יום שלישי , אפריל 16 2024
תגידי שאת אחת מהם מאת אואם אוקפן

תגידי שאת אחת מהם

ספר חדש בספריה לעם/עם עובד

אואם אקפן

תגידי שאת אחת מהם

תרגם מאנגלית: אמיר צוקרמן

364 עמ' * 94 ש"ח

 

בקובץ תגידי שאת אחת מהם מובאים סיפורים נוקבים המזמינים את הקוראים לעולם של שיברון לב ונסיבות חיים לא אנושיות. אפריקה ההרוסה משתקפת בסיפורים אלה מבעד לעיניהם של ילדים רגישים ופגיעים, שנאלצים לגייס כל טיפת תושייה, תבונה ויכולת הישרדות כדי להתמודד עם מציאות חיים כאוטית ועם תלאות ואסונות מעשה ידי אדם – עוני, קנאות דתית, אטימות השלטון ומלחמות אזרחים רצחניות.

אואם אקפן, יליד ניגריה, לוקח את הקורא אל לב לבן של האומללות ושל האימה באפריקה האכזרית ומעניק להן פנים אנושיות מטלטלות ועזות הבעה.

ספר זה ראה אור לראשונה ב=2008 וזיכה את מחברו בפרס חבר העמים הבריטי לסופרים ובפרס PEN ונבחר למועדון הספר של אופרה וינפרי.

 

"אם ברצונך להכיר מקום, עליך לקרוא את ספרותו. […] אקפן חושף את הכאב של אפריקה, את רחמיה, את אושרה ואת חִנה ומתקרב לאמת על אפריקה המודרנית יותר מכפי שעושות זאת כל תועפות המילים של המדיה המערבית" (גרדיאן).

על המחבר:

אואם אקפן נולד בדרום ניגריה ב-1971 למשפחה נוצרית קתולית. הוא למד באוניברסיטאות קרייטון וגונזאגה בארצות הברית, המשיך ללימודי תאולוגיה באוניברסיטה הקתולית של מזרח אפריקה שבקניה, ומחזיק בתואר מהתוכנית לכתיבה יוצרת של אוניברסיטת מישיגן. הוא הוסמך לכמורה במסדר הישועי, וחי ועובד בהרארה בירת זימבבווה.

 

יש לבדוק גם

שיעורים

ספר חדש בספריה לעם /הוצאת עם עובד איאן מקיואן שיעורים תרגם מאנגלית: אמיר צוקרמן 489 …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.