יום חמישי , אפריל 18 2024
הנשף מאת אנה הופ

הנשף

"הגרסה הבריטית של קן הקוקייה. רומן מרגש ומרתק." הטיימס | "מראה מוסרית ופילוסופית לתקופה אפלה בעבר הלא רחוק." הדיילי מייל | "רומן יפהפה, עדין, שובר לב ועתיר תובנות על כמיהה שמצליחה לשרוד במקומות האיומים ביותר." הסאנדיי אקספרס | "הופ בונה במיומנות וברגישות את השפיות ואת הטירוף של הדמויות וחושפת עד כמה הגדרות אלה כרוכות בסוגיות של מעמד ומגדר." הגרדיאן

הנשף מאת אנה הופ
בהוצאת תמיר//סנדיק
מאנגלית: שי סנדיק

מוסד שרסטון. היא שמעה על המקום. מאז שהייתה ילדה קטנה. בכל פעם שמישהו עשה משהו מטופש: המוסד. למשוגעים. לעניים. הם ישלחו אותך לשרסטון ואף פעם לא תצאי משם. היא קמה ותפסה בידה של אחת האחיות שחלפו על פניה. "רגע. יש כאן טעות!" האישה התנערה ממנה. "שבי ותשתקי." "לא! את לא מבינה – יש כאן טעות. אני לא מטורפת. רק שברתי חלון. אני לא מטורפת."

רומן על תשוקה ועל אובססיה מסוכנת, על שפיות ועל טירוף, ועל מי שבכוחו לקבוע מי משתייך לאיזו קטגוריה.

אלה פיי נשלחת למוסד שרסטון אחרי שניפצה חלון במפעל שבו עבדה מילדות. אלה יודעת שהיא אינה משוגעת, אך לפני שתוכל להשתחרר מהמוסד היא תצטרך לעטות על עצמה מסכה ולשחק על פי הכללים. ג'ון מליגן הוא מטופל במחלקה הסגורה. הוא אפוף יגון על מות בתו ואינו מסוגל לחשוב על חיים מחוץ לגבולות המוסד. כשאלה רצה לכיוונו בוקר אחד בניסיון לברוח מהמקום שבו מצא מפלט, משהו מתעורר בו. צ'ארלס פולר, רופא זוטר בשרסטון, להוט להותיר את חותמו בעולם המדע. כאשר התשוקה הופכת לאובססיה הוא יעשה הכול כדי להגשים את מטרתו.

הנשף הוא סיפור אהבה היסטורי המתרחש בקיץ השרבי של שנת 1911. במוסד לחולי נפש בפאתי אדמות הבור של יורקשייר, במקום שבו חומות גבוהות וחלונות מסורגים חוצצים בין גברים ונשים, שוכן אולם נשפים מרהיב ורחב ידיים, שבו פעם בשבוע, למשך ערב אחד, מבוטלת ההפרדה והמטופלים נפגשים כדי לרקוד. באולם הזה נפגשים אלה, ג'ון וצ'רלס והמפגשים הללו עתידים לשנות את חיי שלושתם לעד.

אנה הופ נולדה במנצ'סטר ולמדה באוניברסיטת אוקספורד ובאקדמיה המלכותית לאמנויות הבמה (RADA). היא עוסקת בכתיבה ובמשחק, והופיעה בין השאר בסדרה הידועה ד"ר הו. הנשף נכתב בהשראת סיפורו האמתי של סבא רבא-רבא שלה.

392 עמ' | 98 ₪

יש לבדוק גם

מהיום בקולנוע: ג'ויקה

JOIKA מופץ בבתי הקולנוע החל מתאריך – 18/4/2024 מבוסס על סיפור אמיתי ג'וי וומק, בלרינה …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.