יום שישי , אפריל 19 2024
לוגו פופ טארטס

אלי כהן – תיק פתוח

חדש בהוצאת אפי מלצר!

אלי כהן – תיק פתוח

מאת נעם נחמן טפר

 

הספר 'אלי כהן – תיק פתוח' נוגע בשלוש שאלות שנותרו פתוחות בפרשת הריגול המרתקת – האחת כיצד נלכד המרגל אלי כהן השניה מה הייתה הסיבה ללכידתו והשלישית מקום קבורתו.

"בדיקת סיפור שולי הוביל אותי למסע ארוך, שבמהלכו חקרתי את פרשת המרגל אלי כהן הי״ד. במהלכו חשפתי מסמכי מודיעין נדירים ועדויות חדשות המעידים על מעורבותם של ארגוני מודיעין נוספים בפרשה ומעלים סימני שאלה על הנרטיב הישראלי שהתגבש במהלך יובל השנים שחלפו מאז לכידתו של ׳האיש שלנו בדמשק."

מחבר הספר עוסק בפיתוח תוכנה למציאה אוטומטית של קשרים בין פיסות מידע. במהלך שלוש שנים האחרונות חקר נעם נחמן טפר את הנושא והגיע לממצאים שמטילים ספק משמעותי בנרטיב הישראלי לפיו המרגל אלי כהן נתפס על ידי המודיעין הסורי על חם בעת ששידר למטה המוסד בישראל.

מעדויות שנחשפות לראשונה עולה כי :

  • המרגל אלי כהן לא שידר בעת שנלכד בדירתו.

  • עיתוי הפריצה לביתו נקבע ע"י הסורים לאחר מעקב פיזי-אישי אחריו.

  • הסיכוי שהסורים איכנו את שידוריו של 'האיש שלנו בדמשק' נמוכים מאוד.  

  • בעת מעצרו לא היה לסורים מושג שעומד בפניהם מרגל ישראל.

מהנרטיב הישראלי שהתקבע בטעות במשך יובל שנים גזרו שהסורים ככל הנראה איכנו את שידוריו. בספר נבדקת בפירוט 'תיאוריית האיכון' ובאמצעות ניתוח עדויות, בדיקת לוחות הזמנים והצלבתם זה בזה מראה המחבר כי ניתן להפריך את 'אבני היסוד', שעליהם נבנתה הסברה שהמודיעין הסורי איכן את שידוריו של אלי כהן. בספר נפרשות בצורה לוגית וברורה שלוש הסיבות שבעטיין הצליחו אנשי המודיעין הסורי לעלות על עקבותיו של אלי כהן.

"…ספר חובה שיש בו כדי לשפוך אור על אחת הפרשיות המודיעיניות המרתקות ביותר בתולדות ישראל… תרומת הספר להבנת הרקע והעלילה עצומה." מתוך ההקדמה לספר שכתב פרופ' אייל זיסר, סגן הרקטור של אוניברסיטת תל אביב.

 

מחיר: 80 ₪ , 188 עמודים.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.