יום שישי , מרץ 29 2024
ג'ונתן גרוף, MINDHUNTER צייד המחשבות, באדיבות נטפליקס

בואו נדבר על זה: צייד המחשבות MINDHUNTER פרקים 3-1

   כיום זה נשמע מאוד הגיוני.

 

אתה חוקר פשע כלשהו? אם חקירת זירת הפשע מובילה אותך למבוי סתום, ואין חשודים במעצר או במעקב, צריך לעבור להיעזר במומחים.

 

אתה חוקר סדרת מעשי רצח, שכנראה כנראה בוצעו בידי אותו אדם? כדאי להתייעץ במומחה לרוצחים סדרתיים, "פרופיילר" בלשון האף בי איי.

 

אבל איך המומחים הפכו למומחים? מי היה הראשון שהעלה בדעתו את הרעיון לצאת למסע בבתי כלא ולדבר עם מופרעים וסדיסטיים שביצעו מעשים שכאלה? מי היה זה שראה טעם בהעלאה על הכתב של מחשבותיהם הכמוסות של הרוצחים האכזריים, כדי שניתן יהיה להגדיר פרופיל, מן תמונת מסגרת לתכונות הנדרשות כדי לחשוד באדם בהיותו רוצח סדרתי.

 

או לפחות סוציופת.

 

מי היה הראשון? "צייד המחשבות" אינה מספקת לנו תשובה שמעוגנת במציאות של היסטוריית ותולדות האף בי איי, אבל באמצעות העלילה המתוסרטת שלה היא מנסה להעביר לנו את הלוך הרוח באמצע-סוף שנות השבעים של המאה ה-20, אחרי שצ'רלס מנסון כבר ישב שנים ארוכות בכלא, ומומחים לניהול משא ומתן בזירות פשע לא באמת ידעו מה הם עושים.

 

הדמויות אינן אמיתיות, בכל מקרה לא הדמויות של הסוכנים הולדן פורד וביל טנץ', אבל סביר להניח שגלגול העיניים שהם חווים מהבוס שלהם, כשהם מציעים לראיין באופן קבוע רוצחים וחלאות אדם, היו מנת חלקם של חלוצי התחום בתקופה ההיא.

 

או, כפי שזה מנוסח בפרק הראשון, "למה לעזאזל שמישהו ירצה לדבר עם צ'רלס מנסון? שיירקב בכלא, זה לא מוסרי לנסות לפגוש אותו".

 

במקום מנסון, הסוכן פורד, שמוביל את המהלך הלא טבעי שבבסיס הסדרה, פוגש אדם בשם אד קמפר, שהסגיר עצמו למשטרה אחרי שהתאכזב שאיש לא ניהל אחריו מצוד.

 

ברשימה שלו רצח של סבו וסבתו בהיותו נער , שנים של ישיבה במאסר במוסד לעבריינים צעירים וכלא, ולאחר מכן שחרור מפתיע , חידוש מסע הרצח שבשיאו רצח את אימו והתעלל בגופתה.

 

קמפר מתואר ומוצג בסדרה כאדם שלא חש כל חרטה, ושנימוסיו המוקפדים ויכולתו המילולית עומדים בניגוד גמור למעשים שבגינם הוא יושב בכלא.

 

כשהוא מספר לפורד מדוע עדיף לבצע סטייה מינית בצוואר במקום בישבן, הוא מדגים על הצוואר של פורד את מבנה העור שם, והצופה, על אף שאינו מקבל שום תוצאה גרפית של ההדגמה הזאת, זע באי נוחות במושבו וחושש חשש אמיתי לחיי הסוכן.

 

אבל התובנות מהשיחות עם קמפר מסייעות לפתרון סדרת מעשי רצח ותקיפה במקום אחר, והפרויקט של פורד ושותפו טנץ' תופס תאוצה.

 

בפרק השלישי הם גם מצרפים חוקרת סוציופתים ומתחילים לגבש תורת עבודה מדעית.

 

"צייד המחשבות" מגיעה לנטפליקס בזמן, אחרי קיץ קשה שבמהלכו שיחררו סדרות בינוניות עד גרועות, ולפתע נדמה היה שמגע הקסם של שירות הסטרימינג אבד.

 

כעת, בסדרה שבה דייויד פינצ'ר ביים את שני הפרקים הראשונים, ומשמש כמפיק-על , ניתן לראות שהתסריט המוקפד, הבימוי המצוין, והדיאלוגים שמייצרים אווירה סמיכה של סוכנים/רוצחים/שוטרים/פסיכים ופסיכולוגים הצטברו למוצר משובח.

 

פופ טארטס טרם התקדם בסדרה בשל מגבלות זמן, אבל שלושת הפרקים הראשונים בהחלט מעוררים עניין ורצון להספיק ולצפות בה בסוף השבוע המתקרב.

יש לבדוק גם

עכשיו בנטפליקס: בעיית שלושת הגופים

בעיית שלושת הגופים 3 Body Problem חמישה חברים מבריקים הפועלים ביבשות שונות ובעשורים שונים נתקלים …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.