יום שלישי , אפריל 16 2024

בואו נדבר על זה: העשב של השכן, עונה 5 פרק 1

    בעונה הקודמת של "העשב של השכן" ננסי בוטווין הפכה לעבריינית כבדה לכל דבר. לא עוד אמא מהפרברים שמוכרת חשיש בלתי מזיק לשכניה כדי לפרנס את ילדיה. את הבית באגרסטיק היא הציתה, וההתחלה החדשה בעיירה הדימיונית רן-מאר כללה חברות עם ברון סמים מכסיקני, בעלות פיקטיבית על חנות לבגדי היריון ופיקוח על המנהרה הסודית שמתחת לחנות שבה הוברחו ממכסיקו לאמריקה סמים, נשק ונערות צעירות.

 

לכן ניגשתי לעונה החמישית של WEEDS עם חשש מה. אלברט ידידנו טען באוזניי בתוקף, שהסדרה חייבת להתפתח לאנשהוא, וננסי לא יכולה להישאר לנצח סוחרת סמים קטנה. אני טענתי , לא פחות בתוקף, שהכיוון החדש מעורר אי נוחות אצל הצופה, במיוחד משום שנדמה היה שננסי איבדה כל רגש אימהי כלפי שני ילדיה, סיילאס ושיין.

 

   אין זה מפתיע , אם כן, שבעונה החמישית ננסי מקבלת את הדבר האחרון שהייתה צריכה בחייה: עוד ילד בבטן, והפעם מדובר בבנו של איל הסמים. 

 

העונה נפתחת בנקודה שבה הסתיימה העונה החמישית, כשננסי משתמשת בצילום האולטרה סאונד של בנה המתבשל כדי לצאת בחיים מהברוך שאליו הכניסה את עצמה.

 

   מהר מאוד יתברר לצופים, שננסי עדיין לא ממש מתעניינת בילדיה " ה ישנים", ושהתקפת המצפון שחטפה,כשהלשינה על מפעילי המנהרה , הייתה קצרת מועד. ננסי עדיין לא באמת מנסה להתנקות ולכפר על חטאיה, היא בסך הכל מנסה לשרוד עוד יום ועוד יום.

 

   אם הכיוון שתפסה ננסי בסדרה הוא כיוון עברייני כבד, הרי שהכיוון שתפסו חייה של סיליה הוא מטורלל לחלוטין. כזכור, בסיום העונה הקודמת היא נזכרה לפתע בביתה האובדת קווין    ( שהבליחה בעונה הראשונה ומאז כלל לא הוזכרה ) ונסעה למכסיקו לבקש ממנה סליחה. קווין החליטה לחטוף את סיליה ולבקש תמורתה כופר.

אבל כפי שקווין למדה הערב, קשה מאוד למכור סחורה כסיליה, במיוחד למשפחתה ולמכריה.

 

סיילס ושיין , באופן לא מפתיע, מפתחים לעצמם מיזמים עבריינים, כל אחד בסביבה שבה הוא פועל.

 

אנדי ,הדוד המגניב והסטלן, מנסה להתעלם מהאמת הברורה- שהוא מאוהב בגיסתו לשעבר.

 

ודאג, חבר המועצה לשעבר שהפך לבטלן מסטול ובלתי נסבל, ממשיך להסתובב בעונה הזו בלי תעסוקה מיוחדת, כשברור שהתסריטאים משאירים אותו בסביבה רק כי הוא מגולם על ידי חבר צוות SNL לשעבר, קווין נילון.

 

   ולמרות הכל, העונה החמישית , שהחלה הערב, היא שיפור משמעותי בעיניי לעומת העונה הרביעית. הטירוף בחייה של ננסי מתורגם לשורה של מצבים קומיים, במיוחד על רקע התינוק המתקרב והקשר עם אסטבן. "העשב של השכן" חזרה להיות חצי שעה חביבה ביותר של טלוויזיה, גם אם לא מבריקה כמו בתחילת הדרך.

 

עוד כמה הערות והארות על העשב של השכן:

 

  1. הפרק הראשון מתחיל לכאורה באותה נקודת זמן שבה הסתיימה העונה הקודמת. אבל השחקן שמגלם את שיין התבגר, מה לעשות, והתחלף לו הקול. וגם איזבל החליטה בפגרה לעשות דיאטה, והיא חוזרת לעונה החדשה אחרי שהשילה כמה פאונדים ממשקלה.
  2. במהלך העונה יגלה אנדי מחדש את יהדותו, מסיבות אנוכיות לגמרי כמובן, ויספק לנו כמה מהרגעים הקומיים הטובים ביותר של העונה הזו.
  3. שימו לב לשומר ראשו של אסטבן, שרצח את שני המאבטחים האחרים בתחילת הפרק. הוא יהיה אחראי לכמה מהרגעים המשעשעים של העונה המתקרבת.
  4. נכון,  ננסי עזבה את אגרסטיק ושיר הפתיחה המקורי של הסדרה כבר לא רלבנטי. ובכל זאת- הוא היה שיר מבריק! למה לא לחבר לו אולי מילים חדשות ולהחזיר אותו לפתיח?
  5. "העשב של השכן" ממשיכה לנפק נתוני רייטינג חזקים לרשת הכבלים-פרימיום SHOWTIME , ולכן היא תשוב בקיץ הבא לעונה שישית.

 

יש לבדוק גם

ישראל במלחמה: הרב דן לוין

הרב דן לוין, הרב הבכיר בבית הכנסת "בית אל" בבוקה רטון, פלורידה, מגיב על התקיפה …

אין תגובות

  1. עמית צור

    הפתיח הישן מיצה את עצמו. אני דווקא מאוד אוהב את הפתיחים הקצרים והיצירתיים.

    העונה הזאת נהדרת בעיניי, כמו רוב העונות הקודמות (רק השלישית קצת ביאסה, ולכן אני חושב ששינוי הלוקיישן הוא הדבר הכי טוב שהם יכלו לעשות).

    העניין עם התפתחותו המדהימה של שיין תוך יום באמת צורם, אבל אין הרבה מה לעשות. זה קרה גם באחת העונות הקודמות עם סילאס, שתוך יום הפך מנער רפוי לגבר שרירי.

  2. במעבר בין עונה 3 ל-4 ההתבגרות של שיין הציקה לי יותר, שם הוא הפך מילדון חמוד למתבגר מעצבן.

    אחלה סדרה, חמש עונות ואין נפילות. רק שתמשיך ככה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.