יום שישי , אפריל 19 2024

מהיום עונה 2 של "מנהטן" בסלקום tv

הם נאלצו לעקור את נשותיהם וילדיהם מחייהם הקודמים

ולקחת על עצמם חיים סודיים ואינטנסיביים בלב המדבר,

חיים רצופי סודות, לחצים והתמודדות מול איומים רבים

סדרת הריגול התקופתית המאלפת

מנהטן Manhattan

חוזרת בעונה שניה

ותעלה לשידור בלעדי בסלקום tv

ב- 20.10.15 במקביל לשידורה בארצות הברית

הדרמה התקופתית מתרחשת בלוס אלמוס של שנות ה-40, בימים בהם פותחה פצצת האטום הראשונה בפרויקט מנהטן. הסדרה מציגה את חייהם הכפולים של המדענים מפתחי פצצת האטום, שנאלצו לשמור על סודיות מוחלטת בכל הנוגע לעבודתם, אפילו מבני משפחתם.

כל אלו ועוד משמשים כבסיס לדרמה תקופתית כובשת שזכתה לאהבת הקהל ולחידושה לעונה שנייה שצפויה להיות רוויית יצרים, אפופת סוד, מותחת ומעוררת מחשבה.

בקיץ שעבר, עם עלייתה של העונה הראשונה, הוכתרה "מנהטן" בתקשורת האמריקאית כ"סדרה החדשה הכי ראויה לצפייה". קטפה תשבוחות שציינו אותה "הכי בוגרת", "פשוט מאוד הסדרה הטובה של הקיץ"

וכן זכתה לשבחי המבקרים אשר העניקו לה ציון חיובי מצטבר של 89% באתר "Rotten Tomatoes".

הסדרה פרי יצירתם של סאם שו ('הסקס של מאסטרס') ותומס שלאמה ('הבית הלבן') מבית הרשת WGN America, מצליחה לקחת את כל מי שצופה בה אחורה בזמן לתקופת "פרויקט מנהטן" והמירוץ האמריקאי להשגת נשק גרעיני שהתרחש תחת מעטה סודיות במחוז לוס-אלמוס, שבמדבריות ניו מקסיקו. מנהטן מביאה את סיפורם של חלוצי פיתוח פצצת האטום אשר סייעה לבנות הברית להביא לסיומה של מלחמת העולם השנייה.

הסדרה נפתחת בקיץ 1943 בתקופת מלחמת העולם השנייה, "766 ימים לפני הירושימה", כאשר הפרויקט בעיצומו ומערבת בתוכה שלל דמויות פיקטיביות ואמיתיות מאותה התקופה. הסדרה מתרחשת הרחק הרחק מניו יורק, כפי ששמה המסקרן מרמז ומטעה במכוון. מנהטן מתייחסת ל"פרויקט מנהטן", שם הקוד שנתנו האמריקאים לפיתוח הנשק הגרעיני. המדענים המעורבים בפרויקט מתגוררים יחד עם בני משפחותיהם ביישוב נידח בלוס אלמוס שבניו מקסיקו המדברית שהוא בעצם אתר גרעיני, ושם הם שוקדים על בניית פצצת האטום. מדעני הפרויקט נאלצו לעקור את נשותיהם וילדיהם מחייהם הקודמים ולקחת על עצמם חיים סודיים ואינטנסיביים בלב המדבר, חיים רצופי סודות, לחצים והתמודדות מול איומים רבים, החל מצוותי הפיתוח המתחרים אחד בשני ועד למרגלים אשר נשלחו לחבל בפרויקט.

במרכז הסדרה נמצאת דמותו האניגמטית והכובשת של המדען הראשי בסדרה דוקטור פרנק וינטר (ג'ון בנג'מין היקי הנפלא, המוכר מסדרות טובות כ"מזל סרטן" ו"האשה הטובה"), אשר נקרא לדגל עם משפחתו לאתר הפיתוח הסודי, מנהל צוות מדענים במרוץ נגד הזמן לפיתוח הפצצה ומנסה לקדם את הפרויקט למרות המכשולים הרבים הניצבים בפניו, ובדרך פוגע במשפחתו ובעמיתיו;

אל הצוות מצטרף צ'ארלי אייזקס (אשלי זאקרמן האוסטרלי), ילד פלא שנחטף מיד בתום הלימודים בהרווארד, ופותר במחי יד בעיות מתמטיות שהגיעו למבוי סתום על הלוח השחור בחדר בלוס אלמוס. אייזקס ואשתו היפה הם יהודים, שמורשתם משמשת גם כציר עלילתי חשוב בסדרה על מלחמת העולם השנייה. אייזקס חושש מההשלכות שיהיו לפצצה כה חזקה כמו זו שמתכנן הצוות של וינטר. הוא מספר לו כמשל את סיפור הגולם

של פראג אותה מפלצת מהמאה ה-16 שקמה על יוצרה. בתגובה אומר וינטר: "יצא לך להיות בפראג באחרונה? לא נשארו שם יותר מדי יהודים".

בעונה השניה ישתתפו לצד אשלי זאקרמן הנהדר, ג'ון בנג'מין היקי, אוליביה ויליאמס ("החוש השישי"), כריסטופר דנהאם ("ארגו"), גם נב קמפבל המוכרת לקהל המקומי מ"שולחן לחמישה", ושיחקה גם ב"מד מן" ו"האנטומיה של גריי" וכמובן ריצ'ארד שיף, כאוקאם, הזכור לטוב כטובי זיגלר מ"הבית הלבן".

הסדרה התקופתית, שהוגדרה כ"מד מן של מלחמת העולם השנייה", רוויה בפרטים היסטוריים מדוקדקים ואישיים מאותה תקופה, כדוגמת רוברט אופנהיימר, אבי פצצת האטום, אך היא בדיונית בעיקרה, והיא מלמדת, ממש כשם שעשתה "מד מן" לפניה, עד כמה המציאות שמוכרת לצופים העכשוויים רחוקה מזו שקיוו לה הדמויות מן העבר, ועד כמה טעו מתכנני הפצצה הגדולה בהיסטוריה בחושבם כי היא תביא לעולם שכולו שלום ושלווה.

בסוף העונה הראשונה של "מנהטן", שכל פרקיה זמינים לצפיה בסלקום tv, המדענים נחשדים על ידי הממשל בריגול לטובת האויב. זאת על אף שחשד כזה הוביל כבר למוות נורא ומיותר, שטויח לעילא ולעילא. היחסים של המשפחות בתוך הקהילה, שמתקיימת באופן חשאי, נהיו מתוחים וקשים גם הם, לאור ההתפתחויות הדרמטיות המוצגות בכל העונה הראשונה. הכל מתקרב לכדי פיצוץ אחד גדול.

מנהטן (ארה"ב 2015)

20.10.15

בלעדי בסלקום tv

10 פרקים בני שעה, בסמוך לשידור בארה"ב

יש לבדוק גם

מהיום בסלקום TV : הזהב

דרמת פשע מבית ה-BBC שמבוססת על סיפור של שוד מטילי זהב שהתרחש באנגליה בשנת 1983 …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.