יום חמישי , אפריל 18 2024

סתיו 2009 : המבחן הגדול של THIS IS IT

   היום מתחילה היסטריית מייקל ג'קסון בבתי הקולנוע, או לחילופין: היום ייצא לדרך אחד הפלופים הגדולים בקולנוע בשנים האחרונות. בעוד יומיים שלושה נדע איזו הגדרה נכונה.

 

THIS IS IT   , הסרט המתעד את החזרה הגנראלית האחרונה בחייו של מייקל ג'קסון, יוקרן מהערב ברחבי העולם למשך כשבועיים בלבד.

 

באמריקה יוקרן הסרט על גבי כ- 3500 מסכים, ובשאר העולם יתוספו להקרנות עוד כמה אלפים.

 

עד כמה יצליח התיעוד המוסיקאלי האחרון של ג'קסון למשוך את ההמונים לקופות? האנליסטים באמריקה מדברים על הכנסות של מעל ל- 40 מיליון דולר בסיכום סוף השבוע הקרוב. יש שאומרים, שזו הערכה שמרנית מדי, וההיסטריה לאחר מותו של ג'קסון תתורגם גם לעשרות מיליונים נוספים של דולרים בקופות.

 

מותו של ג'קסון, כזכור, הזניק את אלבומיו לראש טבלת המכירות למשך שבועות רבים. האובססיה סביב נסיבות המוות וטקס הלווייה הבלתי נגמר יצרו, לתחושת המפיקים, רעב גדול בציבור לחומרים נוספים של מלך הפופ.

 

השאלה הגדולה הייתה מה לעשות עם שעות הוידאו הרבות, שהצטברו במהלך החזרות שערך ג'קסון למופע, שאמור היה להחזירו לקדמת הבמה?

 

חברת AEG LIVE , שהפיקה את המופע שמעולם לא הוצג, רצתה לגרוף רווחים ומהר. היא מכרה את זכויות ההפצה של הסרט שהתגבש לחברת "סוני" תמורת שישים מיליון דולר.

 

ההחלטה  נפלה על הקרנה קולנועית מוגבלת בזמן. משהו בסגנון "שוקולד עם סוכריות קופצות במהדורה מוגבלת". תחושת הדחיפות שנלווית לידיעה, שהסרט יירד מבתי הקולנוע תוך שבועיים בלבד, אמורה למשוך את המעריצים לקופות ולרכוש מהר מהר כרטיסים.

 

באתר הזמנות הכרטיסים FANDANGO נחשב הסרט לאחד מחמשת הסרטים בעלי כמות ההזמנות הגדולה ביותר בשנת 2009 . ולמרות זאת, העובדה שמדובר בסרט מוזיקאלי ברובו מעוררת סימן שאלה לגבי מידת יכולתו לגרוף עשרות ואולי מאות מיליונים באמריקה וברחבי העולם.

יש לבדוק גם

ישראל במלחמה: מה יקרה עכשיו?

ג'ים טאונסנד, לשעבר עוזר מזכיר ההגנה בארה"ב, מנסה להעריך לאן האזור הולך מכאן.

אין תגובות

  1. נילי

    עובדת היות הסרט מוזיקלי היא לא הסיבה שלא אלך לראות אותו.

    מייקל ג'קסון היה הזמר הראשון שאהבתי. הוא הוציא את ת'רילר בדיוק כשאני הגעתי לגיל בו פיתחתי טעם מוזיקלי עצמאי. אבל אני לא אלך לסרט בשל העובדה שמפיקים תאבי בצע תיעלו את מותו של ג'קסון כדי לעשות סרט שמתעד מופע שהם הכריחו אותו לקיים, ושסביר להניח היה לפחות אחד הדברים שהובילו אותו לקחת כל כך הרבה כדורים, שבסוף גרמו למותו.

    מקסימום, אם נורא אסתקרן, אוריד את הסרט מתישהו. למרות שהדברים המלוקקים והזחוחים שאמר אחד ממפיקי הסרט שהתראיין לאחד מעיתוני הסופשבוע אצלנו, כל כך דחו אותי, שלא נראה לי שזה יקרה. אולי רק אם עדויות מהימנות ישכנעו אותי שבניגוד לציפיותיי, לא מדובר בסרט יח"צ דביק, מסוכר, והפוך מאותנטי.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.