יום שישי , מרץ 29 2024

ג'יי לנו: חודש אחרי ההשקה- הצלחה או כישלון ?

חודש אחרי תחילת הניסוי המסעיר של רשת NBC, העברת ג'יי לנו למשבצת לילית בשולי הפריים טיים, וסימני הכישלון מבצבצים בכל פינה.

ה"ניו יורק טיימס" פרסם שלשום כתבה מיוחדת במדור העסקים שלו, כשהשאלה המרכזית שנשאלה שם היא לא הרייטינג הנמוך של התכנית עצמה, אלא השפעתה השלילית על יתר תכניות הסתיו של NBC    .

שארי אן בריל, סגנית נשיא בכירה בסוכנות הפרסום "קאראט", מגדירה את התופעה "אפקט דומינו".

קחו למשל את הלהיט הותיק "חוק וסדר מדור מיוחד". ההצנחה של לנו בעשר בערב אילצה את "מדור מיוחד" לעבור מיום שלישי ליום רביעי בשעה תשע בערב. הפגיעה בנתוני הרייטינג מיידית- במשבצת הקודמת "מדור מיוחד" הייתה הדרמה הנצפית ביותר בין כל הרשתות, במשבצת החדשה היא מסיימת אחרונה כבר שלושה שבועות ברציפות.

גם מהדורות החדשות המקומיות ( באמריקה הן משודרות באחת עשרה בלילה , לפני תחילת משבצת הלייט נייט ) מרגישות את "אפקט הדומינו" של לנו. מנהלי מהדורות בערים רבות דיווחו על ירידה דרמטית, של 15% עד 30% ,  באחוזי הצפייה בהן, בין היתר בגלל ירידה שמסתמנת כקבועה בצפייה בחצי השני של תכניתו של לנו, מעשר ושלושים ואילך. מהדורת החדשות המקומית היא מקור ההכנסות העיקרי של התחנה המקומית.

רייטינג נמוך יותר למהדורה המקומית משמעו גם מקפצת רייטינג נמוכה יותר לקונאן אובריין ול"טונייט שואו" , וזה בדיוק מה שקונאן לא צריך, כשגם ככה יריבו למשבצת דייויד לטרמן מככב בחדשות בשבועות האחרונים.

ברשת NBC משתמשים בתירוצים הרגילים להגנתם: מדובר בניסוי חדשני שאמור לשנות הרגלי צפייה של הציבור האמריקני, וזה לא אמור לקרות תוך חודש. וחוץ מזה, העלות הכוללת של לנו נמוכה הרבה יותר משל הפקת חמש דרמות בשבוע. וחוץ חוץ מזה- לנו הוא עוגן יציב בלוח השידורים , במיוחד כשברשתות האחרות יעברו לשידורים חוזרים בהמשך העונה.

למרות זאת יש מי שכבר מכתיר את "ניסוי לנו" ככישלון. מפיקים בתעשיית הטלוויזיה ביקשו להישאר בעילום שם, כשסיפרו ל"ניו יורק טיימס" שהאווירה ב-NBC היא של "אסון טוטאלי". מדוע בעילום שם? כי הם כמובן אינם רוצים לפגוע בסיכויים לעשות עסקים עתידיים עם הרשת.

עוד פרטים כאן .

יש לבדוק גם

עכשיו בפריים וידאו: עונה 2 של AMERICAN RUST

העונה השנייה של סדרת הדרמה בכיכובו של ג'ף דניאלס עלתה אתמול ב"אמזון פריים וידאו". היא …

אין תגובות

  1. גיא

    אפי, אם כבר לצטט כתבה ממקור אחר – מוטב לשמור את רוחה. הניו-יורק טיימס מביא את כל הביקורת הקשה על לנו אבל גם מציין שכל המבקרים הם בעלי עניין. בנוסף, מועלים שם טיעונים כבדי משקל מדוע מוקדם מאוד להכריז על כישלון.
    למשל, יחסית לתוכניות האחרות שמולו בשעה הזו, לנו עושה לא רע בכלל. בכלל, הרצועה של 10 הופכת להיות מוקדשת יותר לטיבו מאשר לשידור הליניארי (שזה היה בעיני המשפט המשמעותי). בניתוח שלך גם לא הוזכר בכלל העניין הכלכלי – לנו מביא אחוזים נמוכים אבל קהל מבוקש על-ידי מפרסם – והתוכנית שלו עולה פחות משליש מהתוכניות שבהן הוא מתחרה.

  2. תודה על הביקורת, אבל אחרי קריאת הכתבה במלואה התחושה שלי היא שהשלילי גובר על החיובי. הניתוח הכלכלי בהחלט מוזכר בתקציר שלי- הנושא של העלות הנמוכה של לנו. לא התיימרתי לתרגם את הכתבה מילה במילה אלא לספק את רוח הדברים + לינק לכתבה המלאה למעוניינים להרחיב. וזאת אכן עשיתי, ובהצלחה אם יורשה לי להעיד על יכולותיי המופלאות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.