יום חמישי , מרץ 28 2024
הילדה, מאת פיונה ברטון

בואו נדבר על זה: הילדה מאת פיונה ברטון

   הנה היא חוזרת, הסופרת פיונה ברטון, שפרצה לחיינו בסערה לפני כחצי שנה עם "האלמנה", ספר ביכורים אפל ומותח במיוחד.

 

כעת היא חוזרת עם ספר אפל ומותח נוסף, "הילדה", ובו אחת הדמויות הראשיות היא העיתונאית קייט, שכיכבה ב"האלמנה" .

 

הפעם קייט קוראת ידיעה קצרה בעיתון, שרוב עמיתיה למקצוע כנראה פספסו, על מציאת שלד של תינוק באתר בנייה בשכונה לונדונית.

 

הרעיון שמסתתר כאן סיפור אנושי חזק, דוגמת זה שהביא לה תהילה ב"האלמנה", שולח אותה למסע מחקר עיתונאי ובלשי.

 

במקביל מסופר הסיפור מנקודת מבטן של עוד כמה נשים, כולן , בניגוד לקייט, שבורות כהוגן: אמה, אישה בשנות השלושים המאוחרות לחייה, הנשואה לגבר המבוגר ממנה משמעותית, שסובלת מבעיות נפשיות, והידיעה על מציאת שלד התינוק מטלטלת אותה עוד יותר.

 

ואנג'לה, נשואה ואם לשניים, שלפני כארבעים שנה נגנבה ממנה התינוקת שזה עתה ילדה ומעולם לא נמצאה. גם היא כמובן מקבלת קשה את הידיעה, ומשכנעת את עצמה שמדובר בגופת התינוקת שלה , ושסוף סוף תקבל פתרון לתעלומה שהרסה את חייה.

 

בתווך גם ג'וד, אימה של אמה , שיש לה בעיות קשות משל עצמה, וכן שורה של דמויות, הנכנסות ויוצאות מחייהן של קייט ושל אמה- השתיים שזוכות כאן ל"זמן המסך" הארוך ביותר.

 

השאלה הגדולה היא כמובן מי קבר את התינוקת באתר הבנייה, ומדוע? קייט מגלה שמדובר בהריסות של כמה בנייני מגורים, שאיכלסו בשנות השבעים והשמונים דמויות מעניינות מאוד, חלקן בעלות עבר פלילי.

 

היא יוצאת למסע בזמן, שבמהלכו תישאב אל התעלומה ותמצא עצמה מעורבת באופן אישי בניסיון לפתור אותה.

 

בהיותה עיתונאית שטח מצטיינת מהזן ה"ישן", היא לא תבחל באמצעים כדי לייצר אמון עם הנשים , שמצידן יכניסו אותה לביתן בשמחה, בתקווה שהיא אכן תסייע להן למצוא מזור לנפשן.

 

 

קייט יוצאת לדרך במטרה למצוא סיפור עסיסי, שיאפשר לה להימנע מגרזן הקיצוצים המאיים על העיתון שלה, אבל מהר מאוד תגלה שהרגשות המתפרצים המעורבים בסיפור ישאבו אותה לתוכו עמוק עמוק.

 

פופ טארטס סיים את הספר בפחות משבועיים, ונהנה מאוד מהקריאה, שהייתה קולחת ומעניינת. גם אם בסופו של דבר פתרון התעלומה אינו מפתיע במיוחד קוראים שיש להם ותק בקריאת ספרי מתח, הדרך שבה הסופרת מביאה אותנו אל הפתרון הזה בהחלט מספקת, והדמויות הנוגעות ללב שבבסיס הספר מעוררות אמפתיה , חמלה ולרוב גם רחמים.

 

העלילה מותחת , אולי מעט פחות מב"האלמנה" שהיה אפל יותר , אבל גם כאן לא חסרה מנת הסודות האפלים שנחשפים אט אט במקביל לחקירה שמנהלת קייט.

 

קריאה מהנה מובטחת לחובבי הז'אנר.

יש לבדוק גם

לא סופרים את היהודים

פן הוצאה לאור וידיעות ספרים  רב-מכר של "הניו יורק טיימס" ספר השנה של "הסאנדיי טיימס" …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.