יום שישי , מרץ 29 2024
צילום: קובי דונר

פסח במוזיאון המדע בירושלים


 

אירועי פסח במוזיאון המדע בירושלים

הפנינג ענק של משחקי בניה לכל המשפחה

13.4 – 30.4

 

  • תערוכת "למה בניינים לא נופלים?"

  • תערוכת "טבע של מבנה"

  • סדנאות בניה והתנסות

  • הדגמה מדעית

  • סיורים מודרכים


 

מוזיאון המדע ע"ש בלומפילד ירושלים, מזמין את כל המשפחה לפעילויות אביב ופסח  "כאן בונים!" – שלל סדנאות, הדגמות והפנינג ענק של משחקי בניה לכל המשפחה.

במסגרת האירוע יציע המוזיאון תשע סביבות בנייה שונות לילדים ולהורים. סביבות הבנייה פונות לילדים מגיל צעיר ורמת הקושי ביניהן משתנה על פי הגיל וחומרי הבנייה.

 

הפנינג מרהיב של משחקי בנייה – ברחבת ענק מוצלת ונעימה, ילדים והורים  מוזמנים למתחמים שונים  של סביבות בנייה צבעוניות ומרתקות. זהו המתחם המרכזי של האירוע, במתחם זה מתקיימות שמונה בניות ענק מחומרים שונים. כל בנייה מזמנת חקירה של חומרים, גודל וחוזק מבנים, מעודדת שיתוף פעולה בין המבקרים לבין עצמם, ויוצרת הבנה אינטואיטיבית של עקרונות בניה בסיסיים. כולם בונים ונהנים. ילדים והורים בונים מבני ענק מחומרים פשוטים וממוחזרים (בקבוקים, מקלות מגנטים, גומיות, צינורות, קוביות ענק ועוד) בעזרת דמיון, יצירה ותכנון, ומשתעשעים כיד הדמיון הטובה עליהם.  כל אחד מוסיף את חלקו למבנה, וביחד יוצרים מבנים מרהיבים שמחכים למבקרים הבאים או קורסים….

 

תערוכת 'למה בניינים לא נופלים?'

משחר ההיסטוריה בנה האדם מבנים, ולפי המסופר גם אבותינו בנו את אחד מפלאי תבל – הפירמידות, ובעת הנדודים במדבר, בנו לעצמם מבנים ארעיים שונים. 

התערוכה מאפשרת למבקרים להתנסות ולהכיר דגמים של מבנים, להקים אותם, להרכיבם ולבחון את מידת יציבותם: כיצד לתכנן קוֹרָה? כיצד לבנות גשר זיזי? מה גורם לזיז להיות חזק ועמיד בעומס? כיצד מבנים קלים (טנסגריטיים) מותחים את עצמם וכיצד תכנן לאונרדו דה וינצ'י גשר מִקּוֹרוֹת קצרות מרוחב התהום, מדוע מגדל פיזה עומד על תילו? וכיצד כנסיות גוֹתיוֹת תמירות הנן יציבות כל כך.

בתערוכה, מוצגים חדשים ומרתקים ביניהם המוצג המפתיע "לראות את המאמץ" – כיצד משתנה החומר כאשר מפעילים עליו לחץ? את שינוי הלחץ על גבי החומר יוכלו מבקרים לראות בעזרת יריעה מקטבת אשר שוברת את האור לאלפי צבעים מרהיבים.

מוצג נוסף משעשע במיוחד מזמין מבקרים לבנות משטחים עקומים מקווים ישרים וכן יוכלו מבקרים להתנסות ולהבין מדוע מגדל פיזה לא נפל עד כה….


 

תערוכה חדשה!  טבע של מבנה

תערוכת צילומי טבע מרהיבים ומבנים שנבנו בהשראתם.  בטבע נוצרות אינספור צורות על ידי תהליכים אקראיים, כתוצאה מפעילות כימית ופיזיקלית. חלקן  נשמרות לתקופות ארוכות וחלקן נהרסות וחולפות. זהו תהליך של ברירה טבעית. משחר ההיסטוריה למד האדם מסביבתו ומהטבע שהקיף אותו – חיקוי מבנים בטבע והעברתם ליישומים של מעשה ידי אדם,  הוא תוצר של תהליך תכנון בהשראת הטבע . פיתוחים ומבנים הנדסיים רבים  שמוכרים לנו כיום, שואבים השראה מהטבע ואף מחקים אותו. תכנון בהשראה של הטבע נקרא  תכנון ביומימיטי (ביומימקירי : ביו= חיים ;  מימקרי= העתקה). התערוכה מבוססת על עבודת הדוקטורט של  ד"ר יעל הלפמן כהן, שעסקה בפיתוח שיטות תכנון ביומימטיות המבוססות על מבנים חוזרים בטבע. 

 

סדנת בנייה מצרפית 'הפירמידה' – נועה חיים, אדריכלית ומעצבת ילידת ירושלים אשר חיה ועובדת כיום ברוטרדם (הולנד) ומציגה ברחבי העולם, מביאה את יצירותיה האינטראקטיביות והייחודיות למוזיאון. במסגרת האירוע יוזמנו המבקרים לבנות ולהוסיף על גבי פירמידת הענק שנועה חיים בונה במוזיאון. המבקרים יקבלו מגזרות קרטון צבעוניות אותן יקפלו לכדי משושים אשר "יתלבשו" ויצטרפו כל העת לפירמידת המצרף אשר תשנה את צורתה מדי יום ככול שהמבקרים יוסיפו ויבנו עליה. עבודה אינטראקטיבית תלת-ממדית צבעונית ומרהיבה שמזמינה את המבקרים גם להיכנס לתוכה.

 

הדגמה מדעית 'בונים עליכם' – בהדגמה המדעית נשחק במשחקי שווי משקל, דרכם נלמד על עקרונות היציבות בגוף ובמבנים שאנחנו בונים שבזכותם בניינים (ואנשים) אינם נופלים. נכיר אלמנטים מבניים שיוצרים חוזק, ונראה איך הם מחזיקים את הגוף שלנו ונגלה שלל מבנים משעשעים שיפתיעו אותנו בחוזקם  וביציבותם. בהשתתפות פעילה של הקהל נבנה מריצות, גשרים ושולחנות פיקניק כולם בעזרת גוף האדם.

 

סדנת התנסות ובנייה 'קש-קוּשים'

סדנה בה ילדים והורים יוכלו להתנסות בבנייה בעזרת… קשיות שתיה רגילות!

בסדנה, הורים וילדים ייצרו מחברים ייחודיים בעזרת מכבש מיוחד ש"קורץ" את חתיכות הפלסטיק. בעזרת הקשיות והמחברים ניתן להכין מודלים תלת ממדיים כיד הדמיון הטובה ולקחת הביתה כמזכרת,

סרט טבע בתלת ממד 'ענקים קטנים'

סרט טבע מרהיב ומותח בתלת ממד ובדיבוב עברית  מבית היוצר של ה- BBC.

סרט טבע מרהיב אודות שני יצורים זעירים בטבע המתמודדים עם כוחות חזקים מהם. על סנאי זעיר המתגורר ביערות העתיקים של דרום אמריקה וכדי לשרוד את החורף הקשה צריך לאגור מלאי של בלוטים ולשמור עליהם מפני הזוממים לקחת אותם ממנו… ועל עכבר מדברי זעיר המתגורר במדבר סונורה שבמערב הפרוע של אמריקה, הנועז מבין ארבעה עכברונים אחים שנמשך לצאת למרחב הפראי, ואין לו שמץ של מושג על הסכנות האורבות לו (בתשלום נוסף – 10 ₪)

 

   

מחירים:

ילדים עד גיל 5 – חינם

ילד/מבוגר 60 ₪

כרטיס משפחתי ( הורים/סבים וכל ילדיהם/נכדיהם) 220 ₪

הנחות: מחזיקי כרטיס תושב 'ירושלמי', חיילים, כוחות הביטחון, נכים, גמלאים, מועדוני לקוחות

 

שעות פתיחה

ב' – ה' 10:00 – 18:00

ו' 10:00 – 14:00

שבת 10:00 – 16:00

 

בחופשת חג הפסח שעות וימי פתיחה מיוחדים:

22.4 ערב פסח – המוזיאון סגור

23.4 פסח 10:00 – 16:00

24-27.4 חוה"מ פסח 10:00 – 18:00

28.4 ערב חג שביעי של פסח 10:00 – 14:00

29.4 שביעי של פסח 10:00 – 16:00

30.4 אסרו חג 10:00 – 16:00

צילום: קובי דונר
צילום: קובי דונר

יש לבדוק גם

פסח בצפת

    פסח באסנט צפת: סיורים מנגנים בסמטאות! אביב של חוויות ובילויים בגליל. במרכז התיירות …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.