הזודיאק / The Hunt For The Zodiac Killer

20 בדצמבר, ימי רביעי, ב- 23:15. סדרה חדשה בבכורה!  

\\filesrv\Users\Neshemm\My Documents\A+E\HISTORY\2017\Zodiac Killer\FB-Zodiak.jpg

"רוצח הזודיאק", הטיל אימה בארה"ב בשנות השישים והשבעים של המאה שעברה; הוא רצח באכזריות חמישה גברים ונשים, ונהג לשלוח הודעות מתריסות, שכללו מסרים מוצפנים ששולבו בהם סמלים עתיקים וביזאריים, כמעין רמזים שדורשים פיענוח. חרף העובדה כי מיטב המומחים לצדק פלילי מטעם ה-FBI  וה-CIA עסקו בניתוח כתבי הזודיאק, רק כ-25% מהצפנים ששלח במהלך התקופה בה פעל, פוצחו.

 

בסדרה החדשה והמרתקת של ערוץ ההיסטוריה, צוות בכיר של חוקרי משטרה, FBI, ומפענחי צפנים, פותח מחדש את תיק "רוצח הזודיאק", כדי להביא למשפט צדק את הרוצח הסדרתי הנודע לשמצה בהיסטוריה האמריקאית, שמעולם לא נתפס. צוות החקירה החדש, שמאמין כי ייתכן והצליח לפענח חלק משמעותי מהקוד השטני ביותר של "רוצח הזודיאק", מקבל גישה חסרת תקדים לתיקי חקירה משטרתיים אודות "הזודיאק", וזוכה לשיתוף פעולה הדוק של נציגי ה-CIA וה-FBI.

 

"רוצח הזודיאק" השאיר אחריו את אחד הקודים המוצפנים והמורכבים ביותר בהיסטוריה, שמומחים טוענים כי רק צופן מכונת ה"אניגמה" הגרמנית, דומה לו ברמת הקושי וההברקה. מחבר הקוד נותר אלמוני עד היום.

 

בראש צוות החוקרים החדש, עומד סאל לה-ברברה, הבלש המצליח ביותר בהיסטוריית מחלק הרצח של משטרת לוס אנג'לס (שפיצח למעלה מ-6,000 תיקים בעת כהונתו במשטרה). לה-ברברה ינסה לתפוס את רוצח הזודיאק תוך שימוש בטכניקת חקירה חדשה הקרויה "חקירת הסליל הכפול". בעזרת קווין נייט מאוניברסיטת UCLA, גאון מחשבים המתמחה בפענוח קודים, הצוות ינסה לאתר את רוצח הזודיאק באמצעות פיצוח אישיותו. ככל שסאל ושותפו לחקירה, קן מיינס, יחשפו יותר ויותר עדויות מהשטח, הם ימסרו את העדויות הללו לנייט, שפיתח מערכת פיצוח צפנים משוכללת בשם "כרמל" (CARMEL): מחשב-על ראשון מסוגו, שתוכנת "לחשוב כמו רוצח סדרתי".

 

מחשב-העל ישתמש במידע החדש שיוזן לתוכו אודות זהות רוצח הזודיאק – תנועותיו, התנהגותו, שיטות הפעולה שלו, ויזהה תבניות ודפוסים חדשים בקודים שכתב. בין אם בניתוחי מעבדה או בין אם בעבודה בשטח, המטרה היא אחת: לזהות, לאתר וללכוד את רוצח הזודיאק.

 

שידורים נוספים: ימי  ראשון, בשעה 21:45

 

מפלצות מעשה ידי אדם / Man Made Monsters

 

21 בדצמבר, יום חמישי, ב- 21:45. דוקו בבכורה!

C:\Users\neshemm\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\FB-ManMadeMonsters.jpg

הידעתם שמפלצות מקיפות אותנו מכל עבר, נמצאות בכל מקום – והן פרי המצאתנו?

מאז מעולם התנסה המין האנושי בעריכת מניפולציות על הטבע, אך במאה האחרונה, טכנולוגיות חדישות ומעוררות אימה, שפיתחו מדענים בשירות ממשלות שהעסיקו בפרוייקטים אפלים במיוחד – עיוותו שלל זנים של בעלי חיים – וניסו להפוך חתולים, דולפינים, כרישים וחיות אחרות לכלי נשק וריגול בשירות האדם. החל מניסויי ההנדסה הגנטית הזדוניים של המשטר הנאצי, דרך מחקרים סודיים ביותר של משרד ההגנה האמריקאי בתקופת המלחמה הקרה, ועד לימינו אלו, בהן חלות התפתחויות מהירות ביותר בתחום המניפולציות הגנטיות, לרבות השימוש במדפסות תלת-מימד משוכללות לייצור קיבורגים (ישויות שמכילות מרכיבים ביולוגים לצד מלאכותיים), מדענים קרובים כיום יותר מאי פעם לשחק את תפקיד אלוהים. אך האם המין האנושי יוכל לשרוד את פרי המצאותיו המבעיתות?

 

התעודה המרתקת בוחנת את ההיסטוריה המפחידה של היצורים המהונדסים וסוקרת את העתיד לבוא בתחום מדעי מסקרן זה. החל מ"פרות-על" שייצרו מדענים נאצים ועודן משוטטות ביערות ברחבי אירופה ועד לדולפינים מתנקשים שנוצרו במיוחד ע"י ה-CIA ושטים במימי האוקיינוס. יוצרי הסרט מעלים לדיון את הסוגיה: הייתכן שהמדע הלך צעד אחד רחוק מדי?

 

בין המרואיינים בתכנית: המדען, הסופר והאסטרו-פיזיקאי הפופולרי ניל דה-גראס טייסון, השופך אור חדש על הנושא.

 

שידורים נוספים:  יום שישי, 22 בדצמבר, בשעה 22:35, ושבת, 23 בדצמבר בשעות 15:30 ו-23:00

 

שתי מעלות לסוף העולם / Two Degrees: The Point of No Return

28 בדצמבר, יום חמישי, ב- 21:45. דוקו בבכורה!  

C:\Users\neshemm\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\FB-TwoDegrees.jpg

בשמונה מתוך עשר השנים האחרונות נמדדו הטמפרטורות הגבוהות ביותר בעולם. כאשר טמפרטורת כדור הארץ עולה מדי שנה, אנו מתקרבים יותר ויותר לנקודה הגורלית: שתי מעלות מעל לממוצע המעלות של העולם בעידן טרום-תעשייתי. על רקע סופות הוריקן שמחריבות איים ומציפות ערים, שריפות יער ענקיות, לצד פרישת ארה"ב מהסכם פריז (שמטרתו להאט את ההתחממות הגלובלית), מדענים ברחבי העולם מנבאים כי אם האטמוספירה תתחמם בשתי מעלות צלזיוס נוספות, החיים על-פני כדור הארץ לעולם לא יהיו אותו דבר! הגרוע מכל עוד לפנינו, והזמן להיערך לכך הוא עכשיו.

 

הספיישל המרתק "שתי מעלות לסוף העולם", בוחן את שורת האסונות הקולוסליים שממתינים לנו באופק, במידה ונגיע לנקודת האל-חזור: עליית גובה פני הים, גלי צונמי, רעידות אדמה רבות-עוצמה, התפרצויות הרי געש מעבר לכל מה שניתן להעלות בדמיון, הרס סביבתי צפוי ובלתי-צפוי – מאות מיליוני בני אדם יימלטו מאזורי אסון ויהפכו לפליטים, שרשרת מזון שבורה, התפרצות גלובלית של מחלות ומגיפות.

 

במקביל, יוצרי "שתי מעלות לסוף העולם" מציגים שלל פתרונות יצירתיים שבני האדם מפתחים בימים אלו כדי לנסות להיערך לרע מכל ולשרוד בעולם שחם יותר בשתי מעלות: החל מערים צפות, דרך בתים חסינים מפני פגעי טורנדו ותחנות כוח שימוקמו בחלל(!). באמצעות שילוב של טכנולוגיית CGI עדכנית, גרפיקה משוכללת, ראיונות וצילומים תיעודיים מהשטח, "שתי מעלות לסוף העולם", שובר את מחסום סרטי הדוקו הטלוויזיונים הרגילים, ומציג נראטיב קולנועי סוחף ועוצר נשימה.

 

שידורים נוספים: יום שישי, 29 בדצמבר, בשעה 22:30; ושבת, 30 בדצמבר בשעות 15:20 ו-23:00

 

76 שנים למתקפה על פרל הרבור ב-07/12/1942

ערוץ ההיסטוריה מציין 76 שנה למתקפה הגורלית ששינתה את פני מלחמת העולם השניה בפרט ואת ארה"ב בכלל, ומשדר שני סרטי תעודה העוסקים במתקפה, הנחשבת לאירוע מכונן בהיסטוריה של ארה"ב, ולטראומה שנצרבה בתודעה הקולקטיבית של כל אמריקאי.

C:\Users\neshemm\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\FB-Pearl-Harbor.jpg

 

פרל הרבור / Pearl Harbor Special  

יום חמישי, 14 בדצמבר, בשעה 21:45 דוקו בבכורה!   

סרט תעודה בבכורה, השופך אור על מתקפת הפתע היפנית על נמל פרל הרבור ב-7 בדצמבר 1941, שהביאה באופן מעשי לכניסת ארה"ב למלחמת העולם השנייה. פרטים נוספים בהמשך.

שידורים נוספים: למחרת ב-22:35; שבת, 16 בדצמבר ב-15:00 ו-23:00

 

פרל הרבור: 75 שנה אחרי

יום חמישי, 7 בדצמבר, בשעה 21:45

ב-7 בדצמבר 1941, הפתיעה יפן את ארה"ב במתקפה אווירית קטלנית על נמל פרל הרבור באי הוואי שבאוקיינוס השקט. התעודה המרתקת מגוללת את סיפור מתקפת הפתע, בה נהרגו 2,500 חיילים ואזרחים, ובוחנת את שרשרת האירועים וההחלטות הדרמטיות שהתקבלו מיד לאחר שנשיא ארה"ב פרנקלין רוזוולט, קיבל את ההודעה הראשונה על כך שנמל פרל הרבור הותקף, והגיעו לשיאם בהחלטת ארה"ב להכריז מלחמה על יפן יממה לאחר מכן, ובכך להיכנס באופן פעיל למלחמת העולם השניה. בתכנית מתראיינים היסטוריונים, פרשנים צבאיים וניצולי המתקפה, המספרים על ההשפעה המתמשכת של האירוע הדרמטי על ארה"ב עד היום.

שידורים נוספים: למחרת, שישי, ב-22:30; שבת, 9 בדצמבר, ב-14:45 ו-23:00

 

הלוחש למכוניות / Counting Cars – Season 6

 

6 בדצמבר, ימי שלישי, ב- 22:05 עונה 6 פרקים חדשים!

C:\Users\neshemm\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\Facebook-CountingCarsS6.jpg

דני "The Count" ("הרוזן") קוקר, אגדה מוטורית מחוספסת ומקועקעת, חי ונושם מכוניות מתוצרת ארה"ב. כשדני או אחד מאנשי צוות המוסך שלו בלאס וגאס, מבחין במכונית שהוא רוצה, הוא יעשה הכל על-מנת להשיג אותה – כולל להציע כסף מזומן על המקום, לבעלים המופתעים של הרכב שמבוקש על-ידו… ככה זה, כשאתה "הלוחש למכוניות"…

 

בין עלילות הפרקים החדשים של דני וצוותו ב"הלוחש למכוניות":

ראיין וקווין משכנעים את דני לשפץ ניסאן דאטסון 240z מיוחדת ואחר כך למכור אותה – בניגוד להרגלו לשמור לעצמו את הרכב; הצוות הופך אופנוע Kawasaki מ-1980, לאופנוע מהסוג שכיכב בסדרת הטלוויזיה CHiPs. דני ושאנון משחזרים אבטיפוס של אופנוע הרלי-דייוידסון מ-1957 ששהה 20 שנה בסלון בעליו, וכעת הגיע הזמן להשמישו מחדש. הצוות משפץ ומשדרג ג'יפ "פורד אקספידישן" עבור תחנת חדשות מקומית, שרוצה להפוך את הג'יפ לניידת מזג אוויר מיוחדת.

 

שידורים נוספים: ימי רביעי בשעות 15:00 ו-18:30

 

במהלך חודש דצמבר נציין את האירועים והמועדים הבאים:  

 

110 שנים להולדת מנהיג הלח"י יאיר שטרן ב-23/12/1907

יאיר: בדמי לעד תחיי /Yair Stern Biography

תעודה מרתקת הסוקרת את חייו, פועלו ומותו של אברהם שטרן, מנהיג מחתרת הלח"י. ב-12 בפברואר 1942 חוסל בדם קר אברהם שטרן ("יאיר" בשמו המחתרתי) ע"י הבריטים בדירת מסתור בלב תל אביב. יאיר שטרן היה איש רב-פעלים ומעללים – משורר, הוגה דעות ומנהיג מחתרת מיתולוגי.

חייו הקצרים היו מלאי ניגודים וסתירות – הוא נע בין להט אהבתו הרומנטית לאהובתו רוני, לבין כיסופי מוות והקרבה. לכולם נתן ביטוי בשיריו ובהגותו. שטרן היה רומנטיקן, משורר והוגה דעות חריף קיצוני, בעל דעות מוצקות לגבי גורל העם היהודי והדרך הנכונה להשגת מדינה עצמאית לעם היהודי. ייחודו של הסרט, הוא במסע האישי שעורך בנו, יאיר, שנולד חודשים ספורים לאחר הרצח, בשבילי חייו ופעילותו של אביו. מסובאלק, פולין, בה נולד ב-1907, דרך ירושלים בה למד באוניברסיטה, פירנצה, בה ביקש להשלים את לימודיו, ועד תל אביב, העיר בה בוצעו הפעולות הראשונות של מחתרת הלח"י והדירה בה נרצח לבסוף. בימוי: יהודה קווה.

יום שבת, 23 בדצמבר, בשעות 14:15 ו-00:25

 

103 שנה ל"הפסקת האש של חג המולד" ב-24/12/1914

מלחמת העולם הראשונה / The First World War

ב-24 בדצמבר, ערב חג המולד 1914, תוך כדי קרבות מלחמת העולם הראשונה, אירעה הפסקת אש ספונטנית  בין צבאות גרמניה ובריטניה. חיילי הצבא הגרמני קישטו את אזור הביצורים שלהם בגיזרת איפר בבלגיה לכבוד החג, ושרו שירי חג מולד בשפתם, ובתגובה, החיילים הבריטים שניצבו מולם החלו לשיר המנוני חג באנגלית. הפסקת האש אפשרה לכוחות לאסוף גופות  לוחמים ולהביאם לקבורה מאחורי קוי הלחימה.

לציון המאורע, נשדר את שני הפרקים בסדרה "מלחמת העולם הראשונה",  סדרה המגוללת סיפורה של המלחמה הגלובלית הראשונה בעידן המודרני, שכונתה "המלחמה הגדולה". במלחמה שהתחוללה בין השנים 1918-1914, לחמו מדינות על-פני יותר ממחצית כדור הארץ, ונהרגו למעלה מ-16.5 מיליון בני אדם, מתוכם כ-40 אחוזים אזרחים. המלחמה עיצבה והשפיעה על תהליכים דרמטיים שיתרחשו בהמשך המאה העשרים – בין היתר, היא סייעה להצית את נס המהפכה ברוסיה והפכה את ארצות הברית למעצמה עולמית.

מחלמת העולם הראשונה – פרקים 1 ו-2 – יום ראשון, 24 בדצמבר, בשעות 17:25 וחצות

 

יש לבדוק גם

yes משיקה ערוצים חדשים

  yes  משיקה שני ערוצי סרטים חדשים:   yes+CINEMA ו-yes+DIAMONDS  הערוצים החדשים ישדרו את הסרטים …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.