יום שישי , מרץ 29 2024
מאי 2017 בערוץ יס דוקו

מאי בערוץ יס דוקו





לאחר שהטרגדיה המשפחתית שלה טלטלה מדינה שלמה, לילך שם טוב מנסה לקום מהריסות חייה ולמצוא קרן אור בתוך החשיכה.


לילך: החיים שאחרי

בכורה: יום רביעי, 10.5, בשעה 21:00 ב-yes דוקו וב-yesVOD.

שידור נוסף: מוצ"ש, 13.5, 22:30   

בקיץ 2010, בדיוק ביום הולדתה ה-37, חרבו חייה של לילך שם טוב. בעלה לשעבר רצח בסכין את שלושת ילדיה- אור (5), רוני (8) ועומר (9).

לאחר משפט שנמשך שנתיים ונתן ללילך סיבה לקום בבוקר, נגזרו על הרוצח שלושה מאסרי עולם מצטברים.

אלא שלאחר תום המשפט המתוקשר וגזר הדין המתבקש, תחושת ההקלה של לילך התחלפה מיד בוואקום גדול. עכשיו היא צריכה להמשיך לחיות. ולהמשיך לחיות – זה עניין של בחירה.

את הפרק החדש בחייה היא מקדישה לשתי מטרות, שכל אחת מהן משמשת סוג של נחמה –

היא רוצה להפיץ את הסיפור שלה, להושיט יד לנשים המתמודדות עם אלימות בתוך המשפחה;

והיא רוצה לחזור ולמלא את מה שלדבריה היתה ונותרה משאת חייה: להיות אמא.  

בחמש השנים האחרונות מלווה הבמאי עמנואל רוזן את סיפורה הבלתי-נתפס של לילך, אישה שכל שיקר לה נלקח ממנה באכזריות,

אך מתוך הריסות חייה היא מצליחה למצוא משמעות חדשה לחייה, קרן אור של תקווה.

 

בימוי: עמנואל רוזן | צילום: עודד קירמה | עריכה: יאיר אלעזר | מוזיקה מקורית: שלומי קינן | הפקה: הילה מדליה, רוני מרדינגר – "מדליה הפקות".

הסרט "לילך: החיים שאחרי" הופק עבור yes דוקו, ישראל 2017


 

* * *

 

שבוע של סרטי ספורט גדולים מהעולם

ובכורה לסרט הישראלי "הטובים לסיף"

21.5-27.5 ב-yes דוקו וב-yesVOD

הטובים לסיף  

בכורה: יום רביעי, 24.5, בשעה 21:00 ב-yes דוקו וב-yesVOD.

שידור נוסף: מוצ"ש, 27.5, 22:45  

דוקאביב 2017 – התחרות הרשמית

סיפורה של שושלת הסייפים הותיקה מעכו ומאבקם להגיע לאולימפיאדת ריו בברזיל.

לפני 45 שנה, הקים חיים חתואל מועדון סיף בעירו, עכו, מתוך שאיפה להביא את בני הפריפריה, ״ישראל השנייה״, לעיסוק בספורט תחרותי במקום שיסתובבו ברחובות.

החיבור בין ישראלי ממוצא מרוקאי לבין הספורט האירופאי הרים הרבה גבות בזמנו, אך זה לא מנע ממנו להפוך את משפחתו לאימפריית סיף ישראלית מיתולוגית, אימפריה שהביאה למשפחה, לעכו ולישראל כבוד והכרה בארץ ובעולם. בני משפחת חתואל ייצגו את ישראל בארבע אולימפיאדות: לוס אנג'לס 1984, ברצלונה 1992, אטלנטה 1996 ובייג'ינג 2008.  הישג שנחשב לתקדים בספורט ההישגי הישראלי.

הבמאית ליאת מר מלווה את שושלת הסייפים העכואית באחד הרגעים הדרמטיים של המשפחה: חיים מאמן את שני ילדיו הבוגרים – מאור ודלילה, שניהם אלופי ישראל בסיף –  לקראת המשחקים האולימפיים בריו.

אלא שככל שהמתח לקראת האולימפיאדה עולה, גולש הדו-קרב אל החיים האמיתיים.

 

בימוי והפקה: ליאת מר | צילום: רואי רוט | עריכה: נעם עמית | ייעוץ עריכה: ארז לאופר | עיצוב פסקול: רונן נגל | מוזיקה מקורית: רן בגנו.

הסרט הופק עבור yes דוקו בתמיכת הקרן החדשה לקולנוע וטלוויזיה ובשיתוף קרן משפחת דובקין, מפעל הפיס וקרן פרידריך אברט, ישראל 2017


 

אני, יוסיין בולט | I am Bolt

בכורה: יום חמישי, 25.5, בשעה 22:00 ב-yes דוקו וב-yesVOD.

שידור נוסף: מוצ"ש, 27.5, 21:00  

הצצה מרתקת אל החיים האמיתיים של האיש המהיר ביותר בעולם.

"המטרה שלי היא להראות לאנשים בסרט איך חיי האמיתיים נראים… מה עברתי עד היום כדי להגיע לאן שהגעתי, העליות והמורדות, המחשבות והרגשות שלי", אומר בולט, "אני יודע שאנשים ברחבי העולם חושבים שהם כבר מכירים אותי אבל אני שמח שעכשיו יראו את האני האמיתי שלי".

באולימפיאדה האחרונה בברזיל הדהים בולט את העולם כשזכה בשלוש מדליות נוספות, שהצטרפו ל-9 מדליות זהב אולימפיות ועוד 11 מדליות זהב באליפויות העולם. האתלט היחיד בהיסטוריה שזכה 3 פעמים ברציפות במשחקים האולימפיים ב-3 מדליות זהב בריצות היוקרתיות ל-100 ול-200 מטר ובריצת שליחים 100X4 מטר (בייג'יניג 2008, לונדון 2012 וריו 2016)

והאתלט היחיד בהיסטוריה שזכה 3 פעמים באליפות העולם ב-3 מדליות זהב בריצות היוקרתיות ל-100, ל-200 מטר ובריצת שליחים 100X4 מטר (ברלין 2009, מוסקבה 2013 ובייג'ינג 2015).

הדוקו שלפנינו שמסופר ע"י בולט עצמו ומשתתפים בו גם פלה, ניימאר וסרינה ויליאמס, כולל צילומי וידאו אינטימיים משגרת חייו בבייג'ינג, ריו, לונדון, גרמניה וג'מייקה.

דיוקן עוצר נשימה של אגדת ספורט שלא נראתה כמוה בתולדות הספורט.

צפו בטריילר

במאים: בנג'מין וגייב טרנר (90 דק', ארה"ב, 2016)


 

הנפילה | The Fall   

בכורה: יום ראשון, 21.5, בשעה 22:00 ב-yes דוקו וב-yesVOD.

שידור נוסף: שישי, 26.5, 21:00  

אולימפיאדת לוס אנג'לס 1984 – גמר ריצת 3000 מטר לנשים. על קו הסיום ניצבות שתי אצניות מועמדות לניצחון אך שונות כל כך אחת מהשניה – מצד אחד מארי דקר, שיאנית עולם, מדליסטית אולימפית וספורטאית מוערצת בארה"ב, מצד שני זוּלה באדה מדרום אפריקה, שרצה יחפה ונאלצת להתמודד עם קולות המפגינים נגדה על רקע משטר האפרטהייד בארצה.

במהלך הריצה עקפה זולה באד את דקר ורצה בנתיב הפנימי אך כנראה לא הגבירה את מהירותה בהתאמה ולא דאגה שיהיה ביניהן יתרון של צעד שלם לפני העקיפה, כפי שנדרש במוסכמות האתלטיקה הקלה. כתוצאה מכך נתקלה דקר ברגלה של באד ונפלה. היא נפגעה במפרק הירך והוצאה מהמסלול בזרועות בן זוגה. הרגעים שלה מתייפחת בדרכה אל מחוץ לאצטדיון זכורים עד היום עם רגעי השיא של אולימפיאדת לוס אנג'לס.

באד שנפלה גם היא, סיימה במקום השביעי לאחר שנאלצה לסיים את הריצה על רקע שריקות הבוז של הקהל האמריקאי כלפיה.

במסיבת העיתונאים שלאחר האירוע האשימה דקר את באד בהתנגשות. בתחילה נפסלה באד עקב הכשלה אך לאחר צפייה בקלטת המרוץ היא הוחזרה שוב לתחרות. שנה לאחר מכן, כשחזרה שוב דקר להתחרות, היא נשאלה האם היא מתחרטת על תגובתה כלפי באד וענתה: "אני לא מרגישה שום סיבה להתנצל. טעיתי, כמו כל אחד אחר באותו מצב".

היום, 32 שנה אחרי התקרית הקשה על המסלול, מפגיש הסרט שלפנינו את השתיים למפגש מחודש וחושף את הסיפור האמיתי מאחורי מה שקרה, הפעם במילותיהן שלהן.

בימוי: דניאל גורדון (90 דק', בריטניה, 2016)

צפו בטריילר

"מבט מרתק על הצד המכוער וחסר התהילה של המשחקים האולימפיים" (The Guardian)

 

סופר-גירל | Supergirl

בכורה: יום שלישי, 23.5, בשעה 22:00 ב-yes דוקו וב-yesVOD.

שידור נוסף: שישי, 26.5, 22:35

נעמי קוטין נראית כמו ילדה יהודיה אורתודוקסית טיפוסית. משפחתה שומרת שבת, אוכלת אוכל כשר ואוטוטו נעמי גם תחגוג בת מצווה. אבל נעמי אינה ילדה רגילה. היא נחשבת ל"סופר-גירל" – ילדה ששוברת שיאי עולם בהרמת משקולות.

ההתנגשות בין שני העולמות היא שהופכת את הסיפור שלה לכל כך מיוחד. מצד אחד היא נלחמת להחזיק בתואר שלה, בעודה מנווטת בין מהמורות גיל ההתבגרות וההגבלות הדתיות החלות עליה ומהצד השני נשקפת סכנה לבריאותה העתידית ולקריירה שלה כמרימת משקולות.

הסרט שמתעד את חייה ואת חיי משפחתה התומכת לפני, במהלך ואחרי התחרויות מרכזיות, מביא סיפור מיוחד ומרגש על ילדה שנולדה עם כוחות חיצוניים יוצאי דופן וכעת צריכה למצוא גם את הכוחות הפנימיים כדי לשרוד בחיים הקשים שעוד מצפים לה.

בימוי: ג'סי אוריט  (80 דק', ארה"ב, 2017)

צפו בסצינה מהסרט

 

עוד ישודרו:

 

גרג לוגניס: שוב על המקפצה  | Back On Board: Greg Louganis

יום שני, 22.5, בשעה 22:00 ב-yes דוקו וב-yesVOD.

סיפור חייו הדרמטי של גרג לוגניס, שנחשב לקופץ למים הגדול ביותר בכל הזמנים.  

כבר בתחילת שנות העשרה לחייו, לוגניס, ילד מאומץ ודחוי חברתית, הפגין יכולות פנומנליות בקפיצה למים. עד מהרה הפך לכוכב עולה. במהלך שנות ה-70 וה-80, הוא הפך כבר לחסר מתחרים על המקפצה וזכה בארבע מדליות זהב.  אבל הרבה דברים התרחשו בחייו בשנות הניצחון הללו ובעשורים לאחריהן, והוא התמודד עם לא מעט אתגרים: בגלל השמועות על נטייתו המינית, חברות שנוהגות לתת תמיכה נדיבה לאלופים אולימפיים ברמה שלו תמורת פרסום נמנעו מלקחת את שירותיו; הבן-זוג/מנהל שלו הרס את הביטחון הכלכלי שלו; והדיאגנוזה שהוא נושא את נגיף ה-HIV, איימה לגדוע את הקריירה שלו.

בשיאה של הדרמה, באולימפיאדה בסיאול ב-1988, ששה חודשים אחרי שהוא מקבל את הבשורה המרה שהוא נשא, לוגניס חובט את ראשו במקפצה, ודמו הנגוע זורם במים. רק מספר שנים לאחר מכן, הוא יוצא מהארון במסיבת עיתונאים ומספר שהוא הומו עם HIV.  היום, כשהוא רחוק מהעין הציבורית ונאבק לעמוד בתשלומי המשכנתא שלו, שב האתלט העילוי הזה לספורט שלו, ומשמש כמאמן ומנטור לקבוצה האולימפית של ארה"ב. האם תהא זו ההזדמנות הגדולה שלו להשיב לעצמו את המוניטין ואת הביטחון הכלכלי מהם נהנה בשיא הקריירה המפוארת שלו?

בימוי: שריל פורג'אניק (90 דק', ארה"ב, 2015)

 

כרים עבדול ג'באר: מיעוט של אחד | Kareem: Minority Of One

יום שני, 22.5, בשעה 20:35 ב-yes דוקו וב-yesVOD.

לכרים עבדול ג'באר השפעה שאין שנייה לה על עולם הכדורסל. בפעם הראשונה מאז פרישתו כשחקן פעיל הוא מספר את סיפור הקריירה המופלאה שלו.

פרדיננד לו אלסינדור ג'וניור נולד בעיר ניו-יורק ב-1947. אחרי שהוביל את קבוצת הכדורסל של התיכון שלו לזכייה בשלוש אליפויות ברציפות, האתלט, בגובה 2.18 מ' נדד מערבה, שם כיכב בקבוצה של אוניברסיטת UCLA, קבע שיאים רבים וקטף שפע פרסים. הוא גם לא חמק ממחלוקות, והרגיש מחוייב לדבר על נושאים תרבותיים ופוליטיים.

בהמשך דרכו גוייס ל-NBA (למילוואקי באקס), ואחרי שזכה באליפות, אלסינדור החליט לשנות את שמו לכרים עבדול ג'באר, כתזכורת לחשיבות המסורת האיסלאמית בהיסטוריה האמריקאית, וכצאצא למשפחת עבדים.  ב-1974 הצטרף ללוס אנג'לס לייקרס, אז הפך למפורסם בעולם כולו (מאוחר יותר התחבר למג'יק ג'ונסון) והביא את הקבוצה להישגים חסרי תקדים.

ב-1989, אחרי 20 עונות בכדורסל המקצועי, ג'באר פרש כשבאמתחתו 38,387 נקודות – שיא של כל הזמנים בו הוא מחזיק עד היום. בעזרת קטעי ארכיון רבים ונדירים, ומגוון של פונקציונרים מעולם הכדורסל המקצועי, מביא הסרט דיוקן מרתק ומרגש של אחד הספורטאים הגדולים ביותר של זמננו.

השחקן ליב שרייבר ("ריי דונובן") עושה את הקריינות. (ארה"ב, 2015)

 

מילד רחוב לאלוף סקייטבורד | I Am Thalente

יום חמישי, 25.5, בשעה 19:45 ב-yes דוקו וב-yesVOD.

ט'אלֶנְטֶה בִּיֶילַה, מהעיר דרבן שבדרא"פ, עומד להיות בן 18.  עכשיו עליו להחליט מה הוא רוצה לעשות "כשיהיה גדול". מגיל תשע הוא הומלס, אינו יודע קרוא וכתוב, כך שהאפשרויות שלו מוגבלות. כשהיה בן 8, הסקייטבורד הראשון שלו הפך למפלט מהמציאות הקשה בבית,ונתן לו דרך לבטא את עצמו ולהתקרב לקהילה של חברים שהפכה לו למשפחה. הסקייטבורד הפך לכוח המניע שלו בחיים ברחובות דרבן.

קטע וידאו שרץ ברשת ובו נראה ט'אלנטה בפעולה, לכד את עינו של הסקייטר המקצועי קני אנדרסון. אנדרסון מציע לקחת אותו תחת חסותו ולהביא אותו לאמריקה. ט'אלנטה שם מבטחו באנדרסון, ומעמיד את ליבו ונשמתו למבחן: האם יצליח להתעלות מעל נסיבות חייו הקשות ולעצב את עתידו?

בימוי: נטלי ג'ונס (77 דק', ארה"ב/דרא"פ, 2016)

 

חלומות בארסה | Barca Dreams

יום שלישי, 23.5, בשעה 20:55 ב-yes דוקו וב-yesVOD.

הסרט חלומות ברסה לוקח אותנו לסיפורו המדהים של אחד ממועדוני הכדורגל הפופולאריים ביותר בעולם – FC Barcelona: עם הכוכב הבלתי-מעורער שלה, שחקן הכדורגל הטוב  בכל הזמנים – ליאונל מסי; עם המאמן המפורסם פֶּפּ גוארדיולה; עם יוהאן קרויף, השחקן ההולנדי שעשה מהפיכה בברצלונה. הסרט בוחן את הדרך הארוכה לתהילה ולהצלחה שעשה דור הכוכבים של מסי, הרננדז ואיניֶיסטה, וחושף את הסודות של של המועדון החזק, הקשורים באוהדים מכל העולם כמו גם בזהות הקטלונית.   

במאי: ג'ורדי לומפרט (120 דק, ספרד, 2015)

 

לגדל אלופים בגרמניה | I Will Not Lose

יום ראשון, 21.5, בשעה 23:00 ב-yes דוקו וב-yesVOD.

פסטיבל ברלין 2014. מזרח-גרמניה (מה שכּוּנה ה-GDR) היתה אמנם מדינה קטנה, אבל היא נחשבה לאחת המובילות בעולם בגידול אלופי ספורט. במאית הסרט, סנדרה קאוּדֶלְקָה, היתה בעצמה אחת מהאתלטיות המובילות של המדינה, ובגיל צעיר מאד הפכה לחלק מתכנית הספורט האינטנסיבית של הרפובליקה המזרח-גרמנית, תכנית שדחפה את משתתפיה לגבולות הפיזיים והמנטליים שלהם, אם לא מעבר לכך.  

למרות שספורט לא ממש עניין אותה בזמנו, היא התגלתה כצוללנית מוכשרת. הזיכרונות שלה מהאימונים המפרכים והשנואים שעברה מידי יום ביומו רודפים אותה עד היום. כיצד היו חייה נראים לו נפילת החומה לא היתה משחררת אותה מהלחץ המטורף להצליח? בסרט היא יוצאת לחפש את עמיתיה הספורטאים – כולם אלופי ספורט נודעים – ופוגשת ארבעה אנשים עם ביוגרפיות שונות לגמרי: בריטה באלדוס, 3 פעמים אלופת אירופה בצלילה; אינס גיפל, שאוחזת בשיא עולם במירוץ שליחים;  אודו בייאר, אלוף אולימפי בהדיפת כדור ברזל; ומריטה קוך, מחזיקת שיא עולם בריצת 400 מטר.

בימוי: סנדרה קאודלקה (גרמניה/הולנד, 2014)


קווין דוראנט: אחרי הפלייאוף | Kevin Durant: The Offseason

יום חמישי, 25.5, בשעה 21:05 ב-yes דוקו וב-yesVOD.

תיעוד עצמי מרתק של חייו של כוכב הכדורסל קווין דורנט, מקבוצת אוקלוהומה-סיטי ת'אנדר – מרגע סיום עונת ה-NBA במאי, ועד התייצבותו במחנה האימונים לעונה הבאה בסוף ספטמבר.

מצלמות ומיקרופונים מלווים את דורנט במשך הקיץ כולו, ואלה מביאים מבט ללא פילטרים על מה שעובר על אחד השמות הגדולים ביותר בעולם הכדורסל מהרגע שמסתיימת עונת הכדורסל המקצוענית התובענית והמפרכת, ועד תחילתה של העונה הבאה.

בימוי: ברנדן ואמט מאלוי ( דק', ארה"ב, 2014)

 

רונאלדו | Ronaldo

יום שני, 22.5, בשעה 23:25 ב-yes דוקו וב-yesVOD.

הצצה נדירה לחייו של אחד הספורטאים המפורסמים בעולם, כריסטיאנו רונאלדו. הסרט חושף רגעים אינטימיים בחיי הכדורגלן עם משפחתו, האוהדים (והמעריצות) וגם אל מול יריבו המר על כר הדשא, ליאו מסי. במאי: אנתוני וונקה (89 דק', אנגליה, 2015)

 

ממלכת עדני

יום רביעי, 24.5, בשעה 23:00 ב-yes דוקו וב-yesVOD.

בלב העיר רחובות שוכנת לה שכונת מרמורק. בתיה קטנים וצנועים, תושביה יוצאי תימן ועיקר גאוותם היא קבוצת הכדורגל של השכונה – הפועל מרמורק. את הקבוצה מנהל מזה 40 שנים המנהל המיתולוגי  חנן עדני. שחקנים באו והלכו, מאמנים הוחתמו ופוטרו –  ורק הוא נשאר בחדרו הקטן שבאצטדיון, שם הוא ישן, ער ובעיקר שולט בקבוצה ביד רמה.

עדני, 73, הוא שועל קרבות ותיק. ניסיונות רכישה של בעלים חדשים (בהם הזמר איל גולן, יליד השכונה ושחקן הקבוצה לשעבר, שהיה לו לאחרונה עימות מתוקשר עם עדני) – אינם מפחידים אותו. גם לא מרד אוהדים. הדבר היחיד שמטריד אותו היא האפשרות שיום יבוא ויאלץ להפקיד את המפתחות בידיים חדשות. הבמאי ראובן ברודסקי (זוכה דוקאביב 2012 עם "הום מובי", ופרס השופטים בדוקאביב 2015 "שבעה ימים בסנט פטרסבורג") משרטט ברגישות את דיוקנו  של האיש השנוי במחלוקת, שמוגדר לעצמו ולעולם דרך אהבתו היחידה והנצחית – הפועל מרמורק.

בימוי: ראובן ברודסקי  (ישראל, 2015)

 

במוצאי חג השבועות אנחנו מציגים סרט ישראלי חדש על תרבות הצריכה הישראלית והשלכותיה:

 

עוד

בכורה: יום רביעי, 31.5, בשעה 21:00 ב-yes דוקו וב-yesVOD.

שידור נוסף: מוצ"ש, 3.6, 21:00   

סיפורה של תרבות הצריכה הישראלית.

קשה להצביע על הנקודה המדויקת בה הפכה ישראל ממדינה שהושתתה על חזון סוציאליסטי למדינה המקדשת ללא עוררין את משולש הקסמים הקפיטליסטי של "עבוד-קנה-זרוק".

התרגום של אורח החיים האמריקאי הפזרני והמופרז למדינה ששטחה כשטחו של פארק שעשועים קטן בטקסס יוצר תהליך מואץ, תוסס וצפוף שאין שני לו בעולם.

האם מדובר בפשטות בחלק מתהליך גלובלי-עולמי, או שמא למצבה הייחודי של ישראל כ"מדינה קטנה ומוקפת אויבים" יש יד בכך?  האם האיום הביטחוני המתמיד, ואווירת ה"אכול ושתה כי מחר נמות" מביאים אותנו לחיות ולקנות את הרגע ביתר שאת? האם אנחנו מפצים על ימי הצנע של ראשית המדינה? מדוע הבנקים והרשויות מעודדים צריכת יתר? ואיך כל זה קשור לאוברדרפט שבו מצוי כל ישראלי שלישי?

 

בהשתתפות העיתונאי מתן חודורוב, ראש עיריית ראשל"צ לשעבר מאיר ניצן, הסטנדאפיסטית שיר ראובן, העיתונאית צליל אברהם, הסופר והמשורר יאיר אסולין, ההיסטוריון ד"ר אלון גן ועוד.

 

יוצר הסרט: אייל דץ | בימוי: ניצן גלעדי | תסריט ותחקיר: אייל דץ | הפקה: אריק ברנשטיין וגיל סימה – עלמה הפקות.

הסרט "עוד" הופק עבור yes דוקו בתמיכת הקרן החדשה לקולנוע וטלוויזיה והמשרד להגנת הסביבה,

ישראל 2017

 

* * *

 

4 המלצות העורכים מהיבול הבינלאומי:

 

הביטלס: שמונה ימים בשבוע – שנות ההופעות  

The Beatles: Eight Days a Week – The Touring Years

בכורה: יום חמישי, 18.5, בשעה 22:00 ב-yes דוקו

וב-yesVOD.  שידור נוסף: מוצ"ש, 20.5, 22:00   

דוקאביב 2017

הלהקה שאתם מכירים. הסיפור שאתם לא מכירים.

ב-9 לפברואר 1964, בשעה 8:12 בערב, אחרי הפסקת פרסומות, עלו ארבעה צעירים מליברפול לבימת התכנית של אד סאליבן ושינו את התרבות הפופולארית לנצח. בשנתיים שלאחר מכן, עד אוגוסט 1966, הם יופיעו 166 פעמים ב-15 מדינות וב-90 ערים מסביב לעולם. השנים הללו, עם מסעות ההופעות יוצאי הדופן, מתועדים בסרטו החדש של זוכה האוסקר® רון האוורד ("נפלאות התבונה"), תוך שימוש בחומרי ארכיון מרהיבים ונדירים שלא נראו קודם לכן.

בימוי: רון האוורד (137 דק', בריטניה, 2016)

צפו בטריילר

 

אואזיס: סופר-סוניק | Supersonic

בכורה: יום ראשון, 28.5, בשעה 22:00 ב-yes דוקו וב-yesVOD.

שידור נוסף: מוצ"ש, 3.6, 22:00  

דוקאביב 2017

"אואזיס היא כמו פרארי. כיף להסתכל עליה, כיף לנהוג בה, ומדי פעם היא יוצאת משליטה" (ליאם גאלגר).

המפיקים של הסרט איימי, שזכה השנה באוסקר®, מציגים את סיפור נסיקתם המטאורית של האחים ליאם ונואל גאלגר, שהקימו את להקת הרוק האגדית אואזיס, ונודעו לא רק בשל המוסיקה פורצת הדרך שלהם, אלא גם בשל יחסי האהבה-שנאה הקיצוניים והמתוקשרים שביניהם.

הסרט משרטט את קורות הלהקה בעיקר בימי השיא שלה – בסוף שנות ה-90, מביא קטעי ארכיון נדירים ומסתיים ברגע השיא של אואזיס בהופעות הענקיות שלה, חסרות התקדים בגודלן, בפארק נבוורת'.

בימוי: מאט וויטקרוס (122 דק', ארה"ב, 2016)

צפו בטריילר


 

אמא נרצחה לי | Mommy Dead and Dearest

בכורה: יום שני, 29.5, בשעה 22:00 ב-yes דוקו ומה-17.5 ב-yesVOD.

שידור נוסף: שישי, 2.6, 22:30  

דוקאביב 2017, פסטיבל SXSW 2017.

סרט פשע אמיתי מלא סודות ותהפוכות שכמותו עוד לא ראיתם.

די די בלנשרד וביתה הנכה ג'יפסי חיו חיים שקטים ושלווים בספרינגפילד, מיזורי. הם גרו בבית שנבנה במיוחד עבורם ע"י עמותה שעוזרת לנזקקים עקב הפיגור השכלי והמחלה הסיעודית ממנה סבלה, לכאורה, ג'יפסי בת ה-19. אימה טיפלה בה במסירות, דאגה לכל צרכיה והקהילה שבה חיו נרתמה גם היא לעזרתן.

סטטוס מפתיע שפורסם ביוני 2015 בחשבון הפייסבוק של האם וביתה, היה הסדק הראשון בפרשה המסתורית והמרתקת הזו. בסטטוס נכתב "הכלבה מתה". שעה לאחר מכן התפרסם משפט נוסף – "שחטתי את החזירה השמנה ואנסתי את ביתה התמימה. הצרחות שלה היו כל כך חזקות". שוטרים שהגיעו לבית של השתיים מצאו את האם שרועה על המיטה ועל גופה דקירות רבות. הבת לא נמצאה ונחשבה נעדרת למשך 24 שעות. לבסוף מצאו אותה השוטרים בוויסקונסין עם מי שהתגלה כבן זוגה, אותו הכירה באינטרנט – ניקולס גודיג'ון, בן ה-26.

משלב זה מקבל הסיפור תפנית חדה, כשבמהלך חקירתה התברר לשוטרים שהבת כלל אינה בת 19 אלא בת 26 ומעולם לא היתה חולה. אימה שסבלה מ"תסמונת מינכאוזן ע"י שליח" (תסמונת שבה הסובל מ"מינכאוזן" פוגע בקרוב אחר כדי לקבל תשומת לב) פגעה בה במזיד, סגרה אותה שנים בביתה והכריחה אותה להעמיד פני נכה ומפגרת כדי לזכות באהדה ובמענקים כספיים מהקהילה ומארגוני סיוע שונים.

סיפור הפשע האמיתי המפתיע הזה, שתחילתו בפייסבוק, יצר סערה גדולה ברשת ובעקבותיו קמו קבוצות פייסבוק ייעודיות רבות שחבריהן מנסים עד היום להבין מה בדיוק קרה בבית משפחת בלנשרד ולענות על התשובות שעדיין נשארו לא פתורות.

בימוי: ארין לי קאר ("תיק השוטר הקניבל: פשעי מחשבה") (82 דק', ארה"ב, 2017)

צפו בראיון עם יוצרי הסרט

 

האור הלא נכון | The Wrong Light  

בכורה: יום ראשון, 7.5, בשעה 22:00 ב-yes דוקו וב-yesVOD.

שידור נוסף: שישי, 12.5, 22:30  

בצפון תאילנד פועל בית המחסה COSA לנשים שהצליחו להימלט מעבודה בזנות בבתי הבושת המקומיים.

בית המחסה ממומן ע"י הארגון הבינלאומי – "Hands Across The Water", שמגייס כספים למען נוער בסיכון בתאילנד ובראש בית המחסה עומד אקטיביסט כריזמטי בשם מיקי טרות'זה.

יוצרי הסרט יוצאים לצלם סרט על הארגון ההומניטרי, על המקלט המיוחד שמספק קורת גג, מזון וחינוך לעשרות צעירות ועל מיקי טרות'זה העומד בראשו. אך למרבה ההפתעה, ככל שהצילומים מתקדמים מתחילים להיווצר סדקים בסיפור ההומניטרי הזה שמקבל תפנית מחרידה.

כעת הבמאים מבינים שהסיפור האמיתי שהוצג להם אינו אלא סיפור אפל מאד.

בימוי: ג'וסי סוונטק הייץ ודייב אדמס (80 דק', ארה"ב/תאילנד, 2016)

 

7 במאי – 13 במאי

 

האור הלא נכון | The Wrong Light  

בכורה: יום ראשון, 7.5, בשעה 22:00 ב-yes דוקו וב-yesVOD.

שידור נוסף: שישי, 12.5, 22:30  

ראה עמ' 16

אזהרה: התרופה הזאת יכולה להרוג אותך |

Warning: This Drug May Kill You

בכורה: יום שני, 8.5, בשעה 22:00 ב-yes דוקו ובבכורה מה-2.5 ב-yesVOD.  שידור נוסף: שישי, 12.5, 22:30  

 

פסטיבל טרייבקה 2017

הבמאית פרי פלץ, שהפיקה את הסרט "שתייה בסיכון", ממשיכה לעסוק בנושא ההתמכרויות – הפעם עוסק סרטה בשימוש הנרחב של צעירים במשככי כאבים.

הסרט "אזהרה: התרופה הזאת יכולה להרוג אותך" מביא מבט נוקב על ההשפעה ההרסנית של ההתמכרות למשככי כאבים בקרב צעירים בארה"ב. ארבע משפחות, שחייהם נהרסו בגלל אותה התמכרות, שהחלה ממרשם תמים וחוקי למשככי כאבים מביאות את סיפורן האישי והמרגש.

מבט מאיר עיניים על התופעה ההולכת וגדלה ועל המחיר הכבד שהיא גובה מהקורבנות שלה ומבני משפחותיהם.

בימוי: פרי פלץ (58 דק', ארה"ב, 2017)


 

לילך: החיים שאחרי

בכורה: יום רביעי, 10.5, בשעה 21:00 ב-yes דוקו וב-yesVOD.

שידור נוסף: מוצ"ש, 13.5, 22:30  

ראה עמ' 5

 

14 במאי – 20 במאי

 

זעקות מסוריה | Cries from Syria

בכורה: יום ראשון, 14.5, בשעה 22:00 ב-yes דוקו וב-yesVOD.

שידור נוסף: שישי, 19.5, 22:30

פסטיבל סנדאנס 2017

תיעוד מצמרר של אזרחים שניסו להילחם למען מולדתם, אך עד מהרה מצאו עצמם במלחמת אזרחים מדממת שממוטטת את מדינתם האהובה.

עם פרוץ ה"אביב הערבי" ב-2011, האמינו גם הסורים שיוכלו סוף סוף להביא לסיומן את 40 שנות שלטון הדיקטטורה הברוטלית של אסד. אך במקום זה, מאמציהם הביאו לתוצאות ההפוכות. הממשל החל להעניש את המתנגדים מהאופוזיציה ולהפגין כלפיהם וכלפי ילדיהם מדיניות אכזרית של עינויים עד שלבסוף התפתחה בסוריה מלחמת אזרחים עקובה מדם. האנשים שנלחמו למען החופש שלהם מוצאים עצמם, כבר למעלה מ-5 שנים, במשבר הומניטארי קשה – מניתוק מקורות אספקת המזון ועד שימוש בנשק כימי ותקיפות מהאוויר של בתי חולים ובתי ספר.

מאות שעות שצולמו ע"י מפגינים ועיתונאים סוריים ועדויות ממקור ראשון של פעילים וילדים סורים לצד גנרלים לשעבר – קובצו לידי סרט הופך קרביים, שמציג ללא פילטרים את הזוועות שקורות ממש כאן, מעבר לגבול, בעוד העולם (וישראל) – נאלמים דום.

קריינות: הלן מירן

בימוי: ייבגני אפנבסקי (112 דק', ארה"ב/סוריה/צ'כיה, 2017)

צפו בטריילר

 

 


הפלות: סיפורים שנשים מספרות

Abortion: Stories Women Tell

בכורה: יום שני, 15.5, בשעה 22:00 ב-yes דוקו

ובבכורה ב-yesVOD מה-4.4. שידור נוסף: שישי, 19.5, 21:30

סרט מעורר מחשבה על אחד הנושאים השנויים ביותר במחלוקת בימינו: ההפלות.

מאז קביעתו של בית המשפט העליון בארה"ב ב-1973 שזכותה של האישה לבחור האם לבצע הפלה או לא, נושא ההפלות לא יורד מהדיון הציבורי ונשאר עד היום אחד הנושאים הכי שנויים במחלוקת בארה"ב. בשנים האחרונות, מדינות רבות הטילו הגבלות על ביצוע הפלות, כולל במיזורי שבה, לדוגמא, יש רק מרפאת הפלות אחת שנשארה פתוחה בכל המדינה.

הבמאית זוכת הפרסים, טרייסי דרוז טראגוס ("ריץ' היל") מציגה באור חדש את הנושא מעורר המחלוקת  הזה ומתמקדת לא בעימות סביבו אלא יותר בנשים עצמן. במרכז הסרט מרפאת הנשים Hope Clinic שעל גבול מיזורי-אילינוי. הנשים המגיעות למרפאה נאלצות להתמודד עם הריונות לא מתוכננים, כשלצידן אנשי הצוות הרפואי במרפאה ומולם אקטיביסטים, שמנסים לשנות גורלות.

סרט המראה כמה כוח נדרש לנשים בימינו כדי שיוכלו להתגבר בעצמן על נסיבות מורכבות ולא צפויות של החיים.

בימוי: טרייסי דרוז טראגוס (67 דק', ארה"ב, 2017)

צפו בטריילר

 

לרגל פסטיבל דוקאביב 2017 המתקיים השבוע, נשדר ערב מיוחד עם הסרטים הזוכים של yes דוקו מהשנים האחרונות –

 

מוות בבאר שבע

יום רביעי, 17.5, בשעה 22:00 ב-yes דוקו וב-yesVOD.

זוכה פסטיבל דוקאביב 2016

ב-18 לאוקטובר 2015, בעיצומה של אינתיפאדת היחידים, נכנס מחבל חמוש באקדח וסכין לתחנה המרכזית בבאר-שבע. במשך 18 דקות, יאבדו את חייהם חייל גולני עמרי לוי והַבְטום זרהום, אריתראי שהתבצע בו לינץ' כי נחשד בטעות כמחבל.

כרשומון מותח, חושף הסרט – דקה אחר דקה – את מאורעות אותו יום טראגי. כך נחשף גם סיפורם של אנשים שנקלעו למקום הלא נכון ברגע הלא נכון.

עדויות האנשים שהיו שם באותו יום, משולבות בתיעוד האירוע ע"י מצלמות האבטחה הרבות שפרושות בתחנה המרכזית ובחנויות. כך מתקבלת תמונה מפתיעה ומורכבת, שמפרקת את המושג לינץ' כמו גם היכולת שלנו להבין ולשפוט את מה שקרה באותן דקות גורליות.

ההתמקדות המועצמת ברגע הזה הופכת אותו לרגע מכונן לחברה שלנו, רגע ששווה לעצור בשבילו ולהקדיש לו תיעוד קולנועי ששואל שאלות קשות.

בימוי: טלי שמש ואסף סודרי (52 דק', ישראל, 2016)

 

הסודות של איידה

יום רביעי, 17.5, בשעה 20:25 ב-yes דוקו וב-yesVOD.

זוכה פרס הקהל פסטיבל דוקאביב 2016; מחביבי הקהל – פסטיבל hotdocs 2016;

שבעה עשורים של שקרים והסתרות מגיעים לקיצם.

כשהבמאי אלון שורץ מגלה לדוד שלו יצחק סוד ששמר מפניו במשך 40 שנה – חיי המשפחה במושב הפסטורלי מתהפכים על פניהם.

מתברר שלדוד יצחק – שנולד במחנה העקורים בֶּרגן-בֶּלזן בשנת 1945 והגיע כתינוק יתום לאימוץ בישראל – יש אח בקנדה, שֶׁפְּסֶל, עליו מעולם לא ידע.

אך האיחוד בין שני האחים הוא רק תחילתו של מסע מלא תפניות מפתיעות, שבמרכזו עומדת אישה מסתורית אחת – אַיְידה, אמם של השניים.

כששני האחים מגיעים לבית האבות ליד מונטריאול בו מתגוררת איידה, שפוגשת לראשונה את שני בניה יחדיו, הם מנסים לפזר את הערפל האופף את עברם המשפחתי: מיהו אביהם? מדוע שלחה את יצחק לישראל וניתקה קשר עם שפסל? כיצד בכלל הגיעה למחנה העקורים? והאם קיימים ילדים נוספים אותם היא מסתירה?

את התשובות המטלטלות לשאלות האלה, האחים לא יצליחו לחלץ ממנה בקלות, אבל מה שבטוח הוא שחייהם לא ימשיכו להיות עוד כפי שהיו.  

בפעם הראשונה על המסך, תוך שימוש בארכיונים נדירים, נחשף, דרך קורותיה של המשפחה,  סיפור התקומה של אנשי מחנות העקורים – סיפורם של אלו שעד היום סוחבים את השלכות התקופה הדרמטית הזו; וגם של אלו שבחרו לחגוג את החיים, לרקוד, לקיים חיים מלאי תשוקה, ולהמשיך הלאה אל עבר העתיד במקום להביט אחורה.

בימוי: אלון שוורץ (90 דק', ישראל/גרמניה/ארה"ב, 2016)

 

עד קצה הזריחה

יום רביעי, 17.5, בשעה 17:40 ב-yes דוקו וב-yesVOD.

זוכה פסטיבל דוקאביב 2015; סרט התעודה באורך מלא הטוב ביותר – פרסי הקולנוע הדוקומנטרי הישראלי 2015; סרט הפתיחה – פסטיבל Visions Du Reel;

אמו של הבמאי סילבן ביגלאייזן היא בת 95, אך בתוך ראשה היא עדיין בת עשרים – צוחקת, מעשנת, שרה ומנשקת. היא מרותקת למיטה והוא מבלה לצדה שעות של קרבה, הנעות בין צלילות מוחלטת ודעתנית לבין רגעים של אובדן זיכרון, שבהם היא משתמשת בשפה אחרת: שפת הליטוף. סרט שופע הומור, שמחה ואופטימיות, גם כשהוא נוגע באפשרות הפרידה הקרובה. "אני תמיד נלחמת", אומרת האם. "תמיד יש משהו ששווה בעבורו להחזיק מעמד".

בימוי: סילבן ביגלאייזן (ש/ל, 70 דק', עברית/צרפתית, ישראל/בלגיה, 2015)

 

תקופת מבחן

יום רביעי, 17.5, בשעה 18:50 ב-yes דוקו וב-yesVOD.

זוכה פסטיבל דוקאביב 2014

הבמאית אביגיל שפרבר מכניסה אותנו הביתה: לחייה כדתייה תל-אביבית, המתמודדת עם גידול ילד משותף עם בת הזוג לשעבר ונמצאת בחיפוש מתמיד אחר אהבה; לבית הוריה, הרב פרופ' דניאל שפרבר ואשתו חנה, ילידת שיקגו, המתגוררים ברובע היהודי בירושלים; למערכות היחסים בינם לבין תשעת ילדיהם הבוגרים, שכל אחד מהם בחר בדרך ייחודית – בין אם מדובר בחזרה בשאלה, בהתחרדות, בחיים ללא נישואין או בנטיה מינית שונה; ולחייה של אריאלה (25), הילדה העשירית, נערה אתיופית, שאומצה בגיל 4 ע"י ההורים, אך כבר בהתבגרותה היה ברור שהיא מציבה קשיים מסוג אחר בפני המשפחה: אלכוהול, גנֵבוֹת, הריונות לא רצויים, נסיונות התאבדות ובית-כלא.

כיצד מתמודדים ההורים ושאר בני המשפחה עם האתגרים שמציבה בפניהם אריאלה? האם הם מצליחים לאהוב אותה ללא תנאי? האם החסד המקורי שבאימוץ יעמוד בכל התלאות?

באומץ ובעדינות, תוך שימוש באסתטיקה קולנועית מעוררת התפעלות, מציגה לנו שפרבר פסיפס יוצא דופן של דמויות, וטוֹוָה דיוקן מרגש של משפחה דתית שוברת מוסכמות.

בימוי: אביגיל שפרבר (90 דק', ישראל 2014)


 

רקדנית, עמוד וסרט

יום רביעי, 17.5, בשעה 23:00 ב-yes דוקו וב-yesVOD.

זוכה פסטיבל דוקאביב 2013

האגדה מספרת שהכול התחיל בזמן מלחמת העולם השנייה באוהלי הברזנט כשכוכבניות ה"פין אפ" הגיעו לחזית. הסיבה האמתית נעוצה בנעלי העקב, אלה הרקיעו שחקים ובמועדוני החשפנות של שנות השמונים כבר ניצב לו עמוד נירוסטה במרכז הבמה – שיהיה לרקדניות במה להיאחז. ואז אחת הסתובבה, שנייה טיפסה שלישית התהפכה וריקוד חדש נולד – ריקוד על עמוד. סגנון הריקוד הזה שהחל את דרכו כאמצעי יעיל לבדר ולפתות גברים, זוכה בשנים האחרונות להכרה כספורט וכביטוי אמנותי של ממש וככלי להעצמה לנשים רבות.

הסרט "רקדנית, עמוד וסרט" מתעד את נטע לי לוי , אלופת אירופה לרקדניות מקצועניות בריקוד על עמוד לשנת 2011. יוצר הסרט מתלווה אליה במסע תיעודי רב תהפוכות בדרכה לתואר הנכסף ומראה לנו –תוך שהוא בוחן מחדש את הגדרת היחסים שבין גיבור תיעודי למתעד , אישה ואמנית עכשווית כנה וסוערת שמתנהלת בין הציפיות של העולם שממנו באה, לבין הקודים החברתיים הסותרים של העולם התל אביבי שהיא חלק ממנו היום. בלי להתנצל ובלי להתקרבן. בדרכה שלה קוצרת נטע לי תהילה אך גם משלמת מחיר ולצופים היא מראה שהיום גם בחורה בלבוש מינימאלי ועקבים יכולה להיות עשויה בדיוק מאותם חומרים שמהם עשויים אלופים.

בימוי: ישרי הלפרן. (55 דק', ישראל, 2013)

 

HOME MOVIE

יום רביעי, 17.5, בשעה 24:00 ב-yes דוקו וב-yesVOD.

זוכה פסטיבל דוקאביב 2012

סרט אינטימי ונוגע ללב, שמתעד את השלב האחרון והמכריע בהתפרקות משפחתו של הבמאי – אחת מבין רבות שלא עברו את מבחן ההגירה לישראל.

הדבר האחרון שמונע את התפרקותה הסופית של המשפחה, יוצאת רוסיה, זו דירת קרקע ירושלמית קטנה, בה הספיקה לנטוע שורשים.  האֵם עזבה את הבית ועברה לגור עם בן-זוג חדש. אך כאשר גם האב עוזב, הדירה הופכת לנטל כלכלי כבד ולא מוצדק.  המשפחה ניצבת בפני דילמה דרמטית: האם להשכיר את הדירה, או – כנגד כל השיקולים הפרקטיים – להשאיר אותה כעוגן אחרון של בית ושייכות?

ההחלטה נדחית עד תום השיפוצים.

בימוי: ראובן ברודצקי (60 דק', ישראל, 2012)


 

* * *

 

הביטלס: שמונה ימים בשבוע – שנות ההופעות  

The Beatles: Eight Day a Week – The Touring Years

בכורה: יום חמישי, 18.5, בשעה 22:00 ב-yes דוקו וב-yesVOD.

שידור נוסף: מוצ"ש, 20.5, 22:00   

ראה עמ' 14

 

21 במאי – 27 במאי



 

28 במאי – 3 ביוני

 

אואזיס: סופר-סוניק | Supersonic

בכורה: יום ראשון, 28.5, בשעה 22:00 ב-yes דוקו וב-yesVOD.

שידור נוסף: מוצ"ש, 3.6, 22:00  

ראה עמ' 14

 

אמא נרצחה לי | Mommy Dead and Dearest

בכורה: יום שני, 29.5, בשעה 22:00 ב-yes דוקו ומה-17.5 ב-yesVOD.

שידור נוסף: שישי, 2.6, 22:30  

ראה עמ' 15

 

עוד

בכורה: יום רביעי, 31.5, בשעה 21:00 ב-yes דוקו וב-yesVOD.

שידור נוסף: מוצ"ש, 3.6, 21:00

ראה עמ' 12

 

יש לבדוק גם

המשטר

המשטר The Regime "המשטר" ("The Regime") היא דרמה פוליטית מבית HBO. הסדרה נכתבה והופקה על …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.