יום שישי , מרץ 29 2024

חדשות טלוויזיה: ספיישל אוסקר בביוגרפיה

ערוץ ביוגרפיה

רק אנשים. בלתי נשכחים.

שידורים מיוחדים החודש:

ספיישל פרסי האקדמיה בחודש פברואר

כוכבים מוזהבים על המסך

השנה, ככל שנה, תציין תעשיית הקולנוע האמריקאית את הישגיה המוצלחים ביותר בטקס פרסי האקדמיה הנוצץ שייערך בהוליווד ב-26 בפברואר. לקראת הטקס ולכבודו, ישדר ערוץ ביוגרפיה ספיישל יומי המוקדש לטקס וגדוש בכוכבים מפורסמים ופסלונים מוזהבים!

במסגרת הספיישל ישודרו בבכורה שלוש ביוגרפיות מרתקות העוסקות בכוכבים וסרטים זוכי פרסי האקדמיה, לצד ביוגרפיות של אגדות מסך כרוברט דה נירו, דסטין הופמן, אל פאצ'ינו, מורגן פרימן, וג'ודי פוסטר,

קלינט איסטווד / CLINT EASTWOOD בכורה!

השחקן שהתפרסם כגיבורם הקשוח של מערבונים וסרטי אקשן דוגמת "הטוב, הרע והמכוער" ו"הארי המזוהם" הוא גם מפיק פורה ובמאי מוערך, שביים לא פחות מ-35 סרטים, ואפילו – הידעתם? – מלחין מוכשר שעיטר 8 מסרטיו בפסקול פרי עטו.

כדי לפרק לגורמים את פועלו של איסטווד – מאנשי האשכולות המרשימים שידעה הוליווד – ולהבין את חשיבותו בתולדות הקולנוע, נדרשת ביוגרפיה מושקעת בת שעתיים המזמנת קרובים, קולגות ומעריצים כמרטין סקורסזה, סטיבן שפילברג, מורגן פרימן, טים רובינס, הילרי סוונק ועוד, העמלים כולם לפצח את דמותו של השחקן השתקן שהפך לסמל אמריקאי, ואז לבמאי עטור פרסים העוסק בפירוקם של סמלים אמריקאיים בסרטיו.

איסטווד – שהשתייך לדור שקדם למהפכה המינית והחברתית של שנות ה-60 – היה מזוהה לאורך השנים עם הערכים השמרנים והקשוחים של "העולם הישן", והוא היטיב למזג את הדימוי הקשוח שלו אל תוך סרטיו בדרך שהפכה אותם לסיפורי הצלחה כבירים.

את הרווחים מסרטיו כיוון איסטווד להקמתה של חברת הפקות פרטית, ולצד הצלחתו המסחרית ככוכב הוליוודי החל להפיק ולביים סרטים אישיים החותרים תחת אותה מיתולוגיה אמריקאית-הרואית שהפכה אותו לכוכב, ומציגים את שורשיה האלימים של החברה האמריקאית.

הביוגרפיה מרחיבה על מגמה מרתקת זו ביצירתו, ומתארת כיצד נולדו כמה מסרטיו הגדולים ביותר: "בלתי נסלח" ו"מיליון דולר בייבי" זוכי האוסקר, וגם "מיסטיק ריבר",ו"ג'יי אדגר" – סרטו האחרון (המוצג בקולנוע בימים אלה ומתאר את עלייתו לגדולה של ראש ה-FBI השאפתני ורודף הכוח ג'יי אדגר הובר).

בתפר שבין עבר להווה, בין שמאל רדיקלי לימין שמרני ובין חדשנות לקלאסיקה, איסטווד זוכה לכבוד כשריד לדור הענקים שעיצב והגדיר את התרבות האמריקאית הפופולארית ושומר על מקומו כאחד הקולות המרעננים של הוליווד, גם בתחילת העשור התשיעי לחייו.

"קלינט איסטווד: ביוגרפיה". יום שבת ה-18 בפברואר ב-17:10 וב-20:30.  בכורה!

חיים בזירה: מחווה לסאגת סרטי 'רוקי' / THE ROCKY SAGA: GOING THE DISTANCE בכורה!

"סליפר" הוא הכינוי בתעשיית הקולנוע לסרט קטן הנעשה בתקציב צנוע והופך בהפתעה ללהיט ענק ומכניס. "רוקי", שנעשה בשנת 1976 בקצת פחות ממיליון דולר, הכניס 220 מיליון $ מסביב לעולם וקטף את פרס האוסקר לסרט הטוב ביותר, הוא בדיוק סרט כזה. הצלחתו הגדולה של הסרט הולידה 5 סרטי המשך ובספיישל מחווה מיוחד, המופק לרגל 35 שנה לסרט הראשון, מתכנסים העוסקים במלאכה – בראשם התסריטאי, המפיק וכוכב הסאגה סילבסטר סטאלון – לדיון מעמיק בסדרת הסרטים.

סיפורו של רוקי בלבואה, גובה-חובות בן מעמד הפועלים שרצה להוכיח לעצמו ולכולם כי הוא יכול להיות קצת יותר טוב ממה שהוא ובחר לעשות זאת דרך זירת האגרוף, היה משל אותנטי על רוחו של החלום האמריקאי והצליח לגעת ללב הקהל בעולם כולו. כתוצר של שנות ה-70 המפוקחות, סרטם של סטאלון והבמאי ג'ון אבילדזן שאף להעביר תחושה של ריאליזם ואותנטיות, ושניהם השכילו לנצל את התקציב הדל בו הופק הסרט לתגבור תחושה זו (למשל, פגמים לא-מכוונים בעצוב הסרט, כמו כרזה המציגה את רוקי בתלבושת הלא-נכונה וחלוק אגרוף שהיה גדול ממידותיו, הוכנסו בחוכמה לסיפור הסרט ועזרו לבנות את דמותו של רוקי כאנטי-גיבור). גם הסיפור שסיפר הסרט, על מתאגרף צעיר ממוצא איטלקי שאינו מבקש לנצח את היריב אלא פשוט להוכיח שהוא יכול להחזיק מעמד מולו, הצליח להעביר אדפטציה מפוקחת ונוגעת ללב של חלום ההצלחה של מהגרים שמגיעים לאמריקה, ולגעת ללבם של רבים.

ומעבר לכל זה היו כמובן המכות: לפני היותו משל על משמעותה האמביוולנטית של הצלחה "רוקי" הוא דרמת אגרוף אפקטיבית וסוחפת שנכנסה לקאנון הפולחני דרך סצנות האימון והאגרוף של רוקי, שהולידו אינסוף מעריצים וחיקויים. נאמנים לטון האמביוולנטי של הסרט הראשון, המשיכו שאר הסרטים בסאגה להציג את קורותיו של רוקי, שלא התרפק על זרי הדפנה וטעם את טעמן של הצלחה, כישלון, וחוזר חלילה.

"חיים בזירה: מחווה לסאגת סרטי רוקי". יום שבת ה-25 בפברואר ב-17:10 וב-20:30.  בכורה!

אנתוני הופקינס / ANTHONY HOPKINS בכורה!

אבחנה נוספת על הקשר שבין אלימות וקולנוע מספק סיפורו של השחקן עטור- הפרסים אנתוני הופקינס:

המבטא האנגלי המצוחצח של הופקינס ותואר האבירות לו זכה ב-93', משרים על אחד משחקני האופי המוערכים בעולם אווירת מכובדות של מוסד בריטי ממלכתי. אולם הופקינס, יליד עיירה קטנה בוויילס, היה רחוק ממכובדות וממלכתיות כשהעביר את ילדותו בתחושת ניכור חברתי, ואת בגרותו בשנים ארוכות של ניסיון לרכוש לעצמו שם כשחקן מעבר לים, בעודו מתמודד עם התמכרות לאלכוהול ולהרס עצמי.

אך כפי שרצה הגורל – ומדגימה הביוגרפיה המוקדשת לו – היו אלה דווקא ניסיון חייו העגום והשדים הפנימיים בהם נלחם, שהביאו אותו לגלם בצורה מופתית את דמותו של חניבעל לקטר, הפסיכיאטר הקניבל הרצחני ב"שתיקת הכבשים" המצמרר. הסרט, שהפך לשובר הקופות  של 91' ולקח עמו הביתה 5 מפרסי האקדמיה של אותה שנה (בהם גם פרס השחקן הראשי להופקינס, על אף שהוא מופיע במצטבר פחות מ-20 דקות בסרט) הכניס את דמותו של לקטר להיכל התהילה הקולנועי כאחד הייצוגים הזכורים והמפחידים ביותר לרוע אנושי, ואת הופקינס להיכל התהילה של שחקני האופי לדורותיהם.

"אנתוני הופקינס: ביוגרפיה". יום שישי ה-10 בפברואר ב-17:10 וב-20:30.  בכורה!

ביוגרפיות נוספות שישודרו במהלך ספיישל פרסי האקדמיה:

1/2/12

רביעי שון קונרי

14/2/12

שלישי סופיה לורן

2/2/12

חמישי אודרי הפבורן

15/2/12

רביעי מריסה טומיי

3/2/12

שישי רוברט דה נירו

16/2/12

חמישי ג'ורג' קלוני

4/2/12

שבת ליז טיילור

17/2/12

שישי דסטין הופמן

5/2/12

ראשון כריסטיאן בייל

18/2/12

שבת קלינט איסטווד

6/2/12

שני רוקד עם זאבים

19/2/12

ראשון קוין קוסטנר

7/2/12

שלישי שון פן

20/2/12

שני קלינט איסטווד

8/2/12

רביעי אל פאצ'ינו

21/2/12

שלישי קתרין זיטה ג'ונס

9/2/12

חמישי מורגן פרימן

22/2/12

רביעי רון האוורד

10/2/12

שישי אנתוני הופקינס

23/2/12

חמישי ג'ודי פוסטר

11/2/12

שבת מל גיבסון

24/2/12

שישי אל פאצ'ינו

12/2/12

ראשון פול ניומן

25/2/12

שבת מחווה ל"רוקי"

13/2/12

שני שתיקת הכבשים

ספיישל פרסי האקדמיה יסתיים בערב שידורים מיוחד ביום הטקס – יום ראשון ה-26/02 משעה  17:10

ובו ישודרו הביוגרפיות של:  כריסטיאן בייל, ג'ודי פוסטר, הילרי סוונק, אנתוני הופקינס, שון פן, מורגן פרימן, קלינט איסטווד, חיים בזירה: מחווה לסאגת סרטי "רוקי", "שתיקת הכבשים": הסיפור האמיתי".

יש לבדוק גם

עכשיו בפריים וידאו: עונה 2 של AMERICAN RUST

העונה השנייה של סדרת הדרמה בכיכובו של ג'ף דניאלס עלתה אתמול ב"אמזון פריים וידאו". היא …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.