יום רביעי , מאי 1 2024
חלום אינסופי מאת יעקב בוצ'ן

חלום אינסופי

"כוחו של הרומן נשען על הדינמיות של הנפש, על כך ששום דבר אינו גמור וסגור, שכל הזמן משהו נפתח, שאין באמת יכולת ליישב את כל המחלוקות." יותם שווימר, עורך ומבקר ספרות

 

רומן חדש מאת זוכה פרס ראש הממשלה ליצירה (פעמיים), פרס ברנשטיין, פרס אקו"ם ופרס הנשיא:

חלום אינסופי מאת יעקב בוצ'ן

חדש בהוצאת "פרדס"

 

רומן על אהבה אובססיבית שחודר לנבכי נפש האדם וחושף את המקומות האפלים והכמוסים, הרצונות התאוותניים ואינסוף הגוונים של האהבה

 

"הרגשתי שהקרבה המתהווה בינינו זחלה על המושב והקיפה אותי כמו אד בשרב, חדרה לי לעיניים, ללב, לבטן. ככה זה אתי, כשמישהו מתקרב אליי אני לא מסוגלת לעצור, לא אותו ולא אותי."

 

סיפורה של אישה אחת, איילה גלוסקא, אשר מאז ילדותה נקלעת ליחסים מורכבים ולעתים אלימים עם גברים. מפגש מקרי שחוותה בנעוריה עם גבר מבוגר ממנה, אדם ייחודי בהתנהגותו, מקורי בשפתו וכאוב בנפשו – מלווה אותה לאורך התבגרותה ונתיב חייה. לכאורה נראה שהיא משועבדת לאהבתה, אבל שעבוד זה הוא חלק ממנגנון מוחץ, לא צפוי, פתאומי, מפיל אימה ומסובך, הפועל על אירועים בחייה, ופוצע אותה פעם אחר פעם.

 

הרגשות האובססיביים המתוארים בסיפורה רווי הכאב של איילה, המוגש בקולה ובשפה יפה ועשירה, מוסיפים עומק להבנה של מושג האהבה. הרומן מתחקה אחר האופן בו פועלת נפש האדם המאוהב, בין אם זה גבר או אישה, אשר מנסה לחרוג מעצמו ומתיימר לדעת דבר מה על החיים של הזולת. היחסים בין המינים נבחנים דרך הדמויות המורכבות, דמויות אנשים כאובים, המתמודדים עם תהומות עמוקים וזקוקים לאחר כדי שישמור עליהם מפני עצמם. הפעם בחר בוצ'ן לכתוב על הנושאים הללו לראשונה בקול נשי, בניסיון לחוות את דמות האישה ולהבין את המין השני דרך ההתנסות האישית.

 

זהו הרומן השישה-עשר מאת יעקב בוצ'ן, סופר ואמן פלסטי מוערך, שספרו הראשון, "שני חיי יעקב", נחשב לפריצת דרך בספרות המקור בצאתו. פרסם את אלבום הציורים ויומן המסע "שביל ישראל", זכה פעמיים בפרס ראש הממשלה ליצירה, בפרס ברנשטיין עבור כתב-היד "ילד שקוף" אשר תורגם לגרמנית, בפרס אקו"ם עבור רומן הנוער "האיש שעבר דרך קירות", בפרס הנשיא על תכנית אורקולית "מאה שנה ליסוד המעלה" ובציון לשבח בתיאטרונטו על ההצגה פרי עטו "לאורך הקירות".


337 עמ' | 69 ש"ח

יש לבדוק גם

ניצנה

ניצנה רומן מאת: אביחי אורן הוצאת פרדס ***** 336 עמודים, 88 ₪   1948, מדבר …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.