יום שישי , אפריל 19 2024
צילום יחצ

ההחלטה

"ההחלטה" סדרת תעודה בהנחיית מירי נבו ואלי אילדיס

מדילמה גורלית למסע משנה חיים 

מיום רביעי 15.2 בשעה 21:00 בערוץ 10

סדרת תעודה בהובלת מירי נבו ואלי אילדיס – מסע רגשי שמתחיל בדילמה ומסתיים בהחלטה דרמטית. סדרת תעודה שלוקחת אנשים למסע רגשי של 48 שעות כדי לקבל החלטה משנת חיים.
במרכז כל פרק עומד אדם שלפניו דילמה גורלית – יחד הם יעברו דרך תחנות משמעותיות שיציפו את השיקולים לקבלת החלטה. בתום התהליך, מול הקרובים לו ביותר, הוא יצטרך להכריז על החלטתו לפני משפחתו.

זהו פורמט דוקומנטרי מקורי בפיתוח של סטודיו גלאם עם ערוץ 10

בסדרה 6 פרקים:

המסע של שמוליק שוורץ – דילמה בריאותית בצילה של סכנת חיים: שמוליק שוורץ, בן 51, נשוי לדפנה ואב ל-3 ילדים, מתגורר עם משפחתו בלהבים שבצפון הנגב. שמוליק שוקל היום 147.5 ק"ג. הוא בעל משקל עודף של 75 ק"ג ומבין שסכנה מרחפת מעל חייו אם לא יעשה שינוי דרסטי. הדילמה של שמוליק כיום היא האם לעבור ניתוח קיצור קיבה – בפעם השנייה בחייו?

המסע של פליק בצלאל לפתיחת תיק האימוץ שלו : פליק הוא בן 47 מקיבוץ אפק שבצפון מפרץ חיפה. נשוי ואב לשניים. הוא אומץ בגיל שנה, בן יחיד להוריו המאמצים. אביו המאמץ מת כשפליק היה ילד, אמו המאמצת מתה לפני 10 שנים. לפני 3 שנים בלבד הוא חלק סוף סוף את הסוד גם עם ילדיו ומאז דוחקת בו בתו ליאור לפתוח את תיק האימוץ. עבורו מדובר בהחלטה הקשה ביותר בחייו.

המסע של מירי חי  , רווקה בת 34. שירתה בקבע בצה"ל. מירי היא נשאית של הגן BRCA1המעלה את סיכוייה לחלות בסרטן השד או בסרטן השחלות ב-50%-80%. היא מתמודדת עם השאלה איך להתמודד עם הנשאות. החלטה שתשפיע על המשך חייה – האם לעבור שאיבת ביציות ולהקפיא עוברים? האם להביא ילדים בהורות משותפת? או להמשיך ולחכות לאחד שאיתו תוליד ילדים באופן טבעי ובכך לסכן את חייה?

המסע של גל וליאור – הקמת משפחה בצל איום בטחוני גבוה: גל (בת 28) וליאור (בן 26) הכירו בת"א לפני שנתיים ונישאו לפני שנה. ליאור גר כל חייו במרכז, גל שגדלה בפרי-גן, מושב  בעוטף עזה, ידעה כי תגדל את משפחתה במושב בו גדלה. עכשיו, לפני שהם מביאים לעולם ילדים הם ניצבים בפני דילמה. גל רוצה להגשים את חלומה, ליאור חרד מהמחשבה שיגדל את משפחתו תחת איום טילים תמידי.

המסע של דיאנה לגבי זהותה ותהליך הגיור – דיאנה קוטליארבסקה בת 25 עלתה לארץ מאוקראינה לפני 3 שנים, כיום היא גרה ביפו ועובדת כברמנית. אביה יהודי ואמה נוצרייה. כשהייתה בת 4 גילתה דיאנה את הצד היהודי שבמשפחתה ומאז חיתה כיהודיה. רק כשעלתה לארץ הבינה שבעצם אינה יהודיה על פי הגדרה ומאז היא חצויה לגבי זהותה ומתלבטת האם לעשות את הצעד שייתן תוקף ליהדותה ולהיכנס לתהליך גיור.

המסע של מורן , אם פונדקאית כן או לא? מורן צימרמן, בת 29, גרה בראש העין נשואה ואם לשתי בנות. בחודשים האחרונים  מתלבטת האם להפוך להיות אם פונדקאית. תהליך ארוך ומורכב שמי שנכנסת אליו לא יודעת איך בדיוק תצא ממנו. זו החלטה שתכניס למסע לא רק אותה אלא גם את משפחתה.

הפקה: סטודיו גלאם

יוצר ועורך אחראי: עמי גלאם. 

עורכת ראשית:הדס ורדי.

מפיקה ראשית:שרה אמאדו.

מפיקים אחראים: אילן גלאם ועמי גלאם. במאים: עמליה מרגולין וליאור שפר

יש לבדוק גם

פייק דיאט

החל מהשבוע בחדשות עשר סדרת כתבות חדשה של נגה ניר-נאמן  "פייק דיאט" הצד האפל של …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.