יום חמישי , אפריל 18 2024
רודולף שטיינר, מבחר כתבים, אסטרולוג

רודולף שטיינר

רודולף שטיינר

מבחר כתבים

איך ליישם את האנתרופוסופיה

להשגת חיים רוחניים טובים יותר

עריכה: אלישע בן מרדכי

הוצאת אסטרולוג

******

431 עמודים, 118 ₪


 

״…אם נבחן את עצמנו בחיים, נגלה מבוקר עד ערב אינספור דברים שאנו רוצים, שיהיה נחמד שיהיו שלנו, אך אנו גם מוצאים הרבה משאלות כאלה שאנו יכולים לוותר עליהן, בלי לפגוע במישהו אחר ובלי להזניח את המחויבויות שלנו: משאלות שסיפוקן יעניק הנאה מסוימת, אך שניתן גם להשאירן בלתי־מסופקות. לפיכך, אם ממשיכים באופן שיטתי, ניתן למצוא בתוך המשאלות הרבות את אותן משאלות שעליהן ניתן לומר: ׳לא, אני לא אגשים משאלה זו כעת׳. אין לעשות זאת בדרך הלא נכונה, אלא רק באופן שאינו גורם נזק, שלא יביא לדבר לבד מקורת רוח, אושר, הנאה. אם מדכאים באופן שיטתי משאלות מסוג זה, אזי כל דיכוי של סוג של משאלה פירושו עלייה בכוח הרצון, בכוחו של האני ביחס לגוף האסטרלי. ואם מאוחר יותר בחיים אנו מקבלים את מרותו של הרגל זה, אזי נהיה מסוגלים לפצות, במובן זה, על הרבה ממה שהחינוך מזניח בהווה בדרכים רבות.״                      (רודולף שטיינר)

 

רודולף שטיינר (1861-1925) הינו אחד מהוגי הדעות המשפיעים שהשאירו את חותמם על חיי היומיום שלנו, הן בתחום המחשבה והן בתחום החינוך. פילוסוף, מורה רוחני ואדריכל אוסטרי, מייסד האנתרופוסופיה. שטיינר היה בעל רקע מדעי, ערך את כתבי גתה והגיע אל החברה התיאוסופית בתחילת המאה העשרים. הוא חיפש דרך שתאפשר חשיבה עצמאית, משוחררת מהשפעות המוח. רק דרך זו תאפשר לאדם יכולת להכיר באמת ובמציאות הרוחנית הממשית של העולם בו אנו חיים. חקירותיו והרצאותיו הביאו אותו לגבש את תורת האנתרופוסופיה.

 

רודולף שטיינר פרסם עשרות ספרים ומאות הרצאות. ״מבחר כתבים״ מביא את שלושת ספרי היסוד של תורת האנתרופוסופיה במלואם, וכן פרקים והרצאות רחבות מתוך ספרים המייצגים את הגותו ודרכו.

חוץ מספר אחד (״חקלאות ביו־דינאמית״) שתורגם מהשפה הגרמנית, שאר הספרים תורגמו  מהשפה האנגלית. יש לציין כי רודולף שטיינר עצמו, בעזרת אשתו, היו אלו שתרגמו את מרבית כתביהם לאנגלית.

 

על רודולף שטיינר באתר ויקיפדיה https://he.wikipedia.org/wiki/%D7%A8%D7%95%D7%93%D7%95%D7%9C%D7%A3_%D7%A9%D7%98%D7%99%D7%99%D7%A0%D7%A8

 

יש לבדוק גם

ריפוי במגע

ספר חובה לכל הרוצה להכיר את יסודות הטיפול ההוליסטי האלטרנטיבי לגוף, רוח ונפש.   ריפוי …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.