יום שישי , מרץ 29 2024

קרול

בתיאום עם צאת הסרט לאקרנים, רואה אור לראשונה בעברית סיפורה של פטרישיה הייסמית’ על אובססיה רומנטית – אחד הרומנים החשובים ביותר שנכתבו במאה העשרים. הרומן, שראה אור לראשונה בשנת 1952, הפך לקלאסיקת פולחן ברחבי העולם.

ארנה קזין: "הספר הזה הוא נקודת ציון מהפכנית בספרות."

“סופרת דגולה… כתיבתה של הייסמית’ מרושעת… היא מטילה עליך כישוף.”  

Entertainment Weekly

“על החיפוש אחר אהבה ואושר אמיתי בסגנונה המובהק של הייסמית’ – מצמרר, רווי אי שקט וניכר בו כישרונה הייחודי.”                                              The Sunday Times

קרול

פטרישיה הייסמית'

חדש בהוצאת דיונון וציבלין | מאנגלית: דנה זייברט טל

 

קרול מבוסס על סיפור אמיתי מחייה של פטרישיה הייסמית’, ומספר את סיפורה המרתק של תרז בליבט, מעצבת במות הלכודה בעבודה זמנית בחנות כלבו, ששגרת יומה מופרת לנצח בידי חיזיון יפהפה – הופעתה של קרול ארד, לקוחה שנכנסת לחנות כדי לקנות לבתה צעצוע לחג המולד. תרז נמשכת אל עקרת הבית המפתה מהפרברים, שלכודה בנישואים משמימים כמו עבודתה של תרז.

הן מתאהבות ויוצאות למסע ברחבי ארצות הברית, כלואות במסגרות החברתיות המקובעות, חשופות למורת רוח מתמדת מצד סביבתן, אך מונעות קדימה בכוח אהבתן.

 

מתוך אחרית הדבר מאת הייסמית' המופיעה במהדורה זו: "ההשראה לספר זה נחה עלי בסוף 1948, כשגרתי בניו יורק, בדיוק סיימתי לכתוב את זרים ברכבת (ספרה הראשון, שעובד לקולנוע ע"י אלפרד היצ'קוק), אבל הוא לא היה אמור לצאת לאור עד 1949. חג המולד התקרב, הייתי מדוכדכת למדי ונזקקתי לכסף, וכדי להרוויח קצת התחלתי לעבוד כזבנית בחנות כלבו גדולה במנהטן במהלך התקופה הידועה בשם טירוף חג המולד, הנמשכת כחודש. אני חושבת שהחזקתי מעמד שבועיים וחצי… בוקר אחד, לתוך הבלגן הזה של רעש והמולת מסחר, נכנסה אישה בלונדינית במעיל פרווה. אולי שמתי לב אליה כי היא הייתה לבד, או מפני שמעיל מפרוות מינק היה נדיר, ואולי כי היא הייתה בלונדינית והיה נדמה שהיא מפיצה אור. זו הייתה עסקה שגרתית, האישה שילמה והלכה. אבל אני הרגשתי מוזר וראשי שחה, הייתי קרובה להתעלפות, אך במקביל חשתי רוממות רוח, כאילו ראיתי חזיון. כרגיל, חזרתי הביתה אחרי העבודה לדירה שלי, שבה גרתי לבד. באותו הערב כתבתי רעיון, עלילה, סיפור על האישה הבלונדינית והאלגנטית במעיל הפרווה. זה זרם מהעט שלי כאילו בא משום מקום – התחלה, אמצע וסוף. זה לקח לי בערך שעתיים, אולי אפילו פחות."


 

פטרישיה הייסמית' נודעה במותחני הפשע שכתבה, רבים מהם עובדו לסרטי קולנוע. היא פרסמה את קרול, ספרה השני, (שמו המקורי: The Price of Salt) תחת השם הבדוי קלייר מורגן, כי דאגה שהספר יחבל בקריירה שלה. הייסמית' מעולם לא כתבה ספר נוסף כמו זה; למעשה, ספריה נודעו במיזנתרופיה המופגנת בהם. בארבעת העשורים הבאים היא התנערה בפומבי מכל קשר לספר. ב-1990 הסכימה הייסמית' לפרסום מהדורה חדשה, לא בשם בדוי, בליווי אחרית דבר.

 

הייסמית' זכתה בפרס על שם או הנרי, בפרס על שם אדגר אלן פו, ב-Le Grand Prix de Littérature Policière  ובפרס איגוד כותבי המתח בבריטניה. היא נולדה בטקסס בשנת 1921, ובילתה את רוב חייה הבוגרים בשווייץ ובצרפת. היא הלכה לעולמה בשווייץ ב-4 בפברואר 1995.

331 עמ' | 68 ש"ח

 

עטיפת הספר כפי שיצא ב52

קרול_עטיפה

יש לבדוק גם

מה מרגישים כשמתגרשים

"אני מקווה לא להתגרש, אבל אם זה יקרה, אני רוצה שיהיה לי בהישג יד את …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.