יום שישי , אפריל 19 2024

חדשות טלוויזיה: אוקטובר בערוץ ביוגרפיה

ערוץ ביוגרפיה

רק אנשים. בלתי נשכחים.

היילייטס אוקטובר 2011

ספיישלים:

שגעת החגים

תקופת החגים, יודעים כולם, אינה הזמן המועדף בשנה על אלו מאיתנו שלא חווים אושר על בסיס יומיומי. לכבודם נשדר בספיישל מיוחד לחג פרקים נבחרים מסדרות הדגל המרתקות של הערוץ החוקרות את צדה האפל של הנפש – טובעים בחפצים, אובססיה אהובתי, התערבות ואחרי הנפילה.

ספיישל "שגעת החגים" לחג הסוכות: מה-12 עד ה-22 באוקטובר. מדי ערב מ-16:10.

ליל הזאבים הבודדים

הערבה, הליל, התנים המייללים… יש גברים שאוהבים את זה ככה – או לפחות משחקים כאלה גברים בקולנוע. ספיישל מיוחד ובו ביוגרפיות של קווין קוסטנר, כריסטיאן בייל (בכורה!), גורג' קלוני (בכורה!) וספיישל מאחורי הקלעים של "רוקד עם זאבים" (בכורה!)

שישי ה-14 באוקטובר, החל מ-22:10. בכורה!

הצדעה לכוכבות העבר

הצצה אל העבר המפואר של הקולנוע ההוליוודי, עם ביוגרפיות בבכורה של כוכבות בלתי-נשכחות כאודרי הפבורן, סופיה לורן ונטלי ווד, וגם בטי ווייט (כוכבת "בנות הזהב") כבונוס. (בכורה!)

שישי ה-28 באוקטובר, החל מ-14:40. בכורה!

סדרה חדשה:

שאטנר שב לשדה הקרב, עונה 2

התוכנית שמביאה את נקודת המבט האישית של גיבורי קטסטרופות מפורסמות, בהנחייתו המסורה של ויליאם שאטנר, חוזרת בעונה שניה.

ימי שישי ב-18:00, החל מ-28 באוקטובר. בכורה!

ציוני תאריכים בחודש אוקטובר:

ערוץ ביוגרפיה יציין 50 שנה לצאת המחזמר הידוע ביותר בכל הזמנים – "סיפור הפרברים", עם שידור הביוגרפיה של נטלי ווד (שישי ה-28 באוקטובר בשעה 15:30).

ערוץ ביוגרפיה יציין את יום הולדתה ה-40 של הנסיכה האאוט-סיידרית ביותר שידעה הוליווד – וינונה ריידר האחת והיחידה, בשידור הביוגרפיה העדכנית של השחקנית (יום שבת ה-29 באוקטובר ב-16:20)

שאטנר שב לשדה הקרב עונה 2 בכורה! / Aftermath With William Shatner, Season 2

מה משותף לענת קם ודפני ליף? כמו רבות ורבים לפניהן, שתיהן הומלכו על ידי התקשורת כגיבורות של סיפור תקשורתי סנסציוני שנוצר סביבן. וכשאתה מומלך כגיבור של סיפור תקשורתי – בין אם "גיבור טוב" ובין אם "גיבור רע"-  נסוגים חייך הפרטיים, נעלמת זכותך למרחב בלתי-ציבורי ופסה יכולתך להגדיר את זהותך בעצמך. התקשורת תובעת זכויות יוצרים על הגיבור שהמציאה, מפקיעה אותו מידי עצמו, שולטת בו ומתמרנת אותו, ואפילו (כמו שלמדה לאחרונה מרגלית צנעני) נהנית במיוחד להנחית את גיבוריה ממרומי האולימפוס למטה אל האדמה – ומעבר לכך.

בקיצור, להתעורר יום אחד ולגלות שאתה עומד במרכז הסיפור התקשורתי החם ביותר זו לא חוויה קלה, וגם היום שאחרי – בו עוטפים דגים עם תמונתך מהעיתון, כמאמר הקלישאה  – איננו קל.

זוהי נקודת המוצא ממנה יוצאת תוכנית התחקירים/ ראיונות המעולה שיצר וויליאם שאטנר: "שאטנר שב לשדה הקרב", החוזרת אלינו לעונה שנייה, ומביאה את הזווית האנושית והאישית מאוד של האדם הפשוט שמצא את עצמו עומד במרכזה של פרשה שהסעירה מיליונים.

שאטנר, מראיין מחודד וקשוב גם כש-80 אביבים כבר מאחוריו, מזמן אליו לאולפן את גיבוריהן של פרשות ש"התפוצצו" בתקשורת ומנסה לברר לעצמו ולאורחיו את הנפולת שיצר אותו פיצוץ, הממשיכה לרדוף אותם שנים אחרי.

בין הסיפורים המרתקים אותם משיבה התוכנית לחיים נוכל למצוא את: האדם שחילץ את הכורים הצי'ליאנים ממעמקי האדמה, המדען שהוביל לתביעת הענק של חברות הטבק, העיתונאי שהבריח מסמכים מסווגים מהפנטגון בשביל לעצור את המלחמה ועוד…

שאטנר שב לשדה הקרב, עונה 2: ימי שישי ב-18:00, החל מ-28 באוקטובר. בכורה!

ספיישל סוכות: שגעת החגים

האח! שוב נשב לשולחן החג. שוב נישאל על ידי הדודים אם הגענו לבד. שוב נשיר את שירי החג עם מחנק בלב. שוב נבין שכל מי שהייתה לו האפשרות… ארז מזמן מזוודה וברח… תקופת החגים, יודעים כולם, אינה הזמן המועדף בשנה על אלו מאיתנו שלא חווים אושר על בסיס יומיומי, ועלולה להביא אל הקצה גם אנשים אופטימיים יותר.

כמחווה לכך, וגם לציון היום הבינלאומי לבריאות הנפש שחל ב-10 באוקטובר, יחגוג ערוץ ביוגרפיה את סוכות עם ספיישל ובו פרקים נבחרים מתוך: "טובעים בחפצים", "אובססיה אהובתי", "התערבות" ו"אחרי הנפילה": סדרות הדגל המצויינות של BIO החוקרות את צדדיה החשוכים והביזאריים יותר של הנפש שאחראיים להתנהגויות מבאסות כמו התמכרות, הרס-עצמי, דיכאון, חרדה והתנהגות כפייתית בלתי-נשלטת. למרבה השמחה (ובשביל שלא נאבד חלילה תקווה) הסדרות גם מציעות דרכי טיפול מרגשות ואפקטיביות לבעיות אלה.

ספיישל שגעת החגים: ימי חג הסוכות, מה-12 עד ה-22 באוקטובר. מדי ערב החל מ-16:10.

ספיישל: ליל הזאבים הבודדים

יש שחקנים שהם זאבים בודדים על המסך, יש שחקנים שהם זאבים בודדים בחיים, ויש כאלה שגם וגם… ספיישל לילי ומיוחד מצדיע לשחקנים שיצרו על המסך אייקונים גבריים מבודדים ובלתי-נשכחים.

ג'ורג' קלוני: ביוגרפיה בכורה!/ George Clooney

כפי שמיטיבה להדגים הביוגרפיה המוקדשת לו – לג'ורג' קלוני יש את זה. חן, קסם אישי, כישרון ובעיקר –גבריות כובשת, מהסוג שהיה לכוכבים הגדולים של הוליווד כמו קארי גרנט, גארי קופר וקלארק גייבל, ונהייתה נדירה במיוחד בעשורים האחרונים. ובאמת, כשבאים לשים את האצבע על סוד הקסם של קלוני בן ה-50 אי אפשר שלא לראות שהוא מגלם על המסך ובחייו הפרטיים במקביל, את המיתוס הגברי שגילמו קארי גרנט ודומיו בסרטיהם: גבר של נשים רבות, רווק מבוקש אך מתבודד במיטב שנותיו, אינדיבידואל הרפתקן ואידיאליסט שמסרב להיכנע למוסכמות ולהתיישב.

וכך, גם אם מפגש עם קלוני עלול להיות מתכון לכאב-לב בחיים האמיתיים, הרי שמפגש עמו על המסך הוא מתכון לסרטים נפלאים ("אכזריות בלתי-נסבלת", "תלוי באוויר", "מייקל קלייטון" ו"סיריאנה" – אם למנות כמה). בנוסף להיותו אחד הכוכבים האהובים והמשפיעים ביותר בהוליווד, התפרסם קלוני בשנים האחרונות בזכות הסרטים שהפיק וביים (למשל "לילה טוב ובהצלחה" המועמד לאוסקר), ובזכות פעילותו ההומניטארית באפריקה (שלוותה במסעות נועזים ליבשת השחורה), שהיטיבו להוסיף רבדים חדשים של סקס-אפיל לתדמיתו (כאילו שהיה בכך צורך).

ג'ורג' קלוני: ביוגרפיה. שישי ה-14 באוקטובר ב-22:10. בכורה!

כריסטיאן בייל: ביוגרפיה בכורה!/ Christian Bale

כשמבקשים לשים את האצבע על סוד הקסם של כריסטיאן בייל נדרשת עין חדה מעט יותר. בייל הבריטי התבגר מול אורות הזרקורים מאז כיכב כילד ב"אימפריית השמש" של סטיבן שפילברג, וגדל להיות שחקן הוליוודי עסוק ומצליח. נאה, רהוט ומוכשר ככל שיהיה, מבט מקרוב – כמו זה שמציעה הביוגרפיה המוקדשת לו – מגלה את הנכס העיקרי של בייל: מחויבות טוטאלית, מפחידה ובלתי-מתפשרת לתפקיד אותו הוא מגלם.

בייל מתמחה בגילומם של אינדיבידואלים יוצאי-דופן ("אמריקאן פסיכו", "יוקרה" ו"האביר האפל"), ובין אם זה תפקידו המצמרר בסרט "המכונאי", שלטובתו הוריד עשרות קילוגרמים והגיע לתת-משקל, או התפרצותו האלימה על תאורן בסט "שליחות קטלנית" – הרצינות התהומית בה לוקח בייל את עבודתו כשחקן מסתננת לסרטיו, מעניקה להם איכות אפלה ואינטנסיבית וממקמת את בייל כאחד השחקנים המרתקים על מסך הקולנוע היום.

כריסטיאן בייל: ביוגרפיה. שישי ה-14 באוקטובר ב-23:00. בכורה!

מאחורי הקלעים של "רוקד עם זאבים" בכורה!/ Inside Story: Dances With Wolves

הספיישל המוקדש לעשייתו של "רוקד עם זאבים" (וכולל ראיונות עם יוצרי הסרט והשחקנים המשתתפים בו, בראשם קווין קוסטנר) מגלה כיצד הפך סיפורו של הקצין האמריקאי המגיע לעמדה נידחת במלחמת האזרחים, למשל רב-עצמה על יחסי אדם וטבע, ויחסי אדם לאדם – הנותר רלוונטי ועדכני גם 20 שנה אחרי שנוצר.

הסרט "רוקד עם זאבים" נתפס כאסון ידוע מראש: סרטו הראשון כבמאי של השחקן קווין קוסטנר התבסס על צילומי חוץ וטבע יומרניים ומורכבים, הציג קאסט בלתי מוכר של שחקנים (למעט קוסטנר עצמו ששיחק בתפקיד הראשי), השתייך לז'אנר המערבון ה"מת", התמשך על פני שלוש שעות (!) – ועוד דיבר אינדיאנית במשך רבע מהסרט. ובכל זאת, אחרי שהוספד מראש על ידי כל אחד בהוליווד, הפך הסרט להצלחה המפתיעה של שנת 91' כשזכה ב-7 פסלונים בטקס האוסקר של אותה שנה (בהם פרס הסרט הטוב ביותר ופרס הבימוי היוקרתיים), והרוויח 245 מיליון דולר מסביב לעולם..

כפי שמראה הספיישל, סיפור העשוי מחומרים נצחיים נותר רלוונטי, ומצליח לדבר לדורות חדשים של קהל. מעניין לציין כי כוחו המיתולוגי של הסרט מתעורר מחדש בימים אלה, בהם נשטפת אמריקה בגל נוסטלגיה אדיר לימיה החלוציים, בהם הכל, כך נדמה, היה פשוט יותר.

מאחורי הקלעים של רוקד עם זאבים: שישי ה-14 באוקטובר ב-23:50 בכורה!

קווין קוסטנר: ביוגרפיה / Kevin Costner

קווין קוסטנר, שהחליט להפוך לשחקן לאחר שהשלים תואר במנהל עסקים, הוא דוגמה מרתקת לשחקן ששילב מראה מנצח, כישרון, יזמות ואופי בלתי מתפשר בדרכו להצלחה. לאורך הקריירה שלו לא היסס קוסטנר להמר על כל הקופה בשביל ללכת לפי דרכו, גם במחיר רכישת אויבים, וגם במחיר בידוד ולעג.

דרכו הבלתי-מתפשרת הביאה אותו לשיאים ייחודיים (כמו במקרה "רוקד עם זאבים" – ראו הרחבה למטה) ולתהומות מרשימים במקביל (כמו במקרה "עולם המים", שנחשב דאז לכישלון היקר בתולדות ההיסטוריה של הקולנוע), ותרמה בסופו של דבר לדעיכתה של הקריירה המרשימה שלו. על אף דעיכת הקריירה שלו בשנים האחרונות, לקוסטנר, השחקן והיזם שרדף אחר החלום, שמור מקום של כבוד בתרבות הפופ, ואין זה מפתיע כי תפקידיו הזכורים ביותר בקולנוע הם איקוניים באמריקאיות שלהם, וכי הוא עצמו מהווה מקרה בוחן מעניין של אותו חלום.

קווין קוסטנר: ביוגרפיה. שישי ה-14 באוקטובר ב-01:20

"ספיישל ליל הזאבים הבודדים". שישי ה-14 באוקטובר, החל מ-22:10.

ספיישל: הצדעה לכוכבות העבר

ספיישל מיוחד ובו ביוגרפיות בבכורה של כמה מהכוכבות הנפלאות ביותר שידע המסך. חלקן כבר אינן, חלקן כבר פרשו, חלקן ממשיכות לברך אותנו בכישרונן – וכולן אחראיות לכמה מהרגעים הקסומים והבלתי נשכחים ביותר שנחקקו בזיכרוננו. יצעדו בסך:

אודרי הפבורן בכורה!/ Audrey Hepburn

יש נשים שהעט כושלת להעלות על דף את מלוא החן, החסד והיופי שאפיין אותן, ואודרי הפבורן היא כזו.

השחקנית זוכת האוסקר ש"נחטפה" לעולם הקולנוע מבלי ממש להתכוון להגיע אליו, הפכה על המסך ומחוץ לו לאייקון נשי חסר תקדים, ואחד המזוהים ביותר עם אמצע המאה ה-20. הפבורן, שהפליאה להביא אל המסך שילוב של עלומים ונשיות, התפרסמה בתפקידיה ב"חופשה ברומא", "סברינה", "ארוחת בוקר בטיפאני" ו"גבירתי הנאווה". היא פרשה ממשחק בשנות ה-70 ונשארה בתודעת הציבור גם בזכות עבודתה הנרחבת למען ילדים ברחבי העולם במסגרת ארגון יוניצ"ף.

אודרי הפבורן: ביוגרפיה. יום שישי ה- 28 באוקטובר, בשעה 14:40. בכורה!

נטלי ווד בכורה!/ Natalie Wood

כמו אליזבת טיילור בה התחרתה, גם נטלי ווד הייתה ילדה שחקנית, בת למהגרים רוסיים, שהופיעה בסרטים מילדות וצמחה מול עיני הצופים מילדה מתוקה לנערה יפהפיה. ההתבגרות המוחצנת אל מול עיני הקהל מחד, ודיכויה תחת עינה הפקוחה של אמה השתלטנית מאידך, הותירה את ווד במקום פגיע, ואולי פגיעות זו היא שתרמה לאיכות השברירית והנוגעת ללב שאפיינה את תפקידיה. בכל מקרה, לאורך חייה הקצרים המשיכה ווד לנהל מאבקים פנימיים עזים בין הרצון לזכות באהבת הקהל לבין הרצון למצוא לעצמה מקום שפוי ונעים מחוץ לחוקי המשחק האכזריים של הוליווד. תשוקתה של ווד למסך הולידה כמה תפקידים נהדרים ואיקוניים לתקופה (קו התפר שבין שנות ה-50 וה-60), בסרטים נפלאים כ"מרד הנעורים", "זוהר בדשא" ו"סיפור הפרברים". כפי שתלמד ווינונה ריידר על בשרה, האיכות האותנטית שהביאה ווד לתפקידי הנערות המתבגרות אותן גילמה יצרה קושי עבורה להיתפס כשחקנית בוגרת ורצינית, ועם סיום שנות ה-60 החלה הקריירה שלה לדעוך. צרות מבית, בהם נישואים סוערים, דיכאונות והתמכרויות שונות, הביאו לסיום חייה הטראגי כשהיא בת 43 בלבד.

נטלי ווד: ביוגרפיה. יום שישי ה- 28 באוקטובר, בשעה 15:30. בכורה!

סופיה לורן בכורה!/ Sophia Loren

תגליתו הכובשת ביותר של הקולנוע הריאליסטי האיטלקי שהתפתח עם שוך זוועות מלחמת העולם השניה, הייתה ללא ספק סופיה לורן היפהפיה. הצעירה שגדלה בעוני ובמחסור בנאפולי ידעה לתרגם את קשיי המלחמה אותם ידעה לדמויות אותן שיחקה, ולהעניק להן אותנטיות צובטת-לב – מגובה בנתונים פיזיים מרשימים ובסקס-אפיל חסר תקדים. האינטנסיביות שלה (והחושניות שלה) בנוף הביאו את לורן לעשות היסטוריה כשזכתה בפרס האוסקר לשחקנית הטובה ביותר על תפקידה ב"שתי נשים" של ויטוריו דה-סיקה – כשלראשונה זוכה בפרס סרט דובר שפה זרה. לורן היא אחת השחקניות היחידות שהצליחו לעשות "קרוס אובר" מוצלח ממולדתה להוליווד – לאורך השנים היא ניהלה קריירה מקבילה בהוליווד ובאיטליה, והפכה לאייקון מזוהה של שתיהן וכוכבת בקנה מידה בינלאומי, בעולם כולו. גם היום, בגיל  76, ועל אף שאינה מרבה להופיע, לורן נחשבת עדיין לסמל נשי ולאחת הנשים המרשימות בעולם.

שישי ה- 28 באוקטובר, בשעה 16:20. בכורה!

בטי ווייט בכורה! / Betty White

בגיל 89 ולאחר קריירה בת 7 עשורים, בטי ווייט מסרבת לפרוש. ולמה באמת? לבוגרת סדרת הלהיט "בנות הזהב" יש סדרה חדשה ("שוות בקליבלנד", עם ואלרי ברטינלי), סרט חדש ("רק לא את", עם סיגורני וויבר וג'יימי לי-קרטיס) פרסומת זכורה במיוחד לחטיף שוקולד (לא נזכיר את שמו, אבל הוא טעים ומזכיר נעליים), ובאופן כללי – החיים נראים וורודים מתמיד לשחקנית הוותיקה שמתמחה בלנצל את מראה הסבתא התמימה וורודת הלחיים בשביל להביא אותה באמירה סבתאית פחות, ובהחלט ליהנות מזה ("סקס הוא שמי האמצעי", היא אומרת בלי למצמץ לכתב השטיח האדום, כשהוא מחמיא לה שהיא נראית סקסית). ערוץ ביוגרפיה אוהב את הכוכבות שלו בשלות ואירוניות, ומפרגן בביוגרפיה אוהדת הסוקרת את ייחודה של ווייט בנוף, ואת הקריירה הענפה שניהלה – וכאמור מנהלת עדיין.

בטי ווייט: ביוגרפיה. יום שישי ה- 28 באוקטובר, בשעה 17:10. בכורה!

יש לבדוק גם

וידאו+אודיו: להקת הרבנות הצבאית ותומר מתנה

הדוקטור הבכיר מ'הדסה' הלחין להקת הרבנות הצבאית ותומר מתנה מבצעים "ריבה ריבך" להקת הרבנות הצבאית …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.